Vakantiebestemmingen!
woensdag 31 juli 2019 om 08:40
Sintra!Very__Cherry schreef: ↑31-07-2019 08:27Wij ws volgend jaar! Wat zijn aanraders naast Lissabon en Porto? Met aanraders bedoel ik gezellige kleine dorpjes en strandjes etc.
woensdag 31 juli 2019 om 08:50
Best al veel mensen die bezig zijn met plannen voor volgend jaar. Ik denk altijd dat ik daar belachelijk vroeg over begin te denken 
Volgende zomer twijfelen we tussen 2 heel verschillende dingen: of we gaan roadtrippen in Turkije of we gaan terug naar de VS, met nadruk op Texas en stukje LA-San Francisco. Wat het volgend jaar niet wordt, wordt het waarschijnlijk het jaar daarna. Man en ik willen beiden, kind 1 wil liever Turkije, kind 2 liever opnieuw VS. Hangt allemaal een beetje ervan af wanneer ik op het werk weet wanneer ik weg kan en wat de tickets dan kosten.
Afhankelijk van de zomerbestemming vullen we dan de rest in. Sowieso ga ik begin volgend jaar nog wel eens naar Londen.
Volgende zomer twijfelen we tussen 2 heel verschillende dingen: of we gaan roadtrippen in Turkije of we gaan terug naar de VS, met nadruk op Texas en stukje LA-San Francisco. Wat het volgend jaar niet wordt, wordt het waarschijnlijk het jaar daarna. Man en ik willen beiden, kind 1 wil liever Turkije, kind 2 liever opnieuw VS. Hangt allemaal een beetje ervan af wanneer ik op het werk weet wanneer ik weg kan en wat de tickets dan kosten.
Afhankelijk van de zomerbestemming vullen we dan de rest in. Sowieso ga ik begin volgend jaar nog wel eens naar Londen.
woensdag 31 juli 2019 om 09:09
De rondreis met de auto vond ik het leukst, we zijn toen ook in steden geweest die ik niet had willen missen, maar waar een paar dagen wel genoeg zijn, zoals Coimbra en Evora. Maar het mooiste gebied in Portugal vind ik de kust ten westen en zuiden van Lissabon. Cascais en iets meer naar het binnenland Sintra; zuidelijker ben ik gek op Comporta. Het schiereiland van Troia heeft ook prachtige stranden en is ook leuk om eens te kijken (oversteek met de ferry), maar wat minder authentiek.Very__Cherry schreef: ↑31-07-2019 08:27Wij ws volgend jaar! Wat zijn aanraders naast Lissabon en Porto? Met aanraders bedoel ik gezellige kleine dorpjes en strandjes etc.
Ik zou elk jaar wel op vakantie kunnen naar dat gebied, het is zo veelzijdig!
woensdag 31 juli 2019 om 11:49
woensdag 31 juli 2019 om 12:29
Afgelopen week een date/vakantie gehad in Nizjni Novgorod, in Rusland. Voor collega's op mijn werk is dat niet een voor de hand liggende vakantiebestemming, vooral als ik dit zelf allemaal geregeld heb inclusief visumaanvraag. Zij gaan naar Frankrijk, Duitsland of Spanje. Ik ga vaak verder weg, maar soms ook naar West- en Zuid-Europese landen.
Volgende vakantie is waarschijnlijk in Minsk, Wit-Rusland; hangt van mijn vriendin af. Evenmin voor de hand liggend.
Ik heb nog wat ideeën om nog ten uitvoer te brengen. Een treinreis door Duitsland, Polen, Tsjechië, Oostenrijk, Zwitserland, Parijs, o.i.d, of een treinreis door Spanje en Portugal. Ik heb ook nog China op mijn verlanglijstje staan.
Volgende vakantie is waarschijnlijk in Minsk, Wit-Rusland; hangt van mijn vriendin af. Evenmin voor de hand liggend.
Ik heb nog wat ideeën om nog ten uitvoer te brengen. Een treinreis door Duitsland, Polen, Tsjechië, Oostenrijk, Zwitserland, Parijs, o.i.d, of een treinreis door Spanje en Portugal. Ik heb ook nog China op mijn verlanglijstje staan.
World of Warcraft: Legion
woensdag 31 juli 2019 om 12:44
Spreewald! Dat is een mooi gebied. Het heeft iets weg van Giethoorn:
woensdag 31 juli 2019 om 12:48
Dat is een grote treinreis van Moskou naar Peking? Zou ik ook wel willen... Maar ik heb daar soms rare gedachten bij... Als ik mij wil wassen op een station, in Irkoetsk of zo, ben ik bang dat de trein met bagage en zonder mij ervandoor gaat...PrincessDaisy schreef: ↑31-07-2019 12:37Oh ja, dat zou ik ook wel willen met de trein.
Maar dan wel met orient express
Maar de treinreis waarover ik het hierboven had wil ik van top tot teen zelf organiseren: treintickets, hotels boeken, eventueel met nog wat activiteiten, etc.
woensdag 31 juli 2019 om 14:13
Woohoo Hans, ben je aan de vrouw??
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
woensdag 31 juli 2019 om 14:14
Ik ga es googelen alvast, dank voor je tips!pamelacourson schreef: ↑31-07-2019 09:09De rondreis met de auto vond ik het leukst, we zijn toen ook in steden geweest die ik niet had willen missen, maar waar een paar dagen wel genoeg zijn, zoals Coimbra en Evora. Maar het mooiste gebied in Portugal vind ik de kust ten westen en zuiden van Lissabon. Cascais en iets meer naar het binnenland Sintra; zuidelijker ben ik gek op Comporta. Het schiereiland van Troia heeft ook prachtige stranden en is ook leuk om eens te kijken (oversteek met de ferry), maar wat minder authentiek.
Ik zou elk jaar wel op vakantie kunnen naar dat gebied, het is zo veelzijdig!
Wat maakt Comporta voor jou zo speciaal?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
woensdag 31 juli 2019 om 15:07
Yes! Ik heb met haar al een eerdere date in Moskou gehad. Het was griezelig want ik wist niet hoe ze in het echt zou zijn (ik zag wel foto's en videochats van haar, maar niet in het eggie), en dat wist ze ook niet van mij. Dat was voor ons beiden een groot succes. De date in Nizjni Novgorod ook!
woensdag 31 juli 2019 om 15:23
woensdag 31 juli 2019 om 16:54
Begin maar met 5000 euro. Ik heb eens voor de gein gekeken wat je ervoor mag neertellen. Dat is nog maar het beginbedrag. Natuurlijk heb je extra wensen en dan komt daar zo een paar honderd euro bij op.PrincessDaisy schreef: ↑31-07-2019 12:37Oh ja, dat zou ik ook wel willen met de trein.
Maar dan wel met orient express
Is alleen wel een beetje hartstikke duur...
Misschien ben ik wel ooit zo gek, om dat inderdaad te doen!!
hans66 wijzigde dit bericht op 31-07-2019 17:08
0.32% gewijzigd
woensdag 31 juli 2019 om 20:39
woensdag 31 juli 2019 om 22:40
woensdag 31 juli 2019 om 22:48
Morgen vertrekken we (ik met 3 zonen) naar de VS: roadtrip van Chicago naar San Francisco in een kleine 4 weken.
Volgend jaar nog een keer solo naar Oekraïne.
Japan, Cuba en Lapland staan hoog op het lijstje maar ook plekken als Ierland, IJsland, Australië, New York, Wales.. Luxemburg is ook altijd leuk...
Volgend jaar nog een keer solo naar Oekraïne.
Japan, Cuba en Lapland staan hoog op het lijstje maar ook plekken als Ierland, IJsland, Australië, New York, Wales.. Luxemburg is ook altijd leuk...
Live long and prosper
donderdag 1 augustus 2019 om 02:41
In oktober kort weekje Chili. Eind augustus 2 weekenden Buenos Aires en daar tussenin even mijn schoonmoeder bezoeken. Klinkt allemaal wat exotischer wellicht, maar als je in Argentinië woont valt dat reuze mee
Volgende echt grote reis laat nog een (paar) jaar op zich wachten, maar dan gaan we vast weer eens naar Europa, met uiteraard een (familie)bezoek aan Nederland.
Volgende echt grote reis laat nog een (paar) jaar op zich wachten, maar dan gaan we vast weer eens naar Europa, met uiteraard een (familie)bezoek aan Nederland.