Viva Italia!

16-01-2013 18:56 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik het enige echte Viva Italia-topic voor geopend!

Liefhebbers van Italië zijn welkom om hier te kletsen over Italiaans eten, vakantiebestemmingen, films, de taal, de muziek, wat je maar wil.

Benvenuto a tutti!

Ter inspiratie: Italië in 2 minuten
Everytime you make a typo, the errorists win.
purplesnow,treinen is ideaal in italie.vergeet je kaartje alleen niet af te stempelen!!kan je nu al zeggen dat je een heerlijke vakantie zal krijgen!wat voor tips zoek je??
Mikiie, ah goed te horen dat treinen leuk is in Italie, ik ga namelijk best wel veel in de trein zitten!

Ok, een concreter vraagje. Ik heb de trein naar Milaan. Daarvandaan met kleinere treintjes naar het zuiden.

Heen trein ik vanaf Milaan, via Florence naar Lucca, en dan verblijf ik een paar dagen aan de kust ten zuiden van Livorno (Cecina).

Terug naar Milaan heb ik 2 routes in gedachte, welke gebied is mooier?

OF ik neem de trein vanaf Cecina-Livorno- langs de kust naar Genua (en dan de IC naar Milaan).

OF ik neem `n bus vanaf Cecina- door t binnenland via Volterra of Siena (waar ik sowieso al een dagtocht heen wil maken) richting Arezzo of weer richting Florence (en dan IC naar Milaan).

Ik moet namelijk uitkomen bij een grote plaats met een snelle verbinding naar Milaan, anders mis ik de volgende dag de trein naar huis. Dus het gaat vooral om t landschap of kleine dorpjes langs het spoor waar t leuk is om uit te stappen onderweg, tussen Cecina (kust ten zuiden van Livorno) en die grote plaats.

Wel een erg specifieke vraag, maar misschien weet iemand t toevallig!
Ik wil zelf heel graag een keer richting de Abruzzen en Apulië. Heeft iemand daar ervaring mee? En wat mag ik dan niet missen? Als het gaat lukken dit jaar wordt het of een dag of 5 naar 1 van de 2 of een wat langere trip naar een of beiden streken in het vroege najaar.
I choose happy!
purplesnow,daar kan ik je niet zo zeer mee helpen,maar als je de kust route neemt heb je vast geen tijd voor een uitstapje????

zo ja stap even uit bij de dorpjes van cinque terre!

het wordt sowieso een lange reis,dat kan ik je wel zeggen.wij zijn toen van lucca naar vernazza geweest en dat was iets van 2 uur geloof ik.

door het binnenland ben je denk ik wel sneller.

essentialbliss,ik lees mee,daar ebn ik ook benieuwd naar!
Mikkie, jawel da heb ik juist een dag om te reizen en tussendoor ergens te stoppen, dus uitstappen bij Cinq Terre is een goed idee :):)

Even opzoeken hoe dat zit met treinen en of die daar stoppen..
purplesnow,die rijden er en die stoppen ook nog

zo zijn wij ook gegaan.leuk is om een stuk de route te lopen of neem de boot.allebei aan te raden!
Grappig, ik vertrek 28/2 naar Rome. Precies de dag dat de paus aftreedt. Ga wel even kijken op het Sint Pietersplein dan!
Bijzonder Infojunk!
Wat speciaal infojunk. Ik ben dan net weg uit Rome een paar dagen. Ga zeker zondag naar st pieter om als een van de laatste mensen de paus in levende lijve te zien. Hoop dat er een mooie warme man voor terug komt. Deze vond ik maar eng.

Zal wel giga druk zijn in rome die week dat ik er ben.
Ik was er net een week voor Paus Johannes Paulus II dood ging. Had ik ook best willen meemaken.
Rogue, wanneer ben jij er dan?

Ik was er ook kort nadat Benedictus nieuwe paus was geworden.
Katharina, een verlate dank voor je strandantwoord!
Hallo!

Aanstaande woensdag vertrekken wij voor 5 dagen naar Rome. Zoals de weersvoorspellingen nu zijn moeten we rekening houden met regen en we zijn dus eigenlijk een beetje aan het rondkijken naar "uitjes" die geschikt zijn bij een dag écht slecht weer.

Heeft er iemand tips?
Genoeg musea waar je veel tijd kunt doorbrengen!

http://www.bezienswaardighedenrome.com/ ... -gallerys/
Infojunk: Thnx! We gaan echter al meerdere dagen musea bezoeken en we dachten zelf dat een middagje een thermen oid ook wel leuk zou zijn. Kan alleen weinig vinden via google (anders dan musea en de bezienswaardigheden)!
Ik ga morgen weg. Heb er zoveel zin in. Maar vind het ook wel spannend hoor, zo'n wereldstad in mijn uppie.

Maar komt goed. Vlieg morgen om 14.15.

Alles ligt klaar, de koffer is ingepakt. Viva Italia.
Leuk, leuk Rogue! Veel plezier! Ik zou je het nr geven van mijn ex, als Cicerone, maar dat wil ik je niet aandoen
Haha nee dank je ik heb al een lieve vriend.

Maar toch bedankt voor het aanbod.
Roque: Veel plezier! Wij vliegen woensdagavond
Haha was een grapje hoor, zoals ik al zei, dat wil ik je niet aandoen
Weet ik Lebowski, ik vergat de smiley.

Dank je Jovelini, jullie ook veel plezier.

Het schijnt woensdag en donderdag mooi weer te worden dus dan wil ik de buiten dingen doen. Colloseum, piazza navona, pantheon en het forum allemaal woensdag ( Piazza Navona en Pantheon zijn gesloten op donderdag volgens mijn gids wist je dat? ), Campo de fiori,spaanse trappen, trevi fontein en de rest van de buiten dingen wil ik donderdag doen. Niet alles meteen hoor, maar ik kijk wel hoe ver ik kom. De musea bewaar ik voor zaterdag, dan word het erg slecht. Dus ga dan naar het Vaticaan.

Castel San Angelo kan ik doen wanneer ik wil, ik zit er vlakbij.

Eigenlijk wil ik nog een dagje naar Tivoli maar als het slecht weer blijft zie ik dat niet zitten.
In de meivakantie gaan we naar Toscane! Veel zin, in we verblijven in een appartement tussen Florence, Pisa en Siena. We huren een auto en zijn met baby en peuter.

Lucca heb ik al een aantal keer voorbij zien komen, ben benieuwd. We willen ook naar Siena en natuurlijk Florence; naar het Uffizi. Hoeveel dagen heb je nodig voor Florence?

Hopelijk is het mooi weer en kunnen we mss zelfs nog een dagje kust 'doen'.

Iemand nog tips? Ook leuke dingen voor een net-3jarige? We zijn zelf wel erg op kunst-historie gericht, maar ja 5 kerken op een dag is niet zo'n succes he Mooie autoroutes?

2 jaar geleden overigens in Aquilaia geweest, werelderfgoed/Unesco, prachtig. Wel veel muggen, maar goed. Vanaf daar met de trein naar Venetie. Was erg leuk.
Hallo allemaal, ik sluit mij even bij rodina aan. Wij gaan in juni namelijk ook naar Toscane en verblijven ook in een appartement dat ligt tussen Florence, Pisa en Siena. Wij zijn dan alleen op onze huwelijksreis.

Hebben jullie nog leuke tips voor ons? Romantische plekken, kleine intieme restaurantjes etc. Wij hebben er al helemaal zin in!! Alle ideeën zijn welkom :-)
Hoi,

Wij denken er over om dit jaar (september) naar Italie te gaan, ik ben er nog nooit geweest, en zit nu te twijfelen waar we dan precies heen zullen. Toscane, het meren-gebied (lago maggiore), of Sardinie? We zijn trouwens met zijn drieen, 2 volwassen en 1 baby (bijna 1 jaar). De laatste jaren hebben we rondgereisd, maar vanwege de baby willen we dit jaar naar 1 of 2 verblijfsplaatsen gaan, en dan vanuit daar een keer naar een stadje toe.

Iemand tips?
Even up voor de Italiaanse vakantieplannen!

Ik ben net terug uit Rome. Heerlijke tijd gehad. Ben nu aan het denken om in de zomervakantie naar Noord Italië te gaan, met o.a, de steden Padua, Vicenza en Verona en evt. Milaan en Venetië. Iemand aanraders/afraders?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven