Vrienden op de fiets, ervaringen?

20-03-2023 16:27 18 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand ervaring met deze organisatie?
Leuk initiatief!
Maar ik ben niet iemand die heel de avond gezellig blijft kletsen op de bank, ga graag een poosje lezen en vroeg slapen als ik op pad ben.
In hoeverre wordt er van je verwacht dat je s avonds 'socialized'?
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren Quote
ik zelf niet, maar mijn ouders doen dit al jaren. Bevalt altijd goed en zover ik begrijp hoef je niet echt te socializen als je dat niet zou willen
Alle reacties Link kopieren Quote
PotaTOpoTAto schreef:
20-03-2023 16:37
ik zelf niet, maar mijn ouders doen dit al jaren. Bevalt altijd goed en zover ik begrijp hoef je niet echt te socializen als je dat niet zou willen
Oké, fijn om te lezen!
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorige zomer voor het eerst gebruik van gemaakt, goede ervaring mee. Nee, de hele avond socializen hoeft echt niet. Ik vond het ook spannend wat ik zou aantreffen wat dat betreft, maar het is vooral heel fijn en hartverwarmend dat mensen hun huis voor je willen openstellen. Leuk om heel even kennis te maken, maar de gastadressen snappen ook heel goed dat je verder je eigen gang wilt gaan (en dat willen ze zelf ook, was mijn ervaring).
Alle reacties Link kopieren Quote
Aapie87 schreef:
20-03-2023 17:28
Vorige zomer voor het eerst gebruik van gemaakt, goede ervaring mee. Nee, de hele avond socializen hoeft echt niet. Ik vond het ook spannend wat ik zou aantreffen wat dat betreft, maar het is vooral heel fijn en hartverwarmend dat mensen hun huis voor je willen openstellen. Leuk om heel even kennis te maken, maar de gastadressen snappen ook heel goed dat je verder je eigen gang wilt gaan (en dat willen ze zelf ook, was mijn ervaring).
Oh, fijn! Ik vind het zeker leuk nieuwe mensen te leren kennen maar wil ook graag even tijd voor mezelf ☺️ maar mooi dat dat dus kan!
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren Quote
Een vriendin van mij doet dat als host. Sommige mensen blijven eten, ze kookt echt geweldig, en anderen gaan uit eten. Ze vind het zelf niet altijd fijn als mensen op haar bank willen hangen, hangt echt van de personen af.

Ze gaat zelf ook als gast en en komt op de raarste locaties (caravan in de tuin o.i.d) en maakt vanalles mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geweldig concept, wij doen dit al jaren en hebben de meest bijzondere slaapplaatsen gehad. Ook de ontbijtjes zijn van heel verschillende orde, maar altijd goed wat ons betreft.
De mensen waar je logeert verwachten in mijn optiek maar zelden dat jij ze de hele avond gezelschap houdt. Een praatje bij aankomst, soms met iets te drinken erbij. En uiteraard kun je zeggen dat je nog wilt lezen en/of vroeg gaan slapen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, heb er nu echt zin in, klinkt leuk allemaal!
Ben best ‘avontuurlijk’ dus juist niet precies weten waar je terecht komt is zeker een plus 👍
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hier - met een vriendin - regelmatig gebruik van gemaakt bij het lopen van het Pieterpad en andere lange afstandswandelingen. Je wordt meestal ontvangen met een kopje thee/koffie of een glas fris, maakt dan een praatje, maar dan ga je naar je kamer, douchen, uitrusten en 's avonds ergens een hapje eten. Eén keer werden we gevraagd om 's avonds bij de gastvrouw te komen zitten, daar hebben we vriendelijk voor bedankt. Na een hele dag wandelen/fietsen lonkt het bed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijd voor jezelf krijg je absoluut!

Samen met een vriendin een paar keer ergens geslapen. Wij, begin 30, kwamen dan aanzetten met onze racefietsen. Meestal bekaf van onze rit. Douchen, eten en vroeg op bed. Dat vond iedereen prima.

Wel bijzondere mensen en plekken meegemaakt. Bij het grootste huis, met apart gastenverblijf, waren de mensen het meest gierig. Half glaasje jus en een half plakje kaas voor het ontbijt. De pindakaas 2 jaar over de datum.
En dan de vrouw die alleenstaand is, woont in een rijtjeshuis, bood ons avondeten aan en een uitgebreid ontbijt. We mochten zelfs bammetjes mee voor onderweg. Alleen hier sliep ook een andere man en die wou alleen maar kletsen. Volgens mij werd die vrouw ook gek haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Collega van mij doet dit al jaren en vertelt altijd mooie verhalen. Zij gaat altijd uiteten, om lekker op zichzelf te zijn. Ze komt op de leukste plekken. Het is niet duur, dus gewoon proberen zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt allemaal voor de reacties! Ben benieuwd!
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf ook goede ervaringen met vrienden op de fiets. Vooraf kun je zien wat voor soort accommodatie het is. Een kamer in huis van de host maar er zijn zelfstandige accommodaties met eigen entree en voorzieningen zodat je veel privacy hebt. Meestal een caravan op het eigen terrein of een tuinhuisje ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ervaring is net als de rest: juist omdat je altijd actief bent geweest als je op zo'n plek aankomt, verwacht je host ook al dat je juist gewoon even wil douchen en relaxen, of vroeg naar bed. Dus nee, er wordt geen mega socializen verwacht, en als het klikt kan het altijd nog wel natuurlijk. Zou het zeker aanraden, heb op zo'n leuke plekjes geslapen hiermee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn moeder is sinds ongeveer een jaar ook host voor Vrienden op de fiets. Regelmatig logeren er mensen bij haar, ze is gewild omdat de gasten een eigen verdieping met eigen badkamer etc hebben (mijn moeder heeft haar slaapkamer en badkamer beneden). Ze doet altijd erg haar best met ontbijtjes etc. Ze verwacht totaal niet dat mensen haar 's avonds gezelschap houden, een kort praatje is meer dan genoeg.
Ik vind wel dat het bedrag dat men betaalt erg laag is. Mijn moeder vindt dat geen probleem, het gaat haar niet om het geld zegt ze. Maar wat mij betreft is het te weinig (25 euro p.p. voor overnachting en ontbijt, wordt bepaald door de organisatie) en eigenlijk oneerlijke concurrentie voor hotels en B&B's.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er lid van maar nog geen gebruik van gemaakt. Toen we op fietsvakantie waren kende ik het nog niet. Iemand raadde het ons aan.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yella78 schreef:
26-03-2023 17:40
Mijn moeder is sinds ongeveer een jaar ook host voor Vrienden op de fiets. Regelmatig logeren er mensen bij haar, ze is gewild omdat de gasten een eigen verdieping met eigen badkamer etc hebben (mijn moeder heeft haar slaapkamer en badkamer beneden). Ze doet altijd erg haar best met ontbijtjes etc. Ze verwacht totaal niet dat mensen haar 's avonds gezelschap houden, een kort praatje is meer dan genoeg.
Ik vind wel dat het bedrag dat men betaalt erg laag is. Mijn moeder vindt dat geen probleem, het gaat haar niet om het geld zegt ze. Maar wat mij betreft is het te weinig (25 euro p.p. voor overnachting en ontbijt, wordt bepaald door de organisatie) en eigenlijk oneerlijke concurrentie voor hotels en B&B's.
Maar je mag maar 1 nacht blijven én moet op eigen kracht komen. Dat zal wel veel mensen weterhouden; dat je niet met de auto kan komen denk ik
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren Quote
Een kennis van mijn moeder die dit al jaren doet, vertelde dat mensen soms valsspelen. Dan zetten ze de auto een paar straten verderop en doen net of ze op wandeltocht zijn. Mijn moeder heeft dat nog niet gemerkt. Wel eens dat iemand met de bus komt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven