Foute relatie vriendin

06-01-2019 13:20 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Het volgende speelt inmiddels ruim een jaar, maar ik merk dat ik het niet meer van me af kan zetten en dat ik er steeds bozer om word.

Een vriendin van mij heeft een vreselijk foute relatie met iemand. Ik zal er i.v.m. herkenning niet teveel over uitweiden, maar denk bijvoorbeeld aan een behandelaar met cliënt of docent met leerling. Het is begonnen toen de ander ook nog eens minderjarig was. Nog niet volledig, maar het broeide al wel. Ik was hier uiteraard ontzettend kwaad over, het druist tegen alles in waar ik voor sta. Haar zwakke excuus was dat je niet kiest op wie je verliefd wordt. Mijn reactie: Dat is waar, maar het is wel een keuze wat je er vervolgens mee doet. En zij heeft willens en wetens deze relatie doorgezet. De ander is vanwege een reis nu een redelijke tijd uit beeld geweest, maar er bloeit weer wat. En ik merk dat ik het niet meer kan. Wat zij gedaan heeft is strafbaar, maar los daarvan... Zoals ik al zei, dit druist tegen al mijn principes in. Ze weet hoe ik erover denk, dat zeg ik haar keer op keer, maar ze kan het niet laten om het toch over hem te hebben. Soms op eens 'slinkse' wijze, soms gewoon recht voor zijn raap. En nu is het op. Tijd om de vriendschap te stoppen? Er is zelfs een klein deeltje van mij dat haar werkgever wil vertellen wat er speelde. Ik doe het niet hoor, maar soms.....
mockturtle wijzigde dit bericht op 06-01-2019 13:22
2.56% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Zij is de behandelaar en hij de cliënt? Als je er echt zo op tegen ben dat het de vriendschap in de weg staat dan zit er niks anders op dan die te verbreken. Ik vind werkgever inlichten te ver gaan.
Ik wil i.v.m. herkenning niet uitweiden over de positie van beide, daarom heb ik ook die twee voorbeelden gegeven. In die richting kun je denken. Beide kunnen in mijn ogen niet en zijn denk ik zelfs strafbaar. En ik geef toch ook aan dat ik de werkgever niet ga inlichten? Maar het begint inderdaad wel heel erg tussen ons in te staan. Zij ervaart dat duidelijk anders....
mockturtle wijzigde dit bericht op 06-01-2019 13:27
4.49% gewijzigd
Te weinig informatie en ik voel me niet de aangewezen persoon om alle ontbrekende details er bij TO uit te trekken.
freja schreef:
06-01-2019 13:26
Te weinig informatie en ik voel me niet de aangewezen persoon om alle ontbrekende details er bij TO uit te trekken.
Behalve dat ik zoals al gezegd niet hun relatie bekend ga maken, is dit alle informatie. Meer is er niet.
Waar begint en eindigt jouw verantwoordelijkheid voor haar leven?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik denk dat ik helemaal niet verantwoordelijk ben voor haar leven. Ze is een grote meid en had m.i. beter moeten weten. Neemt niet weg dat ik denk dat ik als vriendin haar wel mag wijzen op waar ze mee bezig is. Of ze daar wat mee doet, is een ander verhaal. Het gaat mij ook meer om de vriendschap. Ze is verder ontzettend lief, maar ik merk dat dit als een grote muur tussen ons in staat. En dat is natuurlijk niet bevorderlijk voor een vriendschap. En ik geloof dat ik niet meer in staat ben om over die muur heen te kijken, terwijl ik enerzijds wel zou willen.
mockturtle wijzigde dit bericht op 06-01-2019 13:38
16.53% gewijzigd
Je hebt haar erop gewezen.
Zij neemt je mening niet over.
Dan is het nu aan jou of je ermee kunt leven of niet.
Dat kun je niet, dus is het tijd om de vriendschap te laten doodbloeden.
Jullie principes liggen te ver uit elkaar.
Is jouw vriendin nog begin 20?
Je hebt gelijk Doreia*. Ik heb echt geprobeerd me eroverheen te zetten, het te accepteren zoals het is. Maar het lukt me niet (meer).
freja schreef:
06-01-2019 13:40
Is jouw vriendin nog begin 20?
Was het maar zo'n feest, had ik er misschien toch iets anders naar kunnen kijken. Ze wordt dit jaar 40.

Edit: bedenk me net dat ik er waarschijnlijk niet anders naar had gekeken. De relatie tussen beide was gewoon ongelijk en had niet mogen gebeuren, ondanks leeftijd.
Hoe oud is de andere partij dan?
Waarom trek je het je zo aan?
Kan er iets van jaloezie van jouw kant zijn?
Gun je het haar wel?

Je kunt zeggen dat je het belachelijk vindt, maar het is uiteindelijk haar leven.
De werkgever inlichten?
Dat doet 'een vriendin' toch niet?
Delhi23 schreef:
06-01-2019 13:46
Gun je het haar wel?

Je kunt zeggen dat je het belachelijk vindt, maar het is uiteindelijk haar leven.
De werkgever inlichten?
Dat doet 'een vriendin' toch niet?
Lezen is lastig hè? Lees de laatste zin van mijn OP even! Verder wordt zij dit jaar 40 en hij is vlak voor de zomer 18 geworden. En van jaloezie is absoluut geen sprake, wel van normen en waarden. En principes. Een minderjarig jongen, vanuit een ongelijkwaardige relatie? Ja, dat vind ik niet kies inderdaad.
mockturtle wijzigde dit bericht op 06-01-2019 13:52
1.31% gewijzigd
Je vriendin is blijkbaar iemand met weinig respect. Ik denk dat je haar beter kan mijden anders krijg je een bloedhekel,aan haar.
MockTurtle schreef:
06-01-2019 13:41
Was het maar zo'n feest, had ik er misschien toch iets ander naar kunnen kijken. Ze loopt tegen de 40.
Vanwege haar argument dat ze niet kon helpen op wie ze verliefd werd, dacht ik dat ze rond de twintig was, dan nog had ik het een te naïeve uitspraak gevonden. Ik kan me best voorstellen dat je hier kwaad om wordt, maar daar schiet je niks mee op. Haar houding baart nog meer zorgen omdat ze niet eens erkent dat het een ongezonde relatie is. Wat een dilemma. Ik ben niet iemand die olie op het vuur zou gooien door het aan de grote klok te hangen, ik wil niet voor problemen zorgen, de enige manier die dan overblijft is om de vriendschap te verbreken omdat ik niet geassocieerd wil worden met zo'n eigenwijze trut met een plaat voor haar kop.
Vriendschap verbreken. Jij kunt hier niet mee leven. Zal tussen jullie in blijven staan. Ik neem aan dat zij die relatie geheimhoudt/ hield? Daarmee belast ze jou ook nog eens.
lila01 wijzigde dit bericht op 06-01-2019 13:55
34.09% gewijzigd
Weten zijn ouders hiervan?
Delhi23 schreef:
06-01-2019 13:46
Gun je het haar wel?
Even beter lezen, denk ik.
MockTurtle schreef:
06-01-2019 13:49
Lezen is lastig hè? Lees de laatste zin van mijn OP even! Verder wordt zij dit jaar 40 en hij is vlak voor de zomer 18 geworden. En van jaloezie is absoluut geen sprake, wel van normen en waarden. En principes. Een minderjarig jongen, vanuit een ongelijkwaardige relatie? Ja, dat vind ik niet kies inderdaad.
Dan verbreek je de vriendschap toch?

Chagrijn.... :HA:
Eigenwijs met wijs tussen haakjes! :roll:
Vraagt ze jou ook om het geheim te houden?
freja schreef:
06-01-2019 13:53
Vanwege haar argument dat ze niet kon helpen op wie ze verliefd werd, dacht ik dat ze rond de twintig was, dan nog had ik het een te naïeve uitspraak gevonden. Ik kan me best voorstellen dat je hier kwaad om wordt, maar daar schiet je niks mee op. Haar houding baart nog meer zorgen omdat ze niet eens erkent dat het een ongezonde relatie is. Wat een dilemma. Ik ben niet iemand die olie op het vuur zou gooien door het aan de grote klok te hangen, ik wil niet voor problemen zorgen, de enige manier die dan overblijft is om de vriendschap te verbreken omdat ik niet geassocieerd wil worden met zo'n eigenwijze trut met een plaat voor haar kop.
Ik ga het ook zeker niet aan de grote klok hangen, maar hou wel mijn hart vast voor de toekomst. Er staat heel veel op het spel als dit wel uitkomt. En ik snap niet dat ze daar zo luchtig mee omgaat. Ik vind het ook echt ontzettend moeilijk. Ze is verder namelijk een dierbare vriendin. Maar wel een vriendin die inderdaad een ongezonde relatie heeft die mij erg tegenstaat. En waar ik me niet langer overheen kan zetten denk ik. Misschien moet ik toch nog een keer het gesprek met haar aangaan...
Poker schreef:
06-01-2019 13:55
Weten zijn ouders hiervan?
Nee, zijn ouders absoluut niet. Wel een vriendin van hem. En op de volgende vraag van lila, ja, ik moet het ook geheim houden. Als dit uitkomt, is haar carrière in ieder geval voorbij. En dat zal vast niet het enige zijn dat ze onderweg dan kwijtraakt.
mockturtle wijzigde dit bericht op 06-01-2019 14:01
6.67% gewijzigd
Ik vind het weer knap dat een vrouw van die leeftijd op een zo'n kleuter kan vallen.
Wat kan een jongen van 18 nu bieden?
Ik begrijp daar echt niets van.
Delhi23 schreef:
06-01-2019 13:57
Dan verbreek je de vriendschap toch?

Chagrijn.... :HA:
Ga je lekker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven