Het is uit

10-08-2009 11:47 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is uit, al een maand. Ik ben nog elke dag verdrietig. Elke dag probeer ik te leven, probeer ik te werken aan de laatste loodjes voor mijn toekomst. Maar het is zo moeilijk. Ik huil nog vaak. Het doet pijn dat hij mij kennelijk zo stom en suf vindt dat hij niet meer zijn leven met me wil delen. Ben ik zo'n slecht persoon? Ik weet het niet. Ik denk het niet. Ik heb niets gedaan, alleen van hem gehouden. Waarom waardeert hij me niet? Hij negeert me. Ik heb hem de afgelopen maand vaak gesmst of gebeld. Maat de afgelopen twee dagen heb ik niets van me laten horen. Ik voel zo veel verdriet:( Komt het ooit goed? Zal ik weer normaal worden? :(
Het is niet zo makkelijk om weg te gaan...

Mijn moeder heeft afgelopen zondag een hartinfarct gehad, mijn vader daar kan ik niet terecht (nooit gekunnen trouwens). Mijn moeder heeft een klein huis, waar mijn broertje en zijn vriendin wonen en rij dan dik 180 km naar mijn werk elke dag.

Dat kost ook flink geld, waarvan ik straks leuke nieuwe dingen voor mijn appartementje kan kopen.

Eervol is het toch al niet meer... daar is het te laat voor.

HIj zegt je moet niks meer van me verwachten en dat doe ik ook niet meer.

Het klinkt stom... maar als je ziet hoe mijn katjes hier genieten... lekker de tuin in, lekker door het grote huis heen banjeren. en dan die 2 beestjes weer ene huis in slepen en dan weer het andere huis in straks waar ik ga wonen als het goed is over 4 weken.

Mijn mond houden... ik ben namelijk degene die hem controleerd... wou gewoon dat ik die hersenspinsels niet had... en dat ik tijd kon terugdraaien.
Bloemetje, en bij een vriendin dan? Of andere familie? Of vind je het ook lastig om hem los te laten (vind namelijk je katjes een beetje een vreemde reden, die beesten hebben geen last van verhuizingen)?

Ik vind het in ieder geval een heel ongezonde situatie hoor...
Denk dat dat ook wel een beetje meespeelt frizzy, heb een enorm schuldgevoel, leg ook alles bij mij neer, dat het mijn schuld is dat onze relatie over is. Als ik ... als ik dat.... , maar je hebt een relatie met zn 2en en dat is dus niet zo.

Maar als ik wegga dan ben ik hem echt compleet kwijt, denk dat het wel meespeelt ja...
Juist. Dat bedoel ik. Je zit het jullie beiden dus alleen maar moeilijker te maken en je verzint excuses om dat te rechtvaardigen.

Jullie ZIJN elkaar al kwijt. Je maakt alleen maar meer kapot zo. Het gaat niet om schuld bij het beeindigen van een relatie, waar het om gaat is dat het niet (meer) werkt. En daar moet je nu je verantwoordelijkheid voor nemen. En gaan.
Wel eerlijk dat je het toe geeft trouwens!
Je hoeft je ook helemaal niet schuldig te voelen Bloem.

Soms houden relaties gewoon op.

Hoe gek het ook klinkt, dat hoort bij het leven.

Niet elke relatie is gebouwd op een eeuwig leven.

Maar wat jullie nu doen is het elkaar alleen nog maar moeilijker maken.

Je BENT hem al kwijt.

Dat gevoel, het gevoel van verloren hebben wordt echt wel minder.

Maar gaat een stuk langzamer als je elkaar elke dag tegen komt.

Liefdesverdriet is als een korstje op een wondje

Dat heelt vanzelf als je er niet aankomt.

Met andere woorden, als je je verdriet niet tegenkomt.

Zie je je verdriet elke dag, dan wordt elke keer het korstje van het wondje afgetrokken en krijg je een litteken.....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Dat is niet het probleem, zie hem niet elke dag.. Hij heeft zijn eigen bedrijf. Is elke avond weg. Komt heel erg laat thuis en dan lig ik al op 1 oor, in de ochtend zien we elkaar 5 min. en dat is het eigenlijk. Dus we lopen elkaar niet in de weg. En frizzy ik ken mezelf inmiddels al
quote:Summerdance schreef op 12 augustus 2009 @ 11:34:

Liefdesverdriet is als een korstje op een wondje

Dat heelt vanzelf als je er niet aankomt.

Met andere woorden, als je je verdriet niet tegenkomt.

Zie je je verdriet elke dag, dan wordt elke keer het korstje van het wondje afgetrokken en krijg je een litteken.....Heel mooi gezegd!
Wel heel erg mooi gezegd summerdance, raakt me flink
quote:bloemetje11282 schreef op 12 augustus 2009 @ 11:39:

Dat is niet het probleem, zie hem niet elke dag.. Hij heeft zijn eigen bedrijf. Is elke avond weg. Komt heel erg laat thuis en dan lig ik al op 1 oor, in de ochtend zien we elkaar 5 min. en dat is het eigenlijk. Dus we lopen elkaar niet in de weg. En frizzy ik ken mezelf inmiddels al

Correct me if I'm wrong, maar als je elkaar smorgens elke dag 5 minuten ziet dan zie je elkaar toch elke dag?

Ik zou het emotioneel niet aankunnen om mijn ex elke dag te zien.

Ik heb rust nodig om mijn hoofd op te ruimen, te verwerken, verdriet te hebben....

Vandaar dat stukje over dat wondje....
quote:bloemetje11282 schreef op 12 augustus 2009 @ 11:41:

Wel heel erg mooi gezegd summerdance, raakt me flink

Ik kan je zeggen...het raakt mij ook nog altijd.

Met name ook omdat het zo ontzettend waar is
quote:bloemetje11282 schreef op 12 augustus 2009 @ 11:39:

Je ziet elkaar élke dag (ook al is het maar 5 minuten). Je ziet elkaars spullen, je gebruikt dezelfde badkamer, draagt samen verantwoording voor het huis enz enz.

Plus, ik denk dat het 'jezelf kennen' een eeuwigdurend proces is. Maar das weer een andere discussie.
Ik denk mezelf ook te kennen, en elke dag doe ik weer iets waarvan ik denk......huh deed ik dat?
*ziet voor zich hoe Sum een verbaasd gezicht trekt bij die 'huh'*

quote:frizzy schreef op 12 augustus 2009 @ 11:49:

*ziet voor zich hoe Sum een verbaasd gezicht trekt bij die 'huh'*

, ja heb jij dat nooit Frizz,dat je ineens denkt....waarom deed ik dat ook alweer???
Jahoor! Ik blijf mezelf voor de gek houden.

Denk het ene moment dat ik helemáál niet onzeker ben, het volgende moment durf ik iets niet te zeggen. Of ik ben er van overtuigd dat ik heel goed weet waar mijn eigen grenzen liggen, en kijk vervolgens iemand aan die er ongemerkt kilometers overheen is gegaan. HUH in hoofdletters dus. Komt omdat elke situatie toch weer anders is, en er andere factoren van invloed zijn. Sinds ik die vlinders voor Mr X had gekregen zit ik vol HUH-momenten.
Hoi iedereen,

Helblauwe ogen.. Ex had een mix van groen en bruin. Het is een goed advies om er niets mee te doen. Gek dat iemand weet dat je liefdesverdriet hebt en dan alsnog probeert te versieren. Anderzijds, misschien wil hij gewoon iets aardig zeggen omdat hij weet dat liefdesverdriet niet fijn is.. Het is een knappe man. Ex is niet de enige die knap is.. Gelukkig helpt deze ontmoeting mij verder in de verwerking. Het streept het idee weg dat ik een oude vrijster word, ex is er namelijk niet meer. Ik heb flink mijn best gedaan om voor ex te vechten en hij deed geen enkele moeite om mij die hand te reiken. Deze ontmoeting laat zien dat echt meer vissen in de zee zijn. Ik dank jullie wel voor jullie steun Voor het eerst in tijden voel ik me blij weten jullie dat? Zo maar, iemand op straat die me nog een keer wilde zien. Ex wil me helemaal niet zien. Ok... maar mijn leven kan verder. Het leven eindigt niet bij ex!

Straks verhuizen, op mezelf, werken, een nieuw leven EN ik kan daadwerkelijk wat doen met de aandacht van anderen. Daarvoor stond ik niet open, want Ex was de enige, de enige man die slim, knap en uniek is.. ik hou van hem en zie een toekomst met hem. Een huisje in een dorp dat zijn naam aan bossen, rust en wijsheid ontleent. Vlakbij het meer waar we in een bootje konden dobberen. Ex zou het gras maaien, ik zou thee zetten.

En nu die droom er niet meer is, kan ik nog altijd een nieuwe droom beginnen! Met een andere man, met nieuwe verwachtingen. Eerst maar over Ex heen komen. Hem daarna ooit facen. Mijn twee beloftes aan hem en mezelf inlossen. Ik wens Ex een goed en gelukkig leven toe.

Bloem: ik zou echt weggaan. Al kost het me geld, schulden etc. Ik zou geen seconde daar langer blijven. Het is geen vluchten meid. Het is nooit te laat om je waardigheid te behouden, hoe erg je je in het verleden veraagd hebt! Ik ken je gevoel. Ik ken je gevoel van afhankelijkheid aan hem, of het nou om intellectueel of financieel vermogen gaat. Maar je waardigheid, dat kan hij je niet afnemen, al verlaat hij je 'omdat hij het echt niet ziet zitten' of omdat hij een ander heeft.
Nou ja, ik had het toch afgelopen vrijdag ook weer.

Ik ben echt een stoer chicky.

Heb altijd wel een praatje klaar, maar bij het zien van die leukerd van het terras....

Geen gespreksstof.

Ik zit dan ook werkelijk op de fiets met zo'n vragend hoofd

"huh....waarom ZEI ik nou niets?"

Maar weer even on topic, Bloem, hoe lang ben je nog van plan zo te blijven leven dan?

Hebben jullie een ultimatum, of zien jullie maar?
Opnieuwleven, jij klinkt lekker positief vandaag!

Hou dat gevoel lekker vast meis!
Hahahaha ja ik ben ook wel stoer. Heb echter 9 v/d 10 keer bij Mr X dat ik achteraf denk: 'Sufkut! Waarom zei je dat nou (niet)?!'

Stapje voor stapje... Deze meiden komen er wel!
Jawel...als het met ons al lukt, lukt het deze meiden zeker!
Hoi hoi,

Ik zie mijn ex nog elke dag. Ik werk voor zijn bedrijf, het is soms lastig, maar ook erg fijn. OMdat we nog wel erg veel gevoel hebben voor elkaar.

Maar samen in 1 huis wonen, lijk me knap lastig. Laat staan dat het in 1 bedrijf zitten soms al behoorlijk onhandig kan zijn als je je gevoel even niet Under control hebt..

knap hoor...
Ik denk nog 3 weken... heb net te horen gekregen dat al het papierwerk rond is. Dan gaat het naar de bank (zucht dat duurt altijd zo lang) en dan mag ik naar de notaris, dan neem ik meteen vrij en ben ik viva la pleitos. Maarre. ik woon dan ook aan het andere kant van het land. Kom hem dus niet meer tegen...maar die klote hyves altijd blegh... kan je een website blokkeren van er naar te kijken ?;)
Hem gewoon als vriend uit je Hyves gooien en vragen of hij zijn profiel wil afschermen,...opgelost Bloem!

Of zelf de discipline opbrengen om niet meer te kijken

Gek genoeg heb ik daar ook nooit echt moeite mee gehad.

Ik wist namelijk hoeveel pijn ik mezelf daar mee zou doen.
Zaken zijn niet zo ingewikkeld...

Heb zelf net iemands nummer en alle gegevens gewist, om mezelf te beschermen zodat ik geen contact opneem. Lastig, maar zo houd je wel de controle.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven