Ben ik dan echt niemands type?
dinsdag 17 december 2019 om 12:25
Ik open er toch maar even een topic over want het lijkt er op dat ik echt niemands type ben (qua uiterlijk) Ik heb de afgelopen tijd heel wat datingapps getest van tinder t/m paiq. Met wat verschillende foto's van reisfoto's t/m foto's in huis en een leuk gifje. Maar of ik er nu 1 of 5 foto's opzet het schijnt niks uit te maken. Want ik heb een tijdje getest met een 1 foto half van mijn achterkant en mijn bio. En daar kreeg ik wat redelijk likes op zelfs superlikes, het gesprek aangaan lukt ook en het is was dan vaak gezellig totdat ik een gezichts foto stuurde. Doe ik dezelfde tekst met foto's dan krijg ik niet of nauwelijks likes. En ik vraag mij echt af wat de dames zien ik heb niks bijzonders of raars, geen puistjes, een goed gebit, een bos krullen en ben lang, krijg daarbij ook nog regelmatig complimentjes over mijn kledingstijl. Maar ik ontvang afwijzing op afwijzing. En ik geloof oprecht niet tussen de honderden profielen dat er zo weinig mensen mij zien zitten. Ik hoor echt regelmatig dat dames een gewoon een leuke jongen zoeken mr zelfs in die categorie schijn ik niet te vallen. En ik weet ook allemaal dat je datingcoaches en speeddaten en al die dingen heb. Maar ik heb min of meer al geprobeerd dat ze in eerste instantie voor mijn innerlijk gaan. Ik snap dat ik niet iedereen zijn type kan zijn maar ik hoor het te vaak, en ik wil erachter komen wat het is
donderdag 19 december 2019 om 22:42
Doe jij nou maar lekker je glitterbroek met kerststerren aan als je weer naar sportboy gaat. Geheid dat 't dan uitdraait op een ouderwetsche zoenpartij onder de mistletoe.
donderdag 19 december 2019 om 23:40
Jammer dat je hier nou niet op in gaat Kettlebel. Misschien is het type vrouw dat bij jouw past wel elemaal niet het type dat veel op Tinder zit.boebezoebe schreef: ↑19-12-2019 08:45TO, onthoud ook dat via dataingapps mensen gemiddeld 2 of 3 dates met verschillende mensen hebben ofzo. In de hele tijd dat ze dus die app hebben.
Omdat er zoveel aanbod op zit lijkt het een makkelijke tool om veel te daten, maar in werkelijkheid moeten mensen een werkweer (dus iets van 36 uur) swipen, liken en chatten voordat er ook maar een otnmoeting is. En dat is gemiddeld, dus er zijn legio mensen voor wie dit nog veel langer duurt dan die 36 uur, want dat is maar een gemiddelde.
Ook zitten er een hele hoop mensen juist níet op Tinder en dergelijke, misschien wel juist het tpe vrouw dat goed bij jou past. Het lijkt dus een groot aanbod, maar in werkelijkheid is het juist een hoop kaf terwijl het koren voor jou er misschien amper bij zit (en de een zijn kaf is de ander zijn koren)
Je doet er beter aan in het echte leven te zorgen dat je meer mensen ontmoet. En dan niet per se de kroeg. Dan heb je ook geen zorgen over hoe foto's overkomen.
Ik was mijn huidige vriend nooit en te nimmer online tegengekomen, want hij deed er niet aan, aan datingsapps of sites. Het gaat vooral nu om een shirtje of broek, maar dating via apps is gewoon vissen in een enorme vijver waar het wel druk is, maar met allemaal visjes waarvan je 95% toch niet blieft en andersom.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
donderdag 19 december 2019 om 23:50
vrijdag 20 december 2019 om 07:59
Helemaal mee eens maar dit topic is een beetje uit de hand gelopen dus ik kan niet op iedereen persoonlijk reageren en ik geloof oprecht dat jullie het allemaal goed bedoelen. Volgens mij had ik 200 posts geleden al gezegd dat ik genoeg wist en dat ik ermee vooruit kon. Ik heb de online apps ook een hele periode niet gebruikt hoor. Maar als je even niemand in het echt tegenkomt geef je het toch weer een poging. Het ging mij puur om dat ik met mijn tekst en geheimzinnige foto de matches kon binnenhalen (dit had ik overigens puur getest of mijn bio aansloeg en om de oppervlakkigheid te doorbreken)en de dames nieuwsgierig maakte en ze waren vaak enthousiast tot dat ik een foto stuurde en dat overkwam mij iets te vaak had ik het ideeboebezoebe schreef: ↑19-12-2019 23:40Jammer dat je hier nou niet op in gaat Kettlebel. Misschien is het type vrouw dat bij jouw past wel elemaal niet het type dat veel op Tinder zit.
Ik was mijn huidige vriend nooit en te nimmer online tegengekomen, want hij deed er niet aan, aan datingsapps of sites. Het gaat vooral nu om een shirtje of broek, maar dating via apps is gewoon vissen in een enorme vijver waar het wel druk is, maar met allemaal visjes waarvan je 95% toch niet blieft en andersom.
vrijdag 20 december 2019 om 09:21
Ach joh; die foto moet het gewoon niet doen, en je hebt niets aan het binnenhengelen van reacties als dat niet de goede soort reacties zijn.Kettlebel schreef: ↑20-12-2019 07:59Helemaal mee eens maar dit topic is een beetje uit de hand gelopen dus ik kan niet op iedereen persoonlijk reageren en ik geloof oprecht dat jullie het allemaal goed bedoelen. Volgens mij had ik 200 posts geleden al gezegd dat ik genoeg wist en dat ik ermee vooruit kon. Ik heb de online apps ook een hele periode niet gebruikt hoor. Maar als je even niemand in het echt tegenkomt geef je het toch weer een poging. Het ging mij puur om dat ik met mijn tekst en geheimzinnige foto de matches kon binnenhalen (dit had ik overigens puur getest of mijn bio aansloeg en om de oppervlakkigheid te doorbreken)en de dames nieuwsgierig maakte en ze waren vaak enthousiast tot dat ik een foto stuurde en dat overkwam mij iets te vaak had ik het idee
Ik denk dat ik het omgekeerde probleem zou hebben; ik doe niet veel aan mijn uiterlijk, maar als ik wel goed zou make-uppen, leuke kleren aantrekken, een mooie foto maken etc. dan zou ik wel opvallen, en dan zou ik waarschijnlijk veel reacties krijgen van gelukszoekers. Zo veel dat ik daartussen ook niet zou moeten weten wie er nou bij mij past.
Gelukkkig niet mijn probleem want ik heb een hele prima relatie, maar mijn ervaring uit het verleden is dat er altijd wel mannen in de kroeg zaten die zichzelf enorm belangrijk vonden, en dan mij wilden proberen binnen te halen. Wat ik toevallig in die kroeg kwam doen, of ik er wel zin in had en of ik op zo'n vent zat te wachten deed er echt totaal niet toe. Daarom ben ik maar heel weinig naar de kroeg geweest; ik ben sowieso vrij prikkel gevoelig en vond het vaak te lawaaierig, destijds meurde het ook naar sigaretten, en ik had niet echt het gevoel dat ik lekker ontspannen mezelf kon zijn in zo'n situatie. Nu zou zo'n datingapp voor mij ook echt niets zijn.
Ik denk dat zelfkennis heel belangrijk is om tegen de juiste persoon aan te lopen; echt gewoon jezelf ontwikkelen, dingen doen die je belangrijk vindt (werk, vrijwilligerswerk, sporten, hobby's, etc.), en zorgen dat je de situaties opzoekt waar je jezelf op je gemak voelt. Dan kom je veel leuker over bij dames die openstaan voor een relatie, en je hebt tenminste ook een goede tijd zonder dat het alleen maar om scoren draait... Blijven hangen op "hoe vinden ze dat ik er uit zie, en waarom slaan ze niet aan op mijn foto" geeft nu niet echt de zelfkennis die je interessanter maakt...
vrijdag 20 december 2019 om 09:40
Klopt, en hoe meer keuze mensen hebben, hoe minder kans je maakt op tinder. Plus ik heb wel eens gehoord en gezien op tv, dat mensen altijd beter willen, dus swipen ze verder. De keuze is enorm en eigenlijk te groot. Want wanneer vindt je nou die ‘9’? Of moet je toch maar gaan voor die ‘7’? Stoppen is moeilijker dan gedacht. Vroeger leerde je iemand kennen in het dorpscafé en meer keuze had je niet.boebezoebe schreef: ↑19-12-2019 23:40Jammer dat je hier nou niet op in gaat Kettlebel. Misschien is het type vrouw dat bij jouw past wel elemaal niet het type dat veel op Tinder zit.
Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 20 december 2019 om 15:43
Heb je PB ontvangen? Ik heb het idee dat er iets niet werkt en als ik op je naam klik kan ik ook geen PB sturen
vrijdag 20 december 2019 om 19:34
Jezelf zijn is zeker geen optie?Kettlebel schreef: ↑20-12-2019 07:59Helemaal mee eens maar dit topic is een beetje uit de hand gelopen dus ik kan niet op iedereen persoonlijk reageren en ik geloof oprecht dat jullie het allemaal goed bedoelen. Volgens mij had ik 200 posts geleden al gezegd dat ik genoeg wist en dat ik ermee vooruit kon. Ik heb de online apps ook een hele periode niet gebruikt hoor. Maar als je even niemand in het echt tegenkomt geef je het toch weer een poging. Het ging mij puur om dat ik met mijn tekst en geheimzinnige foto de matches kon binnenhalen (dit had ik overigens puur getest of mijn bio aansloeg en om de oppervlakkigheid te doorbreken)en de dames nieuwsgierig maakte en ze waren vaak enthousiast tot dat ik een foto stuurde en dat overkwam mij iets te vaak had ik het idee
vrijdag 20 december 2019 om 22:04
Als man heb ik laatst het genoegen gehad om met een vrouw mee te mogen kijken bij het swipen (zo heet dat toch?). Ik had haar gevraagd om me eens te laten zien wat zij ziet, hoe zij het ziet en hoe ze selecteert. Los dat het gelijk een leuk onderwerp is om over te praten is het ook wel interessant hoe mijn eigen sexe zich presenteert. Nu ben ik ook niet echt de meest imposante man, maar veel mannen ogen wel op een vreemde manier onzeker en komen in hun pose vaak wat geforceerd over. Alsof ze vrij weinig te vertellen hebben. Op een paar na en die selecteert ze er vervolgens uit.Kettlebel schreef: ↑20-12-2019 07:59Helemaal mee eens maar dit topic is een beetje uit de hand gelopen dus ik kan niet op iedereen persoonlijk reageren en ik geloof oprecht dat jullie het allemaal goed bedoelen. Volgens mij had ik 200 posts geleden al gezegd dat ik genoeg wist en dat ik ermee vooruit kon. Ik heb de online apps ook een hele periode niet gebruikt hoor. Maar als je even niemand in het echt tegenkomt geef je het toch weer een poging. Het ging mij puur om dat ik met mijn tekst en geheimzinnige foto de matches kon binnenhalen (dit had ik overigens puur getest of mijn bio aansloeg en om de oppervlakkigheid te doorbreken)en de dames nieuwsgierig maakte en ze waren vaak enthousiast tot dat ik een foto stuurde en dat overkwam mij iets te vaak had ik het idee
Zelf geef je aan dat je vaak maar oppervlakkige gesprekken met vrouwen hebt. Het is er door meerdere forummers uitgepikt en het is essentieel. Afgaande op je reacties kan ik dat wel begrijpen. En ik vraag me dan af waar je met je mannelijke vrienden/collega’s over praat. Nu het lichaam er is zul je wat moeten bijschaven op de inhoud.
Lees boeken en begin met het onderwerp dat je het meest interesseert. Pak eens een boek over biologie en hoe het bij dieren werkt. Lees sowieso meer boeken. Een stuk of 20 per jaar. Wees open over datgene wat je hier zegt tegen vrouwen die je online of in het echt treft. Leer om jezelf te lachen en om de situatie waar je in zit. Mannen die niet de edele kunst van introspectie beheersen winnen meestal geen harten van vrouwen is mijn idee. En daar zijn genoeg goede redenen voor te bedenken. Als man beoordeel ik je er trouwens ook op: met zelfingenomen figuren is het vaak lastig werken.
En dat alles zie je terug op foto’s en lees je terug in wat iemand schrijft. Ik ben benieuwd hoe je het gaat aanpakken: want ja en amen zeggen is mij niet de indruk geven dat je er iets van opgestoken hebt.
vrijdag 20 december 2019 om 22:24
Doe normaal zeg. TO's zijn geen verantwoording schuldig aan medeforummers. TO heeft bedankt voor de reacties en aangegeven dat het topic wat hem betreft wel klaar is. Dat wij vervolgens door ouwehoeren betekent niet dat hij daar nog op moet reageren en helemaal niet als er figuren zijn die hem als materiaal gebruiken om de lolbroek uit te hangen, of hem op het matje denken te kunnen roepen.Bombus-Sylvarum schreef: ↑20-12-2019 22:04Ik ben benieuwd hoe je het gaat aanpakken: want ja en amen zeggen is mij niet de indruk geven dat je er iets van opgestoken hebt.
vrijdag 20 december 2019 om 22:27
So true. Ooit zat ik in de streekbus (zo’n Interliner die volgens mij niet meer bestaan) naar liedjes van De Dijk te luisteren: “Dokter kunt u even komen. Breng uw beste medicijn...” en ik was continu verliefd op alle meisjes om me heen. Ik voelde me zo’n kansloze vrijgezel en ik was bang dat ik dat altijd zou blijven. Dat moment veranderde toen er een meisje naast me kwam zitten en vroeg waar ik naar luisterde. De Dijk vond ze maar niks en ik vond haar muziek niet zo. Maar we lazen wel dezelfde boeken en bleken allerlei zaken te delen. Een jarenlange relatie was geboren. Zoals wel vaker ging het uit, maar we hebben nog steeds contact met elkaar en kunnen enorm lachen om dat rare moment.
vrijdag 20 december 2019 om 22:30
Dan lees je mijn reactie toch echt verkeerd. Mijn reactie is niet alleen bedoeld voor TO trouwens. En of en waar ik op reageer is volledig aan mijzelf.JuriaanB schreef: ↑20-12-2019 22:24Doe normaal zeg. TO's zijn geen verantwoording schuldig aan medeforummers. TO heeft bedankt voor de reacties en aangegeven dat het topic wat hem betreft wel klaar is. Dat wij vervolgens door ouwehoeren betekent niet dat hij daar nog op moet reageren en helemaal niet als er figuren zijn die hem als materiaal gebruiken om de lolbroek uit te hangen, of hem op het matje denken te kunnen roepen.
zaterdag 21 december 2019 om 13:44
Nope... TO valt op slank ..ik ben een volle dame