Viva Italia!

16-01-2013 18:56 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik het enige echte Viva Italia-topic voor geopend!

Liefhebbers van Italië zijn welkom om hier te kletsen over Italiaans eten, vakantiebestemmingen, films, de taal, de muziek, wat je maar wil.

Benvenuto a tutti!

Ter inspiratie: Italië in 2 minuten
Everytime you make a typo, the errorists win.
Oh! wat nog op mijn zogenaamde "wensen"lijstje staat

Pompeii en Napels

Sicilie

Sardinie

Laggo maggiore ( of andere meren in het merengebied)

Nog eens naar Venetie

Verona

Bloemenriviera

en misschien vergeet ik nog wel veel!
Wij gaan dit jaar voor het eerst van mijn leven naar Italië.

Heb er zo'n zin in

Wij gaan naar het Nederlandse Gardameer

En we zitten op rij afstand van Venetië, Milaan, Verona en Parma.
Grief is just love with nowhere to go
Male, goeie keus hoor! Ga zeker naar Verona, dat is een prachtige plaats. Kan je zeker een tijd doorbrengen. Ik weet niet waar je zit ten opzichte van het Gardameer. Maar ik heb een lief, romantisch plaatsje ontdekt dat echt prachtig is om heen te gaan, met een watermolen en een hele oude brug. Het heet Borghetto en ligt iets ten zuiden van het meer.

Sowieso is de omgeving daar de moeite waard voor een tochtje. In Solferino is een intrigerende kerk te vinden vol met menselijke botten... Slachtoffers van een grote veldslag daar. Henri Dunant heeft na het zien van alle slachtoffers daar besloten het Rode Kruis op te richten. Misschien niet jullie ding, ik vond het bijzonder.
Italie vind ik zo'n heerlijk land! Heerlijk over een markt lopen en gewoon het leven... Als ik een paar miljoen win koop ik een huis asn het Lago Maggiore.
Borghetto is heel dichtbij. Gaan we zeker even kijken
Grief is just love with nowhere to go
Ah. Ga je toevallig naar een camping in een plaats vlak onder Peschiera? Daar ben ik ook geweest namelijk.
goedemorgen,

ik heb trouwens een leuke site gevonden,wil hem met jullie delen.staat een kaartje op met de vooral grote plaatsen en hun bezienswaardigheden op.incl 360 rondkijken.echt heerlijk om te kijken.http://www.italyguides.it/us/italy_travel.htm
Leuke site, Mikkie!

Ook leuk voor de Iiefhebbers van Italia(ans eten):

Bedenk van te voren goed wat voor koffie je wilt:

Ristretto

Espresso

Caffe lungo

Caffe americano

Caffe tedesco

Caffe latte

Latte machiato

Cappuccino

Etc etc

Ipv ons Hollands lijstje: koffie, cappuccino of espresso.
En vraag nooit om cappuccino 's avonds na het eten!
Nee, dat is een belediging voor de kok! Eigenlijk kan 's middags een cappuccino ook al niet. Zo tot 11uur is het normaal. Daarna wordt het een beetje gedoogt voor toeristen, maar eind van de middag kan echt niet!

En je moet wel caffe (espresso) na de maaltijd drinken! Anders blijft je maag open staan. Daha!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Oh en na het diner een digestief, Grappa of Mirto of Limoncello. Om de spijsvertering te helpen.

Jaja, die Italianen!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Ik drink graag ristretto. Heerlijk!
Dames een vraagje: ik lees op meerdere reisverslagen over Rome dat Italianen daar onvriendelijk zijn en niet in staat zijn om aardig te doen tegen toeristen. Ben zelf in Toscane geweest en vond de Italianen ook niet super aardig ofzo. Ben nu bezig Italiaans te leren ( basis zinnen en woorden )zijn ze aardiger voor je als je de taal een beetje probeert te spreken?

Vinden jullie ze uberhaubt aardig? Word een beetje nerveus van de zakkenrollers verhalen in Rome, zoveel mensen die reisverslagen schrijven zijn beroofd en die waren met zijn 2e. Ik ben alleen.

Is rome echt zo gevaarlijk qua berovingen? of moet je gewoon je hoofd gebruiken en je spullen goed wegstoppen.
Rogue laat je niet gek maken hoor! Persoonlijk voel ik me veiliger in Rome dan in Amsterdam. Inderdaad gewoon je hoofd erbij houden en niet opzichtig met je geld wapperen. Portemonnee en papieren goed wegstoppen in je handtas (beter geen rugtas) of in zo'n tasje onder je kleding.

Rondom station Termini moet je wel een beetje uitkijken. Daar pikken ze de toeristen, die net aankomen in Rome, er zo uit om te beroven. rugtas open te snijden ofzo. Daar zijn namelijk wel veel zakkenrollers. Verder staat buslijn 64 bekend als toeristenbus met zakkenrollers.
Italianen zijn een stuk aardiger als je respect toont voor hun land en hun taal. Al ken je maar wat basiszinnetjes, het zal gewaardeerd worden! In de supertoeristische straatjes zal je wel opdringerig restaurantpersoneel zien. Zoek dus vooral de leuke zijstraatjes en minder drukke buurten op!
De taal (een beetje) spreken wordt zeker gewaardeerd! Over het algemeen vind ik Italianen vriendelijk.
*noteert geen cappuccino na de middag*

Mag latte machiato wel?

Zijn er nog drankjes, gerechten (lunch/diner) die super lekker zijn en ik absoluut niet mag missen???
Latte macchiato is denk ik nog erger dan cappuccino
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 22 januari 2013 @ 18:14:

Sowieso is de omgeving daar de moeite waard voor een tochtje. In Solferino is een intrigerende kerk te vinden vol met menselijke botten... Slachtoffers van een grote veldslag daar. Henri Dunant heeft na het zien van alle slachtoffers daar besloten het Rode Kruis op te richten. Misschien niet jullie ding, ik vond het bijzonder.

Goeie Tip! Deze neem ik mee, wij gaan dit jaar ook weer richting Gardameer, maar dan de westkant, bij Salo. Verona zijn we al meerdere keren geweest dus dat slaan we over. We willen richting Cremona en Parma gaan en een keer naar Bergamo rijden.

Borgheto heb ik ook genoteerd!
Kan ik dan nie beter een taxi nemen vanaf het vliegveld naar mijn hotel. Dat is wel duur maar dan kunnen mijn spullen in elk geval veilig in de kluis en veilig weer naar huis. Dan neem ik ook een taxi terug naar het vliegveld, is dat een beter idee?

Thanks voor de tips in elk geval.
quote:Miekie1 schreef op 24 januari 2013 @ 19:00:

*noteert geen cappuccino na de middag*

Mag latte machiato wel?

Zijn er nog drankjes, gerechten (lunch/diner) die super lekker zijn en ik absoluut niet mag missen???

Mooi herinnering, op een chique terras in Ferrara (zo eentje waar italiaanse oude dames zitten, met grote zonnebrillen en met sandalen met hoge hakken), Crodino met daarbij een hele schaal hapjes. Zat in de prijs inbegrepen. We waren 18 euro kwijt voor 4 personen (2x ijsthee, 1 bier en 1 Crodino), maar wat was het daar gaaf.

Ook lekker Aperol. Je kunt ook een glas Prosecco bestellen.
Miekie, Scroppino is lekker. En Spritz. Beiden alcoholhoudend aperitief. En qua koffie, je begint met veel melk. Dus een latte macchiato/cappucino. 's Middags en 's avonds drink je sterke koffie zonder melk mèt een glas water erbij. Espresso/ristretto dus.

Dutchsuzanne, alvast veel plezier. Borghetto is ècht mooi.
Bij Spritz krijg je (meestal) standaard een schaaltje zoute chips trouwens.
ik vind de italianen meer dan vriendelijk.ben of heb me nog nooit naar gevoeld rondom die italianen.

enne vergeet het overheerlijke ijs niet,zo jammieeee

of pizza margarita in napels,nog nooit zo lekker gegeten

en loop eens zo een bakkerijtje binnen,echt zulke heerlijke chocolade dingen gegeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven