Vakantieblunders

09-07-2020 09:08 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vakantie ziet er dit jaar anders uit dan normaal. De sfeer is toch wat minder ontspannen.
Met weemoed zat ik oude albums door te bladeren. (Ja, uit de tijd dat je 2 fotorolletjes van 24 mee nam, weloverwogen foto's maakte en bij thuiskomst die rolletjes moest laten ontwikkelen. En vervolgens moest je een week wachten om te ontdekken dat de helft mislukt was).
En bij elke vakantie waren er momenten waar we toen hard om moesten lachen.... of juist achteraf, nu dus, pas hard om kunnen lachen.
Schrijf hier je blunders van je af.

Toevoeging: vakantieleed mag ook hoor. Ik zie in de reacties ook nogal wat leed voorbij komen, waar, achteraf, nog wel om gelachen kan worden!


TO trapt af;

* alles voor een bruine kleur, aan de eerste avond zó verbrand dat we 3 dagen geen shirtje konden verdragen. Veel stappen zat er niet bij.
* op vakantie met een vriendje, in een dronken bui werden er enkele naaktfoto's genomen (geen extreme dingen), die rolletjes werden ontwikkeld in het dorp, bij de fotograaf (die weer bevriend was met mijn schoonouders). De fotograaf keek de foto's even voor ons na.... waar wij bij stonden.
* blunder van anderen; het hotel tegenover ons had ruime balkons. Een stelletje aan de overkant vergat even dat we gewoon mee konden kijken terwijl ze de liefde bedreven. Wij waren niet de enigste die het zagen.
* vanuit de zee terugstrompellen naar mijn handdoekje, neerploffen en de oogjes dicht.
Even later werd ik gewekt, lig ik gewoon een paar plekken ernaast en dus op iemand anders zijn handdoek.
Bleek dat stelletje ook in ons hotel te zitten. Schaamde mij telkens diep.
thanx wijzigde dit bericht op 09-07-2020 20:24
4.70% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
09-07-2020 09:23
Een kennis van mij heeft een keer bij de terugreis een dag te laat op het vliegveld gestaan.
Van mij ook. 2 zelfs.

En iemand die er op het vliegveld achter kwam dat het paspoort in de koffer zat die ingechecked werd.
dolfje schreef:
09-07-2020 14:40
Van mij ook. 2 zelfs.

En iemand die er op het vliegveld achter kwam dat het paspoort in de koffer zat die ingechecked werd.
Een koffer wordt toch pas ingechecked nadat je paspoort is gecontroleerd?
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
09-07-2020 14:47
Een koffer wordt toch pas ingechecked nadat je paspoort is gecontroleerd?
Ja maar dat wil niet zeggen dat ze er bij de security en de gate niet naar kunnen vragen.
Alle reacties Link kopieren
En als je naar een niet-schengen land vliegt moet je hem bij aankomst ook laten zien voor je bij je bagage bent.
Niet echt blunders, maar een vreselijke pech vakantie.

In 1 vakantie: Op Schiphol een jasje wat ik net nieuw had per ongeluk over een stoel laten hangen toen we daar een broodje aten, kwam er in het vliegtuig pas weer achter. Later nog gebeld maar het was weg natuurlijk. Eenmaal op vakantie zijn onze mobiele telefoons uit onze tassen gestolen toen we even de zee in waren gegaan. We hadden een scooter gehuurd en daar een aanrijding (niet onze schuld) mee gehad. Het weer viel tegen, slechts een paar dagen zonnig en de rest bewolkt en koud. En op de laatste dag kreeg ik niet 1 maar 2 koortslip blaren, die gigantisch werden, 1 op mijn bovenlip en 1 op mijn onderlip. Mijn mond was gewoon misvormd, ik zag er niet uit! Ik was blij toen we weer thuis waren wat een rot vakantie was dat!
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
09-07-2020 11:01
o_o :rofl: :rofl: :rofl: oh wat erg

geen grote blunder maar, vriend en ik gingen op vakantie waren netjes op tijd in gecheckt door de douane blabla maar we hadden nog tijd over dus we gingen wat eten. en wandelde rustig naar de gate.
ik haalde de tickets uit mijn tas, maar toen bleek dat ik mij vergist had in de tijd en we hadden nog maar 10 min dus wij rennen, waren gelukkig vlakbij maar de stewardess was niet blij, bleek dat ze ons al 2x hadden opgeroepen. schaamde me dood :facepalm:
Dit hadden wij ook een keer maar het was gelukkig toen ik met mijn ouders op vakantie was. Die wilden altijd zeker 2 a 3 uur van tevoren op het vliegveld staan, ook bij een klein eiland. Uiteindelijk waren we maar een uurtje voor aanvang op het vliegveld omdat ik de tijd verkeerd in mijn hoofd had :proud:
Volgens mij verdachten mij ouders en zus mij er van dat ik het expres had gedaan, aangezien ik op de heenreis als enige 10min voor boarding tijd bij de gate op Schiphol kwam aankakken en zij er al 2 uur rondliepen :proud:

Hadden ze maar zelf de tijd in de gaten moeten houden ;-)
Alle reacties Link kopieren
K79 schreef:
09-07-2020 13:19
Oh help dit hebben wij ook gehad alleen ik vergiste me niet in de tijd het leek net of ik geen klok kon begrijpen ..
Het was onze eerste reis met onze baby we zouden om 4.20 vliegen om 4uur 😳😳😳 waren we nog een broodje aan het kopen op Schiphol.. met het gevoel dat we tijd genoeg hadden 🤦🏼‍♀️
Uiteindelijk hoorde we onze naam door de luidsprekers we hebben gehold! Moesten we ook nog bij gate weet ik hoeveel zijn toen we zwetend in het vliegtuig zaten was ik blij dat we stoelen vooraan geboekt hadden. Die gezichten van de medevakantiegangers 😬 na ons kwam nog een stel binnen gerend. Ik heb hun heel vergevend aangekeken 😉
wij waren ook niet de enige gelukkig, was nog stel dat ook te laat was.

@AnAppleADay, mijn ouders zijn ook altijd het liefst 3uur van te voren aanwezig op schiphol.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Ik had een keer met een vriendin een tripje naar een Europese stad. Heenweg ging alles prima, pendeldienst naar groot plein in de stad. Terugweg op dezelfde plek opgestapt. Hoorden allemaal Nederlanders dus liepen daar klakkeloos achteraan. Konden op die borden ons vluchtnummer niet vinden. Wij zaten dus helemaal in een verkeerde vertrekhal. Werden met een busje heel snel naar de goede gebracht toen we er uiteindelijk achter kwamen wat het probleem was. Dus wij waren blij met mijn ruimschoots de tijd nemen.

Een andere keer met man op een Canarisch eiland. Werden van vliegveld met een busje naar de autoverhuur gebracht. Niet echt opgelet waar het was maar hadden het adres. Op de terugweg adres ingevoerd en we konden het met geen mogelijkheid vinden. Rondrijden, industrieterrein af, volgende erop. Op het adres op Google maps stond een bedrijf dus ik daar naar binnen. Spraken geen Engels en wisten niet wat ik bedoelde, zelfs niet toen ik de papieren van Hertz liet zien. Uiteindelijk gebeld met Sunnycars en zij belden met Hertz en weer terug naar ons we moesten nog een halve kilometer doorrijden en toen zagen we de vlaggen. Echt 3/4 keer vlakbij geweest maar die straat liep omhoog en daarachter leek niks te zijn...
Ook toen waren we heel blij dat ik altijd ruimschoots te tijd neem.
dolfje wijzigde dit bericht op 09-07-2020 17:29
2.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dat te laat op het vliegtuig had zus van een vriendin ook. We laden op vrijdag dus klopt op donderdag gaan we terug. Even vergeten dat de vrijdag in Nederland al bijna voorbij is als je donderdag in Canada bent. Vliegtuig weg en behoorlijk dokken voor de huurauto die te laat terug was.
Ik maak niets spannenders mee dan een verzwikte enkel, maar dat wel bijna elke vakantie, dus standaard zwachtel in toilettas
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Van gasten. Niet 1x, maar meedere keren gebeurd.

Denken hotel Santa Fé in Disneyland Parijs te hebben geboekt....
Maar bij het inchecken er dus achter komen via de receptionist dat ze hotel Santa Fé in New Mexico hebben geboekt.

Of zelfs een maand, week of dag te vroeg of te laat komen.


Zelf 1x meegemaakt dat ik mijn trein voor een verkeerde dag had geboekt.
Dus ik was er van overtuigd dat ik maandag zou gaan ipv dinsdag.
Gelukkig nieuw ticket kunnen kopen voor de maandag
Alle reacties Link kopieren
disney1 schreef:
09-07-2020 17:24
Van gasten. Niet 1x, maar meedere keren gebeurd.

Denken hotel Santa Fé in Disneyland Parijs te hebben geboekt....
Maar bij het inchecken er dus achter komen via de receptionist dat ze hotel Santa Fé in New Mexico hebben geboekt.

Shiiiiittt, das wel erg. En dan zit het hotel meestal al vol lijkt me? Sta je daar met je teleurgestelde kinderen.

Ik heb ooit mijn moeder behoed voor zoiets, die wilde midden in een grote wereldstad een hotel boeken, ze kreeg een tip van iemand voor een bepaald hotel, maar ze had verkeerde vestiging van de hotelketen te pakken. Ongeveer anderhalf uur met OV naar het centrum, oeps. Gelukkig keek ik mee op haar scherm
Alle reacties Link kopieren
disney1 schreef:
09-07-2020 17:24
Van gasten. Niet 1x, maar meedere keren gebeurd.

Denken hotel Santa Fé in Disneyland Parijs te hebben geboekt....
Maar bij het inchecken er dus achter komen via de receptionist dat ze hotel Santa Fé in New Mexico hebben geboekt.
o zo heb ik eens een reisleidster gehad die vertelde dat ze ooit een trekking in Mexico had begeleidt . In de groep op het vliegveld stond een paar dat niet meer bij zich had dan een koffer bikini's en teenslippers, en dat soort spul. Die waren in de veronderstelling daar 14 dagen op het strand te gaan liggen. Reisleidster heeft nog gauw een halve dag besteed aan het inkopen doen met hen rugzak, wandelschoenen slaapzak. dat soort spullen dus. Ben bang dat ze niet echt een aanwinst waren voor de groep, maar weet niet meer hoe het afgelopen is.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Een paar jaar geleden was ik met een collega in Bangkok, waar we een middag vrij hadden. We gingen op eigen houtje naar een schiereiland net ten zuiden van het centrum. Als je daar de rivier oversteekt, kom je ineens in een dunbevolkt jungle-achtig gebied waar je een fiets kunt huren.

Dat hadden we gedaan, en het was een leuke tegenhanger van de heksenketel die Bangkok toch wel is. Op het laatst sloeg het weer om. En niet zo’n beetje ook. We waren inmiddels bijna weer bij de pier voor de overtocht. Bij die pier hebben we lang staan schuilen. Er varen alleen wat open bootjes heen en weer, maar niet in noodweer. Uiteindelijk was het weer droog en het eerste bootje ging weer varen. We gingen net weg en uit het niets begon het weer keihard te regenen en waaien. Binnen no-time was de overkant amper nog te zien, ondanks dat de rivier daar niet enorm breed is. Vervolgens viel ergens midden op de rivier de motor uit. Ik lette een beetje op de lichaamstaal van de schipper. Die was redelijk verontrustend, hij raakte duidelijk in paniek. Ondertussen kwam er vrij dichtbij uit de regen ineens een brede duwboot aanvaren, recht op ons bootje af. Net toen ik me begon af te vragen wat verstandig was (overboord springen of een botsing afwachten) startte de motor weer. Anderhalve minuut later lagen we alweer aan de kade en was het avontuur alweer voorbij.
Ik heb een keer bijna schipbreuk geleden op weg naar het altijd spannende Corsica. Het was werkelijk prachtig weer, maar ineens begon de boot als een gek te schommelen, zo erg dat ik tijdens het plassen van de plee viel. Dikke pret natuurlijk, maar inmiddels begonnen de golven over het dek te slaan en werden we naar binnen gejaagd door een duidelijk paniekerige bemanning. Nadat we binnen nog een paar keer en masse van de stoel waren gelazerd werden we zelfs naar het benedendek gestuurd, waar we onze riemen vast moesten maken en iedereen in een zakkie zat te kotsen. Nou ja, bijna iedereen. Wij hielden dapper stand en de stemming erin door luidkeels MY HEART WILL GO ON te bleren.

En ineens was het voorbij en mochten we weer naar het buitendek, alwaar de zon nog steeds vrolijk scheen en we kwamen zelfs nog een paar dolfijnen tegen. Heel vaag allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik een jaar of 18 was gingen we in de avond vaak met een groep naar de bar op de naastgelegen camping. Flinke wandel wanneer je via de hoofdingangen er heen liep. Overdag En begin van de avond was er altijd op een andere plek een poort open, scheelde een behoorlijk stuk lopen. Op de terugweg bedachten we dat we wel eens over de poort heen konden klimmen. Eenmaal boven op de poort bleek er iets plakkerigs op te zitten. Mijn rokje bleef vastplakken toen inkaartbrenging beneden wou klimmen. Iedereen uit de groep kon mijn kont zien. Dat heb ik de rest van de vakantie nog heel vaak gehoord :moon:
watdachtjehiervan schreef:
09-07-2020 14:47
Een koffer wordt toch pas ingechecked nadat je paspoort is gecontroleerd?
Op Schiphol check je de koffer in dan vragen ze wel naar je paspoort maar pas daarna ga je door de douane/paspoortcontrole . Vervolgens bodyscan en handbagage check .
Alle reacties Link kopieren
Geen vakantieblunders van mezelf. Heb wel op meerdere vakantieparken gewerkt, dus van anderen genoeg.

Heb eens op een doorreiscamping in Duitsland gewerkt waar een Nederlands gezin kwam om de nacht door te brengen. De volgende dag zouden ze verder doorreizen naar het zuiden. Bij aankomst bleek dat ze de tas met ID-kaarten en belangrijke papieren dus thuis hadden laten staan. Nu maakten wij daar niet zo'n probleem van voor dat ene nachtje maar ze zouden iets van 4/5 weken gaan rondreizen met de camper door Zuid-Europa. Man is toen dus helemaal teruggereden naar Nederland, ongeveer 6.5 uur enkele reis, om die tas alsnog op te halen. Denk niet dat hij lekker is bijgekomen die nacht.

Ook eens een gezin had die een dag te vroeg arriveerden. Hadden verkeerd op de papieren gekeken. Midden in het hoogseizoen natuurlijk, dus we zaten propvol en ook geen hotel of wat dan ook in de omgeving meer te vinden. Stonden ze daar, kinderen al in hun zwemkleding, helemaal verbijsterd. Ze konden het niet geloven. Gezin naar het zwembad gestuurd en wij de hele ochtend bezig geweest om iets voor ze te regelen. Rond de middag ging er toen onverwachts een ander gezin een dag eerder weg in verband met ziekte. We hebben even moeten puzzelen in de planning en zijn als een gek daarna dat huisje gaan schoonmaken, maar ik zal hun gezichten nooit vergeten: denk niet dat ik ooit zulke opgeluchte mensen heb gezien. Denk ook niet dat ouders erg ontspannen bij het zwembad hebben gezeten. :P
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden met 2 kinderen van 8 en 10 jaar met de Thalys naar Parijs voor een stedentrip. Op de terugweg nog wat franse franken over, zonde om die mee naar huis te nemen, dan maar even opmaken bij de MacDonald tegenover Gare du Nord. We hadden nog een half uur, tijd zat om even een mcFlurry te kopen. Afgerekend, maar daarna duurde het een eeuwigheid eer we onze bestelling kregen. Terug rennend met ieder 1 kind aan de hand sprongen we in onze coupe, welke ook nog eens aan het einde van het perron stond. Op het nippertje gered, want hij begon gelijk te rijden nadat wij binnen waren. Een uur nodig gehad om mijn hartslag weer naar beneden te krijgen. Ik heb er echt een fobie aan overgehouden, nooit maar dan ook nooit meer laat ik het op de laatste minuten aankomen. Nu is het in ons gezin een standaard gezegde...zullen we nog even een McFlurry halen....
Ik ging met vriendinnen naar een zonnig feesteiland. Ruim gerekend qua tijd maar we kwamen in de file. Later op vliegveld dan gepland maar goed. Dikke rij voor de security dus wij rustig wachten... en wachten... af en toe werden er mensen omgeroepen. We zeiden nog tegen elkaar "haha je zult maar omgeroepen worden, dan ben je echt een sukkel".
Ineens zegt een vriendin: "Maar dat zijn wij toch?"
Huh?! We werden inderdaad omgeroepen. Maar waarom?
Wij kijken naar de tijd. Hadden we nog 15 minuten voordat de vlucht vertrok!
Wij naar de security, die keken nogal geïrriteerd maar we mochten meteen voor. Hollen dat vliegveld over. Waren net op tijd, bij de gate stonden ze ons op te wachten.
Ik ben dwars door het koffermeetpunt gerend zonder het door te hebben.
Maar we hebben de vlucht wel gehad.

Echt wat is dat met tijd op vliegvelden? Gebeurt echt wel meer raars als ik het zo lees.
anoniem_191117 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 19:59
2.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Megyg schreef:
09-07-2020 19:40
Jaren geleden met 2 kinderen van 8 en 10 jaar met de Thalys naar Parijs voor een stedentrip. Op de terugweg nog wat franse franken over, zonde om die mee naar huis te nemen, dan maar even opmaken bij de MacDonald tegenover Gare du Nord. We hadden nog een half uur, tijd zat om even een mcFlurry te kopen. Afgerekend, maar daarna duurde het een eeuwigheid eer we onze bestelling kregen. Terug rennend met ieder 1 kind aan de hand sprongen we in onze coupe, welke ook nog eens aan het einde van het perron stond. Op het nippertje gered, want hij begon gelijk te rijden nadat wij binnen waren. Een uur nodig gehad om mijn hartslag weer naar beneden te krijgen. Ik heb er echt een fobie aan overgehouden, nooit maar dan ook nooit meer laat ik het op de laatste minuten aankomen. Nu is het in ons gezin een standaard gezegde...zullen we nog even een McFlurry halen....

Haha, achteraf is dit t leuke van dit soort blunders
Alle reacties Link kopieren
Als tiener waren mijn ouders 15 of 20 jaar getrouwd.
Als verrassing had ik een weekendje Duitsland geboekt voor ze. Al mijn geld bij elkaar geschraapt en het hotel zag er prachtig uit.
Had alleen niet gekeken waar het was. Toen bleek het echt 6 uur rijden te zijn. En dat voor een nachtje weg :rofl:

Met mijn ex ging ik ook een keer een weekend gaan snowboarden in Duitsland. Op de heenweg autopech gekregen. Op een gegeven moment zou de Duitse ANWB ons wegtakelen. Dat ging tot 3 keer toe mis; het leek wel een slapstick. Steeds brak dat touw af en tot 2 keer toe had de chauffeur dat niet in de gaten. Dus wij stonden stil en hij was al een stuk doorgereden.
Uiteindelijk kwamen we ergens midden in de nacht in het hotel aan in een gehuurde Citroen C1. Het snowboard paste net tussen ons in; letterlijk van de voorruit tot de achterruit. De volgende dag bleek er amper sneeuw te liggen; er lag alleen wat ijs op de berg.
Alle reacties Link kopieren
Van een kennis. Ze ging met de trein naar Schiphol en had de auto op het parkeerterrein bij het station gezet. Dacht ze. In werkelijkheid was het parkeerterrein vol en had ze verderop in de wijk geparkeerd. Dit was ze vergeten. Eenmaal terug dacht ze dat de auto gestolen was. Aangifte gedaan etc. Een paar weken later werd de politie gebeld door mensen in de wijk over een auto die er maar achtergelaten stond.. :)
Alle reacties Link kopieren
BeaTea schreef:
09-07-2020 10:49
Wij gingen off-the-grid hipsterdepipster kamperen op een verlaten eiland in een beschermd natuurgebied. Ik had er echt moeite voor moeten doen om op dat eiland te komen en zelfs het levenslange lidmaatschap van mijn opa bij de betreffende organisatie aan moeten dragen om een plekje te krijgen. Back-to-basic, geen telefoons, geen contact met de buitenwereld en van te voren niet het weerbericht bekeken. Oh wat voelde ik mij ontwikkeld :nooo:

Eerste twee nachten gingen top. Hele dagen lanterfanten, vogels kijken en vrijen in de open lucht.

De derde nacht ging het waaien. Tja dat is kamperen dus wij kropen vroeg onder de wol. In diepe slaap verzonken stond ineens onze tent in vol licht en liep er een gedaante naar onze tent. Wij werden wakker van de rits en de wind en regen waaide onze tent in. Schreeuwde er een man hoe we godverdomme nog op dit eiland zaten omdat het godvergeten aan het stormen was! Onze gehuurde roeiboot was al weg gewaaid en we kregen 5 minuten om kleding aan te trekken, onze spullen te verzamelen en in het pikkedonker bij een wildvreemde man met laarzen tot zijn oksels in een boot te klauteren.

Na een nachtje bibberen in het kantoor van onze redder zijn we in de ochtend gaan kijken of onze tent er nog stond. Niks. Alleen het grondzeil zat nog met pennen in de grond. Slaapzakken, matjes, tent.. alles weg.
Rottumerplaat?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Wij zijn jaren geleden eens met een ferry van een uurtje gegaan. Auto geparkeerd op 'r parkeerdek, koffie en broodjes gegeten, kinderen uitgelaten. Toen veel mensen weer teruggingen naar de auto wilde mijn man nog even wachten om de rij te ontwijken. Ik ben dan al in de stressmodus. Pas toen er omgeroepen werd wilde hij mee en toen waren we allebij totaal vergeten waar die auto stond. Dus geen idee van dekniveau, llinks of rechts of wat ook. En een grote doolhof. Dus met twee kleine kinderen gerend en gezweet. Uiteindelijk was de hele boot leeg, behalve onze rij want onze auto stond vooraan. Dus iedereen toeteren en het personeel pissig. We hebben de kinderen er zowat ingegooid .... vanaf toen altijd een foto gemaakt van waar we nu precies staan...
Lang, lang geleden ging ik met mijn toenmalige vriendje op vakantie naar Rhodos. We leerden een Nederlands stel kennen en gingen potje poulen in het hotel met lekker wat Ouzo erbij. Einde van de avond zijn we 3 kwartier bezig geweest om onze hotelkamer te vinden! Helemaal van het padje af. Zelfde vakantie gingen we eten bij een restaurantje van een Griek met een Nederlandse vrouw. Je kon er heerlijke pannenkoeken eten. Toen we klaar waren en wilden betalen was het erg druk. We hadden het geld + fooi op tafel gelegd en vertrokken. We liepen terug naar het hotel en ik zei: als maar niet iemand anders dat geld van de tafel heeft gepakt! 1 minuut later komt er een man in volle vaart op een scooter op ons af. Het was de Griekse eigenaar! We schrokken ons rot! Hij zei in gebrekkig Engels dat we teveel hadden betaald hahaha dat was de fooi pfff haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven