Vakantiebestemmingen!

30-07-2019 18:33 87 berichten
Vertel iedereen! Wat is jullie vakantie bestemming dit jaar? Of wat zou je nog graag een keer willen bezoeken? Kom maar op!
Very__Cherry schreef:
31-07-2019 08:27
Wij ws volgend jaar! Wat zijn aanraders naast Lissabon en Porto? Met aanraders bedoel ik gezellige kleine dorpjes en strandjes etc.
Sintra!
Alle reacties Link kopieren
Best al veel mensen die bezig zijn met plannen voor volgend jaar. Ik denk altijd dat ik daar belachelijk vroeg over begin te denken :)
Volgende zomer twijfelen we tussen 2 heel verschillende dingen: of we gaan roadtrippen in Turkije of we gaan terug naar de VS, met nadruk op Texas en stukje LA-San Francisco. Wat het volgend jaar niet wordt, wordt het waarschijnlijk het jaar daarna. Man en ik willen beiden, kind 1 wil liever Turkije, kind 2 liever opnieuw VS. Hangt allemaal een beetje ervan af wanneer ik op het werk weet wanneer ik weg kan en wat de tickets dan kosten.
Afhankelijk van de zomerbestemming vullen we dan de rest in. Sowieso ga ik begin volgend jaar nog wel eens naar Londen.
Very__Cherry schreef:
31-07-2019 08:27
Wij ws volgend jaar! Wat zijn aanraders naast Lissabon en Porto? Met aanraders bedoel ik gezellige kleine dorpjes en strandjes etc.
De rondreis met de auto vond ik het leukst, we zijn toen ook in steden geweest die ik niet had willen missen, maar waar een paar dagen wel genoeg zijn, zoals Coimbra en Evora. Maar het mooiste gebied in Portugal vind ik de kust ten westen en zuiden van Lissabon. Cascais en iets meer naar het binnenland Sintra; zuidelijker ben ik gek op Comporta. Het schiereiland van Troia heeft ook prachtige stranden en is ook leuk om eens te kijken (oversteek met de ferry), maar wat minder authentiek.
Ik zou elk jaar wel op vakantie kunnen naar dat gebied, het is zo veelzijdig!
Dit jaar naar Mallorca

Nog op het lijstje
Zuid-Thailand
Florida
Hawaï

Moeten alleen wachten tot de kids iets ouder zijn.
Dit jaar Portugal

Nog op het lijstje:
- Sri Lanka
- Namibië
- Australië (als we de jackpot winnen)
Dit jaar zijn we in mei al weg geweest, naar IJsland (alweer :heart:)
Volgend jaar naar Singapore en Schotland.

Verder staan West-Canada en Japan nog op het lijstje. West-Canada hopen we in het voorjaar van 2021 te kunnen doen.
Nieuw-Zeeland lijkt me ook geweldig, maar 24+ uur vliegen... :-?
In maart zijn we naar Turkije gevlogen.
in Mei waren we aan de Poolse oostzeekust.

Zondag vliegen wij voor 1 week naar Malta.
Oktober vliegen wij voor 2 weken naar Cuba.

Zou het wel leuk vinden om weer een keer naar Kaapverdië te vliegen :).
Afgelopen week een date/vakantie gehad in Nizjni Novgorod, in Rusland. Voor collega's op mijn werk is dat niet een voor de hand liggende vakantiebestemming, vooral als ik dit zelf allemaal geregeld heb inclusief visumaanvraag. Zij gaan naar Frankrijk, Duitsland of Spanje. Ik ga vaak verder weg, maar soms ook naar West- en Zuid-Europese landen.

Volgende vakantie is waarschijnlijk in Minsk, Wit-Rusland; hangt van mijn vriendin af. Evenmin voor de hand liggend.

Ik heb nog wat ideeën om nog ten uitvoer te brengen. Een treinreis door Duitsland, Polen, Tsjechië, Oostenrijk, Zwitserland, Parijs, o.i.d, of een treinreis door Spanje en Portugal. Ik heb ook nog China op mijn verlanglijstje staan.
World of Warcraft: Legion
Oh ja, dat zou ik ook wel willen met de trein.
Maar dan wel met orient express :D

Is alleen wel een beetje hartstikke duur...
Whomi schreef:
30-07-2019 18:54
Duitsland! We gaan dit jaar eerst richting Hannover en dan door naar het Spreewald bij Berlijn. Daar gaan we Berlijn bezoeken, dagjes pretparken/dierentuin en we hebben een overnachting in Tropical island :) daarna via winterberg weer richting huis.
Spreewald! Dat is een mooi gebied. Het heeft iets weg van Giethoorn:

Afbeelding
PrincessDaisy schreef:
31-07-2019 12:37
Dat is een grote treinreis van Moskou naar Peking? Zou ik ook wel willen... Maar ik heb daar soms rare gedachten bij... Als ik mij wil wassen op een station, in Irkoetsk of zo, ben ik bang dat de trein met bagage en zonder mij ervandoor gaat...

Maar de treinreis waarover ik het hierboven had wil ik van top tot teen zelf organiseren: treintickets, hotels boeken, eventueel met nog wat activiteiten, etc.
hans66 schreef:
31-07-2019 12:29
Afgelopen week een date/vakantie gehad in Nizjni Novgorod, in Rusland.

Volgende vakantie is waarschijnlijk in Minsk, Wit-Rusland; hangt van mijn vriendin af. Evenmin voor de hand liggend.

Woohoo Hans, ben je aan de vrouw?? :biggrin:
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
pamelacourson schreef:
31-07-2019 09:09
De rondreis met de auto vond ik het leukst, we zijn toen ook in steden geweest die ik niet had willen missen, maar waar een paar dagen wel genoeg zijn, zoals Coimbra en Evora. Maar het mooiste gebied in Portugal vind ik de kust ten westen en zuiden van Lissabon. Cascais en iets meer naar het binnenland Sintra; zuidelijker ben ik gek op Comporta. Het schiereiland van Troia heeft ook prachtige stranden en is ook leuk om eens te kijken (oversteek met de ferry), maar wat minder authentiek.
Ik zou elk jaar wel op vakantie kunnen naar dat gebied, het is zo veelzijdig!
Ik ga es googelen alvast, dank voor je tips!
Wat maakt Comporta voor jou zo speciaal?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik ben al geweest :-(

Naar Zuid-Italië dit keer (Campania en Puglia) en nog een weekje HongKong omdat ik er toch was voor werk.

Nu alleen nog een weekend Athene voor de boeg en dan mag ik gaan plannen voor mijn huwelijksreis volgend jaar :proud:
Very__Cherry schreef:
31-07-2019 14:13
Woohoo Hans, ben je aan de vrouw?? :biggrin:
Yes! Ik heb met haar al een eerdere date in Moskou gehad. Het was griezelig want ik wist niet hoe ze in het echt zou zijn (ik zag wel foto's en videochats van haar, maar niet in het eggie), en dat wist ze ook niet van mij. Dat was voor ons beiden een groot succes. De date in Nizjni Novgorod ook!
Normaal is een vakantie niet hetzelfde als een date, maar in mijn geval was dat wel zo. Vakantie = meerdaagse date. Een date duurt doorgaans maar een paar uur of hooguit tot de volgende ochtend (als daar ook een one-night-stand bij komt kijken), maar niet ettelijke dagen. :)
Overmorgen verrekken we voor een rondreis west Canada, super veel zin in. Wensenlijst; van alles, Costa Rica, Zuid Afrika, Schotland, Scandinavië, terug naar IJsland....
PrincessDaisy schreef:
31-07-2019 12:37

Is alleen wel een beetje hartstikke duur...
Begin maar met 5000 euro. Ik heb eens voor de gein gekeken wat je ervoor mag neertellen. Dat is nog maar het beginbedrag. Natuurlijk heb je extra wensen en dan komt daar zo een paar honderd euro bij op.

Misschien ben ik wel ooit zo gek, om dat inderdaad te doen!!
hans66 wijzigde dit bericht op 31-07-2019 17:08
0.32% gewijzigd
Dit jaar: Lanzarote, Drenthe en Frankrijk.

Wil zéker nog eens terug naar Noorwegen (en Drenthe!), en verder staat hoog op de wishlist:
Spanje (vasteland), Amerika, Japan, IJsland, Lapland (in de winter)
We gaan over 14 dagen naar de Vendee. Veel zin in.

Wij willen de kinderen nog een keer meenemen naar costa rica en Afrika
Spanje (Salou) en het is heer-lijk! :cheers:
Wij zitten nu op een waddeneiland. Eerder dit jaar weekendjes naar Friesland en Drente geweest. Later dit jaar misschien nog een (mid)weekje weg in Nederland.

Volgend jaar waarschijnlijk weer één vd waddeneilanden. Of als we heel gek doen wordt het Zeeland.
Ben dit jaar naar Schotland geweest. Wil graag nog een keer en dan wat meer van de hooglanden en de kust zien!
Mijn droomreis is de Transsiberië Express, en dan nog wat dagen in St. Petersburg en Moskou. En een rondje Balkan en Scandinavië, en Ierland.
Morgen vertrekken we (ik met 3 zonen) naar de VS: roadtrip van Chicago naar San Francisco in een kleine 4 weken.

Volgend jaar nog een keer solo naar Oekraïne.

Japan, Cuba en Lapland staan hoog op het lijstje maar ook plekken als Ierland, IJsland, Australië, New York, Wales.. Luxemburg is ook altijd leuk...
Live long and prosper
In oktober kort weekje Chili. Eind augustus 2 weekenden Buenos Aires en daar tussenin even mijn schoonmoeder bezoeken. Klinkt allemaal wat exotischer wellicht, maar als je in Argentinië woont valt dat reuze mee ;)

Volgende echt grote reis laat nog een (paar) jaar op zich wachten, maar dan gaan we vast weer eens naar Europa, met uiteraard een (familie)bezoek aan Nederland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven