de koek is op

15-04-2012 21:49 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begin steeds meer te denken dat de koek op is in onze relatie. Maar onze situatie is zo ingewikkeld, 2 kinderen, ik door omstandigheden geen baan (wil wel werken maar al vele afwijzingen gehad, en bovendien chronische lichamelijke klachten waardoor ik niet elke baan aan kan nemen) en notabene onverwacht zwanger (absoluut niet gepland, overigens wel hartstikke gewenst).

We hebben in het verleden al relatietherapie gehad, maar we blijven slecht communiceren en de dingen waar ik me iedere keer opnieuw aan irriteer veranderen gewoon niet :(. Ook de zin in sex is al heel lang weg. Ik denk dat we nu al zo'n 3,5 jaar aanmodderen, met periodes veel ruzies, irritaties, en soms periodes dat het weer even wat beter gaat.

Ik denk steeds vaker dat we het niet gaan redden en tegen de tijd dat ik wel werk heb (mogelijk pas na de zwangerschap) beter weg kan gaan bij m'n man maar aan de andere kant doet het me verschrikkelijk veel verdriet, want we hebben dan 3 jonge kinderen die dan moeten dealen met een scheiding.

Ook heb ik de afgelopen maanden abortus serieus overwogen maar ik kan het gewoon niet :(, dit kindje is zo gewenst!

Wat moet ik nou? Een verdrietige mama...
quote:dubiootje schreef op 15 april 2012 @ 22:27:

Nou ja, voldoende anticonceptie...Een spiraaltje is niet voldoende?
Hoe werken die handvatten dan? Kun je daar iets meer over vertellen? Heb je met je therapeut besproken hoe jij ze toepaste?
Ga in therapie!
Beetje retorische vraag als je zwanger bent, niet? Dan was de anticonceptie per definitie niet voldoende.
Ga in therapie!
Rafaella, dat hij scheldt en tiert op TO is één, maar hij scheldt en tiert ook op de kinderen.tenzij het pubers zijn lijkt het me sterk dat de kinderen verbaal sterker zijn dan de man van TO.
quote:harleydevi schreef op 15 april 2012 @ 22:28:

[...]

Ik weet waar je op doelt. Ik maak het hem niet moeilijk. Ik ben eenmalig verliefd geweest op iemand anders maar heb er niks mee gedaan.

Ok. Denk je dan die verliefdheid ook is gekomen doordat je je niet prettig meer voelt in je huwelijk?

Kan hij niet een anger management cursus doen?
quote:dagretour schreef op 15 april 2012 @ 22:28:

Je bent verliefd geweest op een ander zoals je in een vorige topic hebt aangegeven en ook toen had je al grote problemen met je man, in een ander topic vraag je advies over je grote wens van het krijgen van een derde kindje. Je wilt best veel onder omstandigheden die niet echt gunstig zijn. Ik heb ingezien dat een kindje erbij niet de verstandigste keus zou zijn, hoewel dat best een grote wens was. Daarom heb ik een spiraaltje genomen.

Ik vind het oprecht rot voor je maar je roept nu wel allemaal extra problemen op je zelf af zeker gezien je gezondheid en de verantwoordelijkheid die je hebt voor je kinderen.
Wel typisch dat je in november nog een topic opende waarin je vertelde dat jullie relatie goed is en jullie na lang twijfelen besloten hebben om niet voor een derde kind te gaan.

Nu is jullie relatie ineens al lange tijd slecht en ben je per ongeluk toch zwanger geworden....
The time is now
quote:isabon schreef op 15 april 2012 @ 22:32:

[...]

Ok. Denk je dan die verliefdheid ook is gekomen doordat je je niet prettig meer voelt in je huwelijk?

Ja, dat zou er zeker mee te maken kunnen hebben.

Kan hij niet een anger management cursus doen?
Ik snap wel dat het niet ok is dat hij scheldt op zijn kinderen. en ik denk ook niet dat zij verbaal sterker zijn. Het kan wel een uiting zijn van dat hij zich msch de Jan Lul van het gezin voelt.
quote:Banba schreef op 15 april 2012 @ 22:32:

Wel typisch dat je in november nog een topic opende waarin je vertelde dat jullie relatie goed is en jullie na lang twijfelen besloten hebben om niet voor een derde kind te gaan.

Nu is jullie relatie ineens al lange tijd slecht en ben je per ongeluk toch zwanger geworden....Sorry, maar ik ben hier al veel langer niet geweest, vorig jaar volgens mij niet eens.
quote:harleydevi schreef op 15 april 2012 @ 22:34:

[...]

Sorry, maar ik ben hier al veel langer niet geweest, vorig jaar volgens mij niet eens.Ben je het misschien vergeten. Hier is het topic, geopend op 3-11-2011:

na twijfel, geen derde kindje?
The time is now

[...]

Sorry, maar ik ben hier al veel langer niet geweest, vorig jaar volgens mij niet eens.Jawel hoor. Kijk maar onder je naam en klik op het vergrootglas, dan komt het zo tevoorschijn.
Ik denk dat ik hem toch echt voor de keuze zou zetten: of een anger management cursus of een scheiding
quote:dubiootje schreef op 15 april 2012 @ 22:30:

Hoe werken die handvatten dan? Kun je daar iets meer over vertellen? Heb je met je therapeut besproken hoe jij ze toepaste?

Ik maakte het in die tijd van kwaad tot erger door vaak tegen hem in te gaan, maar ook door hem dingen met de kinderen niet zelf te laten oplossen.

Het scheelt wel iets dat ik me wat minder bemoei met hoe hij met de kinderen omgaat, maar niet genoeg in mijn ogen. Hij is snel ongeduldig en wordt snel boos (en gaat dan schelden en tieren op alles en iedereen wat in de weg staat)
quote:Banba schreef op 15 april 2012 @ 22:37:

[...]

Ben je het misschien vergeten. Hier is het topic, geopend op 3-11-2011:

na twijfel, geen derde kindje?

Oke, dan heb ik het mis, ik dacht dat ik al langer geleden op viva was geweest.

Maar goed, ik had toen wel een spiraaltje (en dit jaar ook) dus het was niet echt een groot issue. En best kans dat het toen een periode wat beter ging, we hebben soms ook goede periodes.
quote:isabon schreef op 15 april 2012 @ 22:37:

Ik denk dat ik hem toch echt voor de keuze zou zetten: of een anger management cursus of een scheidingIk ga kijken wat dat inhoud, die cursus (klinkt wel logisch, maar nooit van gehoord).
Misschien moeten jullie naast therapie een cursus gespreksvaardigheden gaan volgen! Daar komen erg veel gesprekstechnieken maar zeker ook heel veel luistertechnieken aan bod. En dat is zeer belangrijk binnen een relatie.

[...]

Sorry, maar ik ben hier al veel langer niet geweest, vorig jaar volgens mij niet eens.In nov. 2011 schrijf je dat je relatie goed is. Wat is er in die tussentijd gebeurd? Waar baal je nou zo van? Hoe komt het dat jij ontevreden bent? Het gedrag van jouw man is me duidelijk. Wat is er met jou aan de hand dat je niet eens lijkt te beseffen dat je toch wel erg lijkt te 'emotie hoppen' over je relatie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je bent dus zwanger geworden terwijl je 'n spiraal droeg? Hoe kan 't dan dat de bevruchte cel niet zelf is afgestoten? En waarom heb je 't niet weg laten halen als je man al geen geduld heeft voor 2 kinderen?
quote:rafaella schreef op 15 april 2012 @ 22:33:

Ik snap wel dat het niet ok is dat hij scheldt op zijn kinderen. en ik denk ook niet dat zij verbaal sterker zijn. Het kan wel een uiting zijn van dat hij zich msch de Jan Lul van het gezin voelt.Dat kan natuurlijk, maar dan is het de taak van de ouders om de kinderen te beschermen tegen verbaal geweld. Dat je er zelf mee leert omgaan is 1 ding, maar kinderen laten leven in een verbaal agressieve omgeving is m.i. geen optie.
quote:rafaella schreef op 15 april 2012 @ 22:33:

Ik snap wel dat het niet ok is dat hij scheldt op zijn kinderen. en ik denk ook niet dat zij verbaal sterker zijn. Het kan wel een uiting zijn van dat hij zich msch de Jan Lul van het gezin voelt.Waarom zou hij zich de Jan Lul van het gezin voelen? Omdat hij hard werkt en ik misschien niks doe in zijn ogen? Omdat hij zich niet gewaardeerd voelt? Dat wat hij wel goed doet waardeer ik ook, en laat ik hem merken. Bovendien wil ik niet dat hij in z'n eentje voor het gezinsinkomen opdraait daarom solliciteer ik me rot.
Wat Enn vraagt: ben je in de war? Loep jezelf eens om te lezen wat je in november schreef. Weet je dat zelf niet meer?
Ga in therapie!
quote:Enn schreef op 15 april 2012 @ 22:44:

[...]

In nov. 2011 schrijf je dat je relatie goed is. Wat is er in die tussentijd gebeurd? Waar baal je nou zo van? Hoe komt het dat jij ontevreden bent? Het gedrag van jouw man is me duidelijk. Wat is er met jou aan de hand dat je niet eens lijkt te beseffen dat je toch wel erg lijkt te 'emotie hoppen' over je relatie.In de periodes dat het beter gaat (mijn man minder woede uitbarstingen heeft naar ons toe) geloof ik ook dat het structureel verbetert is. Soms gaat het een paar weken goed, soms zelfs een paar maanden. Daardoor krijg ik hoop. Ik denk dat dat het is.
Ik weet niet hoe hij zich voelt, dat zou je aan hem moeten vragen. Hij komt op mij nogal gefrustreerd over. Echt praten dus en niet alleen jouw visie weergeven. Luisteren is een kunst, zeker als de ander verbaal minder sterk is.

Jij bent volgens mij ook gefrustreerd, want je lijkt je nog maar moeilijk open te kunnen stellen hoe het msch allemaal voor hem is.
Vindt hij dat jij niks doet?

Geeft hij aan dat hij zich niet gewaardeerd voelt?

Vindt hij dat hij in zijn eentje voor het gezinsinkomen opdraait?

Hoe komt het dat je geen werk kan vinden?

Voel jij je niet gewaardeerd door hem?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven