date heeft zwaar accent

21-03-2012 22:27 348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezers,

ik heb gisteren een gezellige date gehad met een jongen. Ik woon zelf in Brabant en hij woont in de Achterhoek bij Doetinchem. Het was echt een gezellige avond en we hebben 3 uur lang gekletst over vanalles. We hebben dan ook weer volgende week afgesproken voor een tweede date.

Hij is leuk genoeg dus om vaker te zien. Alleen het puntje is: hij heeft een zwaar Achterhoeks dialect. Ik vind het opzich niet erg (versta hem natuurlijk wel), maar ik vraag me af of ik dit niet vervelend ga vinden als hij in mijn woonplaats zal zijn. Ik merk dat ik toch een beetje negatief tegenover een accent/dialect sta. Meer omdat ik me dan afvraag wat anderen ervan denken... Mijn familie enz.

Wat zouden jullie hiervan vinden?
Quoten kun je ook al niet.

En ik vind jou wel hilarisch. Je hebt zelf niet eens door hoe sneu je bent.
quote:helene31 schreef op 22 maart 2012 @ 14:50:

Martin, waarom lees jij zo slecht? Ik zie jou continu Yvonne typen.

Of is dat weer een stiekeme sneer?Haha, hoor wie het zegt....
quote:martin81 schreef op 22 maart 2012 @ 14:54:

[...]

Haha, hoor wie het zegt....

Ik hoor niks, ik lees wel veel onzin hier de laatste paar pagina's.

Maar ik vroeg je wat. Geef eens antwoord dan.
quote:martin81 schreef op 22 maart 2012 @ 14:46:

[...]

Niemand staat onder mijn negeerknop, want ik geloof in rede en dialoog.

Dialoog, Martin, betekent dus ook dat je antwoord geeft op de vragen die ik je stel. Jij hebt mij klaarblijkelijk in ieder geval onder je eigen mentale negeerknop gezet, daar ik je in ieder geval in dit topic en vandáág nog een rechtstreekse en open vraag heb gesteld. Het verbaasde me niet dat daar op geen enkele wijze, noch impliciet noch expliciet, op in werd gegaan door jou.

Ik concludeer alleen maar dat jij zo vol van jezelf bent dat je eigen dedain je dusdanig belemmert überhaupt nog te lezen. Je bent te overtuigd van je eigen superioriteit om nog serieus diezelfde, door jou zo gepropageerde maar slechts als holle frase in de praktijk gebrachte dialoog mee aan te gaan. Quod erat demonstrandum.

Bah.
@Helene: nee, het is geen sneer.
Hier krijg je geen reactie op Tia, want martin zit hier alleen maar om te rellen en de boel op te naaien. Hij wil geen dialoog, want dan valt hij binnen de kortste keren door de mand. Zijn argumenten raken namelijk kant noch wal, en met zulke bekrompen denkbeelden als hij heeft wil hij eigenlijk ook helemaal geen andere meningen horen, maar alleen zijn eigen mening verkondigen.

En martin, als het dan toch geen sneer is, waarom kun je mijn naam dan niet gewoon schrijven zoals het hoort?
[quote]wertje schreef op 21 maart 2012 @ 22:27:

Hallo lezers,

ik heb gisteren een gezellige date gehad met een jongen. Ik woon zelf in Brabant en hij woont in de Achterhoek bij Doetinchem. Het was echt een gezellige avond en we hebben 3 uur lang gekletst over vanalles. We hebben dan ook weer volgende week afgesproken voor een tweede date.

Hij is leuk genoeg dus om vaker te zien. Alleen het puntje is: hij heeft een zwaar Achterhoeks dialect. Ik vind het opzich niet erg (versta hem natuurlijk wel), maar ik vraag me af of ik dit niet vervelend ga vinden als hij in mijn woonplaats zal zijn. Ik merk dat ik toch een beetje negatief tegenover een accent/dialect sta. Meer omdat ik me dan afvraag wat anderen ervan denken... Mijn familie enz.

Wat zouden jullie hiervan vinden?[/quote]

FOUT

Je moet niet voor een ander denken.

Anderen denken toch wel.

Ik zou dat wel iets vinden wat iemand kan sieren..

Ligt er een beetje aan.

Wat maakt het nou uit wat een ander vind?

Als je hem leuk vind, zij hoeven dr niet mee naar bed.
quote:yvonjaspers schreef op 22 maart 2012 @ 15:05:

Hier krijg je geen reactie op Tia, want martin zit hier alleen maar om te rellen en de boel op te naaien. Hij wil geen dialoog, want dan valt hij binnen de kortste keren door de mand. Zijn argumenten raken namelijk kant noch wal, en met zulke bekrompen denkbeelden als hij heeft wil hij eigenlijk ook helemaal geen andere meningen horen, maar alleen zijn eigen mening verkondigen.Dit dus. Exactly my thought.
quote:martin81 schreef op 22 maart 2012 @ 15:03:

@Helene: nee, het is geen sneer.Dan concludeer ik daaruit dat je slordig leest en/of onzorgvuldig typt.
En weer een topic waar we Martin niet terug zullen zien. Toch jammer, telkens als iemand hem doorheeft, peert 'ie em. Wat nou dialoog.
Hoezo peer ik 'm?
quote:martin81 schreef op 22 maart 2012 @ 15:40:

Hoezo peer ik 'm?

Ja, Martin moet oprotten: 59%

Of is dat topic alleen ter bevrediging van jouw nieuwsgierigheid?
Het percentage zakt al....
Nee hoor.
Je bent anders wel betrapt op een stijlfout in dat topic.....of maakt dat niet uitwals je ABN spreekt?
Uitwals = uit, als (aaifoon weer)
quote:helene31 schreef op 22 maart 2012 @ 16:03:

Nee hoor. Ja hoor...
Een accent of dialect lijkt me niet belangrijk. Op een gegeven moment hoor je het niet meer! Cliché maar ontzettend waar.

Ik kom zelf uit Brabant en dacht altijd dat ik vrij accentloos sprak maar volgens mijn vriend hoor je goed dat ik uit Brabant kom. Nou ja, mij maakt het niet uit. Ik praat niet ontzettend plat en ik vind al die accenten (en dialecten) in Nederland wel leuk!

Mijn vriend komt overigens uit het Gooi, compleet met Gooische rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Haha, ik zou persoonlijk eerder warm lopen voor een achterhoeks accent dan voor Brabants! Hij denkt vermoedelijk hetzelfde over jou:p niet druk over maken denk ik..
quote:vivaster schreef op 22 maart 2012 @ 16:31:

Haha, ik zou persoonlijk eerder warm lopen voor een achterhoeks accent dan voor Brabants! Hij denkt vermoedelijk hetzelfde over jou:p niet druk over maken denk ik..Ik denk dat mannen er minder zwaar aan tillen dan vrouwen...
quote:martin81 schreef op 22 maart 2012 @ 15:40:

Hoezo peer ik 'm?Je keert je in ieder geval af van een inhoudelijk dialoog.
Het is toch wel erg dat dat randstad-nl als normaal wordt gezien, terwijl het juist z'n unieke g en r produceert. Uniek in europa en niet eens mooi. Geef mij maar zuidelijk nederlands en vlaams. Waar meer dan de helft van het nederlands taalgebied "gewoon" met een zachte g spreekt....

Oh en martin, je bent weer onzin aan het uitkramen. Je wordt enkel op dialect beoordeeld door mensen die zelf te bekrompel zijn om je op je kwaliteiten te beoordelen. Mensen met niveau (bijv. Hbo/w.o, *kuch*) vinden accent doorgaans irrelevant.
Wat is nu het probleem eigenlijk ?

Ik heb totaal geen problemen met streektaal, tongvallen etc.

Ook lui uit de randstad hebben hun eigen tongval, alleen zijn ze zich hier vaak niet van bewust.

Leven en laten leven. En vooral niet zo neerbuigend !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven