Viva Italia!

16-01-2013 18:56 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik het enige echte Viva Italia-topic voor geopend!

Liefhebbers van Italië zijn welkom om hier te kletsen over Italiaans eten, vakantiebestemmingen, films, de taal, de muziek, wat je maar wil.

Benvenuto a tutti!

Ter inspiratie: Italië in 2 minuten
Everytime you make a typo, the errorists win.
Of zet je tent een paar dagen op een van de campings in Rome.

Wij hadden de camper op een camping in Rome staan en daarvandaan reed een pendelbusje naar station Termini en visa versa.
Bekijk de dingen eens van een positieve kant
quote:sunnysunshine schreef op 06 augustus 2013 @ 10:13:

Ik heb gekeken naar de dienstregeling en zie dat de kaarten best duur zijn en dat de laatste trein al om half 8 's avonds terug gaat. Misschien beetje zonde...Dus nog beetje aan het twijfelen of we niet toch ergens een plekje zoeken in buurt van Rome. Maar is het wel te doen om met de auto naar Rome te gaan? Lijkt me dat je niet ver komt....?

Jawel hoor. Wij zetten de auto toen we daar in de buurt waren voor 75 eurocent (!)* de hele dag op parkeerplaats Saxa Rubra, bij de Rai. Net binnen de ring. Vanaf daar kon je voor enkele euro's met de trein naar het centrum toe en verder met de metro reizen de hele dag.

Ik zou niet vanuit Toscane maar een dagje naar Rome gaan. Zonde, want in Toscane is genoeg te doen. En Rome in één dag is echt te weinig, vind ik.

*Nu is het 1,50 euro zag ik. Nog spotgoedkoop!
Bedankt voor de reacties!!

Ik heb inmiddels begrepen dat campings in italie bijna net zo duur zijn als campings?!

Ik heb op internet gekeken naar hotels in centrum Rome en de prijs valt me mee.

Heb nu het volgende idee en ben benieuwd wat jullie als italie kenners ervan vinden, zaterdag t/m donderdag toscane, waarin we lucca, pisa, florence,volterra willen bezoeken (waarschijnlijk niet allemaal). Donderdag vertrekken naar Rome t/m zondag. Zondag vertrekken naar bloemenriviera om uit te rusten t/m vrijdag. Vrijdag vertrekken naar huis. Is dit een beetje reeel en niet te druk?? Kan het niet goed inschatten... De afstanden toscane, rome, bloemenriviera vallen volgens mij enigszins mee.

In toscane en bloemenriviera camping en in Rome hotel.

Alvast bedankt!
In Pisa ben je zo uitgekeken. Dat kan je goed combineren met Lucca. Ook in één dag. Volterra ken ik nog niet. In Firenze ben je wel een dag zoet, neem lekker de tijd. (Het kan daar wel heet zijn!)

De tijd in Rome is kort, maar leuk om een indruk te krijgen van de stad. (Vergeet niet een muntje in de Trevi-fontein te gooien, dan zal je ooit terugkeren...)

Een week Bloemenriviera is ook prima. Al zou ik misschien wat meer dagen in en om Rome blijven wat minder dagen daar. Dat is puur mijn persoonlijke voorkeur hoor!
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 06 augustus 2013 @ 18:12:

Jawel hoor. Wij zetten de auto toen we daar in de buurt waren voor 75 eurocent (!)* de hele dag op parkeerplaats Saxa Rubra, bij de Rai. Net binnen de ring. Vanaf daar kon je voor enkele euro's met de trein naar het centrum toe en verder met de metro reizen de hele dag.

*Nu is het 1,50 euro zag ik. Nog spotgoedkoop!Kun je de auto daar dan ook een aantal dagen laten staan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven