de koek is op

15-04-2012 21:49 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begin steeds meer te denken dat de koek op is in onze relatie. Maar onze situatie is zo ingewikkeld, 2 kinderen, ik door omstandigheden geen baan (wil wel werken maar al vele afwijzingen gehad, en bovendien chronische lichamelijke klachten waardoor ik niet elke baan aan kan nemen) en notabene onverwacht zwanger (absoluut niet gepland, overigens wel hartstikke gewenst).

We hebben in het verleden al relatietherapie gehad, maar we blijven slecht communiceren en de dingen waar ik me iedere keer opnieuw aan irriteer veranderen gewoon niet :(. Ook de zin in sex is al heel lang weg. Ik denk dat we nu al zo'n 3,5 jaar aanmodderen, met periodes veel ruzies, irritaties, en soms periodes dat het weer even wat beter gaat.

Ik denk steeds vaker dat we het niet gaan redden en tegen de tijd dat ik wel werk heb (mogelijk pas na de zwangerschap) beter weg kan gaan bij m'n man maar aan de andere kant doet het me verschrikkelijk veel verdriet, want we hebben dan 3 jonge kinderen die dan moeten dealen met een scheiding.

Ook heb ik de afgelopen maanden abortus serieus overwogen maar ik kan het gewoon niet :(, dit kindje is zo gewenst!

Wat moet ik nou? Een verdrietige mama...
quote:Vl43inder schreef op 15 april 2012 @ 22:06:

Wat zijn de negatieve dingen? Zijn dat niet toevallig dingen die je man jou niet kan geven omdat jij ze alleen aan jezelf kunt geven en jij daar niet toe in staat bent? Gevoel voor eigenwaarde bijvoorbeeld? Gevoel gewaardeerd te worden? Je mooi voelen?

Nee, daar heeft het absoluut niks mee te maken

Behalve de tijd nemen om te praten, is er ook daadwerkelijk iets in jouw praatgedrag gewijzigd? Ja, ik reageer veel rustiger dan ik eerst deed.

Denk je niet dat de dingen waar je nu tegen aan loopt in je huidige relatie dat dat dingen zijn waar je in een volgende relatie weer na een jaar of 10 tegenaan zal gaan lopen?Nee, dat denk ik niet. Het is een specifiek gedragsprobleem van mijn man, naar mij en de kinderen toe, iets wat ik gewoon niet kan accepteren maar hij niet veranderd.
quote:harleydevi schreef op 15 april 2012 @ 22:09:

[...]

Enkele valkuilen hebben we wel structureel kunnen verbeteren. Maar waar ik het meest tegenaan loop (en wat ik hier heel moeilijk kwijt kan voor mijn gevoel) is niet opgelost.

Toch nog een keer in therapie dan, lijkt me.

Het kindje blijft er en ik neem aan dat jullie liever een fijne relatie hebben dan dit. Zelf komen jullie er blijkbaar niet uit.
Maar wat is dat gedragsprobleem van je man dan?
quote:harleydevi schreef op 15 april 2012 @ 22:13:

[...]

Nee, dat denk ik niet. Het is een specifiek gedragsprobleem van mijn man, naar mij en de kinderen toe, iets wat ik gewoon niet kan accepteren maar hij niet veranderd. Mishandelt hij jullie ofzo?
quote:harleydevi schreef op 15 april 2012 @ 22:01:We nemen de tijd om met elkaar te praten (hoewel dat niet elke keer even makkelijk gaat, want ik ben een prater en mijn man juist niet echt). (...)Als ik bij mijn man concreet de dingen aangeef, waarvan ik vind dat ze niet goed gaan, zegt hij keer op keer dat het veranderd, maar dat gebeurd niet.

Dus samengevat vindt hij dat het best goed gaat en hij is niet zo'n prater. Jij wil juist wel over van alles praten en dat gaat dan met name over wat hij niet goed doet.

Nou krijg ik daar allerlei ideeën over, maar laat ik niet gelijk gaan invullen. Wat zijn dat dan voor dingen?
quote:cellista schreef op 15 april 2012 @ 22:06:

Als ik heel eerlijk mijn mening mag geven: je hebt niet de luxe om je relatie te beeindigen omdat "de koek op is". Je hebt namelijk kinderen samen. Zo lang je niet echt doodongelukkig bent samen kun je het echt niet maken om uit elkaar te gaan.

Jullie willen er allebei nog voor vechten neem ik aan.

Tijd om een nieuwe therapeut te zoeken dus! De vorige heeft jullie niet geholpen om te komen waar je zijn moet.

Sterkte.Diep in m'n hart vind ik dat je groot gelijk heb. Mijn gevoel zegt dan ook dat de koek op is, maar mijn verstand zegt dat ik het moet blijven proberen, al is het maar voor de kinderen. Ik ben niet doodongelukkig, maar wel al lang ongelukkig onder de situatie. Dat weet mijn man overigens ook. En ik sta er zeker achter om nog een keer therapie te proberen. De vorige keer ben ik in m'n eentje begonnen bij een therapeut, en later hebben we samen nog heel wat gesprekken gehad bij een therapeut. Voor toen hielp het en het heeft bepaalde dingen opgelost. Helaas het meest belangrijke niet.
In hoeverre hangt jouw gevoel over je relatie samen met de andere dingen die spelen in je leven (baan kwijt, gezondheidsproblemen, zwangerschap)?
Ga in therapie!
Jouw opmerking 'dat je beter weg kunt gaan zodra je werk hebt' vind ik nogal getuigen van egoisme.

Of je besluit dat je met hem verder wilt, of niet, je doet hem tekort als je dat laat afhangen van jouw financiele zekerheid.

Dat je zwanger kunt raken terwijl je bijna geen seks hebt en al zolang relatieproblemen hebt, is onverantwoordelijk.

Zoals al door anderen aangegeven: met 2 kinderen kun je niet zomaar opgeven, zoek een nieuwe therapeut, zou ik zeggen.
Wat is de meest belangrijke dan? Het lijkt wel een cliffhanger zo.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:rafaella schreef op 15 april 2012 @ 22:15:

Maar wat is dat gedragsprobleem van je man dan?quote:germanwings schreef op 15 april 2012 @ 22:15:

[...]

Mishandelt hij jullie ofzo?quote:

Snormel schreef op 15 april 2012 @ 22:16:

Wat zijn dat dan voor dingen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:germanwings schreef op 15 april 2012 @ 22:15:

[...]

Mishandelt hij jullie ofzo?

Mijn man scheld en tiert regelmatig op ons (dus ja, ook op de kinderen). Hij toont ook vaak geen respect naar mij toe, of haalt de oudste naar beneden.

En dat kan ik niet accepteren, maar is niet verbeterd na al die jaren. Het gaat ook een periode soms wat beter, maar hij valt elke keer weer terug. Dat is concreet het probleem .
Overigens bestaat het niet dat je afgelopen november nog zegt dat jullie relatie goed is (ja, geloept) en dat nu de koek op is.

Dan is of het een, of het ander niet waar. Maar een goede relatie verandert niet in een half jaar tijd in een koek die op is.
quote:Enn schreef op 15 april 2012 @ 22:19:

Wat is de meest belangrijke dan? Het lijkt wel een cliffhanger zo.Ja inderdaad. We hebben geen idee waar je het over hebt.
Dus jij krijgt bewust drie kinderen met een man die een gedragsprobleem heeft naar de kinderen, en besluit dan dat je dat toch niet zo leuk vind en wil er dan vandoor?

Ondertussen hebben drie kinderen een vader die niet geschikt is en die straks ook recht heeft op zijn deel omgangsregeling.

Waarom krijg ik het gevoel dat nummer drie toch niet zo ongepland is als ik onder je loepje kijk?
Heb jij in therapie handvatten gekregen om daarmee om te gaan?
Ga in therapie!
quote:harleydevi schreef op 15 april 2012 @ 22:20:

[...]

Mijn man scheld en tiert regelmatig op ons (dus ja, ook op de kinderen). Hij toont ook vaak geen respect naar mij toe, of haalt de oudste naar beneden.

En dat kan ik niet accepteren, maar is niet verbeterd na al die jaren. Het gaat ook een periode soms wat beter, maar hij valt elke keer weer terug. Dat is concreet het probleem .

Hij heeft zijn woede dus niet onder controle. Lastig hoor.

Ik denk wel dat hij daar echt kan leren mee om te gaan, maar dan moet hij wel willen.
quote:harleydevi schreef op 15 april 2012 @ 22:20:

[...]

Oké, , dit verandert de zaak wel wat mij betreft.

Als mijn man scheldt en tiert op onze kinderen krijgt hij de kans om zijn gedrag te( laten)aanpassen/herprogrammeren en in geval van psychische achtergrond te onderdrukken met het een of ander aan voorgeschreven middelen, en anders is het klaar.

Als er namelijk sprake van verbaal geweld Is, moet ik een afweging maken in het belang van mijn kinderen.
En hij?
Ga in therapie!
quote:Paddle schreef op 15 april 2012 @ 22:22:

Dus jij krijgt bewust drie kinderen met een man die een gedragsprobleem heeft naar de kinderen, en besluit dan dat je dat toch niet zo leuk vind en wil er dan vandoor?

Ondertussen hebben drie kinderen een vader die niet geschikt is en die straks ook recht heeft op zijn deel omgangsregeling.Dit gedragsprobleem is pas na de geboorte van de jongste ontstaan. En bovendien, deze laatste zwangerschap was dus niet gepland (wel voldoende anticonceptie trouwens).
Maar hoe moeilijk maak je het hem? Met verliefdheden op anderen etc?
quote:dubiootje schreef op 15 april 2012 @ 22:23:

Heb jij in therapie handvatten gekregen om daarmee om te gaan?Blijkbaar niet de juiste handvatten ben ik bang.
Nou ja, voldoende anticonceptie...
Ga in therapie!
Je bent verliefd geweest op een ander zoals je in een vorige topic hebt aangegeven en ook toen had je al grote problemen met je man, in een ander topic vraag je advies over je grote wens van het krijgen van een derde kindje. Je wilt best veel onder omstandigheden die niet echt gunstig zijn.

Ik vind het oprecht rot voor je maar je roept nu wel allemaal extra problemen op je zelf af zeker gezien je gezondheid en de verantwoordelijkheid die je hebt voor je kinderen.
quote:isabon schreef op 15 april 2012 @ 22:27:

Maar hoe moeilijk maak je het hem? Met verliefdheden op anderen etc?Ik weet waar je op doelt. Ik maak het hem niet moeilijk. Ik ben eenmalig verliefd geweest op iemand anders maar heb er niks mee gedaan.
Ik herken het probleem wat je noemt wel. Ik kan ook heel goed praten, mijn zegje doen en mijn vriend is daar stukken minder bedreven in. Ik kan hem daar vreselijk mee in het nauw drijven. Niet om hem in het nauw te drijven, maar dat gebeurt dus omdat ik verbaal sterker ben dan hij. Die aanvallen van machteloosheid, zo zie ik dat schelden, herken ik dus ook. Een goede vriend van mij verwoorde het zo dat ik het kon zien als dat hij (mijn partner dus) daar stond als aangeklaagde met een pro deo advocaat die er niet veel van bakt. En dan Bram Moscovitsch tegenover zich krijgt, die al maanden op zijn pleidooi heeft zitten broeden (ik dus)

Goed kunnen praten is niet alleen jezelf goed uit kunnen drukken, maar ook goed kunnen en willen luisteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven