Bizarre 'regeltjes' op bruiloft... (?)
maandag 29 mei 2017 om 10:09
In mijn vriendenkring trouwen niet gek veel mensen. Ik ben afgelopen jaren op een handjevol bruiloften geweest van vrienden. Altijd een leuk en ontspannen feest (behalve eentje, daar waren naar mijn mening gewoon teveel mensen, maar dat terzijde).
Nu gaan er binnenkort weer vrienden trouwen. De brief die bij de uitnodiging was stond bol van de 'regeltjes'. Geen foto's maken tijdens de ceremonie (dat lijkt me een ongeschreven regel), geen foto's op social media, je mag het bruidspaar pas feliciteren na de familie, kinderen moet je thuis laten en als je het feest eerder verlaat dan het einde mag je geen afscheid nemen van het bruidspaar zodat zij ongestoord verder kunnen feesten.
Mijn ex is ceremoniemeester en een van mijn beste vriendinnen vertelde me dit weekend dat hij ook een beetje gek aan het worden is van de hele organisatie. Via haar hoorde ik dat er een tafelschikking is bij het diner en dat hij dus aan de tafel zit met het bruidspaar, maar dat zijn eigen vriendin ergens anders moet gaan zitten...
Huh?!! Dat is toch bizar!! Vind ik gewoon niet kunnen.
Wat vinden jullie van dit soort regeltjes? Ik vind het allemaal nogal zwaar overdreven... Het is hun dag, zij moeten het vooral doen zoals zij het willen, maar het moet ook wel leuk blijven voor de gasten..
En oh ja, ook nog benieuwd wat jullie geven (als cadeau) op een bruiloft. Bruid (of moet ik zeggen bridezilla?) was een tijd terug bij een vriendin aan het vissen wat iedereen gaf. Zogenaamd omdat zij nogal verbaasd was dat er bij een bruiloft in de straat (van een van de bevriende buren) de meeste buren 100 euro per stel gaven en zij dat aan de magere kant vond. En zij dus 120 euro hadden gegeven...
Nu gaan er binnenkort weer vrienden trouwen. De brief die bij de uitnodiging was stond bol van de 'regeltjes'. Geen foto's maken tijdens de ceremonie (dat lijkt me een ongeschreven regel), geen foto's op social media, je mag het bruidspaar pas feliciteren na de familie, kinderen moet je thuis laten en als je het feest eerder verlaat dan het einde mag je geen afscheid nemen van het bruidspaar zodat zij ongestoord verder kunnen feesten.
Mijn ex is ceremoniemeester en een van mijn beste vriendinnen vertelde me dit weekend dat hij ook een beetje gek aan het worden is van de hele organisatie. Via haar hoorde ik dat er een tafelschikking is bij het diner en dat hij dus aan de tafel zit met het bruidspaar, maar dat zijn eigen vriendin ergens anders moet gaan zitten...
Wat vinden jullie van dit soort regeltjes? Ik vind het allemaal nogal zwaar overdreven... Het is hun dag, zij moeten het vooral doen zoals zij het willen, maar het moet ook wel leuk blijven voor de gasten..
En oh ja, ook nog benieuwd wat jullie geven (als cadeau) op een bruiloft. Bruid (of moet ik zeggen bridezilla?) was een tijd terug bij een vriendin aan het vissen wat iedereen gaf. Zogenaamd omdat zij nogal verbaasd was dat er bij een bruiloft in de straat (van een van de bevriende buren) de meeste buren 100 euro per stel gaven en zij dat aan de magere kant vond. En zij dus 120 euro hadden gegeven...
Live life to the fullest
woensdag 31 mei 2017 om 19:18
Valentina_ schreef: ↑31-05-2017 18:13Hihi gezellig zo'n bruiloft
Ik ben op dit moment ook ceremoniemeester en moet het stel ook wat regeltjes uit hun hoofd praten...zo willen zij bijvoorbeeld dat iedereen hun telefoon inlevert bij de entree. En dat moest ik dan maar begeleiden..Echt no way dat ik volwassen mensen ga vragen hun telefoon in te leveren. Een simpele 'geen foto's' en 'geluid graag uit' lijkt me voldoende![]()
Serieus? Dit is wel de allerergste bridezilla-actie die ik ooit gehoord heb. Ik denk dat het dan een erg rustige bruiloft wordt. Ben je al begonnen met naar je voorhoofd te wijzen? Tsjee zeg, ik zou met terugwerkende kracht bedanken voor zoveel eer. Knap dat je volhoudt.
woensdag 31 mei 2017 om 19:35
Ik ken ze gelukkig al lang en ik kan het redelijk naast me neer leggen. En ook de gasten kennen ze al langer dan vandaagmade@kate schreef: ↑31-05-2017 19:18![]()
Serieus? Dit is wel de allerergste bridezilla-actie die ik ooit gehoord heb. Ik denk dat het dan een erg rustige bruiloft wordt. Ben je al begonnen met naar je voorhoofd te wijzen? Tsjee zeg, ik zou met terugwerkende kracht bedanken voor zoveel eer. Knap dat je volhoudt.
Maar het telefoonverhaal gaat gelukkig niet door.
Het zijn overigens 2 heren die trouwen
woensdag 31 mei 2017 om 19:39
Ik vind hier natuurlijk van alles van, maar los van wat ik vind hou ik van mijn vrienden en gun ik ze een prachtige bruiloft, dus wil ik me best die ene dag conformeren aan allerlei regels. En als er 10 trouwen in het jaar, dan wil ik me 10 dagen wel conformeren aan hun regels.
Wat maakt dat je dat zo moeilijk vindt of dat het nodig is om er zo over te zeiken? Als de regels je niet bevallen, dan weet je in ieder geval welke regels jij zelf niet op jouw bruiloft moet instellen.
Wat maakt dat je dat zo moeilijk vindt of dat het nodig is om er zo over te zeiken? Als de regels je niet bevallen, dan weet je in ieder geval welke regels jij zelf niet op jouw bruiloft moet instellen.
woensdag 31 mei 2017 om 19:40
Zéker wel.
Mijn verjaardag bijvoorbeeld is míjn dag.
Wie niet naar mijn pijpen danst die dag heeft een groot probleem.
Men noemt mij ook wel 'verjaarmonster'.
Achter mijn rug dan he.
woensdag 31 mei 2017 om 19:53
Oke. Ik was te snel met mijn oordeel. Ik kon me niet voorstellen dat een gom zoiets zou bedenken, blijken het twee gommen te zijn.Valentina_ schreef: ↑31-05-2017 19:35Ik ken ze gelukkig al lang en ik kan het redelijk naast me neer leggen. En ook de gasten kennen ze al langer dan vandaag
Maar het telefoonverhaal gaat gelukkig niet door.
Het zijn overigens 2 heren die trouwen![]()
Groomzilla bestaat dus ook. Anyway, bij twee heren zal de animo om foto's te delen met de wereld toch al minder groot zijn aangezien er geen jurk te bewonderen valt.
Ze hebben in ieder geval een nuchtere ceremoniemeester gevonden
woensdag 31 mei 2017 om 19:59
Een website? Dat vind ik nog meer bridezilla gedrag dan 50 regels bij elkaar op een briefje in de uitnodiging. Alsof het anderen boeit wat je aan het regelen bent voor die ene dag. Ik zou zo'n site (ook als gast) niet eens bekijken.Potjepindakaasmetnootjes schreef: ↑29-05-2017 10:43Nu ik zelf midden in de voorbereidingen van trouwen zit herken ik sommige regeltjes wel. Hier helaas ook al eens voorgekomen dat er foto's op facebook stonden voor bruidspaar uberhaupt bij stadhuis was en over enthousiaste mensen met mobieltjes die foto's maken tijdens de ceremonie. Luek het kijken naar beeldschermen. Wij hebben dit op onze website dus wel specifiek vernoemd. Helaas is deze 'ongeschreven' regel nog steeds niet bij iedereen doorgedrongen.
Qua feliciteren zal het me weinig uitmaken. De ceremonie en borrel erna zijn niet met mega veel mensen die iedereen krijgt zijn praatje. Het afscheid nemen laten we op een ludieke manier door de DJ aankondigen. Ja wij willen ook genieten van ons feestje en niet steeds pootjes geven. Wij hebben ook gekozen op de kaart voor feestgasten te zetten dat er tussen XX en XX gelegenheid tot felicitatie is. Daarna is er gewoon feest en kun je altijd langslopen maar we staan niet meer in de rij.
Het aan andere tafel zitten, zou ik zelf niet doen. Aan andere kant hoe goed kent het bruidspaar die nieuwe vriendin?
Verder 120 euro is wel een hele hoop. Ik denk dat het afhangt van de gasten, en hun budget. Wij geven ook geen 100+ als daggast zijnde hoor.
woensdag 31 mei 2017 om 20:19
Betreft een jurk; niet eens bij stilgestaan! Inderdaad, heb je gelijk in. Locatie is wel spectaculair, dus die compenseert de jurk haha.made@kate schreef: ↑31-05-2017 19:53Oke. Ik was te snel met mijn oordeel. Ik kon me niet voorstellen dat een gom zoiets zou bedenken, blijken het twee gommen te zijn.
Groomzilla bestaat dus ook. Anyway, bij twee heren zal de animo om foto's te delen met de wereld toch al minder groot zijn aangezien er geen jurk te bewonderen valt.
Ze hebben in ieder geval een nuchtere ceremoniemeester gevonden.
Enne ik vrees dat ik daarom ook ben gevraagd
woensdag 31 mei 2017 om 20:29
De meeste homoseksuele mannen zijn beter gekleed dan de bruiden. Daar maak ik liever een foto van. Ik zie zo vaak monsterlijke bruidsjurken. En dan die bruiden die een afzichtelijk opgestoken kapsel hebben (opgestoken krullen met aan iedere zijde van het hoofd zo'n loshangende krul. En dan ook nog bloemetjes of clipjes met glinsters in het haar, brrrrr) en goedkope make-up.made@kate schreef: ↑31-05-2017 19:53Oke. Ik was te snel met mijn oordeel. Ik kon me niet voorstellen dat een gom zoiets zou bedenken, blijken het twee gommen te zijn.
Ze hebben in ieder geval een nuchtere ceremoniemeester gevonden.
woensdag 31 mei 2017 om 20:35
Nee hoor. Ik vind huwelijken geweldig.minnimouse schreef: ↑31-05-2017 17:51Als je sommige mensen hier leest dan is het een regelrechte straf als je voor een bruiloft wordt uitgenodigd. Ik hoop dat onze genodigden oprecht graag komen ...
En 'kijk ons eens' serieus? Echt, wat een trieste opmerking.
Ik ben er zelf naar heel veel geweest. En geniet daar echt van.
Heerlijk om mooie kleding aan te doen en leuk om steeds nieuwe gezichten te zien bij zo'n dag.
Vrijgezellenfeesten ben ik ook dol op.
Prima dat het wat kost. Daar kun je ruim van te voren rekening mee houden.
woensdag 31 mei 2017 om 20:48
Eleonora-1 schreef: ↑31-05-2017 19:40Zéker wel.
Achter mijn rug dan he.
woensdag 31 mei 2017 om 20:49
De regels met betrekking tot sociaal media, en kinderen snap ik volledig. Dan de partner van de CM niet bij hem aan tafel mag zitten vind ik vreemd.
En de verwachtingen met betrekking tot de inhoud van de envelop vind ik echt waanzin. Op onze bruiloft varieerde de inhoud daarvan van 15€ tot 200€; het hing af van de relatie van de gever tot ons en wat die persoon of stel kon missen.
Wij hadden onze gasten uitgenodigd omdat we ze er graag bij wilden hebben, niet om er rijk van te worden of een deel van de door ons gemaakte kosten er weer uit te halen.
Jij kunt echter weinig doen, behalve de uitnodiging afslaan en je voornemen dat mocht je ooit zelf trouwen dat je het dan niet zo wilt doen.
En de verwachtingen met betrekking tot de inhoud van de envelop vind ik echt waanzin. Op onze bruiloft varieerde de inhoud daarvan van 15€ tot 200€; het hing af van de relatie van de gever tot ons en wat die persoon of stel kon missen.
Wij hadden onze gasten uitgenodigd omdat we ze er graag bij wilden hebben, niet om er rijk van te worden of een deel van de door ons gemaakte kosten er weer uit te halen.
Jij kunt echter weinig doen, behalve de uitnodiging afslaan en je voornemen dat mocht je ooit zelf trouwen dat je het dan niet zo wilt doen.
woensdag 31 mei 2017 om 21:03
Het ergste wat wij konden bedenken dat er zou kunnen gebeuren en waar we geen mouw aan zouden kunnen passen was dat mijn oma onverwacht vlak ervoor zou overlijden. Toen oma dat zou horen was haar reactie 'als je er maar niet over denkt om het dan af te zeggen hoor, want dan kom ik bij je spoken!!!'pipootje schreef: ↑31-05-2017 09:37Er mag tegenwoordig niets mis gaan of niemand wil meer improviseren. Bij ons hadden we er niet op gerekend dat de band lang van te voren vanalles op moest bouwen, dus die hebben tijdens de receptie in de weg gelopen, nou dat is pech dan. Er is altijd wel wat wat je van te voren niet in regels kan vangen.
woensdag 31 mei 2017 om 21:12
Wij hebben ook iets vergelijkbaars gehad. Hadden iedereen uitgenodigd voor onze kerkdienst met aansluitend koffie/thee, cava en bruidstaart. Daarna gingen we met een kleinere groep naar het ouderlijk huis van mijn partner. In de kerk had een oom het lef om mijn schoonouders boos erop aan te spreken dat zij niet waren uitgenodigd om mee naar het ouderlijk huis (ook het ouderlijk huis van broers en zussen van mijn schoonvader) te gaan. Echt, sommige mensen.... :no:italiagirl schreef: ↑31-05-2017 12:47Nou bij de bruiloft van mijn zus heeft dat tot een heuse vete geleid, die nooit meer is opgelost. (inmiddels 17 jaar na dato) Zij hadden als daggasten alleen de mensen die daadwerkelijk interesse hadden in hen als stel, hun huis hadden bekeken in de 2 jaar samenwonen. Tja een oom en tante die dus nooit bij hem kwamen, kwamen er via via achter dat zij geen daggasten waren en een ander deel van de familie wel. Gevolg: ruzie. Of erger nog, mijn moeder werd aan de telefoon uitgescholden door haar broer. Ik heb gewoon heel makkelijk geen ooms en tantes uitgenodigd. Nou is dat ook iets meer geaccepteerd, omdat ze er ver voor moeten reizen.
woensdag 31 mei 2017 om 21:21
Hier komt ineens de ware Eleonora te voorschijn. En maar lief doen op het forum, maar ondertussen....Eleonora-1 schreef: ↑31-05-2017 19:40Zéker wel.
Achter mijn rug dan he.
woensdag 31 mei 2017 om 23:05
donderdag 1 juni 2017 om 07:29
Wat een geluk. Meerdere bruiloften meegemaakt waar dit door iemand werd voorgelezen of met het hele gezelschap. Of er werd een liedje van gemaakt.
En ik heb nog nooit iemand (behalve wat kinderen) getroffen die dit leuk vind om te doen of aan te horen en toch blijven mensen het doen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
donderdag 1 juni 2017 om 08:07
Jaaa! En dat iedereen dan mee moet zingen! Horror!-Kia-Ora- schreef: ↑01-06-2017 07:29Wat een geluk. Meerdere bruiloften meegemaakt waar dit door iemand werd voorgelezen of met het hele gezelschap. Of er werd een liedje van gemaakt.
En ik heb nog nooit iemand (behalve wat kinderen) getroffen die dit leuk vind om te doen of aan te horen en toch blijven mensen het doen.![]()
donderdag 1 juni 2017 om 09:09
Jouw keuze, hoeft ook niet dat iedereen daar kijkt. Zijn er hoop die het juist wel leuk vinden. Staat ook parkeergarages op, openbaar vervoer en andere praktische dingen. Niets moet maar in plaats van heel veel vragen naar de CM's vonden we dit beter.
Zo zie je maar hoe het verschil insteek is. Jou boeit het niet blijkbaar niet en ziet een site als 'regels'
Ik zie het als extra bron voor info mochten er vragen zijn en onze gasten laten delen van wat voorbereidingen. Weinig Brizilla aan lijkt me.
donderdag 1 juni 2017 om 09:12
Dit. Waarom is dat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 1 juni 2017 om 09:17
Potjepindakaasmetnootjes schreef: ↑01-06-2017 09:09Ik zie het als extra bron voor info mochten er vragen zijn en onze gasten laten delen van wat voorbereidingen. Weinig Brizilla aan lijkt me.
Het idee dat jullie gasten nu al net zo druk bezig zijn met jullie bruiloft als jij is natuurlijk al behoorlijk Bridezilla. Voor de meeste mensen is zo'n bruiloft niets meer dan een leuk feestje of een verplicht nummertje in hun agenda, waar ze echt niet dagelijks van alle voorbereidingen op de hoogte gehouden hoeven worden. Zolang ze maar weten waar en wanneer ze verwacht worden (en de route en eventuele parkeergelegenheid kunnen ze zelf ook wel vinden waarschijnlijk).
donderdag 1 juni 2017 om 09:23
Ik denk omdat de dag toch wel om het bruidspaar draait en zij de primeur willen hebben ofzo.
Op onze bruiloft zijn er ook foto's gemaakt door gasten en ik ben blij dat we daarin heel relaxt waren, evenals onze fotograaf. Heeft leuke foto's opgeleverd.