Hij vindt me te dik

23-05-2020 16:47 970 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn vriend met wie ik nu 2,5 jaar samen ben. Vind me te stevig geworden en dat vind hij minder aantrekkelijk. Het is echt niet zo dat ik 20kg aan ben gekomen maar het schelen er wel 10. Dit vind ik ook echt niet fijn Maar ik probeer al mijn hele leven lang af te vallen.
Toen ik hem leerde kennen was het net uit met mijn vorige vriend en ik was totaal niet opzoek naar een nieuwe, ik at niet zo goed doe het verdriet en viel 5 kg af. Toen het beter met me ging zaten die er natuurlijk zo weer bij.
Ik vind oprecht dat je dingen tegen elkaar moet uitspreken maar dit is al de 2e keer dat hij door zegt. Toen ben wat afgevallen maar dus ook weer aangekomen.
We zijn al 1,5 jaar bezig voor een kindje maar dat lukt niet. Ik begin nu steeds meer aan onze relatie te twijfelen. Hij heeft me deze maand ten huwelijk gevraagd maar nu weet ik dus niet zo goed of ik het plaatje wil van trouwen en kindjes, of dat ik het ook echt met hem wil.
Ik gok als ik naakt voor hem zou staan dat hij niet opspringt, zoals een man wel hoort te doen. Dat laat mij ook twijfelen.
Hij is heel lief, maar snel geïrriteerd en chagrijnig als hij moe is.
Is dit een dip in de relatie, of zijn we echt bij elkaar omdat we huisje boompje beestje willen en kan dat met elkaar maar houden we eigenlijk niet meer van elkaar.
We staan juist nu voor belangrijke beslissingen, kindje en trouwen.
Ohjaa en ik ben 30 dus toch wel een leeftijd om keuzes te maken.

Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Advies is welkom.
anoniem_398304 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 16:52
Reden: Typfouten
4.55% gewijzigd
Ik vind het belangrijk dat mijn man lekker in zijn vel zit en als hij bijvoorbeeld plotseling minder gaat bewegen en aankomt dan maak ik dat bespreekbaar. Maar dat is vooral vanuit de insteek dat ik wil dat het goed met hem gaat en dat hij zelf lekker in zijn vel zit en gezond is.. Omdat ik om hem geef.

Hoe aantrekkelijk hem ik vind zit ook niet vast aan een bepaald gewicht. Kijk als iemand zichzelf begint te verslonzen en daardoor aankomt of juist afvalt is dat niet aantrekkelijk, maar ik vind het wel heel egocentrisch om je als liefdespartner dan niet te bekommeren om wat daar achter zit en alleen maar te focussen op het esthetische en iemands aantrekkelijkheid. :roll:
roseaux wijzigde dit bericht op 23-05-2020 17:03
0.96% gewijzigd
Zou maar zeker niet zwanger worden als hij je nu al te dik vindt. Als hij zo op de uiterlijkheden is dan vind hij vast ook iets van een buik vol striae.
LunchLover schreef:
23-05-2020 17:03
Rennen. Hard en ver.
Sowieso een goeie tip
Murrmurr schreef:
23-05-2020 17:02
Ja maar kijk als ze al morbide obees was toen ze mekaar ontmoetten en hij toch hoteldebotel verliefd werd en zij probeert al haar hele leven af te vallen, dan kan het toch theoretisch zo zijn dat hij later denkt van ik wil wel graag samen oud worden en dit is niet meer verantwoord met nog die extra 10. Ik speel ook maar even advocaat van de bokkelul
Na wat meer info van de TO denk ik dat hij zijn slapperigheid af reageert op de flinke billen van de TO, zodat het net lijkt alsof het aan haar ligt, terwijl hij gewoon het probleem is.
Cateautje schreef:
23-05-2020 16:52
Als hij niet in het geheel van je houdt, dan lijkt mij dat ik het risico van trouwen en kindjes niet zou nemen.
Als het goed is houdt een man van je met alle wobbly bits erbij, doetie dat niet en vind hij je alleen aantrekkelijk met een kippekont, dan is het een leeghoofd die maar zijn heil moet gaan zoeken in de disco.
Dit. Ik vraag me altijd af: als ze 10 kilo al moeilijk vinden, hoe gaan ze dan rimpels, tepelkloven, het litteken als je onverhoopt een keizersnede zou moeten hebben en weet ik het wat handelen? Tis niet alsof je met een lijf van een 20-jarige 80 wordt (tenzij je er een smak geld en een chirurg tegen aangooit).
Murrmurr schreef:
23-05-2020 17:04
Sowieso een goeie tip
:HA:
Lily08 schreef:
23-05-2020 16:59
Maar alles opgeven is ook een mega stap dat heb ik ruim 2,5 jaar geleden ook al een keer gedaan. Dat maakt het lastig.
Maar over 20 jaar terugdenken aan de afgelopen jaren en erachter komen dat je niet volledig jezelf en gelukkig was is natuurlijk ook niets.

Heb je nu een 'gezond' gewicht? (niet dat het antwoord mij in mijn mening heel erg zal veranderen hoor).

De bouw van een mens veranderd in de loop der jaren. Als je je al je hele leven vecht tegen de kilo's en je vriend waar je van houd moppert over je gewicht dan zou ik daar heel ongelukkig en verdrietig van worden. Zeker als ik van mijzelf weet dat het afvallen niet makkelijk gaat.

Maar ik vul nu heel veel in, en dat is eigenlijk niet helemaal mijn ding.

:hug:
Ben ik de enige die vindt dat je partner je mag aanspreken op 10 kg aangekomen gewicht? Hij heeft toch niet gezegd dat ie niet meer van haar houdt of iets dergelijks? Ik zou mijn vriend er ook zeker op aanspreken en aandringen anders te gaan eten/ sporten. Je wilt toch het beste voor elkaar? Andersom vind ik dat mannen dit ook bij hun vriendin mogen doen. 10 kg is best wat om binnen een paar jaar aan te komen en een mooi op tijd stadium om gezonde gewoontes te ontwikkelen om dit niet uit de hand te laten lopen.
zonnedauwregenboog wijzigde dit bericht op 23-05-2020 17:08
3.71% gewijzigd
- Fight for your right to party -
Ja, jij bent 10 kilo dikker dus mijn piemel die al moeite heeft met stijgeren ( wat heel naar is hoor maar kom op..) die doet het nu helemaal niet meer.

Zoiets?
PCOS door overgewicht krijg je niet van een kilo of 10 hoor.

Ik heb helemaal geen PCOS😑 hij heeft juist traagzaad. En ik heb idd 10 kg overgewicht.
Murrmurr schreef:
23-05-2020 17:04
Sowieso een goeie tip

:rofl:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
ZonnedauwRegenboog schreef:
23-05-2020 17:05
Ben ik de enige die vindt dat je partner je mag aanspreken op 10 kg aangekomen gewicht? Hij heeft toch niet gezegd dat ie niet meer van haar houdt of iets dergelijks? Ik zou mijn vriend er ook zeker op aanspreken en aandringen anders te gaan eten/ sporten. Je wilt toch het beste voor elkaar? Andersom vind ik dat mannen dit ook bij hun vriendin mogen doen. 10 kg is best wat en een mooi op tijd stadium om gezonde gewoontes te ontwikkelen om dit niet uit de hand te laten lopen.
Nee dat ben je niet, heb je wel gelezen? Het gaat om de manier waarop.
Ben ik de enige die vindt dat je partner je mag aanspreken op 10 kg aangekomen gewicht? Hij heeft toch niet gezegd dat ie niet meer van haar houdt of iets dergelijks? Ik zou mijn vriend er ook zeker op aanspreken en aandringen anders te gaan eten/ sporten. Je wilt toch het beste voor elkaar? Andersom vind ik dat mannen dit ook bij hun vriendin mogen doen. 10 kg is best wat en een mooi op tijd stadium om gezonde gewoontes te ontwikkelen om dit niet uit de hand te laten lopen.
Ja, je bent de enige !!!
Ik zou toch even goed bedenken of jullie wel kinderen moeten gaan maken. Het klinkt niet zo heel hecht allemaal en met een kind krijg je toch weer een schuldgevoel dat je kind een scheiding moet meemaken.
Mijn type partner zou je niet zijn met je 'mag aanspreken'. :-D :-D
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 17:08
1.27% gewijzigd
Lastig.... iemand aantrekkelijk vinden is ook geen keuze he.

Ik gok als ik naakt voor hem zou staan dat hij niet opspringt, zoals een man wel hoort te doen. Dat laat mij ook twijfelen.

Hoezo "hoort" een man dat te doen, als ik een vriend zou hebben en die krijgt een flinke buik dan spring ik daar ook niet van op.
Cateautje schreef:
23-05-2020 17:07
Ja, je bent de enige !!!
:proud: Ik twijfel nog
Ik spring sowieso niet op voor een naakt iemand.
Murrmurr schreef:
23-05-2020 17:08
:proud: Ik twijfel nog
Don't leave me in the steak babe.
Murrmurr schreef:
23-05-2020 17:02
Ik speel ook maar even advocaat van de bokkelul
:-D
Cateautje schreef:
23-05-2020 17:09
Don't leave me in the steak babe.
Ik hink op twee gedachten. In de disco.
ik denk dat het staat of valt met hoe iets gezegd wordt en met welke intentie. Alleen maar zeggen: je bent te dik, is gewoon lullig en bot, maar als hij zou zeggen, meid ik hou zielsveel van en het maakt mij niks uit die 10 kg, maar ik zie dat jij er last van hebt, dus wat en hoe kunnen we er aan doen, vind ik het toch wat anders.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Lady*Voldemort schreef:
23-05-2020 16:54
Alweer iemand die een bokkelul heeft getroffen.
Ja het loopt storm op de relatiepijler.
Murrmurr schreef:
23-05-2020 17:11
Ik hink op twee gedachten. In de disco.
Als hij roestvrijstaal zou kunnen produceren zou ik met je mee hinken, echt.
Als hij na 2 jaar en 5 kilo (je stond op -5, dus er is eigenlijk maar 5 kilo bijgekomen) al zo'n drama verkoopt, wil ik niet weten wat dat na 15 jaar is.

Als je 40 of 45 bent, er hier en daar een rimpel zit, er nog eens 5 kilo extra is blijven hangen na 2 of 3 zwangerschappen, er striemen te zien zijn, ...

Ik zou met deze kerel niet aan kinderen beginnen en zou een virieler type zoeken.
Waar je niet de medische mallemolen voor in moet om kinderen mee te krijgen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven