Foute relatie vriendin
zondag 6 januari 2019 om 13:20
Hoi!
Het volgende speelt inmiddels ruim een jaar, maar ik merk dat ik het niet meer van me af kan zetten en dat ik er steeds bozer om word.
Een vriendin van mij heeft een vreselijk foute relatie met iemand. Ik zal er i.v.m. herkenning niet teveel over uitweiden, maar denk bijvoorbeeld aan een behandelaar met cliënt of docent met leerling. Het is begonnen toen de ander ook nog eens minderjarig was. Nog niet volledig, maar het broeide al wel. Ik was hier uiteraard ontzettend kwaad over, het druist tegen alles in waar ik voor sta. Haar zwakke excuus was dat je niet kiest op wie je verliefd wordt. Mijn reactie: Dat is waar, maar het is wel een keuze wat je er vervolgens mee doet. En zij heeft willens en wetens deze relatie doorgezet. De ander is vanwege een reis nu een redelijke tijd uit beeld geweest, maar er bloeit weer wat. En ik merk dat ik het niet meer kan. Wat zij gedaan heeft is strafbaar, maar los daarvan... Zoals ik al zei, dit druist tegen al mijn principes in. Ze weet hoe ik erover denk, dat zeg ik haar keer op keer, maar ze kan het niet laten om het toch over hem te hebben. Soms op eens 'slinkse' wijze, soms gewoon recht voor zijn raap. En nu is het op. Tijd om de vriendschap te stoppen? Er is zelfs een klein deeltje van mij dat haar werkgever wil vertellen wat er speelde. Ik doe het niet hoor, maar soms.....
Het volgende speelt inmiddels ruim een jaar, maar ik merk dat ik het niet meer van me af kan zetten en dat ik er steeds bozer om word.
Een vriendin van mij heeft een vreselijk foute relatie met iemand. Ik zal er i.v.m. herkenning niet teveel over uitweiden, maar denk bijvoorbeeld aan een behandelaar met cliënt of docent met leerling. Het is begonnen toen de ander ook nog eens minderjarig was. Nog niet volledig, maar het broeide al wel. Ik was hier uiteraard ontzettend kwaad over, het druist tegen alles in waar ik voor sta. Haar zwakke excuus was dat je niet kiest op wie je verliefd wordt. Mijn reactie: Dat is waar, maar het is wel een keuze wat je er vervolgens mee doet. En zij heeft willens en wetens deze relatie doorgezet. De ander is vanwege een reis nu een redelijke tijd uit beeld geweest, maar er bloeit weer wat. En ik merk dat ik het niet meer kan. Wat zij gedaan heeft is strafbaar, maar los daarvan... Zoals ik al zei, dit druist tegen al mijn principes in. Ze weet hoe ik erover denk, dat zeg ik haar keer op keer, maar ze kan het niet laten om het toch over hem te hebben. Soms op eens 'slinkse' wijze, soms gewoon recht voor zijn raap. En nu is het op. Tijd om de vriendschap te stoppen? Er is zelfs een klein deeltje van mij dat haar werkgever wil vertellen wat er speelde. Ik doe het niet hoor, maar soms.....
mockturtle wijzigde dit bericht op 06-01-2019 13:22
2.56% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
zondag 6 januari 2019 om 21:03
Nee, lijkt mij ook niet.
En wat als zij nou lesbisch was gebleken en TO van een zware kerk was?
Sorry, maar ik vind het een beetje een zeurtopic worden...
Een hoop gezeur om een vriendin die zelf bij haar volle verstand is en er blijkbaar niet mee zit.
Waarom zou jij er dan wel mee zitten?
Wees blij dat je zelf niet in zo'n situatie zit, zij gaat die risico's aan.
zondag 6 januari 2019 om 21:12
Oh, sorry, daar heb ik dan overheen gelezen!MockTurtle schreef: ↑06-01-2019 20:54Ik heb hierboven ook ergens een link geplaatst over school en veiligheid. Daar staat dat inderdaad ook vermeld. Ik vond het vrij logisch, maar gezien enkele reacties, begon ik daar toch aan te twijfelen.
Verder doet het er ook niet toe dat hij nu 18 is en daar niet meer op school zit.
Ze had iets met een 17-jarige leerling en werkt met kwetsbare minderjarigen.
zondag 6 januari 2019 om 21:14
zondag 6 januari 2019 om 21:22
Ik geef het toe, is niet heel duidelijk misschien. Maar dit heb ik er eerder op de dag over gezegd:
Het is wel begonnen toen hij nog minderjarig was. Daar wist ik toen nog niets van. Er is toen op seksueel gebied niets gebeurd zegt ze, maar er was toen al wel sprake van een relatie die verder ging dan zou moeten.
En:
Klopt. En zij zegt dat er niets is gebeurd. Behalve zoenen. Niets seksueels verder. Dus misschien kan school er inderdaad niets mee.
En nu word ik echt stapelgek van dat k*tforum!
maandag 7 januari 2019 om 00:30
Ook dan valt het onder misbruik. Zij heeft misbruik gemaakt van haar poditie als vertrouwenspersoon. De jongen was een makkelijke prooi, beinvloedbaar. Lekker voor haar ego. Stel je eens voor dat het hier om een man ging met een jong meisje. Dan zou je het ook een klootzak vinden.MockTurtle schreef: ↑06-01-2019 14:18Wat vind ik dat erg om te horen!! Ik weet niet of je dit echt onder de noemer misbruik kunt plaatsen, want het komt (nog steeds) van twee kanten. Maar dat het fout is, dat ben ik zeker met je eens. Sterkte met je zoon/dochter.
Dit is niet anders.
lila01 wijzigde dit bericht op 07-01-2019 00:35
0.17% gewijzigd
maandag 7 januari 2019 om 00:34
maandag 7 januari 2019 om 00:37
maandag 7 januari 2019 om 00:50
Dit!Pango schreef: ↑06-01-2019 17:59Inmiddels zijn ze allebei meerderjarig. Je kan er wat van vinden, je hebt je verantwoordelijkheid genomen door er wat van te zeggen en verder moet je je met je eigen leven bemoeien! Het gaat jou niets aan. Als zij een risico willen lopen is dat hun probleem.
Als jij er niet mee kan leven -wat onzin is want het is jouw leven niet- dan moet je zorgen dat je er niet meer mee geconfronteerd wordt, dus weg uit de situatie.
Als er echt sprake zou zijn van misbruik of iets dergelijks kan je aangifte doen. Maar als die twee inmiddels volwassen mensen van elkaar houden, of je het er mee eens bent of niet, gaat hun relatie jou niets aan. Zelfs niet als een van hen nog een partner zou hebben. Bemoei je met jezelf. Je weet pas echt hoe dingen zijn als je zelf in de situatie hebt gezeten.
Die jongen is 18!
maandag 7 januari 2019 om 00:53
Misschien stom voorbeeld.
Maar vriendin X kwam ieder jaar terecht in ongezonde relaties.
Ik kletste af en toe en hoorde haar liefdesverhalen aan. Vaak waren het best verhalen dat ik dacht , sjeetje wat voor type heb je nu weer.(ongezond)
Zo elk jaar weer. Ik luisteren en troosten als het weer uit was.
Tot ze in relatie nummer 3 kwam.
Ik kon niet meer de vriendin zijn voor haar. Omdat iets in me zei “dit is ongezond & ik kan het niet aanhoren meer “... eigenlijk simpel gezegd een grens. Ik irriteerde me mateloos en diep van binnen wilde ik dat het uit was .
Maar ik dacht goh dat is ook ongezond van mij. Want wie ben ik om haar te wijzen steeds van “hey das ongezond meid etc”...
+ waren andere dingen die ook meespeelden waardoor ons vriendschap verandert was.
Dus ik heb het laten doodbloeden. Uiteindelijk eerlijk verteld dat we beiden verschillend in leven stonden. Verder niet in detail uitgelegd hoe & wat.
Misschien is dit TO ook bij jou?
Jou grens is bereikt en de liefde/aandacht voor deze vriendschap is verandert?
Maar vriendin X kwam ieder jaar terecht in ongezonde relaties.
Ik kletste af en toe en hoorde haar liefdesverhalen aan. Vaak waren het best verhalen dat ik dacht , sjeetje wat voor type heb je nu weer.(ongezond)
Zo elk jaar weer. Ik luisteren en troosten als het weer uit was.
Tot ze in relatie nummer 3 kwam.
Ik kon niet meer de vriendin zijn voor haar. Omdat iets in me zei “dit is ongezond & ik kan het niet aanhoren meer “... eigenlijk simpel gezegd een grens. Ik irriteerde me mateloos en diep van binnen wilde ik dat het uit was .
Maar ik dacht goh dat is ook ongezond van mij. Want wie ben ik om haar te wijzen steeds van “hey das ongezond meid etc”...
+ waren andere dingen die ook meespeelden waardoor ons vriendschap verandert was.
Dus ik heb het laten doodbloeden. Uiteindelijk eerlijk verteld dat we beiden verschillend in leven stonden. Verder niet in detail uitgelegd hoe & wat.
Misschien is dit TO ook bij jou?
Jou grens is bereikt en de liefde/aandacht voor deze vriendschap is verandert?
maandag 7 januari 2019 om 23:30
dinsdag 8 januari 2019 om 11:33
Knap van je, dat je dat eruit haalt. Het is dat dit zo'n ontzettend trieste opmerking is, anders zou ik me bijna de ballen uit de broek lachen! Ik ben een gezonde vrouw van 40 zonder ook maar enige behoefte aan een jongetje van 18. Laat staan 17, want toen is dit begonnen namelijk. Mafkees!
dinsdag 8 januari 2019 om 22:26
Gaat ie lekker?MockTurtle schreef: ↑08-01-2019 11:33Knap van je, dat je dat eruit haalt. Het is dat dit zo'n ontzettend trieste opmerking is, anders zou ik me bijna de ballen uit de broek lachen! Ik ben een gezonde vrouw van 40 zonder ook maar enige behoefte aan een jongetje van 18. Laat staan 17, want toen is dit begonnen namelijk. Mafkees!
...
woensdag 9 januari 2019 om 18:54
woensdag 9 januari 2019 om 19:05
Wat wil je hiermee?
Met alle respect je bent niet haar moeder en zij wil jou niet horen. Die knul is inmiddels 18 plus.....
Het is jouw drama niet.
De ouders zijn voor die knul verantwoordelijk.
Met alle respect je bent niet haar moeder en zij wil jou niet horen. Die knul is inmiddels 18 plus.....
Het is jouw drama niet.
De ouders zijn voor die knul verantwoordelijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 9 januari 2019 om 19:13
Ik ben haar moeder niet nee, dat klopt. Maar als mens word ik echt onpasselijk van ze gedaan heeft. En nog. Dus voor mij einde verhaal. En jullie mogen dan van mij en mijn mening vinden wat je vindt, dit had gewoon nooit, maar dan ook nooit mogen gebeuren. En dat kan ik niet loslaten. Ook niet nu hij wel meerderjarig is.
woensdag 9 januari 2019 om 19:33
Oké, ze zit fout. Maar stel je niet zo ongelofelijk aan zeg.MockTurtle schreef: ↑09-01-2019 19:13Ik ben haar moeder niet nee, dat klopt. Maar als mens word ik echt onpasselijk van ze gedaan heeft. En nog. Dus voor mij einde verhaal. En jullie mogen dan van mij en mijn mening vinden wat je vindt, dit had gewoon nooit, maar dan ook nooit mogen gebeuren. En dat kan ik niet loslaten. Ook niet nu hij wel meerderjarig is.
...
woensdag 9 januari 2019 om 20:03
Ik vind dat er hier behoorlijk bijzonder gereageerd word. Stel dat het andersom geweest was (dus man ouder en meisje van 17/18) dan was het forum te klein geweest dat je nog niet naar de politie gestapt was. Het moet niet gekker worden zeg!
Wat mevrouw doet grenst aan het strafbare, niet zozeer vanwege de leeftijd, maar vanwege de afhankelijke positie van de jongen. Goddank is daar een wet voor gemaakt. Heel veel sterkte TO, en ik hoop dat je de school inlicht, zo'n vrouw zou niet in dit beroep werkzaam mogen zijn.
Wat mevrouw doet grenst aan het strafbare, niet zozeer vanwege de leeftijd, maar vanwege de afhankelijke positie van de jongen. Goddank is daar een wet voor gemaakt. Heel veel sterkte TO, en ik hoop dat je de school inlicht, zo'n vrouw zou niet in dit beroep werkzaam mogen zijn.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor