Twentetips

22-12-2009 19:59 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik vertrek morgen richting Twente voor de komende 5 dagen. Lekker weg met de kerst. Nou heb ik wel al een paar plannen maar omdat ik de omgeving niet supergoed ken bij deze de vraag: wat MOET je zien in Twente en met name: wat is leuk met een aardig stuiterend kind van 4.5? En weet iemand toevallig nog een goed restaurant met speeltuin in de regio? Dierentuin Emmen is een optie.

Wie heeft leuke ideeen?

Bedankt!
Hé wat leuk, waar zit je? Emmen is geen twente heur
Dierentuin Nordhorn is vlak over de grens (5 km) en kost maar een fractie van wat de dierentuinen in Nederland kosten.

Bad Bentheim is 10 km over de grens en erg leuk met een prachtig groot kasteel (waar je tegen een kleine betaling in kunt).

Restaurant met speeltuin: Villa Kakelbont in Tilligte is heel leuk.

Waar in Twente zitten jullie ongeveer?
Ik zit bij Rijssen in de buurt.
quote:Viva Angel5 schreef op 22 december 2009 @ 20:04:

Hé wat leuk, waar zit je? Emmen is geen twente heur Oh zit jij zo superdichtbij?
Ja eens met Naski en als je er dan toch bent; koffie staat klaar
Morskieft aan de weg van Reutum naar Ootmarsum heeft ook een hele mooie indoor speeltuin.
quote:Viva Angel5 schreef op 22 december 2009 @ 20:06:

Ja eens met Naski en als je er dan toch bent; koffie staat klaar Leuk leuk leuk leuk!!!!! Ik heb het telefoonnummer niet meer maar het lijkt me zeker leuk te meeten.
Rijssen, ow, da's de poort van Twente, dat is nog wel een eindje weg van alles wat ik noemde.
Mwoah half uurtje, Naski...?

Zwieb; je mailt maar!
quote:Naski schreef op 22 december 2009 @ 20:06:

Rijssen, ow, da's de poort van Twente, dat is nog wel een eindje weg van alles wat ik noemde.Is niet erg. Alles op een uurtje rijden vind ik best. We gaan ook naar het land van Jan Klaassen in Braamt dus dat is ook wel even tuffen.
Ik ga je tips even googlen Nas en mailen met 5.
Dan is het natuurdiorama op de Holterberg misschien wel leuk voor jullie. Een soort van natuurmuseum.

De Holterberg is sowieso een prachtig natuurgebied om te gaan wandelen of rond te rijden.
Zwieber zit je in holten, Enter of Hellendoorn?

kinderboerderij dondertman www.kb-dondertman.nl is erg leuk, moet je alleen ff kijken of ie geopend is, iig wel op woensdagmiddag geloof ik.

ga je naar een bungalowpark? want daar is meestal wel info te vinden bij receptie ofzo.
en speelbos bij nijverdal is erg leuk, wel buiten, weet niet of het weer dat wel toe laat. en natuurdiorama op de holterberg.<--mosterd
Hee Zwiep, ik zit de komende week in de buurt :-)

Dierentuin Nordhorn inderdaad, véél betaalbaarder ook dan Emmen. Kasteel in Bad Bentheim (is ook een lekkere Griek om te eten. Geen speeltuin, maar ze reageren heel gewoon als je kind glazen omgooit )

Villa Kakelbont in Tilligte is helemaal op kinderen ingesteld (maar het eten is navenant slecht, is mijn - eenmalige - ervaring)

Sowieso ergens naar midwinterhoorn blazen. Ootmarsum is een leuk stadje. En op de Holterberg kan je mooi wandelen en is een "natuurdiorama"

Ga nog even verder nadenken!
Rijssen tot de grens is inderdaad hooguit een half uur via de autobaan A1 (loopt door tot in Duitsland, heel gemakkelijk).
Go Planet in Enschede. Zit ook een hele grote speeltuin voor kinderen.

Ik ga er morgen heen met mijn nichtjes. Ben benieuwd.
quote:Naski schreef op 22 december 2009 @ 20:06:

Morskieft aan de weg van Reutum naar Ootmarsum heeft ook een hele mooie indoor speeltuin.Oh dit ziet er heel cool uit en met fatsoenlijk eten!
Valt tegen helaas. Tenminste mijn schnitzel was echt heel vies

Biefstuk schijnt wel lekker te zijn zei mijn vriend.
quote:Dhelia schreef op 22 december 2009 @ 20:13:

Hee Zwiep, ik zit de komende week in de buurt :-)

Dierentuin Nordhorn inderdaad, véél betaalbaarder ook dan Emmen. Kasteel in Bad Bentheim (is ook een lekkere Griek om te eten. Geen speeltuin, maar ze reageren heel gewoon als je kind glazen omgooit )

Villa Kakelbont in Tilligte is helemaal op kinderen ingesteld (maar het eten is navenant slecht, is mijn - eenmalige - ervaring)

Sowieso ergens naar midwinterhoorn blazen. Ootmarsum is een leuk stadje. En op de Holterberg kan je mooi wandelen en is een "natuurdiorama"

Ga nog even verder nadenken!

Oh waar hang jij uit dan? (wordt het een meetvakantie )

Ik google alle tips. Heb al veel leuks gezien.
quote:stitchy35 schreef op 22 december 2009 @ 20:12:

Zwieber zit je in holten, Enter of Hellendoorn?

kinderboerderij dondertman www.kb-dondertman.nl is erg leuk, moet je alleen ff kijken of ie geopend is, iig wel op woensdagmiddag geloof ik.

ga je naar een bungalowpark? want daar is meestal wel info te vinden bij receptie ofzo.Ik zit noch in holten noch in Enter noch in Hellendoorn. (zoek Zwieber op de kaart )
Pannenkoeken huis bij de Waarbeek in Hengelo is ook leuk! zit indoorspeeltuin/ballenbak/klimgeval bij!

Holterberg is een mooi natuurgebied

Noetselerberg is mooi om te wandelen

Dolle pret in Almelo (speeltuin overdekt)

Preston Palace Almelo
Morskieft is echt leuk hoor! Van die schnitzel weet ik niet, maar kids vinden het geweldig.
De beerse bulten is erg leuk voor een kind van 4,5 (indoor speeltuin)

Ligt bij westerhaar in de buurt.

Ik weet alleen niet of je daar ook goed kunt eten, ben er begin dit jaar met schoolreis geweest (liep toen stage)..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven