Viva Italia!

16-01-2013 18:56 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik het enige echte Viva Italia-topic voor geopend!

Liefhebbers van Italië zijn welkom om hier te kletsen over Italiaans eten, vakantiebestemmingen, films, de taal, de muziek, wat je maar wil.

Benvenuto a tutti!

Ter inspiratie: Italië in 2 minuten
Everytime you make a typo, the errorists win.
De treinreis langs de kust tussen Livorno en Genova was prachtig!

Alle toeristische plaatsen waren héél rustig begin maart
Verona is echt een fantastische stad, dat zou ik zeker doen. Ik vind het elke keer weer een feest daar.

Venetië moet je zeker een keer zien. Maar het is extreem druk in de zomer daar. Het stinkt er vaak naar rotte vis, dat zie je niet op de idyllische foto's. En het leukste is om op maandag te gaan, wasdag. Dan hangen alle dames met katrolsystemen hun was aan de lijn. Moet je wel een beetje buiten de gebaande toeristenpaden gaan, dus niet meelopen in de sliert van San Marco naar de Rialtobrug.
Inmiddels al 19 jaar geleden dat ik 1 keer naar Italie ben geweest, met zo'n bus naar een camping in de buurt van Rimini. Was prachtig, oa naar Venetie en Rome geweest. Maar ook erg geschrokken na vervelende ervaring met handtastelijke Italianen in de (lijn)bus. Op dat moment was ik 19 jaar, lang en blond en besloot pas weer terug te gaan als ik veilig aan de man was.

Daarna in veel andere landen geweest en toevallig staat Italie voor komende zomer op de planning. Ik ga uiteraard met man en daarnaast nog met onze kinderen van 5 en 6 en hond (ook allemaal van het mannelijk geslacht overigens).

We zitten in een vakantiehuis in een rustig plaatsje in de buurt van het Lago di San Croce (Veneto).

Het is de bedoeling om vooral de nabije omgeving te verkennen, we zijn allemaal dol op mooie oude plaatsjes, bijpassende terrasjes en vergezichten. De Dolomieten zijn vlakbij, volgens de kaart de nodige kastelen en dorpjes, komt vast goed. Daarnaast lijk je ook prima te kunnen zwemmen in dat Lago di San Croce (en in het zwembad bij ons huis).

Maar een dagje zee trekt ook. Wie heeft daar tips voor? Als ik op de kaart kijk lijkt in de buurt van Caorle me wel haalbaar voor een dagje. Weet iemand of de stranden daar goed bereikbaar en leuk zijn? En liefst niet al te druk en ook nog de mogelijkheid om de hond mee te nemen?

Wie o wie kent deze streek?

Alvast bedankt!
Up voor Wished!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Dankjewel Janna !! Gevonden

Leuk een italie-topic!

Ik vertrek binnenkort naar italie, mijn eerste keer. Ben héeel benieuwd!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Leuk wished-, waar ga je precies heen?
Everytime you make a typo, the errorists win.
nou wished,als je een keer bent geweest ga je geheid nog eens terug!
Hee @ infojunk

Ik ga naar omgeving Perugia. Umbrie

Zitten vlakbij Sienna. Die richting

Vind het heel spannend, vooral ook omdat ik veel hoor dat het daar gevaarlijk rijden enz is. Hihi

Ik ben heel benieuwd!
Gevaarlijk rijden? Dat valt wel mee hoor.

Arezzo is ook zeker de moeite van het bezoeken waard. Daar is 'La Vita è Bella' opgenomen en dat vind je overal terug.

En natuurlijk Cortona, waar de hoofdpersoon uit 'Under The Tuscan Sun' gaat wonen. Echt gebeurd. Heel bizar: ze hebben roltrappen de berg op, buiten.

Ik weet niet of je in de buurt zit, maar de Chiantistreek is heel schilderachtig. Alsof je in een film zit.

Siena viel mij tegen in verhouding tot Lucca, dat vond ik veel mooier. Siena is vreselijk toeristisch.
Branca, Caorle weet ik niet. Ben alleen in Lido di Jesolo geweest en dat is hoofdzakelijk betaald. Jammer vind ik dat.

Ik ben verder in Bassano del Grappa geweest, een beetje dezelfde hoek. Verrassend mooi! Wij zijn in Asiago, Asolo en Marostica geweest. Erg leuk. Overal wordt Spritz gedronken op de terrassen, vergezeld van een schaaltje zoute chips. Het is heel gemoedelijk. En de Povlakte eindigt heel abrupt waar de Dolomieten beginnen. Vanaf de Monte Grappa kan je Venetië zien liggen bij helder weer.
Oke @ Giulietta , dankjewel voor je reactie

Ik heb wat plaats namen opgeschreven, daar gaan we zeker eens een bezoekje aan brengen

dankjewel.
quote:mikkie8 schreef op donderdag 18 juli 2013 20:59 nou wished,als je een keer bent geweest ga je geheid nog eens terug!Voor mij geldt dat niet. Een keer geweest maar ik hoef niet meer zonodig. Ik vind het zo jammer omdat al deze verhalen me bijna doen smelten. Ik vraag me zovaak af waarom ik er geen klik mee had. Waren we in de foute omgeving, foute periode?
Was je in een toeristisch gebied? Met veel Duitsers en andere Nederlanders? Want dan kan ik het me voorstellen. Maar als je in kleinere plaatjes komt zijn Italianen heel vriendelijk, in tegenstelling tot Fransen vinden zij het al helemaal leuk als je alleen al ciao weet te zeggen en als je dan nog meer probeert te zeggen in het Italiaans vinden ze het juist leuk. Het eten is lekker, het weer is vaak mooi, je heb hele mooie natuur, heel verschillend per gebied, je kunt naar mooie oude steden en dorpjes, maar ook hebben ze gewoon grote bekende winkels. Eigenlijk kan je bijna altijd wel een plek in Italië vinden waar je vindt wat je zoekt in een vakantie.
Waar was je Bergje? Waarom mis je een klik?
och bergje,wat jammer!zou ook graag willen weten waar je bent geweest en welke periode.ik vind het een heerlijk land,vriendelijke mensen verrukkelijk eten en zoooo ontzettend veel te doen.

als ik op een nieuwe plek ben geweest,heb ik meteen weer ideeen voor een andere plek.
Wat leuk dat hier een topic over is! Ik ga in september 3 weken door Italië heen reizen! Heeft iemand nog tips over plaatsen die ik ECHT gezien moet hebben? ben al eens in Rome en Venetië geweest dus die vallen wat mij betreft af.
Siena, wij zijn vorig jaar (nadat ik er hier over gelezen had) naar Cinque Terre geweest. Ik vond het echt heel mooi.

Je kunt er het makkelijkst met de trein komen (niet met de auto). Hoe ga je naar Italië toe?
Ik koop een interrail kaart voor heel europa, dus ik zal in Italie ook voornamelijk met de trein reizen. Ik heb al het een en ander over Cinque Terre gelezen en dat lijkt mij prachtig. Kun je daar nog een beetje voordelig slapen? Ik probeer een beetje budget te reizen!
Dat weet ik eigenlijk niet. Wij zijn er voor een dag heen geweest (dat vond ik eigenlijk te kort, maar was wel te doen). We hadden onze tent in de buurt van Genua staan.

Er waren veel toeristen, dus ik kan me voorstellen dat het daar iets duurder is.
Ik hou ook van Italië!

Volgende week ga ik op vakantie naar Capri, zooo'n zin in!

Maar ff een paar vragen, hopelijk weet iemand dat hier:

-Zijn er nog losse strandjes of hoort alles bij beachclubs enzo?

-Kan je wel een beetje in zee zwemmen daar of is het te rotsachtig?

-Is de Grotta Azzurra de moeite waard of veel te toeristisch?
Beste Italië fans!

Vrijdag vertrekken wij voor 2 weken met auto en tent naar Italië. Eerste keer Italië voor ons. We willen in Toscane verblijven in de buurt van sienna, lucca, pisa, Florence. Een beetje in het midden denk ik. Ook willen we graag Rome bezoeken.

Kan je vanuit Toscane met de trein naar Rome? Is dit goed te doen?

Is er een mooie plaats om die 2 weken te verblijven die centraal ligt om de genoemde plaatsen te bezoeken?!

Alvast bedankt!!
siena,ze hebben in de cinque terre veel b&b,s ik vond ze niet super goedkoop.maar wel super leuk om daar ook werkelijk te overnachten!treinen in italie gaat super,goede keuze hoor!

leuk las vegas,ik ben er maar 1 dag geweest vanuit sorrento.

grotto azurra,is toeristisch,maar had het toch niet willen missen!voor de rest kan ik je niet helpen.

sunnysunshine,wij zaten in lucca,en hebben toen pisa,florence ook gedaan.die 3 zijn sowieso goed te combineren.naar rome kan vast wel,maar wij zaten in rome zelf, of dus in lucca.dus daar geen tips over.alleen dat je rome misschien apart kan doen,want dara is zoveeeeel te zien.
Je kunt in Florence de trein pakken naar Rome.

Of je googlet gewoon de dienstregeling. In veel plaatsen is een station.
Ik heb gekeken naar de dienstregeling en zie dat de kaarten best duur zijn en dat de laatste trein al om half 8 's avonds terug gaat. Misschien beetje zonde...Dus nog beetje aan het twijfelen of we niet toch ergens een plekje zoeken in buurt van Rome. Maar is het wel te doen om met de auto naar Rome te gaan? Lijkt me dat je niet ver komt....?
Je kunt je auto bij de laatste metro stop zetten en dan een metro dagpas kopen om Rome in te gaan. Dat werkt prima. Er is veel te zien in Rome, dus ik zou er wel meer tijd voor nemen dan een dagje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven