Twentetips

22-12-2009 19:59 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik vertrek morgen richting Twente voor de komende 5 dagen. Lekker weg met de kerst. Nou heb ik wel al een paar plannen maar omdat ik de omgeving niet supergoed ken bij deze de vraag: wat MOET je zien in Twente en met name: wat is leuk met een aardig stuiterend kind van 4.5? En weet iemand toevallig nog een goed restaurant met speeltuin in de regio? Dierentuin Emmen is een optie.

Wie heeft leuke ideeen?

Bedankt!
Mag ik je ook nog een afrader meegeven? Aan de hierboven genoemde Boekelo Zoo zou ik geen geld uitgeven als ik jou was... 10x niks.
Ja Twente Speelt UIT de 24e

Boekelo... nee GEEN aanrader... in de zomer ist al nie veel...in de winter is het dus 3x niks. het woord ZOO kun je beter weglaten...
quote:politieacademie schreef op 22 december 2009 @ 20:52:

Ik zie eigenlijk al alle goede tips staan. Ik zou echt voor een tochtje (wandel) over de Holterberg gaan (ben opgegroeid in Nijverdal, aan de voet van de 'berg'). In Enter is elk jaar de levende kerststal. In Deventer dat Dickensgedoe (verder ook een mooie hanzestad om te bekijken).

Ik zou de genoemde binnenactiviteiten alleen doen als je verder weinig andere opties hebt. In Twente is teveel leuks te doen om de dagen naar binnen te gaan en de zoveelste film te kijken of bowlingbal te gooien. Heel veel plezier!Dickens is afgelopen weekend geweest.....
.
Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal.
Preston palace in almelo, indoor Kermis.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
.
Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal.
quote:wolletje schreef op 22 december 2009 @ 20:53:

[...]

tja.... Tukkers he die slik'n lettes in

erg verveel'nd soms, dat wel.

maargoed wij praat'n nie met een "hete aardappel" in de mond

Kats verveel'nd!

Maar m'n zusje was even aan het schreeuwen tegen haar vriend, dus ze riep tegen mij dat ze me terug zou bellen en sprak toen mijn naam op z'n twents uit.

Bleek dat haar vriend de gootsteen vol had laten lopen zonder de kraan uit te draaien. Nu stond het aanrecht blank
quote:Moonglade schreef op 22 december 2009 @ 21:05:

[...]

Jij bent denk ik in de war met de eerstvolgende competitiewedstrijd Ik had het over de bekerwedstrijd tegen Helmond, de 23e (morgen dus), die wordt in Enschede gespeeld. scheel idd... in Enske dus ja in de Grolsch Veste
Over Boekelo gesproken: Volgens mij zit daar ook een vestiging van Ribhouse Texas.

Maar die in Geesteren (ov) is in ieder geval erg leuk. Ook voor kinderen! Lekker eten ook

http://www.ribhousetexas.nl/
quote:Moonglade schreef op 22 december 2009 @ 21:08:

Gek trouwens, ik hoorde laatst juist van iemand een enthousiast verhaal over Boekeloo. Tsja smaken verschillen. Ik ben er zelf nooit geweest dus kan er niet over oordelen.

1x geweest en nooit weer..terwijl ik er dichtbij woon.

een handje vol dieren (vooral vogels) verder een wandelpad en een stapel keien waarop je kunt klimmen...
quote:AgentL schreef op 22 december 2009 @ 21:10:

[...]

Kats verveel'nd!

Maar m'n zusje was even aan het schreeuwen tegen haar vriend, dus ze riep tegen mij dat ze me terug zou bellen en sprak toen mijn naam op z'n twents uit.

Bleek dat haar vriend de gootsteen vol had laten lopen zonder de kraan uit te draaien. Nu stond het aanrecht blank hihi ja in dat soort situaties verval je in het Twents idd hihihi
Oh ja, en nog meer Boekelo: daar zou ik sowieso niet naar toe gaan. Daar ben ik gedumpt door m'n toenmalige vriendje

Dus een ongeluksplek. Haha!
quote:AgentL schreef op 22 december 2009 @ 21:12:

Over Boekelo gesproken: Volgens mij zit daar ook een vestiging van Ribhouse Texas.

Maar die in Geesteren (ov) is in ieder geval erg leuk. Ook voor kinderen! Lekker eten ook

http://www.ribhousetexas.nl/Klopt! die zit in Boekelo..goed eten trouwens
dit is ook een aanrader:

http://www.museumbuurtspoorweg.nl/index ... w=PO0001LI

spoorweg tussen Boekelo en Haaksbergen..erg leuk!!!
Miracle Planet, enschede
Als je van knutselen enzo houd, moet je morgen of overmorgen ook nog even in Rijssen naar Heutink, kun je echte schoolspullen en creatieve spullen kopen, ook grote pakken tekenpapier enzo
quote:diaantje1971 schreef op 22 december 2009 @ 21:17:

GOMiracle Planet, enschede
quote:wolletje schreef op 22 december 2009 @ 21:20:

[...]

Klopt, kon dr niet meer opkomen.
.
Je zou bij mij op de koffie kunnen komen!
Dierentuin Emmen is DICHT,

Er is het chineselampionnenfestival en de dierentin gaat open om 16.00 uur en geen dier te bekennen ,zitten en liggen in hun stallen
Morgen is het koopavond in Rijssen, maar dat is voor een kind dan weer minder leuk.

Verder zijn volgens mij alle dingen wel gezegd, zo heel veel is er ook weer niet te doen, haha. Emmen is iid erg leuk. Maar dat is dan weer wat verder.

En op zondag is Rijssen echt dicht, en op tweede kerstdag ook. Alleen de kerken zijn open, hihi.

Veel plezier!
Het zwembad in Haaksbergen is erg leuk. De Wilder.

Zoo Labirinth moet je niet heengaan, is echt 3x niks. Vooral in de winter niet.
quote:wolletje schreef op 22 december 2009 @ 21:13:

[...]

hihi ja in dat soort situaties verval je in het Twents idd hihihi

Komt ook nog eens bij dat zij daar al haar hele leven woont en eigenlijk nooit echt ABN praat

Maar ik merkte dat ik er net ook wat twentse uitdrukkingen doorheen gooide. Mag dat na 3 telefoontjes met het thuisfront?
Hey, wat leuk! Twente is mooi. Ik weet alleen niet wat je hier kunt doen, volgens mij is alles zo'n beetje wel genoemd.

Het zwembad bij Preston Palace is ook zeer goed te doen en je hebt er idd de indoor kermis..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven