Viva Italia!

16-01-2013 18:56 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik het enige echte Viva Italia-topic voor geopend!

Liefhebbers van Italië zijn welkom om hier te kletsen over Italiaans eten, vakantiebestemmingen, films, de taal, de muziek, wat je maar wil.

Benvenuto a tutti!

Ter inspiratie: Italië in 2 minuten
Everytime you make a typo, the errorists win.
Misschien moeten we maar proberen in het Italiaans te schrijven? Dan haal ik mn woordenschat weer een beetje op!
Ik ga dit jaar voor het eerst, nou ja toen ik 3 was ben ik ooit eens in Italië geweest, naar dit mooie land. We gaan naar de Adriatische kust.

Misschien tips voor enorme do's en dont's?

Ik heb er iig enorme zin in. Kan niet wachten om aan de goddelijke Italiaanse gerechten te beginnen, mjam.
Waar ga je precies heen Miekie?
oh leuk een italie topic.

italie is echt wel verslavend!eens geweest en je wilt steeds terug.uiteraard wel naar een andere plek er is nog zoveel te zien.hoewel ik naar rome wel terug wil!

heb al aardig wat gezien.rome,echt geweldige stad,florence(mij wat te druk)lucca(leuk)pisa(toch die toren willen zien en erin natuurlijk)wat kleine plaatsjes in toscane,milaan(prachtig op de dom),venetie(blijft bijzonder)napels,sorrento,capri,almalfikust(mooi,zeker positano en ravello)en de cinque terre(vooral verblijven in vernazza,en juist als de toeristen weer weggaan)

wil heel graag eens naar het zuiden,maar hoor daar niet echt goede verhalen over het ov.wij gaan eigenlijk altijd met de trein.ook sienna zou ik graag eens willen zien,ach eigenlijk nog zoveel plaatsen,zolang ze maar goed bereikbaar zijn met de trein of bus.

verder natuurlijk dat verrukkelijke eten en de ijsjes,jammieeee
@mikkie, ik heb nog nooit echt problemen gehad in het zuiden specifiek met het ov. Wel dat er ineens stakingen zijn, en dat is nog best vaak. Maar in het zuiden niet meer dan het noorden.

Busdiensten vind ik erg goed, en ook verder niet duur. Bussen tussen de steden bedoel ik dan.
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
Ontdekte een paar weken geleden dat we RAI 1 hebben via UPC! Helemaal blij, ik kijk een half uurtje per dag om Italiaans op peil te houden. Vooral naar Affari Tuoi, ook al vind ik deze presentator een stuk minder dan die van vroeger.
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 17 januari 2013 @ 20:28:

Waar ga je precies heen Miekie?We gaan naar Lido de Spina, daar hebben we een appartement gehuurd. En dan in die regio willen we wat uitstapjes gaan maken enzo
O, aan die kant ben ik nog nooit geweest. Ik zou wel een dagje naar Venetië gaan, dat hoort er dan gewoon bij. Maar verder? Burano vond ik ook leuk, Murano minder en Torcello is niks aan. (Eilandjes in de lagune.)
Venetië heb ik idd wel op m'n lijstje staan en verder, ach ik heb nog een paar maanden om uit te vogelen wat er in de buurt voor leuks te zien/doen is

Maar mocht iemand nog leuke ideeen hebben...
@modestmouse,dat is goed om te horen!ga,toch weer eens kijken dan
Mijn ervaring is dat aan de adriatische kust behalve Venetie niet zo gek veel te doen is. Maar je kunt altijd een stukje rijden toch?

Mocht je naar Venetie gaan neem dan een dagkaart voor de boten, dan kun je bv 12 of 24 uur met alle busboten door venetie varen.
In Italia doen de heel vaak aan een "sciopero" (staking), dat is wel jammer, maar heel gebruikelijk daar.

Ik ben en blijf weg van Rome, gewoon heerlijk door de hele stad dwalen. San Gimignano en Siena vind ik mooie Toscaanse plaatsjes. Milaan heeft ook mooie stukken, maar ik hou meer van de natuur! Enige waar ik niet naartoe wil is het Gardameer, lijkt me veel te vol met Nederlanders.
En Cupcakegirl, volgens m'n Italiaanse docente is aan de Adriatische kust het stuk rondom Senegallia en Ancona wel erg leuk, mooie plaatsen zijn dat. Ben er zelf niet geweest, dus alleen van horen zeggen.
De omgeving van het Gardameer heeft mij positief verrast. Vooral iets ten zuiden ervan. Leuke plaatsjes, glooiende heuvels.
Ik ben heel benieuwd! Vast leuke stadjes om te bezoeken en heerlijke tentjes om te eten
Hoi Italie fans. Ik heb een vraagje: ik ga 19 februari naar Rome voor 7 dagen in mijn uppie. Wat zijn de dingen die ik echt niet mag missen ( behalve de usual dingen zoals colluseum, forum romanun en dergelijke), nog tips?
Leuk topic!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Ik heb in je andere topic een linkje geplaatst naar een leuk digitaal reisgidsje.

Voor evt. andere liefhebbers hier ook maar even:

http://www.the-beehive.com/assets/pdf/r ... -guide.pdf
Everytime you make a typo, the errorists win.
Net geleerd te tellen in het Italiaans, dus vandaag zei ik tegen iedereen: noem een getal tussen de 0-10000 en ik kan hem in het Italiaans zeggen!

Suf, maar daar word ik blij van. Duurt nog 7,5 maand, maar dan weer naar het prachtige Toscane!
Rogue, jij bent er dan de laatste zondag vd maand, en dan zijn de musea van het Vaticaan gratis toegankelijk, incl. de Sixtijnse Kapel. Zal wel druk zijn, maar dat is het sowieso meestal wel.

http://www.oggiroma.it/ne ... perture-gratuite/3185.asp
Oh echt? dat is wel handig zeg.

Dat wist ik helemaal niet. Hoog tijd om me goed in te gaan lezen.

Thanks voor de tip, heb er enorm veel zin in.
Leuk! Rome is prachtig, zelfs als je gewoon beetje rondloopt kijk je je ogen uit.

Mijn lijstje van niet te missen dingen, die niet zo heel standaard zijn (niet dat je Piazza Navona, Trinità dei monti etc. over moet slaan hoor):

Cimitero acattolico (soort Père Lachaise van Rome, liggen oa Keats en Shelley)

San Pietro in Vincoli

Bocca della verità

Giardino degli aranci

Pincio

Als je in een mooier seizoen ging zou ik nog zeggen Campo dè Fiori en het gat in de deur van de Porta dei Cavalieri di Malta.

Google maar eens, er zit vast wel wat tussen voor je
Ik ga 10 april naar rome, wie nog meer? Ben er nog niet eerder geweest. Groetjesss
Heb je geboekt beauty? zo ja wat goed van je. Ga je dan toch alleen?
Ey meid, nee nog niet geboekt maar ik ben er wel al uit dat ik zowieso ga boeken voor 10 April en dan voor 4 of 5, 6 of 7 dagen. En dat ik het leuk vind als ik bijvoorbeeld via deze weg verneem dat er dan nog meer mensen willen gaan. Zodat we evt vrijblijvend daar bij elkaar terecht kunnen voor een drankje of zoiets. Maar ik vind het ook eigenlijk wel fijn om geen rekening te hoeven houden (dus ik ga wel zeker boeken). xx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven