Viva Italia!

16-01-2013 18:56 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik het enige echte Viva Italia-topic voor geopend!

Liefhebbers van Italië zijn welkom om hier te kletsen over Italiaans eten, vakantiebestemmingen, films, de taal, de muziek, wat je maar wil.

Benvenuto a tutti!

Ter inspiratie: Italië in 2 minuten
Everytime you make a typo, the errorists win.
Buona Sera!

Mi chiamo Giulietta. Sono Olandese... Italia è molto bella!

Ehm, nou tot dusver, haha. Ik ben Italie-fan. Heb op een blauwe maandag een cursusje gedaan, kan dus steenkolen-Italiaans. Mijn ervaring is dat zelfs daar al lovend op gereageerd wordt door de Italianen, die vinden het geweldig als je het maar probeert. (Hoe anders is dat met Fransen.)
Alleen een tvp plaatsen is zeker not done, hè?

Nee hoor, gezellig, een Italiëtopic! Mijn liefde voor het land was ooit groot, heb er twee keer een jaar gewoond, is toen een hele tijd omgeslagen in afkeer, maar inmiddels ga ik er weer graag op vakantie.

Heb in al die keren wel al veel gezien, van de bergen in het noorden, tot Calabrië en veel ertussenin.
Ik hou van italië! Met grote spijt ga ik dit jaar er niet heen met vakantie.
Begin van deze eeuw ben ik er een aantal keren voor het werk geweest en sindsdien verliefd op het land, de mensen, het eten en drinken, de passie, de kleuren.

Vooral Toscane.

Zucht...
Ik ben er nu een aantal keer op vakantie geweest. Lido di Jesolo, San Bartolomeo al Mare, Rome, Bassano Del Grappa, Pescia, Siena, Gardameer. Daarbij veel uitstapjes gemaakt. Meest indrukwekkend: de Vesuvius en Pompeji. Verona vond ik een prachtige stad.
Toscane vond ik ook mooi. Maar Lucca deed me veel meer dan Siena, daar had ik niet zoveel mee. Firenze is geweldig, Pisa redelijk saai en Arezzo leuk! Cortona vond ik ook een leuke plaats, ondanks de vele 'Under The Tuscan Sun' toeristen en de roltrap er naartoe.
Ik ben absoluut verliefd op Venetie en Rome.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Algemene vraag: wat is het lekkerste dat je er ooit gegeten en/of gedronken hebt?
Torrencino avogado a cafe. In Milaan. Nooit meer ergens gevonden daarna

Edit: het is een toetje. Een torentje van roomijs met gemalen nootjes erdoor in een klein badje van espresso.
Een Italië topic! We gaan dit jaar weer!

Vorig jaar in Toscane gegeten, Tagliata di Manzo, (schrijf ik dat goed?), heerlijk!

Mooste woord: pericoloso!
Zoiets, Amand? Ziet er erg lekker uit zeg..

Twee toetjes maar beter niet doen (dubbelpost)
Of nee, een pizza Calzone met nét een klein beetje teveel peper in een truckersrestaurant in de Mugello-vallei.

De enige keer in m'n leven dat ik een 2e pizza besteld heb
quote:Lebowski schreef op 16 januari 2013 @ 20:45:

Zoiets, Amand? Ziet er erg lekker uit zeg..

[afbeelding]Kwijl....
Dan haal ik het toetje weg hoor

Mijn lekkerste pizza was in Rimini, dat zou je ook niet snel verwachten. Pizza alla parmigiana, ruim twintig jaar later, en ik weet nog hoe lekker die was..
En een tagliata di manzo voor dutchsuzanne

GiuliettaCapuletti, leuk lido di jesolo, daar ging ik ook vaak naar toe
Ik zou bijna de vakantiefoto's van afgelopen jaar hier neerplempen
ohohoh, zooo lekker, we zijn een paar keer uit eten geweest in hetzelfde restaurant en ik,heb het iedere keer besteld...

Ook zo lekker, pasta met truffel en porcini, in (wat later bleek) een typisch restaurant waar groepen arbeiders die in de omgeving aan het werk waren kwamen lunchen. Bovenop een berg, in een natuurgebied. 25 euro voor 2 personen inclusief een espresso.
Oooh Bella Italia. Dit jaar ga ik er helaas, helaas niet heen .

Het lekkerste ooit was een hemelse tiramisu bij een klein familierestaurant in Rome. Het restaurant werd alleen verwarmd door de pizza-ovens en net die winter was het héél koud. De rode wijn waar we ons mee opwarmden smaakte dan ook erg goed!
Ik vind het jammer dat Aperol hier nu ook verkrijgbaar is. Hoorde bij mij voor de echte Italië beleving. Nam dan nog een fles mee om thuis na te kunnen genieten om vervolgens weer te wachten op de volgende zomer. Nu is het speciale er toch een beetje af.
Leuk, al dat lekkere eten dat voorbijkomt!

Ik heb op Sicilië genoten van de citroengranita en cannoli:

En in Rome van de simpele pasta's in de achteraf-restaurantjes, bijv. all' Amatriciana of Cacio e pepe.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Oh, ik ben zo gek op Italië.... en te lang niet geweest! De laatste keer in 2009 op Sicilië. Ooit met een italiaan samengewoond en daarna nog meerdere Italiaanse vriendjes gehad. En nu samenwonend met een rasechte hollander. Maar wat mis ik Italië soms! Tijd om weer eens lekker italiaans te kletsen!

Het lekkerste eten ooit... even denken: gegratineerde mosselen in Forza d'Agro op Sicilië en Pignolata Messinese (gebak). Eigenlijk heb ik nog nooit iets Italiaans gegeten wat ik vies vond.

Corpo Olandese, cuore Italiano!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Mmm... en een glaasje Zibibo of Mirto... mjam!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven