Bizarre 'regeltjes' op bruiloft... (?)

29-05-2017 10:09 473 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn vriendenkring trouwen niet gek veel mensen. Ik ben afgelopen jaren op een handjevol bruiloften geweest van vrienden. Altijd een leuk en ontspannen feest (behalve eentje, daar waren naar mijn mening gewoon teveel mensen, maar dat terzijde).
Nu gaan er binnenkort weer vrienden trouwen. De brief die bij de uitnodiging was stond bol van de 'regeltjes'. Geen foto's maken tijdens de ceremonie (dat lijkt me een ongeschreven regel), geen foto's op social media, je mag het bruidspaar pas feliciteren na de familie, kinderen moet je thuis laten en als je het feest eerder verlaat dan het einde mag je geen afscheid nemen van het bruidspaar zodat zij ongestoord verder kunnen feesten.

Mijn ex is ceremoniemeester en een van mijn beste vriendinnen vertelde me dit weekend dat hij ook een beetje gek aan het worden is van de hele organisatie. Via haar hoorde ik dat er een tafelschikking is bij het diner en dat hij dus aan de tafel zit met het bruidspaar, maar dat zijn eigen vriendin ergens anders moet gaan zitten... O_O Huh?!! Dat is toch bizar!! Vind ik gewoon niet kunnen.

Wat vinden jullie van dit soort regeltjes? Ik vind het allemaal nogal zwaar overdreven... Het is hun dag, zij moeten het vooral doen zoals zij het willen, maar het moet ook wel leuk blijven voor de gasten..

En oh ja, ook nog benieuwd wat jullie geven (als cadeau) op een bruiloft. Bruid (of moet ik zeggen bridezilla?) was een tijd terug bij een vriendin aan het vissen wat iedereen gaf. Zogenaamd omdat zij nogal verbaasd was dat er bij een bruiloft in de straat (van een van de bevriende buren) de meeste buren 100 euro per stel gaven en zij dat aan de magere kant vond. En zij dus 120 euro hadden gegeven... :O
Live life to the fullest
blijfgewoonbianca schreef:
01-06-2017 11:24
Je verwacht toch niet echt dat mensen eerlijk zouden zijn als ze het een stom feest, vies eten en een belachelijke locatie etc hadden gevonden, of wel?

Maar laten we vooral alles wat Oud Hollandsch is afkraken en belachelijk vinden en al onze gewoontes inruilen voor eh....Amerikaanse of zo. We zijn al hard op weg, wat dat betreft.
Oh geloof me, ik ben best burgerlijk en hollands (of beter: Nederlands want ik kom niet uit Holland) en haat al dat Amerikaanse. Maar goed, blijkbaar weet jij meteen wat voor type ik ben en hoe mijn bruiloft was simpelweg omdat ik niet hou van stukjes.

Verder weet ik zeker dat mijn vrienden eerlijk zijn, ja. Wij hadden een kleine bruiloft met zo'n 25 gasten, allemaal dierbare mensen van wie we weten wat we aan ze hebben en met wie we een ontzettend fijne dag hebben gehad. En dat vage kennissen liegen als je ze er naar vraagt is één ding, maar als goede vrienden en nabije familie uit zichzelf laten weten (op de dag zelf en erna) dat ze de dag erg leuk vonden dan geloof ik dat. Als jij dat niet doet, moet je misschien andere vrienden zoeken.

En als je het toch over Amerikaans vs. Oud-Hollands hebt, staat jouw standpunt tov foto's al helemaal nergens meer op.
blijfgewoonbianca schreef:
01-06-2017 11:29
Het is echt niet compleet logisch, hoor ; ik zie echt heel vaak foto's van bruiloften tijdens de heug'lijke dag op Feestboek.
Tja, als mensen dat prima vinden, helemaal mooi. Maar als mensen laten blijken het niet prettig te vinden snap ik echt niet waarom je eigen ego belangrijker is dan hun wens.
Alle reacties Link kopieren
nelicquele schreef:
01-06-2017 11:33
Oh geloof me, ik ben best burgerlijk en hollands (of beter: Nederlands want ik kom niet uit Holland) en haat al dat Amerikaanse. Maar goed, blijkbaar weet jij meteen wat voor type ik ben en hoe mijn bruiloft was simpelweg omdat ik niet hou van stukjes. het was eigenlijk algemeen bedoeld, ook al stond het onder jouw quote. Ik vind het heel typisch dat men ( algemeen dus ) zo afgeeft op alles wat zo'n beetje typisch Hollands is en aan de andere kant zo fel is als ze denken dat diezelfde cultuur in het gedrang komt.

Verder weet ik zeker dat mijn vrienden eerlijk zijn, ja. Wij hadden een kleine bruiloft met zo'n 25 gasten, allemaal dierbare mensen van wie we weten wat we aan ze hebben en met wie we een ontzettend fijne dag hebben gehad. En dat vage kennissen liegen als je ze er naar vraagt is één ding, maar als goede vrienden en nabije familie uit zichzelf laten weten (op de dag zelf en erna) dat ze de dag erg leuk vonden dan geloof ik dat. Als jij dat niet doet, moet je misschien andere vrienden zoeken.

En als je het toch over Amerikaans vs. Oud-Hollands hebt, staat jouw standpunt tov foto's al helemaal nergens meer op.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
nelicquele schreef:
01-06-2017 11:20
Ik vind álle stukjes/liedjes/abc'tjes verschrikkelijk, heb serieus nog nooit meegemaakt dat ik dacht 'goh wat leuk'. Soms vonden de mensen voor ze waren ze heus wel leuk hoor, maar ik vind het allemaal even stom. Mijn man trouwens ook, dus op onze bruiloft gebeurde het gewoon niet. Klaar. Gelukkig hebben wij vrienden die dat totaal geen probleem vinden, zij kennen ons en accepteren dat. Geloof niet dat de dag van onze gasten verpest is omdat ze geen liedje mochten zingen... Sterker nog, we hebben alleen maar heel positieve reacties gekregen dus iedereen had genoten.

Tja joh, smaken verschillen. Ik heb bijv. een hekel aan feesten met luide muziek waar je met niemand een gesprek(je) kunt voeren.
Of aan feesten waar je alleen kunt staan omdat er niet voor iedereen een zitplaats is.
Maar goed, ik ben dan ook een ouwe tut van 58 ;)
Alle reacties Link kopieren
nelicquele schreef:
01-06-2017 11:34
Tja, als mensen dat prima vinden, helemaal mooi. Maar als mensen laten blijken het niet prettig te vinden snap ik echt niet waarom je eigen ego belangrijker is dan hun wens.
Ik heb natuurlijk geen idee of die bruidsparen daar iets over gezegd hebben van te voren. Ik zie alleen wat heel veel mensen kennelijk oke vinden om te doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
01-06-2017 11:36
het was eigenlijk algemeen bedoeld, ook al stond het onder jouw quote. Ik vind het heel typisch dat men ( algemeen dus ) zo afgeeft op alles wat zo'n beetje typisch Hollands is en aan de andere kant zo fel is als ze denken dat diezelfde cultuur in het gedrang komt.
Fair enough. :) Ben ik ook wel met je eens.
amarna schreef:
01-06-2017 11:36
Tja joh, smaken verschillen. Ik heb bijv. een hekel aan feesten met luide muziek waar je met niemand een gesprek(je) kunt voeren.
Of aan feesten waar je alleen kunt staan omdat er niet voor iedereen een zitplaats is.
Maar goed, ik ben dan ook een ouwe tut van 58 ;)
Ja, dat heb ik ook! Ik wil gewoon met mensen kunnen praten, en inderdaad kunnen zitten. Ik ben dan ook geen 'stapper', maar dat zijn de meeste van mijn vrienden ook niet dus dat komt goed uit. ;) Ik was nog maar 28 tijdens de bruiloft maar ik ben ook wel een beetje een oud wijf. :P
Alle reacties Link kopieren
De bruiloft van mijn broertje gaat gelukkig heel los worden. De professionele dj is een kameraad, de trouwlocatie is mooi.

En ik mag lekker mee voor de trouwjurk, de eerste sessie is al geweest, nu afwachten dat hij aankomt en dan écht passen en afwerken. Jurk voor oudste bruidsmeisje liepen we tegenaan, dezelfde jurk voor jongste bruidsmeisje is besteld.

Meedoen met de voorpret is misschien wel leuker dan wanneer het voor jezelf is. :mrgreen:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wij hadden overigens dus wel regels mb foto's en stukjes, maar waren verder ook heel los. Geen dresscode, geen tafelschikking, fijne muziek, genoeg eten en drinken voor iedereen. We deden alles ook zelf, we hadden geen wedding planner of hoe heet dat, iemand die op de dag zelf alles regelt. We hadden veldbloemen op de tafels staan, geen chique boeketjes en servethouders enzo, er waren vuurkorven (we zaten buiten) en ik vertikte het om hakken te dragen. Het moest vooral een heel fijne dag met onze dierbaren worden, geen perfecte bruiloft. Dat spastische lijkt me echt verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
01-06-2017 11:42
De bruiloft van mijn broertje gaat gelukkig heel los worden. De professionele dj is een kameraad, de trouwlocatie is mooi.

En ik mag lekker mee voor de trouwjurk, de eerste sessie is al geweest, nu afwachten dat hij aankomt en dan écht passen en afwerken. Jurk voor oudste bruidsmeisje liepen we tegenaan, dezelfde jurk voor jongste bruidsmeisje is besteld.

Meedoen met de voorpret is misschien wel leuker dan wanneer het voor jezelf is. :mrgreen:
Wat leuk dat je mee mag voor de trouwjurk! Ik ben alleen in een bruidszaak geweest voor mijn eigen trouwjurk.
Ik heb een stille hoop dat ik mee mag voor een bruidsjurk als mijn nichtje gaat trouwen volgend jaar. Toen ze tiener was mocht ik mee kleding kopen met haar omdat ze de smaak en het ongeduld van haar moeder niet fijn vond, dus wie weet....
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet eens dat in Nederland ook wedding planners bestonden!
Wat doet zo iemand? Je spreekt een budget en wat wensen af en zij regelen alles?
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
01-06-2017 11:52
Wat leuk dat je mee mag voor de trouwjurk! Ik ben alleen in een bruidszaak geweest voor mijn eigen trouwjurk.
Ik heb een stille hoop dat ik mee mag voor een bruidsjurk als mijn nichtje gaat trouwen volgend jaar. Toen ze tiener was mocht ik mee kleding kopen met haar omdat ze de smaak en het ongeduld van haar moeder niet fijn vond, dus wie weet....
Dat bedacht ik me ook toen ik haar post las, ik ben ook alleen voor mijn eigen trouwjurk in een bruidszaak geweest, jammergenoeg zie ik het ook niet bij iemand anders meer gebeuren...
amarna schreef:
01-06-2017 11:55
Ik wist niet eens dat in Nederland ook wedding planners bestonden!
Wat doet zo iemand? Je spreekt een budget en wat wensen af en zij regelen alles?
Die van ons (in Italie) doet het volgende:

regelt boeket, corsages, boeketje voor bruidsmeisje
rijst zakjes
witte loper
bloemen op tafels tijdens diner en voor cerimonie
Tableau de marriage (waarop tafelschikking staat uitgelegd)
op de dag zelf werkt ze als een soort van cerimoniemeester en leidt alles in goede banen
de bruidsuikers

Dit alles in samenwerking met de locatie. Wij trouwen ook daar. Al met al kost ze ons 500 euro en dat is inclusief alle dingen die ze aanlevert. Als we dat zelf hadden moeten regelen, dan was mijn boeket al bijna dat bedrag. Ze kon eventueel nog meer dingen regelen, maar dat hebben wij zelf al geregeld, zoals de muziek voor de cerimonie, uitnodigingen en de bedankjes (dat is hier een soort cadeautje).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb uiteenlopende bruiloften meegemaakt: van poepchique in een kasteel (waar iedereen ook kon overnachten op kosten van het tamelijk rijke bruidspaar) inclusief een aankomst van bruidspaar per helikopter op het landgoed, tot een piepjong stel dat graag wilde trouwen voordat de baby kwam en vroeg of iedereen iets lekkers wilde meenemen, soort van potluck picknick na het stadhuis in een park. Kleden erbij, jong en oud (voor hen wat stoeltjes), en beide keren en alles daartussenin prima vermaakt.

Ik vind ook die website wel slim, je ziet het steeds meer, en inderdaad voor parkeren, eventueel hotel etc heel handig. Vaak plaatsen ze, zoals hier al werd genoemd, jeugdfoto's, grappige weetjes etc. Alleen de muziek: ik snap de overload aan romantische gevoelens maar liever geen Glenn Medeiros & Co op de achtergrond.

De flop-met-geld. Tsja. Sparen voor een uitzet (al heb ik nog meegemaakt dat je een klein kladblokje kreeg waar je bijv. een tosti-ijzer kon uitscheuren) is niet meer. Men 'vraagt' nu geld. Wel zie ik steeds meer in mijn omgeving dat mensen nadrukkelijk vragen om geld over te maken aan een goed doel, als je toch geld wilt geven.
Ook meegemaakt: een lijst bij een hele dure winkel voor servies. Uiteraard waren de goedkoopste items razendsnel weg en bleven er borden over, die je gelijk per 12 moest kopen van 25 euro per stuk, en duurdere items over. En op mijn vraag of je kon 'inleggen' met een bedrag kon dat helaas niet. Gevolg: meeste mensen deden dus wel een envelop met inhoud met de mededeling dat ze daar niet hadden gekocht om dat het onbetaalbaar was, maar ze wel graag een bijdrage wilden leveren. Saillant detail: het koppel had vrij nadrukkelijk in de uitnodiging gezegd dat ze juist geen flop wilden maar iets van die winkel.

Overigens is er recentelijk wel weer een rel uitgebroken: een vriendin van 60 gaat trouwen met haar partner, met wie ze al 10 jaar samen is. Zij heeft ook een website en het is duidelijk dat de bruid een rode jurk aan zal hebben. Ze draagt ook heel vaak rood, en ze heeft een hoekje van haar jurk op de site gezet. Haar wens is ook dat de gasten iets 'roods' dragen, een 'accentje'. Ik verwacht veel mannen met rode stropdas. Een kennis is alweer ontploft en is boos dat ze nu weer moet shoppen, iets waar ze verder nooit problemen mee heeft (...). Dat ze niet in het rood moet komen snapt ze niet, dat het bij wijze van spreke een rood armbandje, ceintuurtje, sjaaltje mag zijn, ook niet. Bruid vraagt om een accentje van rood gaat. Desnoods rode nagellak.

Wel valt me op dat vooral bij jongere stellen het vrijgezellenfeest helemaal over the top moet, met veel wilde plannen in het buitenland soms.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
01-06-2017 11:55
Ik wist niet eens dat in Nederland ook wedding planners bestonden!
Wat doet zo iemand? Je spreekt een budget en wat wensen af en zij regelen alles?
Jazeker. Ik heb een vriendin die daar een heel aardig inkomen mee genereert. En zij regelt dan alles voor je, belt met alles en iedereen, zorgt ervoor dat oma met lactoseproblemen een ander hapje krijgt dan oom Jan die glutenvrij moet eten.
Deze vriendin doet alleen bruiloften en zoveel-jaar-huwelijksfeesten.

Een vriend van mij heeft een soortgelijk bedrijf, maar die regelt van alles, verjaardagen, jubilea, en ook bruiloften en niets is te gek, als je een kameel wil op je verjaardag, regelt hij een kameel.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat op onze komende bruiloft de gasten ook niet de hele tijd met mobieltjes foto's gaan maken en dit op social media gaan delen.
Maar ga het niet van te voren melden op de kaart.
Volgens mij zijn de meesten wel op de hoogte dat ik dat niet prettig vind. In het algemeen niet trouwens, niet zo zeer alleen bruiloftsfoto's.
Ik plaats zelf een enkele keer een foto op mijn besloten Facebook.Ik zou het echt niet fijn vinden als anderen dat op een openbaar medium zetten.

Wat kinderen betreft nodigen wij ook alleen de neefjes en nichtjes uit.
Wij willen niet een al te groot gastenaantal zodat de dag ook overzichtelijk en intiem blijft.
Ik vond dat overigens best moeilijk om dat aan te geven, maar heb dat inmiddels wel al persoonlijk gedaan voordat de uitnodigen de deur uit gaan.
Aan dag en avondgasten doen we niet, al genodigden zijn voor de hele dag, het eten, het feest uitgenodigd.
We hopen dat het een zonnige relaxte dag wordt waar iedereen het naar zijn zin kan hebben.
Regels zoals eerst familie feliciteren, geen afscheid mogen nemen, tafelschikking etc hebben we niet.
We zitten overigens ook niet aan tafels, althans dat kan wel, ze staan er ook.
Maar we hebben verschillende plekken waar je kan zitten, staan, hangen. Kwestie van zoek een plek.

Verwachtingen hebben wat geldbedragen als kado vind ik altijd bijzonder.
We geven een feest om de dag te delen met elkaar, niet om geld binnen te halen.
Alle reacties Link kopieren
soetkees schreef:
01-06-2017 12:19
Jazeker. Ik heb een vriendin die daar een heel aardig inkomen mee genereert. En zij regelt dan alles voor je, belt met alles en iedereen, zorgt ervoor dat oma met lactoseproblemen een ander hapje krijgt dan oom Jan die glutenvrij moet eten.
Deze vriendin doet alleen bruiloften en zoveel-jaar-huwelijksfeesten.

Een vriend van mij heeft een soortgelijk bedrijf, maar die regelt van alles, verjaardagen, jubilea, en ook bruiloften en niets is te gek, als je een kameel wil op je verjaardag, regelt hij een kameel.
Goed om te weten! Lijkt me een leuke baan.
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
01-06-2017 12:26
Ik hoop dat op onze komende bruiloft de gasten ook niet de hele tijd met mobieltjes foto's gaan maken en dit op social media gaan delen.
Maar ga het niet van te voren melden op de kaart.
Volgens mij zijn de meesten wel op de hoogte dat ik dat niet prettig vind. In het algemeen niet trouwens, niet zo zeer alleen bruiloftsfoto's.
Ik plaats zelf een enkele keer een foto op mijn besloten Facebook.Ik zou het echt niet fijn vinden als anderen dat op een openbaar medium zetten.

Wat kinderen betreft nodigen wij ook alleen de neefjes en nichtjes uit.
Wij willen niet een al te groot gastenaantal zodat de dag ook overzichtelijk en intiem blijft.
Ik vond dat overigens best moeilijk om dat aan te geven, maar heb dat inmiddels wel al persoonlijk gedaan voordat de uitnodigen de deur uit gaan.
Aan dag en avondgasten doen we niet, al genodigden zijn voor de hele dag, het eten, het feest uitgenodigd.
We hopen dat het een zonnige relaxte dag wordt waar iedereen het naar zijn zin kan hebben.
Regels zoals eerst familie feliciteren, geen afscheid mogen nemen, tafelschikking etc hebben we niet.
We zitten overigens ook niet aan tafels, althans dat kan wel, ze staan er ook.
Maar we hebben verschillende plekken waar je kan zitten, staan, hangen. Kwestie van zoek een plek.

Verwachtingen hebben wat geldbedragen als kado vind ik altijd bijzonder.
We geven een feest om de dag te delen met elkaar, niet om geld binnen te halen.
Ik wist helemaal niet dat je ging trouwen. Wanneer - ongeveer - is de grote dag?
Mag ik u bij deze van harte feliciteren met uw voorgenomen huwelijk ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
01-06-2017 14:14
Ik wist helemaal niet dat je ging trouwen. Wanneer - ongeveer - is de grote dag?
Mag ik u bij deze van harte feliciteren met uw voorgenomen huwelijk ?

Dat mag je zeker, dank je wel :)
We gaan in augustus trouwen.


Hele gezellige locatie bij een vriendin , grote tuin,boomgaard,sfeervol gebouw op haar terrein met veranda, buitenhaard.
Het plan is met alle gasten de dag doorbrengen met eten, bbq, drinken, muziek en hopelijk een heerlijk zonnetje!
consuelabananahammok wijzigde dit bericht op 01-06-2017 18:07
1.20% gewijzigd
soetkees schreef:
01-06-2017 12:19
Jazeker. Ik heb een vriendin die daar een heel aardig inkomen mee genereert. En zij regelt dan alles voor je, belt met alles en iedereen, zorgt ervoor dat oma met lactoseproblemen een ander hapje krijgt dan oom Jan die glutenvrij moet eten.
Deze vriendin doet alleen bruiloften en zoveel-jaar-huwelijksfeesten.

Een vriend van mij heeft een soortgelijk bedrijf, maar die regelt van alles, verjaardagen, jubilea, en ook bruiloften en niets is te gek, als je een kameel wil op je verjaardag, regelt hij een kameel.
Ha, dat wil ik wel. Of een lama.
Fee-de-Goede schreef:
01-06-2017 17:58
Ha, dat wil ik wel. Of een lama.
Doe mij maar een sabeltand-tijger.

Of een familie pinguïns.
O wat leuk Consuela! Ik wil je ook graag alvast feliciteren! Veel plezier met de voorpret!
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook niet van al die regels. Ik kan zelf wel bedenken/ aanvoelen hoe het hoort, dat loopt wel los toch. Ik hou ook niet van rijen om het bruidspaar te feliciteren. Vreselijk, alsof je de koningin bent. Of van tijdstippen waarom je 'mag' feliciteren, blegh daar wordt ik ter plekke recalcitrant van. Dat regelt zich toch vanzelf? Als t bruidspaar aan t dansen is, ga ik er niet heen om te feliciteren. Dat doe je wel tussendoor ergens. Of niet als het te druk is rond het bruidspaar.
Mijn zus is vorig jaar getrouwd, geen enkele regel, en is heel ongedwongen en vanzelf gegaan. Geen formeel gedoe met tafelschikking, geen grote geldbedragen die gegeven werden, geen foto's op social media (gewoon vanzelf), geen rijen met felicitaties, mensen met en zonder kinderen, etc etc. Mensen, het loopt wel vanzelf ook zonder regels. En anders laat je de ceremoniemeester mensen aanspreken die ongeschreven regels niet snappen en irritant doen.
Ze liepen gewoon tussen de gasten door en niet alsof ze een koningspaar waren waarbij de gasten op audiëntie mochten komen. Dat gevoel krijg ik namelijk van zo'n brief vol regeltjes.
Ik ben eens ergens op een bruiloft geweest waar je een bandje om kreeg. Het bruidspaar kwam dan naar iedereen toe om een praatje te maken en als ze je met ze had gesproken mocht het bandje af. Op die manier wisten ze met wie ze wel en niet hadden gesproken. Dat is toch erg? Heb je het dan echt naar je zin als bruidspaar?
Een paar regels snap ik wel (bijv je doet een sjiek 7-gangendiner en wilt dat doen zonder kinderen), of het programma doorgeven zodat mensen weten wat wanneer is, maar niet alles hoeft toch zo strak regisseert te worden.
Qua geld vind ik 25 euro pp een prima bedrag. Evt meer als het een goede vriend of je broer/zus betreft. Afhankelijk van je inkomen natuurlijk. Als je rijk bent, kun je immers meer missen dan als je arm bent. Dus het bedrag an sich zegt niet zoveel over de gulheid van mensen...
consuelabananahammok schreef:
01-06-2017 17:57
Dat mag je zeker, dank je wel :)
We gaan in augustus trouwen.


Hele gezellige locatie bij een vriendin , grote tuin,boomgaard,sfeervol gebouw op haar terrein met veranda, buitenhaard.
Het plan is met alle gasten de dag doorbrengen met eten, bbq, drinken, muziek en hopelijk een heerlijk zonnetje!

Klinkt super! Alvast een hele mooie, ontspannen en zonnige dag gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez schreef:
01-06-2017 21:20
O wat leuk Consuela! Ik wil je ook graag alvast feliciteren! Veel plezier met de voorpret!

Dank je wel! :-)

En ja, heerlijk de voorpret.
Het wordt een diy bruiloft, wel een hoop georganiseer maar ook erg leuk om te doen.
Gelukkig heb ik een dreamteam aan vriendinnen die zich met veel plezier mee in de organisatie storten en deze stresskip to the rescue komen .
consuelabananahammok wijzigde dit bericht op 02-06-2017 00:44
41.16% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven