Vakantiebestemmingen!
donderdag 1 augustus 2019 om 07:49
Ik was op Maui maar vond dat dus echt niet de moeite waard voor zover vliegen. Er zijn veel dichterbij net zulke mooie eilanden.
Westkust VS (en dan vooral Utah en Arizona) vond ik wel helemaal te gek.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
donderdag 1 augustus 2019 om 08:09
Dat kan. Welke eilanden zou je aanraden dan?
Op big Island hebben we Lava de zee in zien lopen, dat was ontzettend gaaf.
donderdag 1 augustus 2019 om 08:28
IJsland, La Palma, Koh Samui, Kefalonia of een ander Grieks eiland, Sardinie... Kan nog wel even zo doorgaan. Ik vond Maui wel mooi en ruig maar veel te amerikaans en dus niet spannend genoeg voor zover vliegen (en oa daardoor hoge kosten). Ik had via mijn werk een reisje ernaartoe gewonnen. Zat heel luxe in het Four Seasons Hotel en we werden 5 dagen volledig in de watten gelegd. Dagje geocaching, dagje snorkelen, waterval tocht, golfsurfles, etc. Daarna zijn we nog 5 dagen gebleven en hebben met een autootje het eiland helemaal verkend incl. Hana Highway. Kan dus niet zeggen dat ik het eiland niet goed heb ontdekt denk ik. Ik heb het echt heel leuk gehad hoor en vond het ook echt wel een heel mooi eiland maar weet wel dat ik dacht 'ik zou dit niet op eigen gelegenheid en kosten hebben gedaan' want echt heel bijzonder vond ik het niet. Maar dat is mijn mening. Ik houd heel erg van weg van de massa en het alleen op de wereld gevoel. Misschien viel dat gewoon een beetje tegen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
donderdag 1 augustus 2019 om 12:27
Dat is "eigenlijk" onbetaalbaar. Of je moet het er echt voor over hebben.
Maar bijzonder is het zeker!
donderdag 1 augustus 2019 om 14:07
Oooh, wat een leuke bestemmingen allemaal. Ik ben net terug uit Frankrijk en vertrek binnenkort voor een kampeervakantie aan het Gardameer.
Het lijstje gaat voorlopig niet gebeuren want te duur:
New York
West-Amerika
Canada
Mexico
Lapland
De wel haalbare lijst:
Noorwegen (ik wil zo graag een keer orka's spotten!)
Londen (hoe bestaat het dat ik daar nog nooit geweest ben!)
Kreta wil ik ook best nog eens naar terug.
Het lijstje gaat voorlopig niet gebeuren want te duur:
New York
West-Amerika
Canada
Mexico
Lapland
De wel haalbare lijst:
Noorwegen (ik wil zo graag een keer orka's spotten!)
Londen (hoe bestaat het dat ik daar nog nooit geweest ben!)
Kreta wil ik ook best nog eens naar terug.
donderdag 1 augustus 2019 om 19:14
Hm wij hebben dan misschien geluk gehad met een rustige tijd daar want wij reden er wel regelmatig zonder ook maar iemand ( of in elk geval weinig mensen) tegen te komen. Wij hebben het de eerste keer gecombineerd met Las Vegas dus niet in een ruk ernaar toe. De tweede keer wel dat was even pittig. Maar ik zou het zo weer doen als het niet zo duur was.boannan schreef: ↑01-08-2019 08:28IJsland, La Palma, Koh Samui, Kefalonia of een ander Grieks eiland, Sardinie... Kan nog wel even zo doorgaan. Ik vond Maui wel mooi en ruig maar veel te amerikaans en dus niet spannend genoeg voor zover vliegen (en oa daardoor hoge kosten). Ik had via mijn werk een reisje ernaartoe gewonnen. Zat heel luxe in het Four Seasons Hotel en we werden 5 dagen volledig in de watten gelegd. Dagje geocaching, dagje snorkelen, waterval tocht, golfsurfles, etc. Daarna zijn we nog 5 dagen gebleven en hebben met een autootje het eiland helemaal verkend incl. Hana Highway. Kan dus niet zeggen dat ik het eiland niet goed heb ontdekt denk ik. Ik heb het echt heel leuk gehad hoor en vond het ook echt wel een heel mooi eiland maar weet wel dat ik dacht 'ik zou dit niet op eigen gelegenheid en kosten hebben gedaan' want echt heel bijzonder vond ik het niet. Maar dat is mijn mening. Ik houd heel erg van weg van de massa en het alleen op de wereld gevoel. Misschien viel dat gewoon een beetje tegen.
Als je Maui als te druk en Amerikaans vond moet je echt helemaal wegblijven van Oahu. Maar ondanks dat het daar verschrikkelijk druk is met ( vooral Amerikaanse en Japanse) toeristen hebben we daar ook wel mooie rustige plekken gevonden.
IJsland en La Palma stonden al op mijn “ ooit eens” lijstje. Griekenland zit gek genoeg niet meer zo in mijn systeem om over na te denken omdat wij vaak in voor en naseizoen op vakantie gaan en omdat het dan daar gewoon nog niet zo warm is volgens mij maar kan er ook wel weer eens naar kijken.
vrijdag 2 augustus 2019 om 08:28
Ik was vorig jaar eind september op een Grieks eiland (Kefalonia) en dat was qua weer prima hoor. 30+ graden. Maar misschien moet je mazzel hebben. Het wordt wel steeds lastiger om een nieuwe bestemming te vinden weg van de massa trouwens. Plekken die 20 jaren geleden nog helemaal niet toeristisch waren zijn dat nu steeds vaker wel. Wel jammer vind ik dat.dolfje schreef: ↑01-08-2019 19:14Hm wij hebben dan misschien geluk gehad met een rustige tijd daar want wij reden er wel regelmatig zonder ook maar iemand ( of in elk geval weinig mensen) tegen te komen. Wij hebben het de eerste keer gecombineerd met Las Vegas dus niet in een ruk ernaar toe. De tweede keer wel dat was even pittig. Maar ik zou het zo weer doen als het niet zo duur was.
Als je Maui als te druk en Amerikaans vond moet je echt helemaal wegblijven van Oahu. Maar ondanks dat het daar verschrikkelijk druk is met ( vooral Amerikaanse en Japanse) toeristen hebben we daar ook wel mooie rustige plekken gevonden.
IJsland en La Palma stonden al op mijn “ ooit eens” lijstje. Griekenland zit gek genoeg niet meer zo in mijn systeem om over na te denken omdat wij vaak in voor en naseizoen op vakantie gaan en omdat het dan daar gewoon nog niet zo warm is volgens mij maar kan er ook wel weer eens naar kijken.
zondag 4 augustus 2019 om 13:30
hans66 schreef: ↑31-07-2019 12:48Dat is een grote treinreis van Moskou naar Peking? Zou ik ook wel willen... Maar ik heb daar soms rare gedachten bij... Als ik mij wil wassen op een station, in Irkoetsk of zo, ben ik bang dat de trein met bagage en zonder mij ervandoor gaat...
Maar de treinreis waarover ik het hierboven had wil ik van top tot teen zelf organiseren: treintickets, hotels boeken, eventueel met nog wat activiteiten, etc.
Oriënt express is Europa toch?
https://www.treinreiswinkel.nl/treinrei ... nt-express
Ik zou nog wel keer transsiberie express willen doen, maar kost iets van 2000-2500 eur, moet weer even sparen
zondag 4 augustus 2019 om 13:48
Wij ook elk jaar in voor- en/of naseizoen naar Griekenland! Juist fijn, niet meer die verzengende hitte 's avonds en 's nachts. Overdag lekker warm en zon.boannan schreef: ↑02-08-2019 08:28Ik was vorig jaar eind september op een Grieks eiland (Kefalonia) en dat was qua weer prima hoor. 30+ graden. Maar misschien moet je mazzel hebben. Het wordt wel steeds lastiger om een nieuwe bestemming te vinden weg van de massa trouwens. Plekken die 20 jaren geleden nog helemaal niet toeristisch waren zijn dat nu steeds vaker wel. Wel jammer vind ik dat.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.