Twentetips

22-12-2009 19:59 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik vertrek morgen richting Twente voor de komende 5 dagen. Lekker weg met de kerst. Nou heb ik wel al een paar plannen maar omdat ik de omgeving niet supergoed ken bij deze de vraag: wat MOET je zien in Twente en met name: wat is leuk met een aardig stuiterend kind van 4.5? En weet iemand toevallig nog een goed restaurant met speeltuin in de regio? Dierentuin Emmen is een optie.

Wie heeft leuke ideeen?

Bedankt!
quote:paling schreef op 22 december 2009 @ 21:17:

Als je van knutselen enzo houd, moet je morgen of overmorgen ook nog even in Rijssen naar Heutink, kun je echte schoolspullen en creatieve spullen kopen, ook grote pakken tekenpapier enzoOh ja! Dat is echt supercool! Ben er eens geweest toen ik op de kunstacademie zat in Enschede
Ik weet niet of deze al genoemd is:

Natura Docet in Denekamp: http://www.naturadocet.nl/

Daar gingen wij ook vroeger ook naar toe. Supercool! (vond ik toen ) Daar stond het skelet van een Brachiosaurus, en dat was net in de tijd van Jurassic Park. Indrukwekkend! Haha! Ik weet nog dat ik een sticker had met 'Ik heb het been van een brachiosaurus aangeraakt'

Verder is Denekamp ook erg mooi, met de watermolens enzo

En de sterrewacht in Lattrop! Maar ik denk dat je kind daar nog te klein voor is Zwieb.

Ik ben trouwens wel benieuwd waar je naar toe gaat!
En als je op Tweede Kerstdag in Twente bent dan moet je natuurlijk naar de levende kerststal!! (was al genoemd maar ik noem het nog een keer ) Die in Enter is mooi!

http://www.levendekerststal.nl/
Ik ga morgen alle tips even bijlezen en googlen. (waarschijnlijk onderweg op de mobiel). Bedankt!

Lola: whahaha dat wordt een rondje forum zo. Maar het lijkt me heel gezellig om langs te wippen.
Levende kerststal is inderdaad een aanrader! Erg leuk ook voor stuiterende kinderen!

Dolle pret is ook uitermate geschikt voor zulke kinderen, die kunnen daar veilig rond stuiteren met de rest

Speelbos in Nijverdal is ook erg leuk, onze kinderen vermaken zich er keer op keer.

Als je mede stuiteraars zoekt kun je altijd hier koffie komen drinken, op spuug afstand van Rijssen
Veel plezier Zwieber!
quote:aisha24 schreef op 22 december 2009 @ 21:35:

Morgen is het koopavond in Rijssen, maar dat is voor een kind dan weer minder leuk.

Verder zijn volgens mij alle dingen wel gezegd, zo heel veel is er ook weer niet te doen, haha. Emmen is iid erg leuk. Maar dat is dan weer wat verder.

En op zondag is Rijssen echt dicht, en op tweede kerstdag ook. Alleen de kerken zijn open, hihi.

Veel plezier!Oh dat is fijn te weten! Ga ik lekker even in mijn eentje los!
quote:AgentL schreef op 22 december 2009 @ 21:46:

Ik weet niet of deze al genoemd is:

Natura Docet in Denekamp: http://www.naturadocet.nl/

Daar gingen wij ook vroeger ook naar toe. Supercool! (vond ik toen ) Daar stond het skelet van een Brachiosaurus, en dat was net in de tijd van Jurassic Park. Indrukwekkend! Haha! Ik weet nog dat ik een sticker had met 'Ik heb het been van een brachiosaurus aangeraakt'

Verder is Denekamp ook erg mooi, met de watermolens enzo

En de sterrewacht in Lattrop! Maar ik denk dat je kind daar nog te klein voor is Zwieb.

Ik ben trouwens wel benieuwd waar je naar toe gaat!Oh dat natuurhistorischmuseum is een supergoede tip. Zwiepje houdt van dino's en ik en Mr. Zwieber ook!
Levende kerststal staat genoteerd. Wandelen wordt hem niet want ik heb heel snel last van mijn knie.
quote:Noni schreef op 22 december 2009 @ 22:02:

Levende kerststal is inderdaad een aanrader! Erg leuk ook voor stuiterende kinderen!

Dolle pret is ook uitermate geschikt voor zulke kinderen, die kunnen daar veilig rond stuiteren met de rest

Speelbos in Nijverdal is ook erg leuk, onze kinderen vermaken zich er keer op keer.

Als je mede stuiteraars zoekt kun je altijd hier koffie komen drinken, op spuug afstand van Rijssen Het wordt steeds leuker zo! Volgende keer post ik maar eerst dat ik ergens heen ga en boek ik mijn vakantie vol met forumbezoekjes! Dank voor de uitnodiging Noni! Lijkt me heel gezellig maar inmiddels begin ik aardig volgeboekt te raken Ik moet even kijken waar ik een gaatje heb
Naast de vele tips die al zijn gegeven:

Op kerstavond wordt op de Canadese begraafplaats op de Holterberg een herdenking gehouden. Vanaf 16.30 uur gaan basisschoolkinderen uit Holten allemaal kaarsjes zetten bij de graven.

Ik ben al jaren niet meer bij de herdenking geweest, maar ga altijd wat later op de avond even kijken. Ik vind het iig wel indrukwekkend/mooi om te zien.

Veel plezier!
Superbedankt voor alle leuke tips!
Koop dan even mijn winkel leeg, heb ik mijn omzet weer binnen, haha.

Veel plezier, en kijk morgenavond uit voor mannenkoren die de stad onveilig maken:-)
Pannenkoekenrestaurant in Waarbeek is uitgetest en helemaal goedgekeurd. Wat een leuke mensen werken er daar zeg! Zwiepje mocht in de keuken kijken en vond het helemaal fantastisch.

Dolle pret was leuk naar het schijnt, ik was er niet bij want ik ben gaan shoppen in Almelo. Goed shopbaar.
Wel de waarbeek, en niet naar mij!

Dat was 3x rollen geweest schat

Wanneer doen jullie de levende kerststal, wie weet spot ik je daar nog, wij gaan morgen.

Fijne dagen nog in ons mooie Twente!
Morgen gaan we al ergens anders heen. Zwiepje was helemaal op gisteren maar ik was vergeten dat jij dáár woonde. Maar ik wil zeker nog wel even langsrollen een dezer dagen hoor. Vandaag ga ik naar 5 (alhoewel Zwiepje liever in het huisje blijft hangen vandaag grrrrrrrrr).. Ik kan natuurlijk ook een keer 's avond in mijn uppie langswippen. Geef maar een gil wanneer het jou uitkomt. Alleen morgen kan niet.
Ik zit aardig volgepland deze dagen, wanneer vertrek je weer?

Veel plezier bij 5 (geef haar oudste een knuffel van me!)
Zondag ga ik weer.
Jammer, volgende keer dan toch maar iets langer hier blijven???

Was het gezellig bij 5??
Ja het was zeker gezellig bij 5! Zwiepje heeft een spoor van destructie achtergelaten maar we zijn wel een van de weinige mensen op aarde die kunnen zeggen dat ze écht een engel met kerst gezien hebben
Je overdrijft! Qua destructiespoor dan, de gezelligheid is zeker niet overdreven Je hebt een lekker jong Zwieb!
quote:Zwieber schreef op 24 december 2009 @ 20:22:

Dolle pret was leuk naar het schijnt, ik was er niet bij want ik ben gaan shoppen in Almelo. Goed shopbaar.

Lachen! Zusje en ik zijn gisteren ook nog even snel door de stad geraust... (Free Record Shop omdat haar vriend daar filiaalmanager is, Promiss, Hema, H&M en boodschappen bij AH)

En wat leuk dat je het zo leuk hebt in Twente! Ik vertrek morgen alweer omdat ik bij Vinyl verwacht wordt
quote:AgentL schreef op 26 december 2009 @ 00:43:

[...]

Lachen! Zusje en ik zijn gisteren ook nog even snel door de stad geraust... (Free Record Shop omdat haar vriend daar filiaalmanager is, Dan denk ik dat ik laatst nog ruzie heb staan schoppen met je zwager
Heeft iemand nog tips voor in de zomer? Ik vertrek nu weer deze kant op (over een half uur). Kan ik lekker kijken wat er te doen is via internet op de mobiel.
koffie drinken bij mij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven