Downdaten?

02-02-2012 18:52 283 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vast een vaker besproken onderwerp, maar omdat ik een jonger (3jr) én iets lager (ik universitair, afgestudeerd, hij HBO) opgeleid vriendje heb, houdt het me toch bezig.

Hoe denken jullie over downdaten en tegen welke dingen lopen jullie aan? Ik kan met mijn vriend uren praten over intermenselijke relaties, theater en gevoelens, maar waar ik wel tegenaan loop, is een verschillende levensinstelling. Ik ben een harde werker, doorzetter en perfectionist, terwijl hij meer voor de makkelijke en relaxte weg gaat.

Hoe belangrijk zouden jullie dit vinden? Zou dit nog naar elkaar toe kunnen groeien? Moet ik dit verschil leren te accepteren, gezien het feit dat het tussen ons totaal niet speelt? Of loop ik nu toch tegen een te groot verschil aan? Of heb je altijd zulke verschillen in relaties?

kortom..een hoop vragen.
Ik weet het al: ik ben een echte universitaire mavoër!
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Ik denk dat jouw partner meer aan het downdaten is dan jij, Sanderijn. Deze hele topic zegt meer over jou dan over je partner!
quote:piratorart schreef op 02 april 2012 @ 15:31:

Ik weet het al: ik ben een echte universitaire mavoër!Oh ja, een intelligente billenknijper dus
odi et amo
Opleiding geeft geen garanties: lhno opleiding en ik verdien nog steeds veel meer dan de gemiddelde manager waar ik voor werk! Ik had vroeger gewoon geen zin in school, maar werd gaandeweg wakker. Als het mij niet interesseert, vergeet ik info vrij snel. Het is een samenspel van willen, kunnen, interesse en een beetje geluk.
de billen zijn zeker net zo belangrijk als het opleidings niveau.
wij slapen nooit.
Beetje niveau is wel gewenst

Niet van dat platte.
odi et amo
Downdaten , dacht je bedoelde iemand daten met het syndroom van down ....

Doet mij sterk denken aan kreten zoals :

- OSM, dat doet ons soort mensen niet,

- Inferieur en superieur.

- Downdaten klinkt zo negatief wat een rotwoord.

- mosterd na de maaltijd

Ben je gelukkig met hem ?

Op veel punten heb je een raakvlak met hem maar hij is wat relaxter en kiest voor de gemakkelijke weg ,terwijl jij een harde werker bent, doorzetter en een perfectionist..

So what ? Ik denk dat je een goede balans hebt gevonden in hem. Lekker stel zeg allebei harde werkers allebei doorzetters en allebei perfect tot in de puntjes...
Heb de rest nog niet gelezen, maar ik vind "downdaten" zo'n belachelijke term! Ik ben net afgestudeerd als arts en mijn man is automonteur/brandweerman. Ik heb 2 studies (uni) gedaan en hij heeft een verkorte MBO gedaan en daarna gelijk gaan werken.

Toch vullen wij elkaar perfect aan, en geen probleem met (intelligentie) verschillen.

Hij heeft mij veel geleerd over muziek, kunst en literatuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven