Hij vindt me te dik
zaterdag 23 mei 2020 om 16:47
Hoi,
Mijn vriend met wie ik nu 2,5 jaar samen ben. Vind me te stevig geworden en dat vind hij minder aantrekkelijk. Het is echt niet zo dat ik 20kg aan ben gekomen maar het schelen er wel 10. Dit vind ik ook echt niet fijn Maar ik probeer al mijn hele leven lang af te vallen.
Toen ik hem leerde kennen was het net uit met mijn vorige vriend en ik was totaal niet opzoek naar een nieuwe, ik at niet zo goed doe het verdriet en viel 5 kg af. Toen het beter met me ging zaten die er natuurlijk zo weer bij.
Ik vind oprecht dat je dingen tegen elkaar moet uitspreken maar dit is al de 2e keer dat hij door zegt. Toen ben wat afgevallen maar dus ook weer aangekomen.
We zijn al 1,5 jaar bezig voor een kindje maar dat lukt niet. Ik begin nu steeds meer aan onze relatie te twijfelen. Hij heeft me deze maand ten huwelijk gevraagd maar nu weet ik dus niet zo goed of ik het plaatje wil van trouwen en kindjes, of dat ik het ook echt met hem wil.
Ik gok als ik naakt voor hem zou staan dat hij niet opspringt, zoals een man wel hoort te doen. Dat laat mij ook twijfelen.
Hij is heel lief, maar snel geïrriteerd en chagrijnig als hij moe is.
Is dit een dip in de relatie, of zijn we echt bij elkaar omdat we huisje boompje beestje willen en kan dat met elkaar maar houden we eigenlijk niet meer van elkaar.
We staan juist nu voor belangrijke beslissingen, kindje en trouwen.
Ohjaa en ik ben 30 dus toch wel een leeftijd om keuzes te maken.
Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Advies is welkom.
Mijn vriend met wie ik nu 2,5 jaar samen ben. Vind me te stevig geworden en dat vind hij minder aantrekkelijk. Het is echt niet zo dat ik 20kg aan ben gekomen maar het schelen er wel 10. Dit vind ik ook echt niet fijn Maar ik probeer al mijn hele leven lang af te vallen.
Toen ik hem leerde kennen was het net uit met mijn vorige vriend en ik was totaal niet opzoek naar een nieuwe, ik at niet zo goed doe het verdriet en viel 5 kg af. Toen het beter met me ging zaten die er natuurlijk zo weer bij.
Ik vind oprecht dat je dingen tegen elkaar moet uitspreken maar dit is al de 2e keer dat hij door zegt. Toen ben wat afgevallen maar dus ook weer aangekomen.
We zijn al 1,5 jaar bezig voor een kindje maar dat lukt niet. Ik begin nu steeds meer aan onze relatie te twijfelen. Hij heeft me deze maand ten huwelijk gevraagd maar nu weet ik dus niet zo goed of ik het plaatje wil van trouwen en kindjes, of dat ik het ook echt met hem wil.
Ik gok als ik naakt voor hem zou staan dat hij niet opspringt, zoals een man wel hoort te doen. Dat laat mij ook twijfelen.
Hij is heel lief, maar snel geïrriteerd en chagrijnig als hij moe is.
Is dit een dip in de relatie, of zijn we echt bij elkaar omdat we huisje boompje beestje willen en kan dat met elkaar maar houden we eigenlijk niet meer van elkaar.
We staan juist nu voor belangrijke beslissingen, kindje en trouwen.
Ohjaa en ik ben 30 dus toch wel een leeftijd om keuzes te maken.
Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Advies is welkom.
anoniem_398304 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 16:52
Reden: Typfouten
Reden: Typfouten
4.55% gewijzigd
zaterdag 23 mei 2020 om 17:14
Begreep het niet zo. TO zegt: ik gok dat als ik naakt voor hem sta...
Hoezo je gokt? Ziet hij je nooit naakt dan? En zo wel, dan zie je toch hoe hij daar op reageert? Ik weet 100% zeker dat als ik naakt voor mijn man ga sta, daar zeker een bepaalde reactie op komt van hem. Niet dat het hem niks doet. In tegendeel.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:14
Lily08 schreef: ↑23-05-2020 17:02Nee wij werken allebei gewoon en het gaat juist heel goed als wij wel bij elkaar zijn, dat is het probleem niet.
Het vruchtbaarheid probleem ligt bij mij partner. Hij heeft traagzaad. Ik heb wel iets overgewicht maar niet aanzienlijk. We lopen al in het ziekenhuis en met mij is niks mis volgens de onderzoeken ook mn gewicht is goed genoeg volgens de dokter![]()
Als de dokter het goed vindt is alles okee
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:16
Nee dat ben je niet, heb je wel gelezen? Het gaat om de manier waarop.
Ja precies, dankjewel. Ik vind het goed om alles te bespreken maar wel met respect voor elkaar. Zeggen dat ik te dik ben een me daarmee ook meteen onaantrekkelijk noemen is in mijn ogen niet respectvol. Terwijl ik hem wel neem met al zn minpunten. Iedereen heeft plus en minpunten. Maar ik accepteer hem wel zoals hij is. En hij mij niet heb ik het gevoel.
Ja precies, dankjewel. Ik vind het goed om alles te bespreken maar wel met respect voor elkaar. Zeggen dat ik te dik ben een me daarmee ook meteen onaantrekkelijk noemen is in mijn ogen niet respectvol. Terwijl ik hem wel neem met al zn minpunten. Iedereen heeft plus en minpunten. Maar ik accepteer hem wel zoals hij is. En hij mij niet heb ik het gevoel.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:16
Ik denk dat je het groter maakt dan dat het is, TO. Hoe heeft hij dit gezegd? Heeft hij letterlijk gezegd dat hij je minder aantrekkelijk vindt? Kijk ik ben ook een aantal kilootjes aangekomen sinds ik thuiswerk en dat heeft mijn vriend ook aangegeven. Maar meer in de trant van 'he schat, we zijn allebei een beetje aangekomen tijdens dit thuiswerken, het kan wel weer wat strakker, laten we wat meer gaan bewegen en gezonder eten'.
Dat vind ik alleen maar lief en eerlijk dat hij dat aangeeft. En als hij je deze maand ook nog ten huwelijk heeft gevraagd, dan houdt hij dus blijkbaar ook met 10kg meer van je. Probeer samen wat gezonder te doen en te sporten!
Dat vind ik alleen maar lief en eerlijk dat hij dat aangeeft. En als hij je deze maand ook nog ten huwelijk heeft gevraagd, dan houdt hij dus blijkbaar ook met 10kg meer van je. Probeer samen wat gezonder te doen en te sporten!
zaterdag 23 mei 2020 om 17:17
Dit ja! Een man "hoort" helemaal niets te doen. Iedere man is anders. Mijn vriend heeft ook geen zin in seks als hij moe en chagarijnig is, als ik naakt voor hem zou gaan staan zou dat hem nog geirriteerder maken. Helemaal niet gek.
Aan de andere kant, het is ook niet gek dat jouw gewicht fluctueert. Twijfel je echt puur en alleen om deze opmerking die hij maakt? Hou jij wel genoeg van hem om met hem te trouwen en kinderen te krijgen? Hij heeft je immers wel ten huwelijk gevraagt met het gewicht dat je hebt.
anoniem_380527 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 17:18
6.19% gewijzigd
zaterdag 23 mei 2020 om 17:17
Maar waarom blijf je dan met deze kerel naar 't ziekenhuis lopen en wil je persé een kind van hem?Lily08 schreef: ↑23-05-2020 17:16Nee dat ben je niet, heb je wel gelezen? Het gaat om de manier waarop.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 23 mei 2020 om 17:19
Pff lekker dan.. Als je met deze dude aan kinderen begint zou hij je na de bevalling dus ook het liefst meteen naar Fat Camp sturen zodat je zo snel mogelijk weer aantrekkelijk wordt voor zijn weigerpikkie?Lily08 schreef: ↑23-05-2020 17:16Ja precies, dankjewel. Ik vind het goed om alles te bespreken maar wel met respect voor elkaar. Zeggen dat ik te dik ben een me daarmee ook meteen onaantrekkelijk noemen is in mijn ogen niet respectvol. Terwijl ik hem wel neem met al zn minpunten. Iedereen heeft plus en minpunten. Maar ik accepteer hem wel zoals hij is. En hij mij niet heb ik het gevoel.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:19
Hij kan nergens anders terecht.purake schreef: ↑23-05-2020 17:16Ik denk dat je het groter maakt dan dat het is, TO. Hoe heeft hij dit gezegd? Heeft hij letterlijk gezegd dat hij je minder aantrekkelijk vindt? Kijk ik ben ook een aantal kilootjes aangekomen sinds ik thuiswerk en dat heeft mijn vriend ook aangegeven. Maar meer in de trant van 'he schat, we zijn allebei een beetje aangekomen tijdens dit thuiswerken, het kan wel weer wat strakker, laten we wat meer gaan bewegen en gezonder eten'.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:20
Ik vind iedereen wel weer lekker heftig reageren, met dat het een slapjanus is en dat je hier echt geen kinderen mee moet maken.
Moet hij TO dan maar 30 kg laten aankomen en dan pas zeggen dat hij haar te dik vindt? 10 kg is nog prima te overzien hoor, zouden jullie niet eerlijk zijn tegen jullie man dan?
Moet hij TO dan maar 30 kg laten aankomen en dan pas zeggen dat hij haar te dik vindt? 10 kg is nog prima te overzien hoor, zouden jullie niet eerlijk zijn tegen jullie man dan?
zaterdag 23 mei 2020 om 17:21
Ik ben ook altijd veel aan het lijnen geweest. Net als jij 5-10 kilo overgewicht. Na mn zwangerschappen krijg ik het er dus bijna niet meer af. Gaat echt veeeel lastiger dan saarvoor.
Is wel iets om rekening mee te houden. Voor ik zwanger raakte had ik op dat moment geen overgewicht. Na de tweede bijna 10 kilo zwaarder dan toen. En daar moet ik nog voor lijnen ook.
Gelukkig vindt mijn man er niets van, daar zou ik echt heel ongelukkig van worden.
Is wel iets om rekening mee te houden. Voor ik zwanger raakte had ik op dat moment geen overgewicht. Na de tweede bijna 10 kilo zwaarder dan toen. En daar moet ik nog voor lijnen ook.
Gelukkig vindt mijn man er niets van, daar zou ik echt heel ongelukkig van worden.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:21
En een buikwand- en schaamlipcorrectie waarschijnlijk.
Zou in elk geval weer netjes aan de anticonceptie gaan en de komende paar jaar nog 'ns goed nadenken over deze relatie.
Als je ziek wordt en daardoor ook lichamelijk wat minder aantrekkelijk wordt, laat hij je dan ook vallen als 'n baksteen?
zaterdag 23 mei 2020 om 17:22
Bij 10 kilo zou het mij toch écht geen bal kunnen schelen.purake schreef: ↑23-05-2020 17:20Ik vind iedereen wel weer lekker heftig reageren, met dat het een slapjanus is en dat je hier echt geen kinderen mee moet maken.
Tenzij eventueel misschien als hij vantevoren morbide obees was.
Bij 50 kilo zal ik een keer alarm slaan.
Ik zou die 5 à 10 kilo bovendien waarschijnlijk niet eens zien.
En we staan ook niet naast elkaar als 1 van ons 2 op de weegschaal staat, dus nope ... we kennen elkaars gewicht niet.
Is dit nu later?
zaterdag 23 mei 2020 om 17:23
Ja een echte vent zet zich daar overheen of zo. Maar face it, mannen hebben toch ook gewoon ogen?purake schreef: ↑23-05-2020 17:20Ik vind iedereen wel weer lekker heftig reageren, met dat het een slapjanus is en dat je hier echt geen kinderen mee moet maken.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:24
Ik denk dat je 10 kg best ziet als je gewoon slank bent. Bij mij zie je 5 kg al wel hoor en ik heb gewoon een gezond gewicht.Wissewis schreef: ↑23-05-2020 17:22Bij 10 kilo zou het mij toch écht geen bal kunnen schelen.
Tenzij eventueel misschien als hij vantevoren morbide obees was.
Bij 50 kilo zal ik een keer alarm slaan.
Ik zou die 5 à 10 kilo bovendien waarschijnlijk niet eens zien.
En we staan ook niet naast elkaar als 1 van ons 2 op de weegschaal staat, dus nope ... we kennen elkaars gewicht niet.
En als je pas bij 50 kg alarm slaat, dan laat je je partner dus lekker ongezond leven. Dat is lief zeg.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:24
Pcies. Mijn man is ook de jonge god niet meer die hij 22 jaar geleden was. Ook maar aanspreken dan op zijn buik en zijn grijze haren?Trientje74 schreef: ↑23-05-2020 17:04Dit. Ik vraag me altijd af: als ze 10 kilo al moeilijk vinden, hoe gaan ze dan rimpels, tepelkloven, het litteken als je onverhoopt een keizersnede zou moeten hebben en weet ik het wat handelen? Tis niet alsof je met een lijf van een 20-jarige 80 wordt (tenzij je er een smak geld en een chirurg tegen aangooit).
zaterdag 23 mei 2020 om 17:25
Nee hoor, ik vind ook dat je elkaar erop aan mag spreken. Ik doe bijv vaak oefeningen thuis en ben sportief. Ik merk dat man dat fijn vindt. Complimenteert me vaak met mn lichaam en geeft aan dat hij het aan mn lichaam ziet dat ik oefeningen doe. Ik wil niet zeggen dat hij bij me weggaat ofzo als ik hiermee zou stoppen en 10kg aankom. Maar denk wel dat hij wel eens iets over zou zeggen. Weet ik dus niet uit ervaring maar dat denk ik. Net zoals dat ik het jammer zou vinden als hij 10kg aankomt. Ik hou meer van een wat strakker lijf. En snap ook dat naarmate we ouder worden dat lijf steeds minder strak zal zijn. Prima, niks aan te doen. Maar zo lang we nog fit zijn vind ik het fijn dat hij wat moeite doet om er goed uit te zien, sporten dus.
En gaat er natuurlijk om hoe je elkaar aanspreekt. Op een normale manier kan je er best iets over zeggen.
tulpje21 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 17:29
1.10% gewijzigd