De mokerslag.....
vrijdag 22 augustus 2008 om 07:14
En nu gaat het licht echt uit bij mij.
Middenin een moeilijke tijd voor mij,waarbij ik langzaam de strijd weer op wilde pakken tegen mijn problemen.
Vertelt mijn vriend mij vanacht nadat ik een paniekaanval had,
Dat het over is tussen ons.
Hij houdt niet meer van mij.
Na 8 jaar alle lief en leed te hebben overwonnen.
Ik ben kapot.
Ik heb geen enkele kracht meer.
Dit zag ik niet aankomen.
Ik ben verdrietig,maar ook ontzettend kwaad omdat hij dit lang voor zich heeft gehouden en daarmee geen enkele kans gaf om het tij te keren.
En ik...ik houd verschikkelijk veel van hem.
Houdt het een keer op voor mij....
Middenin een moeilijke tijd voor mij,waarbij ik langzaam de strijd weer op wilde pakken tegen mijn problemen.
Vertelt mijn vriend mij vanacht nadat ik een paniekaanval had,
Dat het over is tussen ons.
Hij houdt niet meer van mij.
Na 8 jaar alle lief en leed te hebben overwonnen.
Ik ben kapot.
Ik heb geen enkele kracht meer.
Dit zag ik niet aankomen.
Ik ben verdrietig,maar ook ontzettend kwaad omdat hij dit lang voor zich heeft gehouden en daarmee geen enkele kans gaf om het tij te keren.
En ik...ik houd verschikkelijk veel van hem.
Houdt het een keer op voor mij....
vrijdag 5 september 2008 om 09:15
Soms, of eigenlijk vaak, kan ik je niet zo goed volgen en dan doel ik met name op je emoties. Om 19.47 schrijf je dat je kapot zit te gaan van verdriet en je dag eindigt met de opmerking dat je een leuke avond gehad hebt. De kreet "emotionele achtbaan" lijkt wel voor jou uitgevonden.
Als ik invulling moet geven aan de uitdrukking "stevig in je schoenen staan" dan is bovenstaand beeld nou niet direct het eerste dat in me opkomt.
En volgens mij moet je als partner wel heel stevig in je schoenen staan om hiermee om te kunnen gaan want al na gelang jouw emoties wisselt zijn rol in de relatie nogal.
Nu nog even terug naar mijn eerdere post (Iry-es=?)
Volgens mij is dat een hele moeilijke voor jou en daar voeg je dan nu zelf aan toe Iry=es+relatieproblemen.
Heb je je voornemen om voor de spiegel te gaan staan nog uitgevoerd? En geloof je er dan ook in?
En vul het dan eens concreet in, wat is er dan leuk, lief en grappig aan jou?
Als ik invulling moet geven aan de uitdrukking "stevig in je schoenen staan" dan is bovenstaand beeld nou niet direct het eerste dat in me opkomt.
En volgens mij moet je als partner wel heel stevig in je schoenen staan om hiermee om te kunnen gaan want al na gelang jouw emoties wisselt zijn rol in de relatie nogal.
Nu nog even terug naar mijn eerdere post (Iry-es=?)
Volgens mij is dat een hele moeilijke voor jou en daar voeg je dan nu zelf aan toe Iry=es+relatieproblemen.
Heb je je voornemen om voor de spiegel te gaan staan nog uitgevoerd? En geloof je er dan ook in?
En vul het dan eens concreet in, wat is er dan leuk, lief en grappig aan jou?
zaterdag 6 september 2008 om 12:51
Hoi lieverds,
Gisteren wel een redelijke dag gehad.
Ik ben s'middag naar mijn schoonzus geweest en we hebben veel gepraat.
Goed gepraat,over mij,mijn vriend ,de situatie.
Dat was fijn,ze heeft er een blik op geworpen vanuit een hele andere invalshoek.
Ze is van mening dat er juist een flink aandeel bij vriend ligt en dat i.p.v het op mijn bord te gooien het eens tijd wordt dat hij aan de slag gaat met zichzelf en zich sterker gaat maken.
Uit gaat zoeken waarom hij altijd confrontatie's uit de weg gaat en niet zijn gevoel toont.
Hij moet gaan leren daarmee om te gaan.
Ze gaf situatie's aan waaruit duidelijk werd dat vriend moeilijke dingen uit de weg gaat,een patroon.
Niet praten,maar ineens de situatie uit de weg gaan en daarbij niet zijn aandeel in kan zien.
Ze vroeg ook,wat heeft hij nu gedaan?
En wat jij al?
Idd,die verhoudingen zijn schreef.
Dat ik boos ben vind ze heel terecht,en dat het tijd wordt dat ik eens stop met de kolen uit het vuur te halen en mijzelf overal verantwoordelijk voor maak.
Een hoop stof om over na te denken.
Gisterenavond hebben we lekker samen film gekeken,gewoon knus op de bank.
Zodra ik in bed stap heb ik het moeilijk,dan komen de tranen.
Het is druk in mijn hoofd.
1609,
Het is inderdaad een emotionele achtbaan.
Maar ik zit gewoon niet de hele dag in zak en as.
Ik moet door zeker voor de kids,die hebben niets aan een paniekerige huilende mama.
Maar natuurlijk heb ik mijn momenten dat ik even emotioneel word.
Echter raap ik mijzelf weer bij elkaar en ga verder.
Dus ja,ik kan dan ook leuke momenten hebben.
Dat is ook iets waar we tijd en energie in moeten steken,het weer leuk krijgen samen.
Ik ben wel een beetje rustiger,maar mijn vertrouwen en gevoel van veiligheid heeft een flinke klap gekregen
Gisteren wel een redelijke dag gehad.
Ik ben s'middag naar mijn schoonzus geweest en we hebben veel gepraat.
Goed gepraat,over mij,mijn vriend ,de situatie.
Dat was fijn,ze heeft er een blik op geworpen vanuit een hele andere invalshoek.
Ze is van mening dat er juist een flink aandeel bij vriend ligt en dat i.p.v het op mijn bord te gooien het eens tijd wordt dat hij aan de slag gaat met zichzelf en zich sterker gaat maken.
Uit gaat zoeken waarom hij altijd confrontatie's uit de weg gaat en niet zijn gevoel toont.
Hij moet gaan leren daarmee om te gaan.
Ze gaf situatie's aan waaruit duidelijk werd dat vriend moeilijke dingen uit de weg gaat,een patroon.
Niet praten,maar ineens de situatie uit de weg gaan en daarbij niet zijn aandeel in kan zien.
Ze vroeg ook,wat heeft hij nu gedaan?
En wat jij al?
Idd,die verhoudingen zijn schreef.
Dat ik boos ben vind ze heel terecht,en dat het tijd wordt dat ik eens stop met de kolen uit het vuur te halen en mijzelf overal verantwoordelijk voor maak.
Een hoop stof om over na te denken.
Gisterenavond hebben we lekker samen film gekeken,gewoon knus op de bank.
Zodra ik in bed stap heb ik het moeilijk,dan komen de tranen.
Het is druk in mijn hoofd.
1609,
Het is inderdaad een emotionele achtbaan.
Maar ik zit gewoon niet de hele dag in zak en as.
Ik moet door zeker voor de kids,die hebben niets aan een paniekerige huilende mama.
Maar natuurlijk heb ik mijn momenten dat ik even emotioneel word.
Echter raap ik mijzelf weer bij elkaar en ga verder.
Dus ja,ik kan dan ook leuke momenten hebben.
Dat is ook iets waar we tijd en energie in moeten steken,het weer leuk krijgen samen.
Ik ben wel een beetje rustiger,maar mijn vertrouwen en gevoel van veiligheid heeft een flinke klap gekregen
zaterdag 6 september 2008 om 16:02
Ha Iry,
breek weer even in.
Dat jij je overal "verantwoordelijk" voor voelt heeft m.i. te maken met je controledwang. Dat is een overlevingsmechanisme en geen sociale bevlogenheid.
Dat hij eigenlijk identiek aan jou reageert (niet zeggen wat hem dwars zit en daar de verantwoording voor neemt) maar minder destructief en opvallend, lijkt het er op dat jullie een symbiotische relatie hebben. Niks mis mee maar deze crisis wijst uit dat jullie allebei behoefte hebben om te ademen en te groeien.
Dat jij je zo belabberd voelt 's nachts, als "de liefde" vlakbij is maar onbereikbaar, is naar mijn idee een utopie.
Je hebt nl veel onder handbereik.
Maar eerst het dagelijkse leven (zowel in- als extern) daarna weer de heerlijke bevestiging dat jullie (ook lichamelijk) bij elkaar horen.
breek weer even in.
Dat jij je overal "verantwoordelijk" voor voelt heeft m.i. te maken met je controledwang. Dat is een overlevingsmechanisme en geen sociale bevlogenheid.
Dat hij eigenlijk identiek aan jou reageert (niet zeggen wat hem dwars zit en daar de verantwoording voor neemt) maar minder destructief en opvallend, lijkt het er op dat jullie een symbiotische relatie hebben. Niks mis mee maar deze crisis wijst uit dat jullie allebei behoefte hebben om te ademen en te groeien.
Dat jij je zo belabberd voelt 's nachts, als "de liefde" vlakbij is maar onbereikbaar, is naar mijn idee een utopie.
Je hebt nl veel onder handbereik.
Maar eerst het dagelijkse leven (zowel in- als extern) daarna weer de heerlijke bevestiging dat jullie (ook lichamelijk) bij elkaar horen.
zaterdag 6 september 2008 om 17:44
Hey campari
Het klopt dat een deel van de verantwoordelijkheid voort komt uit mijn controledwang.
Maar ik ben ook wel een beetje sociaal hoor .
Ik wil gewoon graag dat mensen gelukkig zijn om mij heen.
En ik denk wel dat ik weet waar dat vandaan komt.
Een soort vervanging voor mijn verleden.
Hoewel ik al flink wat stappen terug heb genomen in de loop der jaren.
Want het is natuurlijk totaal niet reeel (haast arrogant misschien) dat ik geluk kan maken voor anderen.
Zijn manier van omgaan met emoties is denk ik ook minder opvallend en destructief....hoewel ik dit op dit moment ook weer niet constructief kan noemen.
Ik heb inderdaad ook een hoop binnen handbereik.
Er moet alleen structuur gemaakt worden zodat ik een weg kan gaan volgen.
Of wij eigenlijk.
Het stomme is, het gaat best goed samen.
We zijn lief voor elkaar en er is aanzienlijk veel meer rust.Ik had graag gezien dat dit eerder was besproken,zonder het pijnlijke gegeven daarbij.
Vanavond ben ik alleen,misschien ook wel even goed.
Vriend gaat iets leuks doen met een vriend en ik nestel mij op de bank met het boek van de imet.
Kijken of ik daar iets uit haal.
We hebben allebei ons aandeel hierin,we moeten samen aan de slag.
Sommige punten individueel.
Het klopt dat een deel van de verantwoordelijkheid voort komt uit mijn controledwang.
Maar ik ben ook wel een beetje sociaal hoor .
Ik wil gewoon graag dat mensen gelukkig zijn om mij heen.
En ik denk wel dat ik weet waar dat vandaan komt.
Een soort vervanging voor mijn verleden.
Hoewel ik al flink wat stappen terug heb genomen in de loop der jaren.
Want het is natuurlijk totaal niet reeel (haast arrogant misschien) dat ik geluk kan maken voor anderen.
Zijn manier van omgaan met emoties is denk ik ook minder opvallend en destructief....hoewel ik dit op dit moment ook weer niet constructief kan noemen.
Ik heb inderdaad ook een hoop binnen handbereik.
Er moet alleen structuur gemaakt worden zodat ik een weg kan gaan volgen.
Of wij eigenlijk.
Het stomme is, het gaat best goed samen.
We zijn lief voor elkaar en er is aanzienlijk veel meer rust.Ik had graag gezien dat dit eerder was besproken,zonder het pijnlijke gegeven daarbij.
Vanavond ben ik alleen,misschien ook wel even goed.
Vriend gaat iets leuks doen met een vriend en ik nestel mij op de bank met het boek van de imet.
Kijken of ik daar iets uit haal.
We hebben allebei ons aandeel hierin,we moeten samen aan de slag.
Sommige punten individueel.
zaterdag 6 september 2008 om 18:03
Hartstikke goed van je dat je niet de hele dag in zak in as zit en probeert om energie te steken in de leuke dingen. Tuurlijk moet je dat ook doen!
Mijn post was een poging om de kant van je vriend wat helderder te krijgen omdat ik denk dat ik het herken, heb zelf aan die kant gestaan.
Als je denkt dat je er wat aan hebt dan wil ik je wel wat uitgebreider mailen, laat maar weten.
En sterkte, ik leef met je mee.
Mijn post was een poging om de kant van je vriend wat helderder te krijgen omdat ik denk dat ik het herken, heb zelf aan die kant gestaan.
Als je denkt dat je er wat aan hebt dan wil ik je wel wat uitgebreider mailen, laat maar weten.
En sterkte, ik leef met je mee.
zaterdag 6 september 2008 om 18:05
zondag 7 september 2008 om 23:46
He dames.
Het gaat best redelijk.
Ik slaap goed,en voel mij een stuk uitgeruster.
Het gevolg daarvan is dat ik de dag beter aan kan,en dat is best fijn.
Weliswaar nog steeds tussen mijn eigen veilige 4 muren maar het is een vooruitgang
Daar buiten heb ik het moeilijk,onzeker,nerveus enzo.
Maar toch gaan we ook dingetjes doen.Stukje fietsen,bij vrienden langs,niet echt bijzonder maar het is wel goed dat ik de drempel over stap.
Ik loop verder wel met mijn ziel onder mijn arm.
Nu ik uit de wazige wereld ben weet ik gewoon niet wat ik hier moet doen.
Ik pieker veel.
Mijn hoofd zit nog steeds vol en ik heb nu meer last van stemmen,dat is lastig.
Samen gaat het best okè,tenminste vanuit mijn kant bekeken.
Vriend praat nog steeds niet dus ik weet niet hoe hij het beleeft,ik laat het maar even rusten.
Ik denk dat het ook te pijnlijk is voor mij om gesprekken aan te gaan,ben snel emotioneel en ik denk dat het even beter is om dat niet teveel te prikkelen.
Hij is lief voor mij en ik ben rustiger.
Maar het feit dat er maar liefde van 1 kant is maakt het nog steeds moeilijk te plaatsen allemaal.
Gisteren een kleine eetbui gehad en gebraakt,ik was alleen en de drang was groot.
Toch snel mee gestopt het hielp niet tegen de enorme emoties die er zijn.
Morgen weer een dag,ik denk dat ik weer eens een telefoontje voor hulp ga wagen.
1609,
Ik denk even over je aanbod na,misschien is het wel goed maar ik weet het nog niet.
Liefs!!
Het gaat best redelijk.
Ik slaap goed,en voel mij een stuk uitgeruster.
Het gevolg daarvan is dat ik de dag beter aan kan,en dat is best fijn.
Weliswaar nog steeds tussen mijn eigen veilige 4 muren maar het is een vooruitgang
Daar buiten heb ik het moeilijk,onzeker,nerveus enzo.
Maar toch gaan we ook dingetjes doen.Stukje fietsen,bij vrienden langs,niet echt bijzonder maar het is wel goed dat ik de drempel over stap.
Ik loop verder wel met mijn ziel onder mijn arm.
Nu ik uit de wazige wereld ben weet ik gewoon niet wat ik hier moet doen.
Ik pieker veel.
Mijn hoofd zit nog steeds vol en ik heb nu meer last van stemmen,dat is lastig.
Samen gaat het best okè,tenminste vanuit mijn kant bekeken.
Vriend praat nog steeds niet dus ik weet niet hoe hij het beleeft,ik laat het maar even rusten.
Ik denk dat het ook te pijnlijk is voor mij om gesprekken aan te gaan,ben snel emotioneel en ik denk dat het even beter is om dat niet teveel te prikkelen.
Hij is lief voor mij en ik ben rustiger.
Maar het feit dat er maar liefde van 1 kant is maakt het nog steeds moeilijk te plaatsen allemaal.
Gisteren een kleine eetbui gehad en gebraakt,ik was alleen en de drang was groot.
Toch snel mee gestopt het hielp niet tegen de enorme emoties die er zijn.
Morgen weer een dag,ik denk dat ik weer eens een telefoontje voor hulp ga wagen.
1609,
Ik denk even over je aanbod na,misschien is het wel goed maar ik weet het nog niet.
Liefs!!
maandag 8 september 2008 om 07:23