Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Heb je vorige topic ook meegelezen en ga deze ook weer mee lezen, ik moet nu ook aan het werk, maar vanavond lees ik alles!
Wat een leuk topic!
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
emmeline schreef:
01-06-2019 07:06
TrolleyDolly, ik heb je een berichtje gestuurd. Weet niet of het is aangekomen?
Gezien! :nerd:
Ik geniet momenteel van een ice coffee en bananabread in het hoofdkantoor met uitzicht op de runway en de luchthaven. Ik had niks in huis als ontbijt dus ben ik wat vroeger vertrokken. Over een half uur verwachten ze mij in de briefing room.

Ik vlieg straks naar London. Ik ga geen voet buiten het hotel zetten. :proud: ik moet namelijk nog een hoop werk verzetten voor mijn "eindwerk". Over 2 weken studeer ik af en moet ik mijn eindwerk presenteren. Tot nu toe heb ik alleen nog maar alle stukken verzameld. Ik moet dat nog allemaal in 1 document gieten en nog wat ervaringsstukken schrijven. Dus ik weet wat te doen.

Ik ga ook even een filmpje maken waarin ik vertel wat ik zo leuk vind aan vliegen. Londen leek mij de perfecte locatie aangezien dit de 2de keer is dat ik daarheen vlieg. De eerste keer was mijn observatievlucht. Het leek mij dus ideaal om daar terug te kijken op de afgelopen maanden. Nu ben ik zelfs niet de meest junior crew aan boord.

Binnenkort heb ik een vlucht waarin ik maar liefst 5 mensen onder mij heb wat senioriteit betreft. o_o

Toevoeging: Ik bedacht me net, ik kan vanavond als ik in Londen ben even een foto posten van mezelf in uniform die ik dan later weer weghaal. Zoals jullie weten schrijf ik bewust heel herkenbaar. Dus mijn privacy is het punt niet.
Oh wat leuk een foto! Ben heel benieuwd!

Hoe lang doen mensen dit werk meestal? Als je nu al binnenkort 5 mensen onder je hebt wat senioriteit betreft, of is dat echt een uitzondering?
Maakt de senioriteit verder nog uit hoe de vlucht gaat / wat je moet doen? Heb je andere taken als je de meest junior crew bent?
Huh eindwerk, voor het eind van de stesscursus?
Foto leuk!
TrolleyDolly schreef:
31-05-2019 15:32
De "echte" frequent flyers zijn mensen die zodanig vaak vliegen dat ze zich registreren als member bij hun go to airline. Dit is namelijk pas écht interessant als je regelmatig vliegt.

Je hebt mensen die nagenoeg aan boord wonen. Die vliegen zelfs meer dan de crew. Die weten vaak beter dan beginnende crew wat voor lekkers je in de galley kan vinden. Soms zijn ze zo goed op de hoogte dat ze weten in welke container ze het kunnen vinden.

Persoonlijk vind ik dat mensen die meer dan 3x per jaar vliegen ook al wel onder frequent flyers vallen.

Als antwoord op je andere vraag: make-up! En veel ook. :proud:
Een "full face make-up" is een vereiste gesteld door onze werkgever.

Ik gebruik concealer (tegen de donkere kringen die ik echt wel heb), foundation en poeder. Wat blush, oogschaduw, eyeliner (die wing heb ik inmiddels goed onder de knie), mascara en uiteraard rode lippenstift.

Ik heb een facemist die ik tijdens de vlucht gebruik om mijn huid te hydrateren en het frist ook lekker op. Handcreme is ook een must.

Veel crew dragen compressie panty's tegen gezwollen benen. Ik ook. Ik ben als de dood voor spataders :P

Na de vlucht smeren we dikke lagen kokosolie of Shea Butter op ons lijf om Saharabenen tegen te gaan.

Veel drinken.

En dat is het wel zo'n beetje. Ik heb nog steeds geen oplossing gevonden voor die droge keel en neus. Heel irritant! Je kan drinken wat je wilt maar dat helpt geen barst. Fruit eten komt nog het dichtste in de buurt van een oplossing heb ik het idee. Maar dat helpt natuurlijk niet voor die droge neus.

Passagiers kunnen deze tips toepassen voor meer comfort:

Draag comfortabele losse kledij en schoenen. En dat kan ook gewoon modieus. Ik zie regelmatig super comfy outfits aan boord die er ook nog eens leuk uit zien.

Haal je make-up eraf als je aan boord komt (of doe gewoon geen make-up op) en smeer dan lekker een gezichtsmasker op. Ik zie wel eens dames die lekker achterover liggen met een hydraterende sheetmask op hun gezicht. Topidee!

Doe wat oefeningen met je benen terwijl je op je stoel zit of ga even wandelen. Je kan bijvoorbeeld regelmatig even naar de galley wandelen om een glaasje water oid te vragen. 2 vliegen in 1 klap!

Warm water drinken ipv koud/lauw. Afgekeken van Aziatische passagiers. Dit zou onder andere goed zijn voor de bloedcirculatie. Neem een thermos mee aan boord en laat die vullen in de galley.

(Je kan de andere voordelen van warm water drinken even googlen. Doe dat dan wel in het Engels om betere hits te krijgen.)

leuke tips :) dank je!
Ibn Battuta is een supermooie mall maar minder bekend. geïnspireerd op de reizen van iBN Battuta. In het deel `Perzië zit de allermooiste Starbucks ter wereld....plafond ingelegd met allemaal steentjes. Ik was er helemaal weg van...als je een keer tijd hebt, zeer de moeite waard
Wat een leuke verhalen allemaal! Zou me bijna laten omscholen :biggrin:
Ik ben redelijk actief op instagram, maar is jouw pagina hier bekend? Heb je geprobeerd te zoeken maar kon je niet vinden?
TrolleyDolly schreef:
31-05-2019 15:32

En dat is het wel zo'n beetje. Ik heb nog steeds geen oplossing gevonden voor die droge keel en neus. Heel irritant! Je kan drinken wat je wilt maar dat helpt geen barst. Fruit eten komt nog het dichtste in de buurt van een oplossing heb ik het idee. Maar dat helpt natuurlijk niet voor die droge neus.
Je kunt een beetje honing zalf (of vaseline) in je neus smeren, dat helpt goed tegen de droge neus.
Vlaginvaas schreef:
01-06-2019 20:26
Ibn Battuta is een supermooie mall maar minder bekend. geïnspireerd op de reizen van iBN Battuta. In het deel `Perzië zit de allermooiste Starbucks ter wereld....plafond ingelegd met allemaal steentjes. Ik was er helemaal weg van...als je een keer tijd hebt, zeer de moeite waard
Idd mooie mall maar qua winkels niks bijzonders helaas. Wel wordt er binnenkort een Hema geopend.
mayou schreef:
01-06-2019 21:09
Je kunt een beetje honing zalf (of vaseline) in je neus smeren, dat helpt goed tegen de droge neus.
Deze spray is ook heel fijn, speciaal tegen uitgedroogd neusslijmvlies:

Afbeelding
.
Veel reacties opeens! Helaas had ik vandaag voor het eerst wegens een technisch probleem 2h vertraging. We hebben net met een aantal crew wat gegeten en kruipen nu richting ons bed.

De foto heeft dus ook wat vertraging. Maar die komt morgen zeker online.

Wegens de vertraging waren de passagiers behoorlijk kriegelig. Het was geen pretje. Ik was alleen maar blij dat de vliegers het probleem net voor het opstijgen hadden gespot. Ik kom liever te laat aan dan helemaal niet. Maar sommige passagiers denken daar blijkbaar anders over.

Terwijl wij als crew niet alleen 2h minder rust hebben op onze layover maar ook gewoon 2h langer hebben moeten werken.

Uiteraard is het nooit leuk om vertraging te hebben als passagier. Dat snappen we uiteraard. Maar voor de crew is dat even vervelend. Zo niet vervelender. We mogen van geluk spreken dat het vliegtuig al vertrokken was, anders waren die 2h ook nog onbetaald geweest. Wij worden namelijk pas betaald als het vliegtuig in beweging komt.
We mogen van geluk spreken dat het vliegtuig al vertrokken was, anders waren die 2h ook nog onbetaald geweest. Wij worden namelijk pas betaald als het vliegtuig in beweging komt.

Dat meen je niet. Dus bij Emirates krijg je per uur betaald? Geen vast maandsalaris? En wat als je stand-by bent?
Geen bijzonderheden
ha Dolly, ik lees nog altijd met heel veel plezier mee op dit topic!
super naar dat je je zo eenzaam voelt deze periode. maar je klinkt zo leuk in dit topic, je komt vast snel nieuwe, leuke(re) mensen tegen :hug:

ik las al een paar keer hier dat de arbeidsvoorwaarden niet ideaal zijn bij de emirates. zou je daar iets meer over willen vertellen? ik hoef natuurlijk niet te weten wat je salaris precies is, maar ik ben wel benieuwd of je daarnaast bijv ook voldoende overhoudt om af en toe eens iets leuks voor jezelf te doen en wat opzij te zetten en te sparen.
Promethium schreef:
01-06-2019 11:04
Oh wat leuk een foto! Ben heel benieuwd!

Hoe lang doen mensen dit werk meestal? Als je nu al binnenkort 5 mensen onder je hebt wat senioriteit betreft, of is dat echt een uitzondering?
Maakt de senioriteit verder nog uit hoe de vlucht gaat / wat je moet doen? Heb je andere taken als je de meest junior crew bent?
Ik had het er toevallig over met iemand die al 5 jaar vloog. (Zie je hoe ik hier "al" in de zin gebruik?)

Meestal vliegt crew hier tussen de 3 jaar en 5 jaar. Ons contract is namelijk 3 jaar. Je kan probleemloos eerder stoppen maar als je je contract af maakt dan krijg je een flinke bonus.

Maar de mensen in Bussiness class en first class vliegen per definitie langer dan 3 jaar (eerder upgraden komt amper voor). Dus er zijn genoeg mensen die het wel langer dan 1 contract blijven.

Het is echt toeval dat ik binnenkort met zoveel junior mensen vlieg. Mijn taken blijven gewoon hetzelfde. Het enige verschil is dat ik meer op mijn eigen kennis moet vertrouwen. Gisteren moest ik zelfs meer ervaren crew uitleggen hoe de service eruit zag (omdat ik gelijkaardige vluchten al vaak gedaan heb). Toen ik met de crew de service voorbereidde somde ik hardop op wat er moest gebeuren zodat iedereen wist wat hij moest doen en zodat de supervisor mij eventueel kon verbeteren als ik het mis had. Werkte prima. :proud:
mayou schreef:
01-06-2019 15:29
Huh eindwerk, voor het eind van de stesscursus?
Inderdaad. Zoiets. We moeten wat taken doen tijdens de eerste maanden vliegen en vervolgens beschrijven hoe dat ging, feedback verzamelen van collega's, dat soort dingen.
dnk schreef:
01-06-2019 21:01
Wat een leuke verhalen allemaal! Zou me bijna laten omscholen :biggrin:
Ik ben redelijk actief op instagram, maar is jouw pagina hier bekend? Heb je geprobeerd te zoeken maar kon je niet vinden?
Nee, ik geloof dat dat niet mag. Ik kan je wel een pb sturen als je wilt?
yasmijn schreef:
02-06-2019 07:24
We mogen van geluk spreken dat het vliegtuig al vertrokken was, anders waren die 2h ook nog onbetaald geweest. Wij worden namelijk pas betaald als het vliegtuig in beweging komt.

Dat meen je niet. Dus bij Emirates krijg je per uur betaald? Geen vast maandsalaris? En wat als je stand-by bent?
Zo erg is het gelukkig niet. :-D We hebben een basisloon. We krijgen een vliegbonus voor elk uur in een bewegend toestel.

Iemand vroeg naar de arbeidsvoorwaarden. Ik verdien doorgaans + €2000 per maand. Maar dat is dus afhankelijk van het aantal uren dat ik vlieg. Volgende maand zal dat wat minder zijn gezien mijn week vakantie en de bezoekjes aan de bedrijfsarts + medicijnen (halen ze van mijn loon af).

Als je bedenkt dat ik geen cent aan huur/rekeningen/belastingen hoef te betalen dan heb ik het heel goed in deze baan zonder diplomavereisten.

Het gaat vooral om het feit dat er minder rust tussen de vluchten zit dan voor Europese stessen. (Maar oa daardoor verdien ik zoveel). Je moet niet schrikken als je een telefoontje krijgt van je manager om te vragen wat je precies hebt als je je ziek meldt. Over 2 weken gaan ze me op een weegschaal zetten en als ze zien dat ik meer dan 10 kg ben afgevallen zou het kunnen dat ze mij een eetplan geven of naar de clinic sturen om te checken of ik wel gezond ben. Mensen die 5 kilo bijkomen moeten een dieet volgen en een paar maanden later terug op de weegschaal. (Ik denk echter dat dit enkel het eerste jaar is. Want ik zie ook wel eens crew die overgewicht hebben). Zware gevolgen als je te laat bent, als je per ongeluk een vork mee van boord neemt, niet op tijd een e-learning doet,... Allemaal dingen die te overzien zijn. Maar alles bij elkaar opgeteld is het behoorlijk veeleisend en fysiek zwaar (mijn gewichtsverlies is het beste bewijs).
Bij emirates heeft de crew het inderdaad veel zwaarder dan bij KLM (volgens mijn gay best friend die senior purser is bij KLM).
Geen bijzonderheden
Potverdorie... Ik krijg tinypic niet open. :swear:
TrolleyDolly schreef:
02-06-2019 13:06
Nog maar een keer proberen. Of op een andere manier?
Geen bijzonderheden
TrolleyDolly schreef:
02-06-2019 13:06
My upload, werkt het zelfde, misschien werkt dat wel.

En stiekem ben ik wel heel benieuwd.
Poef! :photo:
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 23:02
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven