Still flying

07-01-2020 09:29 1297 berichten
Welkom in mijn 2de vervolgtopic! :cheer:

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.

In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.

Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...

Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
mevrouwiglesias schreef:
26-02-2020 18:29
Fijne vakantie! Ik zag net op Eurosport dat er een wielerwedstrijd gaande is in Dubai met enkele van je collega's aan de finishlijn!
Woehoew! :cheer:

Ik ben inmiddels al een paar uur thuis. Tijdens de autorit begon de zon zowaar te schijnen zodat ik ten volle van het mooie landschap kon genieten. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Welcome home :cheer:
Ben je nu eerst een paar dagen bij je ouders thuis? Inzag mooie sneeuwbeelden voorbij komen! Leuk!!
Volgens mij wonen we bij elkaar in de buurt Dolly 🤩
Digisuus schreef:
27-02-2020 20:43
Volgens mij wonen we bij elkaar in de buurt Dolly 🤩
Wie weet! Ook sneeuw gehad gisteren? Dat was een leuke verrassing!
Ik hoop dat je een hele fijne vakantie hebt, geniet er van!
TD je hebt weer een PB!
mayou schreef:
29-02-2020 09:08
TD je hebt weer een PB!
Goed dat je het hier even zegt. Ik had je berichtje anders pas weken later gezien. :proud:
En dat zou zonde zijn geweest! :)
Hoe gaat het met TDA?

Cathay Pacific zet helft van de vloot aan de grond en stuurt 22.000 vd 33.000 personeel op onbetaald verlof.
😱
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
02-03-2020 18:59
Hoe gaat het met TDA?

Cathay Pacific zet helft van de vloot aan de grond en stuurt 22.000 vd 33.000 personeel op onbetaald verlof.
😱
We kregen een mail dat non operational staff unpaid leave mogen aanvragen. Cabin crew voorlopig niet. We kregen wel meer kansen om vrij te vragen op ons actieve rooster. Dan gebruik je gewoon je normale vakantiedagen. Normaal mogen we dat 3 keer per 12 maanden aanvragen. Nu 6 keer. Ik had toevallig mijn 3de aanvraag opgebruikt om deze vakantie te verlengen. Maar de teller heeft dankzij deze maatregel slechts een paar dagen op nul gestaan. :proud:

Vooralsnog blijkt TDA het dus nog vrij goed te redden. Maar de situatie evolueert zo snel.. hier is het laatste nog niet over gezegd.
Op FB bij WV bij mijn topic vraagt Iemand er naar. Misschien kun je dat even zeggen daar.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
03-03-2020 09:29
Op FB bij WV bij mijn topic vraagt Iemand er naar. Misschien kun je dat even zeggen daar.
Ik had niet gezien dat het om een post in WV ging. Ik dacht dat het om een post op je privépagina ging en om nu jouw vrienden te gaan tegenspreken... :proud: Maar nu heb ik wel even gereageerd. Mijn vingers jeukten dus daar ben ik ook weer vanaf ;-)

Heel vervelend die foute interpretatie van artikels. Maar ik moet wel zeggen... ik heb dat bewuste artikel gelezen. Die kwam binnen het uur nadat het personeel de mail met die info had ontvangen, al online. En als je het snel doorleest mis je al snel de woordjes "non operational". De enige verwijzing naar het feit dat het niet om de crew gaat. Maar goed lezen is ook een vak. En tegenwoordig een belangrijke skill.
Mag jij nog terug naar Dubai, Dolly, of moet je dan ook eerst in thuisisolatie?
Verenigde Arabische Emiraten heeft zijn inwoners afgeraden naar het buitenland te reizen vanwege het coronavirus. Mensen die terugkeren van een reis naar het buitenland wordt gevraagd thuis in isolatie te gaan. Ook zijn scholen en onderwijsinstellingen gesloten voor de komende vier weken.
redbulletje schreef:
05-03-2020 08:30
Mag jij nog terug naar Dubai, Dolly, of moet je dan ook eerst in thuisisolatie?
Ja hoor. Niks aan de hand. Ik heb de dag na aankomst gewoon weer een vlucht. Ik vlieg vanuit Duitsland en voor die passagiers is er ook geen screening. Dus geen test, geen quarantaine.
TrolleyDolly schreef:
05-03-2020 12:19
Ja hoor. Niks aan de hand. Ik heb de dag na aankomst gewoon weer een vlucht. Ik vlieg vanuit Duitsland en voor die passagiers is er ook geen screening. Dus geen test, geen quarantaine.
Best bijzonder. Ze zullen wellicht wel aanscherpen voor hun personeel als je een kuchje hebt of zelfs dat niet?
redbulletje schreef:
05-03-2020 14:52
Best bijzonder. Ze zullen wellicht wel aanscherpen voor hun personeel als je een kuchje hebt of zelfs dat niet?
Alleen als dat kuchje voorkomt in combinatie met kortademigheid, keelpijn en koorts. Maar dan nog is het mijn verantwoordelijkheid om naar de dokter te gaan.
Ik heb gisterenochtend zitten huilen. Ik was de dag ervoor ook al aan het vechten tegen de tranen omdat de dag van vertrek zo snel weer aan het naderen was. En toen ik gisteren met een tas koffie in de zetel zat werd het steeds moeilijker om de tranen weg te slikken. Dus ik zei tegen mijn vader, die in de keuken aan het rommelen was; "ik denk dat ik eens goed moet huilen." Hij vroeg: "hoezo?" En toen hij zich omdraaide om me aan te kijken stroomden de tranen al over mijn wangen.
"Oei! Gij meent dat?", zei hij verbaasd en kwam naast me in de zetel zitten. "Wat is er aan de hand?"

Hoewel ik al vaak heb aangegeven dat ik het moeilijk heb daar in het Oosten had hij niet in de gaten hoe diep het zat en dat het niet van voorbijgaande aard was. Dat misverstand is nu de wereld uit geholpen.

Ik bleef volhouden dat ik het jaar nog wilde afmaken om nog wat door te sparen. Hij liet mij weten dat ik echt nog wel welkom ben thuis als ik dat niet red. "Dan kan je ook nog rustig even doorsparen als dat het probleem is. Enne... begin alvast je CV rond te sturen."

Ik ben namelijk nog steeds in dubio over wat wijsheid is maar de theorie achter die laatste opmerking van mijn vader is dat ik zo de beslissing nog even kan uitstellen zonder kansen mis te lopen. In het slechtste geval hoef ik niet eens te kiezen.
Ach, Dolly toch, neem de wijze raad van je vader ter harte. Stuur je cv rond en wie weet wat voor moois er op je pad komt.
Misschien krijg je straks ergens een aanbod waar je super blij van wordt.
En je kan natuurlijk altijd nog “nee” zeggen, mocht je toch bij TD air willen blijven😀

en voor nu :hug:
Ahh dat klinkt herkenbaar. Mijn kleine zusje had dit ook rond haar 1 jaar in dienst. En het is ingewikkeld. Graag thuis even iedereen willen zien maar verdrietig zijn als je weer terug gaat naar 'huis' om gewoon weer te werken.
Blijf aan je zelf denken en als je denkt dat je het niet af kunt schudden dan is het nooit verkeerd om alvast je CV rond te sturen.... Wie weet wat de toekomst brengt en wat je gaat doen hier na.
Geluk en wijsheid 🍀
Van mij ook maar even een :hug:

Wat lief van je vader. :heart:
Ik kan me ook voorstellen dat het een moeilijk moment is voor je. Als je er zelf achter staat, kun je natuurlijk altijd jouw CV rondsturen, zoals je vader zegt.

En het is natuurlijk niet dat je per se het jaar moet afmaken. Doe vooral wat goed voor jezelf voelt. Niet omdat het moet, lijkt mij. Maar begrijpelijk dat je zo'n keuze niet in 1-2-3 maakt.

Je hebt in korte tijd veel ervaring opgedaan en bent goed in jouw werk (zoals ik het lees heeft TDA niks te klagen :) ) Je zorgt zelfs voor hele blije passagiers en collega's. Mocht je weggaan, is die ervaring niet weg en kan het ook weer nuttig zijn voor een nieuwe werkgever.

Veel geluk voor de toekomst, wat je ook gaat doen. En nog maar even: :hug:
(al ben ik in het dagelijks leven niet echt van de knuffels, haha. Maar volgens mij kun je deze wel gebruiken)
Ach Dolly dit gevoel blijft maar steeds de kop opsteken hé. Ik wens je veel wijsheid toe.
Ooh Dolly, hoewel jouw baan als een droombaan klinkt lijkt het me ook eenzaam. Steeds andere collega's, geen ritme waardoor je ook niet makkelijk iets opbouwd. Geen ritme wat lichamelijk en ook mentaal uitputtend is. En vrienden zien lijkt me ook lastig met die wisselende roosters.

Ik gun je een in de buurt van je familie. Misschien nog steeds wisselende tijden, wisselende collega's maar (wat ik hoor van anderen) wel een menselijker schema en het allerbelangrijkste op je vrije dag kun je gewoon naar familie als je dat wil.

Ergens had ik wel verwacht dat de tijd met je familie dit los zou maken. Dat heb je eerder gehad toch? Toen ging het weer over maar nu had je het al moeilijk voor je ging.
Ik zou het advies van je vader opvolgen hoor. Gewoon vast solliciteren. Ik snap dat je liever zelfstandig woont als bij je ouders maar je weet ook dat dat tijdelijk zal zijn en ze klinken als warme mensen.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Ik hoop dat je je hart volgt. Waar dat ook heen gaat. Als je je volgende week weer top voelt is dat ook prima. Volg je gevoel.
:hug: :smooch:
Ach Dolly wat lastig voor je......maar idd volg je hart en als je thuis bent, voelt het natuurlijk ook anders.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven