Excuus aan ex?
donderdag 30 december 2021 om 09:32
Helaas heb ik in een (knipperlicht)relatie gelogen over het contact met een ex gedurende samenzijn en het daarmee afspreken toen het weer eens uit was, toen ik hierover de vraag kreeg van 'partner' of dit het geval was.
De relatie is over sinds degene zelf op onderzoek is gegaan en nu weet dat ik gelogen heb. Hoewel de gevonden antwoorden niet in alle details kloppen, heb ik dat maar zo gelaten. Ik heb het zelf verpest.
Spijtig in ieder geval dat er iets was om over te liegen en dat ik er toe in staat ben geweest.
Na meerdere therapieen weet ik nu waar het gedrag vandaan komt, het was geen gebrek aan liefde maar juist angst voor echte verbinding dat ik het ben gaan dwarsbomen. Het zijn echter redenen geen excuses voor.
Sinds de breuk is er geen contact meer, met o.a. bedoeling ex met rust te laten.
Wel zit ik in dubio om nog mijn excuus aan te bieden, het spijt me oprecht dat ik degene gekwetst heb.
Aan de andere kant is het misschien beter om ex zoals nu verder met rust te laten.
Wat is raadzaam?
De relatie is over sinds degene zelf op onderzoek is gegaan en nu weet dat ik gelogen heb. Hoewel de gevonden antwoorden niet in alle details kloppen, heb ik dat maar zo gelaten. Ik heb het zelf verpest.
Spijtig in ieder geval dat er iets was om over te liegen en dat ik er toe in staat ben geweest.
Na meerdere therapieen weet ik nu waar het gedrag vandaan komt, het was geen gebrek aan liefde maar juist angst voor echte verbinding dat ik het ben gaan dwarsbomen. Het zijn echter redenen geen excuses voor.
Sinds de breuk is er geen contact meer, met o.a. bedoeling ex met rust te laten.
Wel zit ik in dubio om nog mijn excuus aan te bieden, het spijt me oprecht dat ik degene gekwetst heb.
Aan de andere kant is het misschien beter om ex zoals nu verder met rust te laten.
Wat is raadzaam?
donderdag 30 december 2021 om 09:47
Stuur een kaartje (geen brief!) met daarin heel kort 'Het spijt me dat ik heb gelogen' oid.
Geen verdere uitleg, maar gewoon oprechte excuses.
Daarmee heb jij je excuses aangeboden, en ex voelt geen druk om er op te moeten reageren. In tegenstelling tot een appje bijvoorbeeld.
Geen verdere uitleg, maar gewoon oprechte excuses.
Daarmee heb jij je excuses aangeboden, en ex voelt geen druk om er op te moeten reageren. In tegenstelling tot een appje bijvoorbeeld.
She was brave and strong and broken, all at once.
donderdag 30 december 2021 om 09:48
Als het uit was op dat moment, dan had je geen afspraken met die persoon over eeuwige trouw. Je hebt dus niets te verantwoorden aan hem. Het komt vooral over als een excuus om weer contact te zoeken met het risico dat je weer in oude patronen stapt.
Het elkaar met rust laten heeft vast niet te maken met het feit dat jullie het beste in elkaar naar boven halen. Ik zou het zo laten en het contact niet meer aanhalen.
Laat los, vergeef jezelf en start overnieuw met je nieuwe inzichten.
Het elkaar met rust laten heeft vast niet te maken met het feit dat jullie het beste in elkaar naar boven halen. Ik zou het zo laten en het contact niet meer aanhalen.
Laat los, vergeef jezelf en start overnieuw met je nieuwe inzichten.
viva-amber wijzigde dit bericht op 30-12-2021 09:49
16.39% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 30 december 2021 om 09:48
donderdag 30 december 2021 om 09:52
donderdag 30 december 2021 om 09:52
donderdag 30 december 2021 om 09:55
De scène van Friends heeft idd overeenkomsten. Hoewel hij denkt dat ik afsprak toen het aan was.
Helaas heb ik dus wel appcontact in stand gehouden, toen het weer aan was.
Toen het bekend werd begreep ik eigenlijk niet waarom ik dat deed. De zoektocht door professionele hulp heeft daar wel antwoord op gegeven, onveilige hechting en daaruit voortkomende bindingsangst.
Bedoeling als ik wat laat weten, is brief ipv appje of iets dergelijks.
Toen het bekend werd begreep ik eigenlijk niet waarom ik dat deed. De zoektocht door professionele hulp heeft daar wel antwoord op gegeven, onveilige hechting en daaruit voortkomende bindingsangst.
donderdag 30 december 2021 om 09:59
Kaartje. Want dan geen gedoe met gelezen maar niet beantwoordde appjes enzoPanic schreef: ↑30-12-2021 09:55De scène van Friends heeft idd overeenkomsten. Hoewel hij denkt dat ik afsprak toen het aan was.
Chocolade, altijd goed!
donderdag 30 december 2021 om 10:04
donderdag 30 december 2021 om 10:04
Ooit had ik wel een mailcontact nadat het uit was gegaan met excuus. Het was voor mij wel belangrijk zodat mijn ex verder kon gaan, vandaar dat ik wel gewoon had gereageerd. Maargoed, een mail waarin je schrijft dat je ex niet hoeft te reageren is (in mijn ogen) wel duidelijk genoeg. Dan kan je ex zelf beslissen of hij behoefte heeft aan afsluiting.
Natuurlijk wel in je mail kort en krachtig houden.
Natuurlijk wel in je mail kort en krachtig houden.
donderdag 30 december 2021 om 10:09
Koekiemonster10 schreef: ↑30-12-2021 10:05Ik zou dit als ontvanger niet kunnen waarderen. Het is over en afgesloten.
Dat is het mooie van post.
Gooi het bij het oud papier.
De zender heeft excuses aangeboden en kan verder.
De ontvanger kan kiezen om er iets of niets van te vinden en kan de kaart eventueel meteen weggooien.
Geen blauwe vinkjes, geen verwachting van reactie.
She was brave and strong and broken, all at once.
donderdag 30 december 2021 om 10:20
Worden dit soort excuses niet vooral aangeboden uit eigenbelang? Jij voelt je rot en wil daarom laten weten dat je nu een beter mens bent en iemand niet meer zo zal kwetsen. Hij kan daar niks mee, behalve dat hij je misschien kan zeggen dat het fijn voor jou is dat je nu begrijpt dat je zijn vertrouwen hebt beschaamd. Maar je zal toch echt zelf met je spijt moeten dealen. Dus bedenk eerst even of hij er wel op zit te wachten om herinnerd te worden aan hoe je destijds met hem omging.