Viva Italia!

16-01-2013 18:56 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik het enige echte Viva Italia-topic voor geopend!

Liefhebbers van Italië zijn welkom om hier te kletsen over Italiaans eten, vakantiebestemmingen, films, de taal, de muziek, wat je maar wil.

Benvenuto a tutti!

Ter inspiratie: Italië in 2 minuten
Everytime you make a typo, the errorists win.
Rome staat idd wel bekend om de zakkenrollers. Je hebt soms het gevoel dat ze je echt eruit pikken en in de gaten houden. Ik ben er echter nooit gerold, wel in Milaan
Ik ga dus na de ochtend geen koffie meer drinken hahaha Hou echt niet van (sterke) koffie. Cappuccino en Latte Macchiato vind ik dan weer wel lekker. Veel thee dus...

De alcoholhoudende aperitiefjes ga ik absoluut proberen, daar ben ik dan weer wel liefhebber van
Ik drink altijd koffie verkeerd, ook na het eten, en dat doe ik in Italië ook hoor. Dan vinden ze me maar een rare, als ik maar lekkere koffie heb

Heel soms, als ik er echt trek in heb, of als koffie met melk me te machtig is drink ik een espresso, maar dat is omdat ik er zin in heb, niet omdat dat 'moet'.

Thee is overigens ook niet erg gebruikelijk, voor je het weet serveren ze het ongevraagd met een scheut melk of citroen (wat ik allebei niet te drinken vind).
Dat kan natuurlijk ook Lebowski!

Wij maken gewoon 's avonds zelf 'cappuccino' met de percolator en een pannetje melk. Haha.
Haha jullie doen het stiekem!
Precies!
Ik zie julie al zitten, op je hotelkamer, om je heen kijken of niemand het ziet, ssssttt..
Dus toch die melkopschuimer van m'n moeder meenemen naar Italië....

Ach ik drink waar ik trek in heb, dan maar een "rare" toerist
Ah jawel, gewoon doen. Italianen hebben zelf ook genoeg 'rare' gewoontes, ontbijten met koekjes, of eten brood zonder zout
Ieuw ja, dat zoutloze brood! Brrr.
Maar die koekjes zijn wel erg lekker, ook bij een kopje thee!

Mjam, van die grote zakken uit de supermarkt. Mulino Bianco oid. Maar de huismerken zijn ook goed. Ik neem altijd twee zakken mee terug naar Nederland.
hahaha het wordt steeds leuker, vies brood en heerlijke koekjes

Dochter (5) vroeg net of er ook tornado's waren in Italië Had ze laatst iets over op tv gezien. Dus ik zeg "Nee, daar hebben ze alleen zon, zwembad, zee, pizza en pasta's. Oh ja en heerlijk ijs!" Ze kan nu niet wachten tot het zomer is
Ik heb een keer een windhoos meegemaakt bij Lido di Jesolo. Maar vertel haar dat maar niet.
Ik een heel klein tornado'tje, waardoor een parasol zo werd opgepikt van het strand
hahaha ik ga dat niet vertellen en zij kan nog niet lezen Sommige dingen moet je niet willen weten.
Ben je mal, altijd stralend weer daar
Hallo Italie-addicts. Ik zit even met een vraag. Ik zit te denken om naar Italie te reizen, maar vind massale stranden niet prettig. Waar zijn de rustige, smalle stranden te vinden?
@Rogue, dat vind ik niet nodig hoor. Wij hebben met het OV rondgereisd in Italie en nergens last van gehad. Vanzelfsprekend wel alert blijven. Ik ben zelf nog niet in Rome geweest, maar vriend wel met zijn moeder(die hiervoor nog nooit met het vliegtuig was geweest en niet bepaald bereisd is). Zijn moeder en hij vonden het voor zo'n grote stad bijna dorps qua mentaliteit. Veel vriendelijke mensen, Engels is wel van een beroerd nivo. Ik ben benieuwd hoe je het gaat hebben, want ik ga in het vroege najaar dit jaar voor het eerst naar Rome.

Oh en vriend adviseerde om toegangskaarten voor het vaticaan van tevoren of bij een gids te kopen. Rij van een kilometer. Hij vond het een heel indrukwekkende tour.
I choose happy!
Bij het Vaticaan ligt het er denk ik maar net aan of je in het hoogseizoen bent of niet. En je kan beter niet op zondag gaan, ook niet naar een andere grote 'attractie'.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
quote:compu schreef op 27 januari 2013 @ 11:44:

Hallo Italie-addicts. Ik zit even met een vraag. Ik zit te denken om naar Italie te reizen, maar vind massale stranden niet prettig. Waar zijn de rustige, smalle stranden te vinden?Italiaanse plaatsen hebben verschillende soorten stranden. De gemeentestranden, waar iedereen gratis gebruik van kan maken zijn erg druk. Maar de meeste stranden worden gepacht door ondernemers, met als gevolg dat je er flink voor moet betalen. Wij betaalden een aantal jaar geleden 25 euro voor een middagje strand met 2 ligbedjes. Het strand wordt constant aangeharkt, er zijn douches en badmeesters. Vaak is het er ook een stuk rustiger. Absoluut niet te vergelijken met de badplaasten in N-H en Z-H, meer de drukte van de Zeeuwse badplaatsen.
quote:EssentialBliss schreef op 27 januari 2013 @ 14:10:

@Rogue, dat vind ik niet nodig hoor. Wij hebben met het OV rondgereisd in Italie en nergens last van gehad. Vanzelfsprekend wel alert blijven. Ik ben zelf nog niet in Rome geweest, maar vriend wel met zijn moeder(die hiervoor nog nooit met het vliegtuig was geweest en niet bepaald bereisd is). Zijn moeder en hij vonden het voor zo'n grote stad bijna dorps qua mentaliteit. Veel vriendelijke mensen, Engels is wel van een beroerd nivo. Ik ben benieuwd hoe je het gaat hebben, want ik ga in het vroege najaar dit jaar voor het eerst naar Rome.

Oh en vriend adviseerde om toegangskaarten voor het vaticaan van tevoren of bij een gids te kopen. Rij van een kilometer. Hij vond het een heel indrukwekkende tour.

Nou ik zit vlakbij het Vatciaan dus ik denk dat ik gewoon ga op de eerste dag ( woensdag ) en vroeg voor de deur sta. Als het druk is kom ik gewoon een andere keer terug, ik zit er toch praktisch naast.

Maar thanks voor je tips.

Ga met de trein vanaf het vliegveld naar station Travestere, en dan vanaf daar met de metro naar mijn hotel.

Dan hoef ik lekker niet over het Termini station.
Hoi fans van bella Italia,

Hebben jullie tips voor betaalbare overnachtingshotelletjes ongeveer halverwege de route naar Italië? Bij voorkeur met een bewaakte/omheinde plek waar de vouwwagen geparkeerd kan worden. De tip is niet voor mij trouwens, maar toen ik de vraag hoorde, moest ik meteen aan dit topic denken

Bedankt alvast!
www.linksundrechts.com

Dit is mijn standaard antwoord, Via deze site kun je ikweetniethoeveel overnachtingsplekken vinden.

Wij overnachten altijd rondom Augsburg. Piepklein dorpje waar de auto uit het zicht, achter het hotel wordt geparkeerd. Vanuit je kamer heb je dan zicht op de auto.
Fijn, bedankt! Hier heeft ze vast wat aan
Ha allemaal, wat heerlijk al die voorpret te lezen. Ik zie dat hier al meer vragen, dus gooi de mijne er ook maar tussen:

De eerste week van maart zit ik (alleen, met OV) aan de kust van Toscane. Iets ten zuiden van Livorno. Mocht iemand daar toevallig geweest zijn en tips hebben, heel welkom. t Wordt de eerste keer Italië voor mij! Lucca en Florence staan al op m`n lijstje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven