Een andere kijk op vreemdgaan

16-11-2020 12:12 283 berichten
Vreemdgaan is iets wat heel veel leed en verdriet kan veroorzaken, maar toch in veel relaties voorkomt. Juist omdat het zoveel leed veroorzaakt, zou je geneigd zijn te vinden dat het er eigenlijk niet zou moeten zijn. Maar het is nou eenmaal. Toch overkomt het veel relaties. En misschien kan er veel leed verzacht worden, als je er iets meer van zou begrijpen. Als het er is, waarom is het er dan?

In deze topic wil ik los van de voor- en nadelen die er aan vastkleven, en los van goed en kwaad, kijken of een vrouw die vreemdgaat dit om andere redenen doet, dan wanneer een man dit doet.

Misschien krijgen we er dan wat meer zicht op, waarom het gebeurt. Het kan ons misschien helpen om de radeloosheid en de machteloosheid, die we er door voelen wat te verzachten.

Ik begin met een voorzetje en daarna een vraag:

Volgens onderzoek uit de gedragswetenschappen vertoont het vrouwelijke in de mens meer neiging tot verbindingen leggen. Het vrouwelijke is meer coöperatief, samenwerkend en zoekt meer naar overeenkomsten. Terwijl het mannelijke meer neiging heeft tot competitief gedrag dat zich uit in concurrentie, polarisatie, onderscheid maken en het zoeken naar verschillen.

Ik geef hier dus geen oordeel dat het een beter is dan het ander. Ze zijn er allebei en allebei noodzakelijk. De voortplanting is fundamenteel gebaseerd op de dynamiek van sekseverschillen, anders zouden we nog niet eens hebben bestaan.

Koppel vrouwelijk niet 100% aan vrouw en mannelijk niet 100% aan man. Want in de natuur komen alle varianten voor van een man die 100% vrouwelijk is tot een vrouw die 100% mannelijk is en alles daar tussenin.

Wel is het zo, dat coöperatief gedrag bij vrouwen overheerst en competitief gedrag bij mannen overheerst. Er bestaat dus zeker een verband tussen vrouw en vrouwelijkheid en man en mannelijkheid.
Wanneer de samenleving aan vrouwelijkheid en mannelijkheid deze fundamentele verschillen toekent, kan ik verwachten dat mannen en vrouwen hun gedrag van vreemdgaan verschillend beleven en het vermoedelijk ook om verschillende redenen zullen doen.

Ik heb het vermoeden dat als een man vreemdgaat, er een grotere kans op echtscheiding is, dan wanneer een vrouw dit doet.

Het mannelijke denkt vanuit OF – OF, of jij blijft mijn geliefde of die andere wordt het.
Het vrouwelijke denkt vanuit EN – EN. Een vrouw zal dus meer neiging hebben om te kijken of er voor haar een mogelijkheid is om met zijn drieën verder te gaan. Zij zal haar man waarschijnlijk meer willen betrekken bij haar minnaar. En het liever niet aansturen op een echtscheiding.

Omdat zij wil verbinden, zal zij misschien de volgende mogelijkheden willen onderzoeken:

Haar oorspronkelijke man bv. zien als haar steun en toeverlaat in haar toekomstplannen met kinderen, gezin, financiën en huishoudelijke omgeving, enz. te realiseren. Kortom haar zorg voor het nageslacht. En haar minnaar meer zien vanuit bv. het op zoek zijn naar goed genetisch materiaal, of omdat ze met hem betere seks heeft dan met haar oorspronkelijke man en misschien, maar dan speculeer ik. Om haar leiderschap te bevestigen. Het zou me niet verbazen als een vrouw, die vreemd gaat weleens van dit scenario gedroomd heeft. En daar later serieuze verlangens naar heeft. En heel misschien haar fantasie zelfs werkelijkheid heeft zien worden.

Om je hier op een zuivere manier en vrij van oordeel, mee bezig te houden, vraagt dat nogal wat van je. Dus ik wil daarom al degenen die dit maar raar vinden, grote afweer voelen en niet bereid zijn om de schaamte even naast je neer te leggen, verzoeken om hier voorlopig eerst alleen maar te lezen, voordat je op het orgel gaat met afwijzingen. Het is een nogal onwennige manier van kijken.

Ik denk dat dit een waagstukje is om het hier transparant met elkaar over te hebben.
Daarom heb ik deze topic ook aan "de peiling" gekoppeld. Want er bestaat ook een grote kans dat we dit met elkaar niet voor elkaar krijgen.

In een forum kun je op twee manieren reageren.
1. Op inhoud
2. Op vorm

Zonder dit verder toe te lichten, wil ik voornamelijk bezig zijn met lezers, die op inhoud reageren. Mensen die het leuker vinden om op vorm te reageren, verzoek ik naar twitter te verhuizen.

Nu mijn vraag:

Zijn er vrouwen die zich herkennen in bovengenoemd scenario?

Hoe groot schat je de slagingskans van dit topic in?

Totaal aantal stemmen: 132

1. 100% mogelijk (2%)
2. 75% mogelijk (3%)
3. 50% mogelijk (2%)
4. 25% mogelijk (9%)
5. Onmogelijk (85%)
Knuddesrtudder schreef:
In goed overleg "toegestaan" vreemdgaan is overigens geen vreemdgaan meer, maar een open relatie.
Hoe zou jij het begin van zo'n proces noemen?
FransjeG schreef op 17 november:
Het forum is hiervoor geen geschikte plek.

Je zult het vast niet zijn, maar je komt arrogant over.
Beste FransjeG.

Of het forum hier geschikt voor is daar ben ik ook benieuwd naar, dat blijkt uit twee dingen:
1. ik vind het een waagstuk.
2. ik heb het gekoppeld aan peilingen.

Het zal je duidelijk zijn dat ik dit niet in mijn eentje kan. Dat doen we samen.

Het tweede deel van wat je zegt is je uitspraak over arrogantie.

Misschien kun je een quote geven over een stukje tekst van mij, waaruit dit blijkt.
Dan kunnen we daar samen nog een snaar kijken.
GreenLady Fern schreef:
Het is weerstand tegen jouw manier van communiceren.
Je hebt hier wel een punt.
Rachmaninoff schreef:
Dus je bent zelf vreemdgegaan,
Misschien kun je een quote plakken waaruit dat blijkt.

Volgens mij loop jij vooruit op de muziek!
Alle reacties Link kopieren
Maar TO; wie is er nou vreemdgegaan bij jullie, jij of je partner?

Hoe je het ook wendt of keert, vreemdgaan is een product van niet praten met je partner over je behoeftes of daarin geen duidelijke keuzes durven maken, EN meten met twee maten. Want de vreemdganger geeft toe aan zijn impulsen, maar de partner laten ze in het ongewisse en dus is diens kans erover te communiceren hem of haar ontnomen. Vaak als het uitkomt blijkt ook dat de vreemdganger het niet ziet zitten om een open relatie aan te gaan, want dat zou betekenen dat de partner van vreemdganger ook seks buiten de relatie gaat hebben. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik weet niet, ik snap dat vreemdgaan geen simepele kwesties zijn vaak, voor beide partijen niet, maar ik vind het toch immens oneerlijk, op een hele hoop manieren. Dat alleen al zou voor mij genoeg zijn om eventueel te vergeven, maar niet te vergeten, en dus einde relatie.
Beaudelaire schreef:
Bij mensen die vreemdgaan zonder dat er iets aan hun relatie mankeert denk ik dat de vreemdganger zelf vaak vindt dat het niets met de officiële relatie te maken heeft. Het is iets wat buiten de relatie staat. Het is gewoon seks, een soort product. Het doet niets af aan het gevoel dat de vreemdganger voor zijn partner heeft. Maar zo voelt het natuurlijk niet voor degene die bedrogen is.

Daarnaast zijn er mensen die vreemdgaan omdat ze iets in hun relatie missen en i.p.v. er over te praten, dat dan bij een ander halen. Of ze gaan vreemd omdat ze zo onzeker zijn dat ze continu bevestiging nodig hebben.
Beste Beaudelaire,

Relaties waar niets aan mankeert bestaan volgens mij niet.

Het voelt niet alleen zo dat vreemdgaan buiten de relatie staat. Ik denk eerder dat het een gevolg is van een mankement binnen de relatie. Je zou het vreemdgaan ook kunnen zien als een kans voor de relatie om het mankement bloot te leggen.

Groet,

Wim
Ach verbinden, in mijn werk, bij de opvoeding, in familiekwesties vast wel.
Maar in mijn liefdesrelaties hooguit met degene met wie ik die relatie heb, zolang het wederkerig is.

Zoals ook al gezegd, vrouwen nemen vaker het initiatief voor scheiden etc.

En daarbij, ik vind 1 man al veel werk, dus aan 2 moet ik al helemaal niet denken.
Er was niet zo lang geleden een topic waarin veel meer vrouwen aangaven dat ze een relatie nogal veel werk vonden, dus dat zou ik ook meenemen in je overwegingen over vreemdgaan bij man en vrouw.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Suusje666 schreef:
18-11-2020 08:01
Maar TO; wie is er nou vreemdgegaan bij jullie, jij of je partner?

Hoe je het ook wendt of keert, vreemdgaan is een product van niet praten met je partner over je behoeftes of daarin geen duidelijke keuzes durven maken, EN meten met twee maten. Want de vreemdganger geeft toe aan zijn impulsen, maar de partner laten ze in het ongewisse en dus is diens kans erover te communiceren hem of haar ontnomen. Vaak als het uitkomt blijkt ook dat de vreemdganger het niet ziet zitten om een open relatie aan te gaan, want dat zou betekenen dat de partner van vreemdganger ook seks buiten de relatie gaat hebben. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik weet niet, ik snap dat vreemdgaan geen simepele kwesties zijn vaak, voor beide partijen niet, maar ik vind het toch immens oneerlijk, op een hele hoop manieren. Dat alleen al zou voor mij genoeg zijn om eventueel te vergeven, maar niet te vergeten, en dus einde relatie.

Dag Suusje,

Jij bent de eerste die hier deze vraag stelt. Dat is voor mij een teken dat je interesse toont voor dit thema.
Vragen wil ik wel beantwoorden, Ik wil me hier niet etaleren.

Het antwoord is: mijn vrouw, waar ik veel van hou.

Verder zegt je: "Hoe je het ook wendt of keert, vreemdgaan is een product van niet praten met je partner over je behoeftes of daarin geen duidelijke keuzes durven maken,"

Heel scherp gezien!

Groet,

Wim
wivina schreef:
18-11-2020 07:53
FransjeG schreef op 17 november:

Beste FransjeG.

Of het forum hier geschikt voor is daar ben ik ook benieuwd naar, dat blijkt uit twee dingen:
1. ik vind het een waagstuk.
2. ik heb het gekoppeld aan peilingen.

Het zal je duidelijk zijn dat ik dit niet in mijn eentje kan. Dat doen we samen.

Het tweede deel van wat je zegt is je uitspraak over arrogantie.

Misschien kun je een quote geven over een stukje tekst van mij, waaruit dit blijkt.
Dan kunnen we daar samen nog een snaar kijken.
Persoonlijk vind ik zo ongeveer elke post arrogant overkomen, ook deze.
Wat wij doen het samen? Wat gekoppeld aan peilingen? Je zult het toch echt zelf moeten doen hoor.

Net als dat een poster je een vraag stelt en je antwoord is dat je van mening bent dat die al genoeg beantwoord is, tja.

Daarnaast lijkt het erop dat je jouw wijsheid als enige waarheid ervaart. De jouwe is de mijne niet. Mensen worden niet persé wijzer naarmate ze ouder worden. Vaak wel starrer in hun opvattingen en zien dit als wijsheid en waarheid. Er zijn maar weinig mensen die ik echt als wijs ervaar (en nee hoor, mezelf ook niet, daarvoor maak ik teveel domme keuzes in het leven) en zonder uitzonderingen zijn dit mensen die heel actief blijven leren, actief in het leven staan, veel vrijwilligerswerk doen, luisteren en niet oordelen als basishouding hebben, een breed warm en koud netwerk hebben en beseffen dat wat voor de een goed is, dat voor de ander niet zo hoeft te zijn. Let wel. Er is voor mij een verschil tussen wijs zijn en slim zijn. Voor mij is wijsheid de overtreffende trap van slimheid.

Ik vraag me vooral af wat je wil met dit topic, wat je verwacht van dit forum en wat maakt dat een forum gericht op vrouwen je een geschikt forum voor jezelf vind. Daar is niets mis mee hoor. Maar als je diepgaande filosofische uiteenzettingen, diepgaande en respectvolle discussies of gelijkgezinden zoekt, dan heb ik het vermoeden dat je hier niet op de meest geschikte plek zit.
wivina schreef:
18-11-2020 07:38
Dag Diana,

Je gebruikt hier het woordje "er".

Wil je me vertellen waar hij dan precies voor kiest?
Voor het verbreken van onze relatie/het schenden van onze afspraken. De afspraak in onze relatie is dat wij monogaam met elkaar zijn. Dus als hij vreemd gaat, dan hoef ik geen smoesjes of excuses te horen waarom het toch gebeurd is. Je kunt niet per ongeluk vreemd gaan, dus hij heeft bewust gekozen om onze afspraak te schenden. Dus dan is gewoon einde oefening voor mij.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
wivina schreef:
18-11-2020 07:46
Knuddesrtudder schreef:

Hoe zou jij het begin van zo'n proces noemen?
Eerst het gesprek aangaan lijkt mij. En niet alvast aan die andere relatie beginnen en later pas roepen dat je een open relatie wilt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
lolapaloeza schreef:
18-11-2020 08:09
Ach verbinden, in mijn werk, bij de opvoeding, in familiekwesties vast wel.
Maar in mijn liefdesrelaties hooguit met degene met wie ik die relatie heb, zolang het wederkerig is.

Zoals ook al gezegd, vrouwen nemen vaker het initiatief voor scheiden etc.

Dag lolapaloezie,

Ik vind verbinden en splijten twee belangrijke acties in het leven.
Om even toe te lichten: Deze topic heeft meer kans van slagen als we ons met elkaar verbonden voelen.

Dat wil niet zeggen dat je af en toe geen weerstand naar mij mag voelen. Je gevoel is gewoon zuiver.

En als je mij dan gewoon vertelt wat je voelt, dan begrijp ik wat er speelt en is er opnieuw een kans naar verbondenheid.

Het zijn net communicerende vaten. Als de een leegloopt, loopt de ander vol.

Ook op je werk, ook in de opvoeding, maar ook gewoon hier.
Ik denk dat je veelal op gelezen theorie baseert en daar op doorfilosofeert. De praktijk kan wel eens anders zijn.

Ik denk dat het vrouwelijk perspectief over het algemeen wezenlijk anders is dan het mannelijk perspectief, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Tuurlijk kan vreemdgaan buiten de relatie staan. Je bent altijd nog een individu en een mens kan nou eenmaal verleid worden.
Zoals je (ik blijf binnen de stereotypen hoor!) een reep chocolade kunt eten ook al heb je fantastisch gedineerd, een nieuw paar schoenen kan kopen ook al staan er 30 pracht exemplaren in je kast, en je dus die sexy man wil bespringen ook al heb je thuis de prins op het witte paard.

Hoe makkelijk om dan te zegen, ja maar at je wel écht lekker, vind je je schoenencollectie wel écht mooi, hou je wel écht van je prins.
Ontslaat je weer van ingewikkeld zelfonderzoek naar je gebrekkige zelfbeheersing of vaardigheden om sturing te geven aan je leven.
wivina schreef:
Dag Suusje,

Jij bent de eerste die hier deze vraag stelt. Dat is voor mij een teken dat je interesse toont voor dit thema.

Verder zegt je: "Hoe je het ook wendt of keert, vreemdgaan is een product van niet praten met je partner over je behoeftes of daarin geen duidelijke keuzes durven maken,"

Heel scherp gezien!

Groet,

Wim
Okay, dus dit topic is ook bedoelt om meer inzicht te krijgen in vreemdgaan om zo te begrijpen waarom jouw partner is vreemdgegaan?

Ik blijf erbij dat vreemdgaan niet iets is wat iemand "gewoon even doet", een uitzondering daargelaten. De keuze tot echt vreemdgaan vind ik persoonlijk echter dusdanig egoïstisch dat het mij iets zegt over hoe ver iemand bereid is om te gaan om zijn eigen gerief op nr 1 te zetten. Ik kan het begrijpen als zijnde de situatie en hoe deze van A naar B gaat, de emotie erachter ook. Maar als het is gebeurd, is het gebeurd. Dat neem je niet meer terug. Er zitten gradaties in, bijv zoenen versus seks, eenmalig versus herhaaldelijk, maar als puntje bij paaltje komt is de vreemdganger alleen met zichzelf bezig. Je kunt er dan ook gewoon voor kiezen om daar niet in mee te willen gaan, als partner van zijnde.
wivina schreef:
18-11-2020 08:15
Dag lolapaloezie,

Ik vind verbinden en splijten twee belangrijke acties in het leven.
Om even toe te lichten: Deze topic heeft meer kans van slagen als we ons met elkaar verbonden voelen.

Dat wil niet zeggen dat je af en toe geen weerstand naar mij mag voelen. Je gevoel is gewoon zuiver.

En als je mij dan gewoon vertelt wat je voelt, dan begrijp ik wat er speelt en is er opnieuw een kans naar verbondenheid.

Het zijn net communicerende vaten. Als de een leegloopt, loopt de ander vol.

Ook op je werk, ook in de opvoeding, maar ook gewoon hier.
Ik heb wat meer mannelijke energie denk ik, aangezien je in mijn post geen poging tot verbondenheid leest.
Ik voel geen weerstand tegen jou, wel een beetje tegen het indelen van de werkelijkheid in tegenstellingen die dan vervolgens weer bij elkaar gebracht moeten worden. Je kunt ook vanuit het geheel kijken.
GreenLadyFern schreef:
17-11-2020 12:07
Goed punt, sorry

Correctie: Dat is wat ik denk, niet mijn bedoeling om voor anderen te spreken
:thumbsup: love verscheidenheid.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Suusje666 schreef:
18-11-2020 08:01

anoniem_401749 wijzigde dit bericht op 25-11-2020 22:37
34.44% gewijzigd
wivina schreef:
18-11-2020 08:04
Beaudelaire schreef:

Beste Beaudelaire,

Relaties waar niets aan mankeert bestaan volgens mij niet.

Het voelt niet alleen zo dat vreemdgaan buiten de relatie staat. Ik denk eerder dat het een gevolg is van een mankement binnen de relatie. Je zou het vreemdgaan ook kunnen zien als een kans voor de relatie om het mankement bloot te leggen.

Groet,

Wim
anoniem_401749 wijzigde dit bericht op 25-11-2020 22:39
42.74% gewijzigd
GenieInABottle schreef:
18-11-2020 08:10
Persoonlijk vind ik zo ongeveer elke post arrogant overkomen, ook deze.
Wat wij doen het samen? Wat gekoppeld aan peilingen? Je zult het toch echt zelf moeten doen hoor.

Net als dat een poster je een vraag stelt en je antwoord is dat je van mening bent dat die al genoeg beantwoord is, tja.

Daarnaast lijkt het erop dat je jouw wijsheid als enige waarheid ervaart. De jouwe is de mijne niet. Mensen worden niet persé wijzer naarmate ze ouder worden. Vaak wel starrer in hun opvattingen en zien dit als wijsheid en waarheid. Er zijn maar weinig mensen die ik echt als wijs ervaar (en nee hoor, mezelf ook niet, daarvoor maak ik teveel domme keuzes in het leven) en zonder uitzonderingen zijn dit mensen die heel actief blijven leren, actief in het leven staan, veel vrijwilligerswerk doen, luisteren en niet oordelen als basishouding hebben, een breed warm en koud netwerk hebben en beseffen dat wat voor de een goed is, dat voor de ander niet zo hoeft te zijn. Let wel. Er is voor mij een verschil tussen wijs zijn en slim zijn. Voor mij is wijsheid de overtreffende trap van slimheid.

Ik vraag me vooral af wat je wil met dit topic, wat je verwacht van dit forum en wat maakt dat een forum gericht op vrouwen je een geschikt forum voor jezelf vind. Daar is niets mis mee hoor. Maar als je diepgaande filosofische uiteenzettingen, diepgaande en respectvolle discussies of gelijkgezinden zoekt, dan heb ik het vermoeden dat je hier niet op de meest geschikte plek zit.
Vaag geleuter.

Ik vraag je een quote te geven. Dan weten we waar je het over hebt.

Je gaat hopelijk toch niet zweven!
wivina schreef:
Dag Suusje,

Heel scherp gezien!

Groet,

Wim
Ik had die vraag al op de eerste bladzijde gesteld. De discussie willen voeren vanuit het oogpunt van een vrouw gaf dat wel al aardig weg.

De enige die jou kan vertellen waarom ze vreemd is gegaan is zij zelf.

Verdrietig om te zien dat je haar gedrag probeert te legitimeren met een algemene discussie.
Belazerd worden doet gewoon zeer.
Er is geen enkel argument wat goed praat je partner opzettelijk pijn te doen.
lorrelies wijzigde dit bericht op 18-11-2020 10:15
0.11% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
PeoniaRosa schreef:
18-11-2020 09:47
Eens. Je kunt het inderdaad ook zien als een kans om het mankement bloot te leggen. Om er vervolgens aan gaan werken om dit mankenent te repareren. Je moet daarvoor beiden zeker ook naar jezelf durven te kijken en de confrontatie met jezelf en je eigen mankementen aan durven gaan. Want als je zelf blijft doen wat en hoe je deed, krijg je wat je altijd al kreeg. Dan veranderd er niet veel tot niets. Je kunt de schuld niet alleen bij de ander leggen. De ander is alleen zelf geheel verantwoordelijk voor de keuze die hij/zij maakt om vreemd te gaan.

TO, hoe hebben jullie dat aangepakt, toen de kwestie in jullie relatie speelde?
Misschien moet ik je eerst vertellen, hoe het ontstond.
We waren in 1974 met een volkswagenbusje en een groepje vrienden op reis naar Lapland.
Langs een verlaten weg in Noorwegen stond een lifter.
Aangezien we nog een plaatsje over hadden in de bus, namen we hem mee.
In Noorwegen kon je toen vanwege de slechte wegen maar 250 km per dag doen.
We hadden uitgerekend dat we er nog 8 dagen over zouden doen.
Hij wilde ook die kant uit, dus we hebben hem 8 dagen meegenomen.
Hij at mee, en deed alles gewoon mee.
Echt een leuke vent.
Toen we weer een tijdje thuis waren bleek dat mijn vrouw dat ook vond.
wivina schreef:
18-11-2020 10:08
Misschien moet ik je eerst vertellen, hoe het ontstond.
We waren in 1974 met een volkswagenbusje en een groepje vrienden op reis naar Lapland.
Langs een verlaten weg in Noorwegen stond een lifter.
Aangezien we nog een plaatsje over hadden in de bus, namen we hem mee.
In Noorwegen kon je toen vanwege de slechte wegen maar 250 km per dag doen.
We hadden uitgerekend dat we er nog 8 dagen over zouden doen.
Hij wilde ook die kant uit, dus we hebben hem 8 dagen meegenomen.
Hij at mee, en deed alles gewoon mee.
Echt een leuke vent.
Toen we weer een tijdje thuis waren bleek dat mijn vrouw dat ook vond.
anoniem_401749 wijzigde dit bericht op 25-11-2020 22:41
20.86% gewijzigd
Praat je altijd alsof je net te lang met een goeroe in een zweethut hebt gezeten? Het maakt de communicatie hier niet makkelijker.

Verder: als je vrouw vreemd is gegaan, is zíj degene die uitleg aan je zou kunnen geven. Wij in ieder geval niet.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Suusje666 schreef:
18-11-2020 08:21
Okay, dus dit topic is ook bedoelt om meer inzicht te krijgen in vreemdgaan om zo te begrijpen waarom jouw partner is vreemdgegaan?

Ik blijf erbij dat vreemdgaan niet iets is wat iemand "gewoon even doet", een uitzondering daargelaten. De keuze tot echt vreemdgaan vind ik persoonlijk echter dusdanig egoïstisch dat het mij iets zegt over hoe ver iemand bereid is om te gaan om zijn eigen gerief op nr 1 te zetten. Ik kan het begrijpen als zijnde de situatie en hoe deze van A naar B gaat, de emotie erachter ook. Maar als het is gebeurd, is het gebeurd. Dat neem je niet meer terug. Er zitten gradaties in, bijv zoenen versus seks, eenmalig versus herhaaldelijk, maar als puntje bij paaltje komt is de vreemdganger alleen met zichzelf bezig. Je kunt er dan ook gewoon voor kiezen om daar niet in mee te willen gaan, als partner van zijnde.
anoniem_401749 wijzigde dit bericht op 25-11-2020 22:43
28.07% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven