'Ask the captain'
donderdag 14 september 2017 om 23:16

donderdag 5 april 2018 om 06:02
Er komen niet speciaal C classe stoelen vrij voor staff. Alleen als er plek is in de C en je hebt als staff C class prioriteit dan kom je in de c. Is de business vol dan kom je in economy. En ook als je economy ( m) prioriteit hebt kom je niet in de business mee maar in economy. Vanuit bkk is het sowieso vaak lastig ipben. Ik begrijp dat je als companion mee terug vliegt vanuit Bkk ?redbulletje schreef: ↑05-04-2018 04:24Vanaf hoeveel uur voor vertrek komen businessclass stoelen vrij voor mensen die als staff geboekt staan?

donderdag 5 april 2018 om 06:11
We zijn beiden staff geboekt omdat mijn reisgenoot de tickets met de Holland Herald heeft gewonnen. Op de heenweg was er nog één businessclass en daar mocht zij zitten en ik zat economy comfort. We hebben beiden nu online comfort ingecheckt maar hopen uiteraard business te krijgen. Gisteren stonden er nog 19 beschikbaar (maar niet aan te klikken door ons) hopelijk hebben we dit keer beiden mazzel. Zal er zeker weer naar vragen bij de balie morgen. Wie hebben er voorrang of kunnen er tussen gisteren en vandaag nog zoveel echte boekingen binnen komen?
donderdag 5 april 2018 om 06:14

donderdag 5 april 2018 om 06:18
donderdag 5 april 2018 om 06:22

donderdag 5 april 2018 om 08:51
Hou op schei uit
rascalles wijzigde dit bericht op 05-04-2018 19:31
1.43% gewijzigd
donderdag 5 april 2018 om 11:37
Ik ben net begonnen met dit topic mee te lezen maar het is me niet gelukt om alle 53 pagina’s te lezen dus wellicht dat mijn vraag al 20 keer voorbij is gekomen
Het valt me op dat er steeds meer mensen zijn die zeggen “nee joh, je mobiel hoeft niet per se uit of op vliegtuigstand, dat maakt niks uit” of mensen die tot op het laatste moment nog aan het internetten zijn. Ook valt het me op dat er “vroeger” nog benadrukt werd door de crew dat alle apparatuur uit moest of op vliegtuigstand, en tegenwoordig hoor ik dit veel minder? Hoe zit dit nu?
Mijn laatste vlucht was met EasyJet en toen werd er wel wat van gezegd, er werd aan een mevrouw voor mij gevraagd of ze haar tablet wilde uitschakelen tijdens het opstijgen. Mevrouw ging in discussie met de stewardess.
zucht...
Ook al is het misschien niet gevaarlijk, als het ergste is dat het irritant is voor de piloten, dan zet je toch gewoon alsnog je apparatuur op vliegtuigstand?! Waarom zijn mensen zo...

Het valt me op dat er steeds meer mensen zijn die zeggen “nee joh, je mobiel hoeft niet per se uit of op vliegtuigstand, dat maakt niks uit” of mensen die tot op het laatste moment nog aan het internetten zijn. Ook valt het me op dat er “vroeger” nog benadrukt werd door de crew dat alle apparatuur uit moest of op vliegtuigstand, en tegenwoordig hoor ik dit veel minder? Hoe zit dit nu?
Mijn laatste vlucht was met EasyJet en toen werd er wel wat van gezegd, er werd aan een mevrouw voor mij gevraagd of ze haar tablet wilde uitschakelen tijdens het opstijgen. Mevrouw ging in discussie met de stewardess.

Ook al is het misschien niet gevaarlijk, als het ergste is dat het irritant is voor de piloten, dan zet je toch gewoon alsnog je apparatuur op vliegtuigstand?! Waarom zijn mensen zo...
donderdag 5 april 2018 om 17:52
Heb vroeger vaak met zijn vader gevlogen...Annapicobella schreef: ↑05-04-2018 16:27Luchtvaartgerelateerd - waar het allemaal begint en het voor deze jongen helaas tragisch eindigde - vanavond op NPO 3 in Break Free.
Fate is just the weight of circumstances
donderdag 5 april 2018 om 17:56
Is inderdaad langsgekomen, rond pagina 35.
Omdat veel mensen echt denken dat het kwaad kan, kwaad misschien niet, maar het kan absoluut irritant zijn!
donderdag 5 april 2018 om 19:27
Nooit eerder gehoord . Weet je ook waarom ? Ik vind het de mooiste ❤
donderdag 5 april 2018 om 20:38
Vroeger vanwege de leeftijd van de gezagvoerder (vaak tegen zijn pensioen). Tegenwoordig wordt hij nog steeds zo genoemd, maar niet meer vanwege de leeftijd van de gezagvoerder...

vrijdag 6 april 2018 om 08:39
Heftig zeg Cygnus....
Wat ik me gisteren afvroeg toen ik zat te kijken..... Er werd gezegd dat Lucas na de wijziging van dat vluchtplan later afboog dan eigenlijk de bedoeling was. Had die examinator dat dan niet zelf moeten zien? Dat ze te ver waren doorgevlogen, maar ook dat ze daardoor te laag uitkwamen. En dan bijvoorbeeld de opdracht afbreken, in de zin van 'we zijn nu te ver doorgevlogen, breek maar af, door naar de herkansing?' Lijkt mij dat zo n examinator daar toch vaker examens afneemt en dus het terrein en de omgeving kent.
Ik vond zijn rol (van de examinator) op zijn zacht gezegd erg twijfelachtig.....
Hoe kijk jij naar die situatie?
vrijdag 6 april 2018 om 11:56
Herkennen jullie je vaste(re) klanten? Ik zit vrij regelmatig (maar niet supervaak, eens per zes weken ofzo) in dezelfde vlucht en herken dus wel af en toe personeel (als in ‘hee, met jou heb ik vaker gevlogen’) maar jullie zien natuurlijk veel meer passagiers dan ik mensen in het blauw...
(Gaat er nog iemand aan het begin van de avond noordwaarts? Ik wel.)
(Gaat er nog iemand aan het begin van de avond noordwaarts? Ik wel.)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
vrijdag 6 april 2018 om 12:58
Sorry Hamaika, maar ik ken de details niet en kan er dan ook geen uitspraak over doen.hamaika schreef: ↑06-04-2018 08:39Heftig zeg Cygnus....
Wat ik me gisteren afvroeg toen ik zat te kijken..... Er werd gezegd dat Lucas na de wijziging van dat vluchtplan later afboog dan eigenlijk de bedoeling was. Had die examinator dat dan niet zelf moeten zien? Dat ze te ver waren doorgevlogen, maar ook dat ze daardoor te laag uitkwamen. En dan bijvoorbeeld de opdracht afbreken, in de zin van 'we zijn nu te ver doorgevlogen, breek maar af, door naar de herkansing?' Lijkt mij dat zo n examinator daar toch vaker examens afneemt en dus het terrein en de omgeving kent.
Ik vond zijn rol (van de examinator) op zijn zacht gezegd erg twijfelachtig.....
Hoe kijk jij naar die situatie?
Vond het wel een indrukwekkende uitzending.