37jarige man, advies gevraagd

zaterdag 13 mei 2017 om 08:54
Dat idee heb ik ook al pagina's lang en het wordt niet beter.Dina80 schreef: ↑12-05-2017 23:10Om dat te bereiken zul je toch eerst moeten oefenen in de wat meer 'onbelangrijke' contacten.
Ik heb een beetje het idee dat je meteen naar je einddoel wil zonder tussenstappen. Dat gaat niet. Een sporter wint ook niet zonder trainen een gouden medaille. En ook geen zilver of brons.

zaterdag 13 mei 2017 om 08:57
Persoonlijke verhalen willen uitwisselen moet JIJ zeker niet willen.JonasV91 schreef: ↑12-05-2017 23:33Die kans is reëel vrees ik.
Wat is die 'klik' eigenlijk? Want die is toch noodzakelijk? Een magisch gegeven dat heel abstract is. Leuk om over na te denken maar als je het idee hebt dat je die nog niet gevoeld hebt of überhaupt niet kan voelen, is het toch een gemis?
Dat vind ik een gemis.
Daarvoor moet je de juiste mensen tegenkomen. Dus dat kan de eerste zijn of de duizendste bij wijze van spreken. Als die klik er is, ga je dan niet sneller emotioneel verbinden? Persoonlijke verhalen uitwisselen?
Een klik heb je ook door andere dingen. Die eerst.
zaterdag 13 mei 2017 om 09:06

zaterdag 13 mei 2017 om 09:15
Ik bedoel meer alle jamaars en dat er niet gezegd wordt OK ik ga nu naar de stad of ik ga op een sportclub.... er is een hoop gezever en nul actie.ooitverlegen schreef: ↑13-05-2017 09:06Op een forum schrijven is ook niet echt een oefening in gewone contacten.
Maar het is wel een goed topic geworden, er wordt heel goede input gegeven!
zaterdag 13 mei 2017 om 09:26
Maar ik kan me best voorstellen, dat iemand die stappen wil overslaan: loop je al jarenlang met problemen, krijg je hier als advies eigenlijk 'ga maar terug naar de kleuterschool'.Dina80 schreef: ↑12-05-2017 23:10Om dat te bereiken zul je toch eerst moeten oefenen in de wat meer 'onbelangrijke' contacten.
Ik heb een beetje het idee dat je meteen naar je einddoel wil zonder tussenstappen. Dat gaat niet. Een sporter wint ook niet zonder trainen een gouden medaille. En ook geen zilver of brons.
Plus dat de verschillende oudgedienden hier nou niet echt vooruitgang boeken.
En plus dat je met de adviezen die hier gegeven worden uti je comfortzone moet komen, en flink met jezelf aan de slag zult moeten.
Pfff, je zou voor minder het bijltje erbij neergooien. Het klooster is ook nog een optie.

Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 13 mei 2017 om 09:51
Ja en nee. Ik zal hier op antwoorden vanuit mijn eigen ervaring. Er wordt vaak advies gegeven in de richting van clubs, verenigingen, uitgaan enz. Ik geef zeker toe dat ik jarenlang erg smal was in wat ik leuk vond. Maar dat was een echte passie! De meesten zijn het er ook wel over eens dat je niet bij een sport of vereniging moet gaan als dat je interesse gewoon niet heeft.
Het komt er dus gewoon op neer dat je moeilijk in actie komt voor iets dat niet leuk is (of niet snel genoeg leuk wordt).
Moet je daar dan toch maar doorheen om op het punt te komen dat het wel leuk wordt en aangemoedigd door het succes/ plezier het allemaal vanzelf verder loopt? Of kun je beter heel andere wegen zoeken die beter bij je passen en wel leuk zijn?
Ook waar. De weg is zeker niet voor iedereen even lang!tonkje schreef: ↑13-05-2017 09:26Maar ik kan me best voorstellen, dat iemand die stappen wil overslaan: loop je al jarenlang met problemen, krijg je hier als advies eigenlijk 'ga maar terug naar de kleuterschool'.
Plus dat de verschillende oudgedienden hier nou niet echt vooruitgang boeken.
En plus dat je met de adviezen die hier gegeven worden uit je comfortzone moet komen, en flink met jezelf aan de slag zult moeten.
Pfff, je zou voor minder het bijltje erbij neergooien. Het klooster is ook nog een optie.![]()
Op een of andere manier is er toch iets nodig om die jarenlange tussenstappen vol te houden.
ooitverlegen wijzigde dit bericht op 13-05-2017 10:17
0.15% gewijzigd

zaterdag 13 mei 2017 om 10:11
' niemand vindt mij leuk en ik vind niks leuk' - zwaar vermoeiende houding. Nee, je moet niet gaan volleyballen met het idee een vrouw te vinden. Maar jesses zeg, is er nou werkelijk helemaal niks waar jullie tijd in willen steken? Er zijn geen magische pilletjes waardoor je ineens aantrekkelijk wordt voor vrouwen.

zaterdag 13 mei 2017 om 10:22
En het op een presenteerblad aangeboden willen krijgen. En geen stap buiten de comfortzone willen treden. Om te oefenen zou je er toch werkelijke moeite in moeten steken, en nee, dat is niet altijd leuk. Ik voel me tijdens met maken van praatjes zo vaak ongemakkelijk, verlegen, en wil ik het liefst naar huis rennen en urenlang gamen of Netflix kijken. Maar toch zet ik door. En dat kan inderdaad frustrerend zijn, omdat het me veel meer moeite kost dan een gemiddeld persoon, en ik dan ook nog eens nooit op het niveau van en gemiddeld persoon kom. Maar dan weet ik wel dat ik er alles aan doe, of in ieder geval probeer te doen. Ik sta ook weleens op feestjes waar het eigenlijk te druk is, en ja, daarna moet ik een tijd mijn rust nemen omdat zoiets veel energie kost. Maar nou en? Dan kost het veel energie, nou en? Dat is het waard.2koffie schreef: ↑13-05-2017 10:11' niemand vindt mij leuk en ik vind niks leuk' - zwaar vermoeiende houding. Nee, je moet niet gaan volleyballen met het idee een vrouw te vinden. Maar jesses zeg, is er nou werkelijk helemaal niks waar jullie tijd in willen steken? Er zijn geen magische pilletjes waardoor je ineens aantrekkelijk wordt voor vrouwen.
zaterdag 13 mei 2017 om 10:33
Dus we hebben de kern van het probleem te pakken?
Die magische pilletjes hebben mij overigens erg veranderd. Uitgaan werd in ieder geval heel leuk en interessant maar het is geen goed advies.

zaterdag 13 mei 2017 om 10:49
100% mee eens.
Het Viva forum is terug haha. Wel een beetje kort door de bocht t.a.v. serieuze problematiek.

zaterdag 13 mei 2017 om 12:02
Dat vind ik in deze context te veel een pleister op de wonde. Als je over seksuele schroom heen wilt komen, of een keer seks wilt ervaren, is dat een optie, maar met een prostituee zul je nooit een relatie hebben.
Het probleem van geen relatie hebben kan beter op een andere manier worden opgelost.
World of Warcraft: Legion

zaterdag 13 mei 2017 om 12:19
Ik kan er niet uit opmaken of je die nog steeds hebt.
zaterdag 13 mei 2017 om 12:19
Ik heb wel ergens een verdwaald verhaal gelezen van een onervaren man die een relatie kreeg met een prostituee maar dat is niet wat je bedoelt denk ik.hans66 schreef: ↑13-05-2017 12:02Dat vind ik in deze context te veel een pleister op de wonde. Als je over seksuele schroom heen wilt komen, of een keer seks wilt ervaren, is dat een optie, maar met een prostituee zul je nooit een relatie hebben.
Het probleem van geen relatie hebben kan beter op een andere manier worden opgelost.
Het helpt een klein deel van angst te verminderen maar dat gaat niet over het sociale aspect van de communicatie die nodig is om een relatie te krijgen.
zaterdag 13 mei 2017 om 12:42
Of zelf emigreren! Ik ben jarenlang bevriend geweest met een man die dit succesvol heeft gedaan. In een warm zuid Amerikaans land was hij snel aan de vrouw, iets dat in Nederland eerder nogal slecht afliep, onderdrijving tot de 3e macht. Ik schrijf er gelijk bij: Hij had ongelooflijk veel lef maar was sociaal enigszins moeilijk. Ik ken(de) best veel mannen in dit segment.
Die poppen gaan een bijzondere ontwikkeling door want er komen, of er zijn al robots. Met een internetconnectie opent zich een totaal nieuwe wereld.
Die poppen gaan een bijzondere ontwikkeling door want er komen, of er zijn al robots. Met een internetconnectie opent zich een totaal nieuwe wereld.