Bizarre 'regeltjes' op bruiloft... (?)
maandag 29 mei 2017 om 10:09
In mijn vriendenkring trouwen niet gek veel mensen. Ik ben afgelopen jaren op een handjevol bruiloften geweest van vrienden. Altijd een leuk en ontspannen feest (behalve eentje, daar waren naar mijn mening gewoon teveel mensen, maar dat terzijde).
Nu gaan er binnenkort weer vrienden trouwen. De brief die bij de uitnodiging was stond bol van de 'regeltjes'. Geen foto's maken tijdens de ceremonie (dat lijkt me een ongeschreven regel), geen foto's op social media, je mag het bruidspaar pas feliciteren na de familie, kinderen moet je thuis laten en als je het feest eerder verlaat dan het einde mag je geen afscheid nemen van het bruidspaar zodat zij ongestoord verder kunnen feesten.
Mijn ex is ceremoniemeester en een van mijn beste vriendinnen vertelde me dit weekend dat hij ook een beetje gek aan het worden is van de hele organisatie. Via haar hoorde ik dat er een tafelschikking is bij het diner en dat hij dus aan de tafel zit met het bruidspaar, maar dat zijn eigen vriendin ergens anders moet gaan zitten...
Huh?!! Dat is toch bizar!! Vind ik gewoon niet kunnen.
Wat vinden jullie van dit soort regeltjes? Ik vind het allemaal nogal zwaar overdreven... Het is hun dag, zij moeten het vooral doen zoals zij het willen, maar het moet ook wel leuk blijven voor de gasten..
En oh ja, ook nog benieuwd wat jullie geven (als cadeau) op een bruiloft. Bruid (of moet ik zeggen bridezilla?) was een tijd terug bij een vriendin aan het vissen wat iedereen gaf. Zogenaamd omdat zij nogal verbaasd was dat er bij een bruiloft in de straat (van een van de bevriende buren) de meeste buren 100 euro per stel gaven en zij dat aan de magere kant vond. En zij dus 120 euro hadden gegeven...
Nu gaan er binnenkort weer vrienden trouwen. De brief die bij de uitnodiging was stond bol van de 'regeltjes'. Geen foto's maken tijdens de ceremonie (dat lijkt me een ongeschreven regel), geen foto's op social media, je mag het bruidspaar pas feliciteren na de familie, kinderen moet je thuis laten en als je het feest eerder verlaat dan het einde mag je geen afscheid nemen van het bruidspaar zodat zij ongestoord verder kunnen feesten.
Mijn ex is ceremoniemeester en een van mijn beste vriendinnen vertelde me dit weekend dat hij ook een beetje gek aan het worden is van de hele organisatie. Via haar hoorde ik dat er een tafelschikking is bij het diner en dat hij dus aan de tafel zit met het bruidspaar, maar dat zijn eigen vriendin ergens anders moet gaan zitten...
Wat vinden jullie van dit soort regeltjes? Ik vind het allemaal nogal zwaar overdreven... Het is hun dag, zij moeten het vooral doen zoals zij het willen, maar het moet ook wel leuk blijven voor de gasten..
En oh ja, ook nog benieuwd wat jullie geven (als cadeau) op een bruiloft. Bruid (of moet ik zeggen bridezilla?) was een tijd terug bij een vriendin aan het vissen wat iedereen gaf. Zogenaamd omdat zij nogal verbaasd was dat er bij een bruiloft in de straat (van een van de bevriende buren) de meeste buren 100 euro per stel gaven en zij dat aan de magere kant vond. En zij dus 120 euro hadden gegeven...
Live life to the fullest
dinsdag 30 mei 2017 om 13:22
Ooit gedacht dat bepaalde punten die veel van jullie over the top vinden misschien komen doordat bruidsparen bepaalde aspecten uit een andere cultuur hebben gehaald?
Ringdrager, bloemenblaadjes over the top? Kinderen normaal dat je ze niet meeneemt? Echt weet niet wat ik lees. Als mijn kids op voorhand niet worden uitgenodigd, dan ga ik ook niet. Lijkt mij dat ik toch best zelf kan bepalen of het handig is als ik ze meeneem. Ringdrager; nou dan zullen wij vast over the top zijn, want onze peuter en kleuter brengen de ringen naar binnen op een ringkussen. En o help er worden ook rode rozenblaadjes gestrooid.
Verder houden wij een redelijke lowbudget bruiloft (alhoewel het alsnog zo'n 14.000 gaat kosten) met ca 50 genodigden (waarvan ca 10 kinderen).
Maar to wat ik mij wel afvraag is hoe die uitnodiging er dan uitzag met al die regeltjes. Zat er een apart blaadje bij ofzo. Bij ons had dat echt niet gestaan op de uitnodiging. Dat was meer Italiaman en vrouw gaan trouwen, op die dag om zo laat. "Locatie" en aansluitend feest op de locatie. Graag bevestigen dat je komt voor "datum".
Ringdrager, bloemenblaadjes over the top? Kinderen normaal dat je ze niet meeneemt? Echt weet niet wat ik lees. Als mijn kids op voorhand niet worden uitgenodigd, dan ga ik ook niet. Lijkt mij dat ik toch best zelf kan bepalen of het handig is als ik ze meeneem. Ringdrager; nou dan zullen wij vast over the top zijn, want onze peuter en kleuter brengen de ringen naar binnen op een ringkussen. En o help er worden ook rode rozenblaadjes gestrooid.
Verder houden wij een redelijke lowbudget bruiloft (alhoewel het alsnog zo'n 14.000 gaat kosten) met ca 50 genodigden (waarvan ca 10 kinderen).
Maar to wat ik mij wel afvraag is hoe die uitnodiging er dan uitzag met al die regeltjes. Zat er een apart blaadje bij ofzo. Bij ons had dat echt niet gestaan op de uitnodiging. Dat was meer Italiaman en vrouw gaan trouwen, op die dag om zo laat. "Locatie" en aansluitend feest op de locatie. Graag bevestigen dat je komt voor "datum".
dinsdag 30 mei 2017 om 13:31
Ja. Bij de uitnodiging een brief.italiagirl schreef: ↑30-05-2017 13:22Maar to wat ik mij wel afvraag is hoe die uitnodiging er dan uitzag met al die regeltjes. Zat er een apart blaadje bij ofzo.
dinsdag 30 mei 2017 om 13:33
Ik lees reacties dat veel van de regels die nu papier staan eigenlijk ongeschreven regels zijn.
Dan nog is het vreemd om bij de uitnodiging een heel reglement mee te sturen.
Ten eerste, mensen die ongeschreven regels overtreden zijn doorgaans de mensen die het reglement echt niet van buiten gaan leren. Die gaan dus alsnog de fout in.
Voor alle "goede" gasten is het wat vervelend en ook KLEINEREND, al die regels. Moet er soms ook bij komen te staan:
Aub niet hoesten tijdens de ceremonie, geen scheten laten, niet in zwemkleding komen, niet gaan dansen voordat bruidspaar eerste dans doet, etc.
Hoe dik moet dat boek met regels dan worden!?
Dan nog is het vreemd om bij de uitnodiging een heel reglement mee te sturen.
Ten eerste, mensen die ongeschreven regels overtreden zijn doorgaans de mensen die het reglement echt niet van buiten gaan leren. Die gaan dus alsnog de fout in.
Voor alle "goede" gasten is het wat vervelend en ook KLEINEREND, al die regels. Moet er soms ook bij komen te staan:
Aub niet hoesten tijdens de ceremonie, geen scheten laten, niet in zwemkleding komen, niet gaan dansen voordat bruidspaar eerste dans doet, etc.
Hoe dik moet dat boek met regels dan worden!?
dinsdag 30 mei 2017 om 13:41
Ik denk dat het in verschillende culturen inderdaad heel verschillend gevierd wordt. Verder is het denk ik het totale plaatje en of iets binnen de cultuur past (bijv een Amerikaanse bruiloft in NL wordt al gauw over the top gevonden), niet een los onderdeel. Bij ons hebben ook het kleine neefje en nichtje de ringen gegeven, dat vind ik zelf juist iets simpels wat geen extra geld kost of heel opzichtig is. Maar het is ook maar weer net hoe je zoiets inkleedt. Uiteindelijk is het ook maar net wat je referentiekader is, wat de een al behoorlijk over the top vindt is voor de ander misschien nog best wel eenvoudig. En smaken verschillen ook, de een wil alles zo luxe mogelijk, de ander vindt dat niks. Allemaal prima lijkt me, zolang iedereen een beetje rekening houdt met elkaar en bijv niet verwacht dat mensen extra gaan geven als cadeau omdat het bruidspaar zelf zonodig een limousine en kaviaar op hun bruiloft wil.italiagirl schreef: ↑30-05-2017 13:22Ooit gedacht dat bepaalde punten die veel van jullie over the top vinden misschien komen doordat bruidsparen bepaalde aspecten uit een andere cultuur hebben gehaald?
Ik ben gewend dat er naast de trouwkaart nog een brief meegestuurd wordt namens de ceremoniemeesters met huishoudelijke zaken, zoals de routebeschrijving en bepaalde wensen van het bruidspaar (bijv cadeauwensen of dat je wel/geen stukje/speech kunt doen en zo ja dat je je dan voor die en die datum even moet aanmelden bij de ceremoniemeesters, etc).
dinsdag 30 mei 2017 om 13:45
Vanzelfsprekend dat je geen kinderen mee brengt? En dat je geen afscheid van het bruidspaar mag nemen als je voor de eindtijd weggaat?sinnombre schreef: ↑29-05-2017 10:33Ik vind de regels niet bizar, wel als je het zo benoemd in een brief.
Het zou vanzelfsprekend moeten zijn.
Dat bedrag vind ik extreem hoog.
He valt mij altijd op dat bij de stellen waar het feest het simpelst is en de salarissen het laagst, het meest wordt verwacht.
Geef wat je kunt missen.
Vind ik persoonlijk een beetje raar.
sorry, beetje mosterd wel
anoniem_261837 wijzigde dit bericht op 30-05-2017 13:52
2.40% gewijzigd
dinsdag 30 mei 2017 om 13:49
Ik was totaal overdonderd van hoeveel geld mensen ons gaven. Had dat totaal niet verwacht en schaamde me zelfs een beetje. Maar ik was ook nogal bleu op mijn 20eElfje112 schreef: ↑30-05-2017 10:21Wij hebben nog geen seconden over nagedacht dat de gasten geld moesten geven, zodat wij onze bruiloft terugbetaald kregen. Wij wilden dat iedereen het leuk had op onze bruiloft en iedereen gaf wat hij/zij wilde geven. De een gaf een tientje, de ander 100 en wij waren blij met alles.
dinsdag 30 mei 2017 om 16:29
Wij wilden ook niet alle kinderen van onze neven en nichten en vrienden op de bruiloft en bij ons in de familie en vriendenkring (van beide) wordt dat heel normaal gevonden. Alleen de kinderen van onze broers en zussen waren er. Als er iemand van onze families trouwt dan zijn daar alleen de kinderen van broers en zussen bij, niet van neven, nichten en vrienden.
dinsdag 30 mei 2017 om 16:57
Hoezo noem je dat low budget dan??? Dat is echt duurder zelfs dan een standaard bruiloft.italiagirl schreef: ↑30-05-2017 13:22Ooit gedacht dat bepaalde punten die veel van jullie over the top vinden misschien komen doordat bruidsparen bepaalde aspecten uit een andere cultuur hebben gehaald?
En kinderen wel of niet mee, dit kan een bruidspaar beslissen, ik ken iemand en daar waren 32 kinderen in de familie van onder de 8. Die waren niet uitgenodigd omdat dat er heel veel zijn!
dinsdag 30 mei 2017 om 17:05
Idd, low budget kan ik dit niet noemen.pipootje schreef: ↑30-05-2017 16:57Hoezo noem je dat low budget dan??? Dat is echt duurder zelfs dan een standaard bruiloft.
En kinderen wel of niet mee, dit kan een bruidspaar beslissen, ik ken iemand en daar waren 32 kinderen in de familie van onder de 8. Die waren niet uitgenodigd omdat dat er heel veel zijn!
dinsdag 30 mei 2017 om 17:10
Fijn Elfje. Lijkt me helemaal niks namelijk.......zo zou jullie dag bezoedeld worden door iemand. Hoewel......de aanwezigheid en de ontzegging zal toch een naar gevoel teweeg hebben gebracht lijkt me.
dinsdag 30 mei 2017 om 17:13
Als ik naar de reacties kijk lijkt mij juist dat het letterlijk verwoorden van de wensen van het bruidspaar dus wel degelijk zinvol is. De meningen lopen zozeer uiteen en mensen zijn zo zeer gericht op hun eigen wensen en voorkeuren dat duidelijke en concrete regels dus voor veel verheldering zorgen. En vervolgens heeft eenieder de keuze wel of niet te gaan.
Dat is wel zo eerlijk toch!?
dinsdag 30 mei 2017 om 17:13
Ja, klopt. Was geen leuk gevoel. Ik vond het op dat moment ook erg moeilijk en voor het blok gezet, maar we hadden de juiste keuze gemaakt om die persoon te weigeren.Troeteltje schreef: ↑30-05-2017 17:10Fijn Elfje. Lijkt me helemaal niks namelijk.......zo zou jullie dag bezoedeld worden door iemand. Hoewel......de aanwezigheid en de ontzegging zal toch een naar gevoel teweeg hebben gebracht lijkt me.
dinsdag 30 mei 2017 om 17:15
Ik sluit me hierbij aan.Troeteltje schreef: ↑30-05-2017 17:13Als ik naar de reacties kijk lijkt mij juist dat het letterlijk verwoorden van de wensen van het bruidspaar dus wel degelijk zinvol is. De meningen lopen zozeer uiteen en mensen zijn zo zeer gericht op hun eigen wensen en voorkeuren dat duidelijke en concrete regels dus voor veel verheldering zorgen. En vervolgens heeft eenieder de keuze wel of niet te gaan.
dinsdag 30 mei 2017 om 17:36
Ja, dat kan, alleen zou ik me dan wel beperken tot de 2 of 3 regels die echt het allerbelangrijkste voor het bruidspaar zijn zoals bv geen kinderen. Dan heb je 90% goed geregeld en de rest loopt wel los.Troeteltje schreef: ↑30-05-2017 17:13Als ik naar de reacties kijk lijkt mij juist dat het letterlijk verwoorden van de wensen van het bruidspaar dus wel degelijk zinvol is. De meningen lopen zozeer uiteen en mensen zijn zo zeer gericht op hun eigen wensen en voorkeuren dat duidelijke en concrete regels dus voor veel verheldering zorgen. En vervolgens heeft eenieder de keuze wel of niet te gaan.
Want zoals al eerder gezegd, een hele waslijst aan allemaal pietluttige regels heeft echt een averechts effect op veel mensen. In ieder geval op mij, namelijk dat ik me behoorlijk onwelkom voel omdat mensen er blijkbaar vanuit gaan dat je je niet kan gedragen op een feestje.
dinsdag 30 mei 2017 om 18:01
Ik vind juist het gezeur om die regels pietluttig. Ze doen het heus niet om vervelend te zijn maar omdat ze iets graag willen voorkomen. Ellenlange rijen of 40 schreeuwende kinderen is voor niemand leuk. Waarom geef je dat bruidspaar niet gewoon het voordeel van de twijfel dat ze vooral proberen de dag voor iedereen leuk te maken?
Ik begrijp sowieso niet waarom er hier zo afgegeven moet worden op bruiloften, mensen kunnen het nooit goed doen. Vreselijk zuur gedoe vind ik het. Ik heb de afgelopen jaren heel veel verschillende bruiloften meegemaakt maar ze waren allemaal leuk en feestelijk. En soms is iets niet mijn smaak en zou ik het zelf anders doen, nou en?
Ga en heb een leuke dag en wees blij en geef wat je wil geven, als is het alleen een leuke kaart met oprechte felicitaies, helemaal prima. Of blijf thuis, ook prima. Maar die negativiteit wordt niemand beter van.
Ik begrijp sowieso niet waarom er hier zo afgegeven moet worden op bruiloften, mensen kunnen het nooit goed doen. Vreselijk zuur gedoe vind ik het. Ik heb de afgelopen jaren heel veel verschillende bruiloften meegemaakt maar ze waren allemaal leuk en feestelijk. En soms is iets niet mijn smaak en zou ik het zelf anders doen, nou en?
Ga en heb een leuke dag en wees blij en geef wat je wil geven, als is het alleen een leuke kaart met oprechte felicitaies, helemaal prima. Of blijf thuis, ook prima. Maar die negativiteit wordt niemand beter van.
dinsdag 30 mei 2017 om 18:38
Gelukkig doet niet iedereen hetzelfde. Wij hadden het iets uitgebreider, maar wel een lekkere ongedwongen sfeer.
dinsdag 30 mei 2017 om 19:45
Nou ik ben echt de moeilijkste niet hoor. Ik gedraag me als gast keurig. Ik kom op tijd en feestelijk doch netjes gekleed, ik neem een cadeautje mee geheel naar wens van het bruidspaar (ook als dat geld is), ik praat beleefd en vriendelijk tegen tantes, opa's en collega's die ik niet ken, en als het bruidspaar ze niet wil zien dan laat ik mijn kinderen gewoon thuis. Mogen ze wel mee, dan zorg ik dat ze zich netjes gedragen. En ik zet echt geen foto's van DE JURK op fb en ik loop ook geen fotograaf in de weg.MaryCrawley schreef: ↑30-05-2017 18:01Ik vind juist het gezeur om die regels pietluttig. Ze doen het heus niet om vervelend te zijn maar omdat ze iets graag willen voorkomen. Ellenlange rijen of 40 schreeuwende kinderen is voor niemand leuk. Waarom geef je dat bruidspaar niet gewoon het voordeel van de twijfel dat ze vooral proberen de dag voor iedereen leuk te maken?
Maar het is absoluut wel de toon die de muziek maakt. Als ik ruim van te voren een enorme waslijst krijg met dingen die ik allemaal niet mag omdat het bruidspaar denkt dat ik uit mezelf niet in staat ben om me fatsoenlijk te gedragen, laat dan maar.
dinsdag 30 mei 2017 om 20:02
Dan kan je zelf toch ook bedenken dat die regels er vast niet staan voor jou? Jij snapt het immers uit jezelf wel, maar dat is dus niet altijd voor iedereen. En aangezien de verwachtingen nogal verschillend kunnen zijn (zie dit topic), is duidelijk communiceren soms handig. Dat is dus niet onaardig bedoeld. En die mensen willen jou er graag bij hebben, jij bent een leuke gast, nou glimlach op, jurk aan en gaan toch? Er staat dan toch ook vast niks schokkends in?made@kate schreef: ↑30-05-2017 19:45Nou ik ben echt de moeilijkste niet hoor. Ik gedraag me als gast keurig. Ik kom op tijd en feestelijk doch netjes gekleed, ik neem een cadeautje mee geheel naar wens van het bruidspaar (ook als dat geld is), ik praat beleefd en vriendelijk tegen tantes, opa's en collega's die ik niet ken, en als het bruidspaar ze niet wil zien dan laat ik mijn kinderen gewoon thuis. Mogen ze wel mee, dan zorg ik dat ze zich netjes gedragen. En ik zet echt geen foto's van DE JURK op fb en ik loop ook geen fotograaf in de weg.
Maar het is absoluut wel de toon die de muziek maakt. Als ik ruim van te voren een enorme waslijst krijg met dingen die ik allemaal niet mag omdat het bruidspaar denkt dat ik uit mezelf niet in staat ben om me fatsoenlijk te gedragen, laat dan maar.
Natuurlijk maakt de toon uit, die haal ik hier niet uit. Maar ik heb werkelijk waar nog nooit een onaardige uitnodiging gezien. Bruiloftsuitnodigingen zijn toch altijd enthousiast en feestelijk.
Het is ook maar met welke mindset je zo'n uitnodiging leest.
dinsdag 30 mei 2017 om 20:25
Tja, wij zijn getrouwd op een prachtige dag die de kosten van de hypotheek een stukje lager hadden kunnen maken.
Toch zou ik morgen zo weer het geld er voor over hebben. Dat een andr dat niet doet, ook prima!
Misschien is het daarom maar goed dat een ieder gewoon zelf beslist.
En ja, een beetje de dag van het bruidspaar is het wel, al doe je je best om het je gasten zo goed en leuk mogelijk voor te maken.
Zo hadden wij een bruiloft van de vriendengroep enkele maanden voor ons, met kinderen. Deze kinderen waren geen moment stil, de ceremonie is 5x onderbroken omdat er iemand begon te schreeuwen of te huilen. Het bruidspaar zelf vond het geen enkel probleem (gelukkig!)
Wij daarentegen wel.. We hadden een videograaf erbij en zouden het oprecht jammer vinden als onze ceremonie gefilmd was geweest met continu onderbrekingen door kinderen, met jammerend geluid op de achtergrond, met weglopende vrienden omdat hun kind toch wel erg hard begon te schreeuwen dat hij niet langer stil wou zitten..
Ik dacht oprecht, dat we zowel het kind zelf, als de ouders en zeker onszelf een plezier deden door de uitnodiging alleen gericht aan vrienden zelf te geven. Ze vonden het overigens zelf geen probleem.
Over de luxe, dat hebben we geen seconde gedaan om iemand te overtroeven of iets dergelijks. Lijkt me ook raar. Trouwen doe je samen met je partner, in bijzijn van familie en vrienden, maar de dubbele fotograaf, de auto, de jurk, het pak, de locatie, de videograaf en de bloemen e.d. Was allemaal onze eigen keus. Puur omdat wij dat mooi vonden. Niets meer en niets minder.
Stukjes vond en vind ik nog altijd verschrikkelijk en hebben wij daarom gezegd dat we dat liever niet wilden. Waarom zouden we dat doen? Zodat ik echt een stom moment heb op onze dag? Nee, liever niet. Net zoals we bij de band hadden aangegeven dat we bepaalde nummers niet wouden, bij de fotograaf hadden aangegeven dat we bepaalde foto's juist wel wouden enz.
Onze fotograven hadden trouwens ook staan dat ze liever niet gehinderd werden door mobiele telefoons en ook wij hebben vrienden gevraagd tot wachten met foto's plaatsen van ons, totdat we dat zelf hadden gedaan.
Wat iedereen gaf aan geld, alles was prima! Zelf doen we 50 als avondgast en 100 als daggasten en bij de bruiloft van broer of zus wat meer.
Toch zou ik morgen zo weer het geld er voor over hebben. Dat een andr dat niet doet, ook prima!
Misschien is het daarom maar goed dat een ieder gewoon zelf beslist.
En ja, een beetje de dag van het bruidspaar is het wel, al doe je je best om het je gasten zo goed en leuk mogelijk voor te maken.
Zo hadden wij een bruiloft van de vriendengroep enkele maanden voor ons, met kinderen. Deze kinderen waren geen moment stil, de ceremonie is 5x onderbroken omdat er iemand begon te schreeuwen of te huilen. Het bruidspaar zelf vond het geen enkel probleem (gelukkig!)
Wij daarentegen wel.. We hadden een videograaf erbij en zouden het oprecht jammer vinden als onze ceremonie gefilmd was geweest met continu onderbrekingen door kinderen, met jammerend geluid op de achtergrond, met weglopende vrienden omdat hun kind toch wel erg hard begon te schreeuwen dat hij niet langer stil wou zitten..
Ik dacht oprecht, dat we zowel het kind zelf, als de ouders en zeker onszelf een plezier deden door de uitnodiging alleen gericht aan vrienden zelf te geven. Ze vonden het overigens zelf geen probleem.
Over de luxe, dat hebben we geen seconde gedaan om iemand te overtroeven of iets dergelijks. Lijkt me ook raar. Trouwen doe je samen met je partner, in bijzijn van familie en vrienden, maar de dubbele fotograaf, de auto, de jurk, het pak, de locatie, de videograaf en de bloemen e.d. Was allemaal onze eigen keus. Puur omdat wij dat mooi vonden. Niets meer en niets minder.
Stukjes vond en vind ik nog altijd verschrikkelijk en hebben wij daarom gezegd dat we dat liever niet wilden. Waarom zouden we dat doen? Zodat ik echt een stom moment heb op onze dag? Nee, liever niet. Net zoals we bij de band hadden aangegeven dat we bepaalde nummers niet wouden, bij de fotograaf hadden aangegeven dat we bepaalde foto's juist wel wouden enz.
Onze fotograven hadden trouwens ook staan dat ze liever niet gehinderd werden door mobiele telefoons en ook wij hebben vrienden gevraagd tot wachten met foto's plaatsen van ons, totdat we dat zelf hadden gedaan.
Wat iedereen gaf aan geld, alles was prima! Zelf doen we 50 als avondgast en 100 als daggasten en bij de bruiloft van broer of zus wat meer.
dinsdag 30 mei 2017 om 20:39
Dat vind ik altijd zo raar. Alsof je beledigd bent dat je kinderen niet uitgenodigd worden.italiagirl schreef: ↑30-05-2017 13:22
Kinderen normaal dat je ze niet meeneemt? Echt weet niet wat ik lees. Als mijn kids op voorhand niet worden uitgenodigd, dan ga ik ook niet. Lijkt mij dat ik toch best zelf kan bepalen of het handig is als ik ze meeneem.
In alle eerlijkheid; wat heeft zo'n kind daar nou aan? Een heel kleine baby sowieso niks, vanaf een jaar of 4 gaan ze jengelen (begrijpelijk) omdat de dag zolang duurt en pubers vinden er meestal ook niet veel aan en zitten vaak in een hoekje op hun telefoon spelletjes te spelen.
Allemaal heel begrijpelijk, maar om als ouder dan soort van beledigd te zijn, daar snap ik niks van.
Leuk toch als je een dag of avond voor jezelf hebt? Je kind doe je er vaak geen plezier mee. Zeker niet als die kinderen geen close relatie hebben met het bruidspaar.
Wij gaan binnenkort trouwen en wij hebben niet gezegd dat er geen kinderen welkom waren want ik heb dus geen zin in dit soort gezeur vooraf of geroddel achteraf. Toch hoop ik stiekem dat bepaalde mensen hun kinderen niet meenemen.
dinsdag 30 mei 2017 om 20:57
Hahah ik moet wel lachen dat dit topic zo uitgebreid is geworden. Iedereen heeft er een mening over. Ik ben een stuk wijzer. Weet dat, mocht ik ooit samen met mijn vriend besluiten te gaan trouwen, het klein, ongedwongen en intiem wil houden. Geen giga bruiloften, waslijsten aan regels enz.
Dat gezegd te hebben waren de meeste bruiloften waar ik ben geweest (het zijn er een stuk of 10) ontzettend leuk waren.
Ik ben trouwens ook eens naar een 'Gypsy wedding' geweest, toen was ik zelf een jaar of 18 en de beste vriend van mijn vriend destijds (ik was van 17 tot 19e bij hem) trouwde met een meisje van het kamp. Ik heb me KAPOT gelachen. Werkelijk over the top met alles erop en eraan. Dus, ook dat was een leuke dag hahaha!
Dat gezegd te hebben waren de meeste bruiloften waar ik ben geweest (het zijn er een stuk of 10) ontzettend leuk waren.
Ik ben trouwens ook eens naar een 'Gypsy wedding' geweest, toen was ik zelf een jaar of 18 en de beste vriend van mijn vriend destijds (ik was van 17 tot 19e bij hem) trouwde met een meisje van het kamp. Ik heb me KAPOT gelachen. Werkelijk over the top met alles erop en eraan. Dus, ook dat was een leuke dag hahaha!
Live life to the fullest
dinsdag 30 mei 2017 om 20:59
Omdat de gemiddelde prijzen hier rond de 20.000 euro liggen. Hebben enorm bespaard op fotograaf. 1 gevonden die het voor 800 euro doet, terwijl de meesten hier ca 2500 euro vragen voor een bruidsreportage, klein aantal genodigden, geen trouwjurk (want trouwen toch op locatie) kapsel en make up 200 euro, ipv de standaardprijzen van ca 600 euro. Mijn jurk was 1500 euro, ipv de merk jurken van minstens 2500. Maar goed, wij betalen dan wel weer overnachting voor mijn ouders, broer en zus, plus partners en kids. Voor schoonouders, oma vriend, getuigen vriend en schoonzus. Kost ook best wat... en op het menu hebben we ook niet bespaard, dat tikt ook aardig aan. (92 € pp) geen idee wat dat in NL zou kostenpipootje schreef: ↑30-05-2017 16:57Hoezo noem je dat low budget dan??? Dat is echt duurder zelfs dan een standaard bruiloft.
dinsdag 30 mei 2017 om 21:09
Dat buitensluiten van kinderen is wel echt iets Nederlands vind ik. Is in Italië (en wel meer zuid Europese landen) echt zo anders. Vaak wordt er dus ook iets voor de kinderen geregeld zodat die ook een feestje hebben. Zoals wij doen bv op onze bruiloft, kinderanimatie. Kost echt bijna niets vind ik, 6 uur lang voor 175 euro.minnimouse schreef: ↑30-05-2017 20:39Dat vind ik altijd zo raar. Alsof je beledigd bent dat je kinderen niet uitgenodigd worden.
In alle eerlijkheid; wat heeft zo'n kind daar nou aan? Een heel kleine baby sowieso niks, vanaf een jaar of 4 gaan ze jengelen (begrijpelijk) omdat de dag zolang duurt en pubers vinden er meestal ook niet veel aan en zitten vaak in een hoekje op hun telefoon spelletjes te spelen.
Allemaal heel begrijpelijk, maar om als ouder dan soort van beledigd te zijn, daar snap ik niks van.
Leuk toch als je een dag of avond voor jezelf hebt? Je kind doe je er vaak geen plezier mee. Zeker niet als die kinderen geen close relatie hebben met het bruidspaar.
Wij gaan binnenkort trouwen en wij hebben niet gezegd dat er geen kinderen welkom waren want ik heb dus geen zin in dit soort gezeur vooraf of geroddel achteraf. Toch hoop ik stiekem dat bepaalde mensen hun kinderen niet meenemen.
Wat ons betreft horen die er gewoon bij en dus denk ik in de voorbereiding ook na over hoe zij het leuk kunnen hebben. Net zoals ik dat bij de volwassen gasten doe.