Viva Italia!

16-01-2013 18:56 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik het enige echte Viva Italia-topic voor geopend!

Liefhebbers van Italië zijn welkom om hier te kletsen over Italiaans eten, vakantiebestemmingen, films, de taal, de muziek, wat je maar wil.

Benvenuto a tutti!

Ter inspiratie: Italië in 2 minuten
Everytime you make a typo, the errorists win.
Ps Rogue, ik zit pas sinds vandaag op viva.nl. Nu had ik een onderwerp genoteerd (gaat niet over Rome), maar hoe haal je dat weg? Ik krig van die rare reacties. Haha.
Ow dat zou ik niet weten meid. Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

Wel goed van je dat je besloten hebt om te gaan. Persoonlijk ga ik liever alleen dan met een vreemde.

Maar ik ga vaker alleen op vakantie dus het is dan misschien anders.
Ey Meid, ja begrijp ik. Ikzelf ga het liefst met mijn eigen vriendinnen maarja dat is in dit geval geen optie. Of ik ga bij nader inzien ook het liefst alleen (omdat je dan lekker kan doen wat jezelf wilt). Maar ik zou het super leuk vinden als je door middel van zoiets als viva.nl dan bijvoorbeeld met nog 4 mensen ofzo contac thebt die er dan toevallig rond dezelfde tijd zijn (en die dan ook alleen zijn). En dat je dan daar (als je daar dan zin in hebt, bv ff kan praten/ theetje doen). Maar het hoeft dan niet, soww haha
Ey maar meid, ik zeg 'voorbeidse' en enjoy!! Greetsss
quote:rogue_1987 schreef op 20 januari 2013 @ 13:40:

Hoi Italie fans. Ik heb een vraagje: ik ga 19 februari naar Rome voor 7 dagen in mijn uppie. Wat zijn de dingen die ik echt niet mag missen ( behalve de usual dingen zoals colluseum, forum romanun en dergelijke), nog tips?Leuk! Heb je al een hotel? Toen ik er alleen was heb in het Yellow Hostel geslapen op een vierpersoonskamer. Supertijd gehad, ook steeds leuke kamergenoten gehad.
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
Ja ik heb een hotel, geen hostel. Ben nogal van de privacy en ik hou er niet van om met vreemden op een kamer te slapen. Ben ook een lastige slaper dus lig liever alleen.

Ik heb een eenpersoonskamer in een hotel dat ietsje buiten het oude centrum ligt maar dat schijnt makkelijk bereikbaar te zijn met de metro.

Nog tips voor de veiligheid? waar je je geld beter in de gaten moet houden en dergelijke. Hoe deed jij dat met je geld en papieren?
Rondom Termini zou ik 's avonds laat niet willen lopen in mijn eentje. Dat is ook een plek waar je goed op je spullen moet letten.
Daar zit ik niet in de buurt gelukkig.

Zit boven de wijk Travastere. Stukje rijden van het oude centrum af.

Nog leuke tips om te doen daar verder?
quote:rogue_1987 schreef op 21 januari 2013 @ 12:18:

Ja ik heb een hotel, geen hostel. Ben nogal van de privacy en ik hou er niet van om met vreemden op een kamer te slapen. Ben ook een lastige slaper dus lig liever alleen.

Ik heb een eenpersoonskamer in een hotel dat ietsje buiten het oude centrum ligt maar dat schijnt makkelijk bereikbaar te zijn met de metro.

Nog tips voor de veiligheid? waar je je geld beter in de gaten moet houden en dergelijke. Hoe deed jij dat met je geld en papieren?

Ik lig ook liever alleen, alleen toen helaas te weinig geld

Op zich heb ik me nooit onveilig gevoeld. Ik wil eigenlijk vooral zo min mogelijk opvallen, ik laat mijn zomerjurkjes en kortere rokjes dan ook thuis en heb meestal een spijkerbroek, gympjes en een rugtas aan als ik alleen op reis ben. Minischoudertasje aan de voorkant met camera, foon, geld en paspoort.

Als je uitstraalt dat je niet zo veel mee hebt dan gaan ze niet het risico lopen je te beroven over het algemeen. En in een spijkerbroek ook minder avances van de heren
@infojunk; daar is het topic dan (en wat reageer ik laat), maar che bello!!!!!!!!!

Ik heb het afgelopen weekend een vakantie geboekt naar Alghero. Dacht dat de tip kwam van Giulietta.... het ziet er erg mooi uit!

Italië is zo groot met zoveel mooie plekken dat het voor mij uiteindelijk een kwestie wordt van gewoon de knoop maar doorhakken. Liep al zolang met een besluiteloos gevoel rond en dat werd alleen maar erger naarmate er meer mogelijkheden genoemd werden

Ik ga de eerste week alleen (en waarschijnlijk 's ochtends weer italiaanse les volgen, net als op Sicilië) en de 2e week komt een vriendin. Leuke combinatie! Nog maar 17 weken.... en in de tussentijd italiaanse lessen volgen en hopen dat ik flink vooruitgang boek (vind de grammatica moeilijk).
Ik heb plannen om in maart een week of twee te backpacken in het zuiden, alleen. Ik ga met Ryanair van Brindisi naar Trapani.

Wat zijn leuke steden voor onderweg? Napoli, Palermo, Siracusa en Catania ben ik al geweest, dus die sla ik graag over. Eerste nachtje Brindisi, daarna Lecce. Trapani blijf ik laatste nachtje slapen denk ik, of anders nog twee dagen Palermo, leuke stad.

Iemand tips voor leuke steden onderweg?
Rogue, had je mijn tips voor Rome nog gezien?

Bijna iedereen in dit topic gaat ook gewoon binnenkort/over een tijdje naar Italië, wat leuk! Hier niks in de planning, helaas. Misschien ergens een weekendje naar een vriendin ofzo.
@ModestMouse Matera? Tropea? Bezoek overigens ook Ostuni.
Ik niet hoor Lebowski...

Volgend jaar waarschijnlijk wel! Maar we gaan dit jaar voor het eerst met de vouwwagen op pad en willen niet zo heel ver. Normandië dus.
Ja had ze gezien Lebowski, nog bedankt.

Zal het zeker meenemen in mijn reis. Vind het sowieso leuk om verhalen te horen over Rome.
Dan moeten wij het maar doen met de verhalen van de anderen, Giulietta *snif*

Drie jaar geleden ben ik nog vrij hoogzwanger per auto tot aan Toscane geweest, vorig jaar dus Sicilië (en tripje Milaan) dus mag niet klagen.
Precies!
Lol je komt niet erg overtuigd over

Frankrijk is ook mooi hoor. En ook lekkere kaasjes

Misschien dat wij dat ook gaan doen, als het lukt met werk van man, ben tegen die tijd ook wel weer behoorlijk zwanger, dus even zien of ik dat dan trek.
Ik wil ook!! Misschien eind juli of in aug, maar ik vind eigenlijk eind juni / begin juli leuker
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Klopt, lekkere kaasjes in Frankrijk, 3-literpakken wijn en toetjes!!!
@traveler, thanks, dat zijn inderdaad mooie plaatsjes!
Wij hebben net een kampeervakantie geboekt naar Italië! Nu al zin in
Dan hoor je het ook eens van iemand anders.
Ik ben half Italiaans en ook helemaal verliefd op Italië en zeker ook op Rome, zal hier dus af en toe ook wel meelezen!
Ik ga overigens dit jaar niet naar Italië waarschijnlijk, in oktober nog geweest en heb veel reiswensen dus moet keuzes maken. Hoop mijn vriend wel snel mee te nemen naar de streek waar mijn familie vandaan komt, Lazio en de golf van Gaeta, is er prachtig. Maar eigenlijk is heel Italië mooi en een reisje naar Sicilië staat ook hoog op mijn wensenlijstje!
Hallo allemaal

Na al een hele tijd meelezen op het reisforum heb ik dan toch maar een account aangemaakt.

Ik vind het altijd super leuk om over vakantie/reizen te praten

Italie vind ik een fantastisch land

Tot nu toe gezien

Lago Diseo

Lago d Idro

Toscane ( inclusief Florence en Pisa)

Rome

Heerlijk land , fijne cultuur, natuur sfeer en eten !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven