Hij vindt me te dik
zaterdag 23 mei 2020 om 16:47
Hoi,
Mijn vriend met wie ik nu 2,5 jaar samen ben. Vind me te stevig geworden en dat vind hij minder aantrekkelijk. Het is echt niet zo dat ik 20kg aan ben gekomen maar het schelen er wel 10. Dit vind ik ook echt niet fijn Maar ik probeer al mijn hele leven lang af te vallen.
Toen ik hem leerde kennen was het net uit met mijn vorige vriend en ik was totaal niet opzoek naar een nieuwe, ik at niet zo goed doe het verdriet en viel 5 kg af. Toen het beter met me ging zaten die er natuurlijk zo weer bij.
Ik vind oprecht dat je dingen tegen elkaar moet uitspreken maar dit is al de 2e keer dat hij door zegt. Toen ben wat afgevallen maar dus ook weer aangekomen.
We zijn al 1,5 jaar bezig voor een kindje maar dat lukt niet. Ik begin nu steeds meer aan onze relatie te twijfelen. Hij heeft me deze maand ten huwelijk gevraagd maar nu weet ik dus niet zo goed of ik het plaatje wil van trouwen en kindjes, of dat ik het ook echt met hem wil.
Ik gok als ik naakt voor hem zou staan dat hij niet opspringt, zoals een man wel hoort te doen. Dat laat mij ook twijfelen.
Hij is heel lief, maar snel geïrriteerd en chagrijnig als hij moe is.
Is dit een dip in de relatie, of zijn we echt bij elkaar omdat we huisje boompje beestje willen en kan dat met elkaar maar houden we eigenlijk niet meer van elkaar.
We staan juist nu voor belangrijke beslissingen, kindje en trouwen.
Ohjaa en ik ben 30 dus toch wel een leeftijd om keuzes te maken.
Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Advies is welkom.
Mijn vriend met wie ik nu 2,5 jaar samen ben. Vind me te stevig geworden en dat vind hij minder aantrekkelijk. Het is echt niet zo dat ik 20kg aan ben gekomen maar het schelen er wel 10. Dit vind ik ook echt niet fijn Maar ik probeer al mijn hele leven lang af te vallen.
Toen ik hem leerde kennen was het net uit met mijn vorige vriend en ik was totaal niet opzoek naar een nieuwe, ik at niet zo goed doe het verdriet en viel 5 kg af. Toen het beter met me ging zaten die er natuurlijk zo weer bij.
Ik vind oprecht dat je dingen tegen elkaar moet uitspreken maar dit is al de 2e keer dat hij door zegt. Toen ben wat afgevallen maar dus ook weer aangekomen.
We zijn al 1,5 jaar bezig voor een kindje maar dat lukt niet. Ik begin nu steeds meer aan onze relatie te twijfelen. Hij heeft me deze maand ten huwelijk gevraagd maar nu weet ik dus niet zo goed of ik het plaatje wil van trouwen en kindjes, of dat ik het ook echt met hem wil.
Ik gok als ik naakt voor hem zou staan dat hij niet opspringt, zoals een man wel hoort te doen. Dat laat mij ook twijfelen.
Hij is heel lief, maar snel geïrriteerd en chagrijnig als hij moe is.
Is dit een dip in de relatie, of zijn we echt bij elkaar omdat we huisje boompje beestje willen en kan dat met elkaar maar houden we eigenlijk niet meer van elkaar.
We staan juist nu voor belangrijke beslissingen, kindje en trouwen.
Ohjaa en ik ben 30 dus toch wel een leeftijd om keuzes te maken.
Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Advies is welkom.
anoniem_398304 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 16:52
Reden: Typfouten
Reden: Typfouten
4.55% gewijzigd
zaterdag 23 mei 2020 om 17:32
Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik zeg ALS. Dan kan ik het me voorstellen. Daarnaast heb ik ook al twee keer de vraag gesteld hoe haar vriend dit heeft gebracht.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:35
Volgens mij wel. Aan de reacties te zien.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:35
Kijk, dat is het. Je man houdt van je, omdat jij jij bent. Meer zou niet nodig moeten zijn.Skawa schreef: ↑23-05-2020 17:32Ik worstel ook altijd met mijn gewicht. Heb ook pco’s en schildklier problemen. Ik had het goed onder controle maar nu na zwangerschap nummer 2 ( 16 weken geleden bevallen) ben ik wel echt fors te zwaar. Het stomme is dat ik niet anders eet dan anders. Erg frustrerend en afvallen gaat zeer moeizaam.
Mijn partner zegt er nooit iets over. Ik heb nog nooit negatieve opmerkingen van hem gehad over mijn lijf ook niet toen ik na zwangerschap 1 behoorlijk aangekomen was. Ik merk het ook niet aan zijn lust. Hij is altijd gek op mij en mijn lijf.
Dat gun ik jou ook to. Zo wordt je toch onzeker en als jullie relatie helemaal goed zat was je niet in dit stadium ( bezig met kind) aan het twijfelen
zaterdag 23 mei 2020 om 17:36
zaterdag 23 mei 2020 om 17:37
ah, bespreekbaar maken versus erop aanspreken? En dat laatste is dan meer zo van 'Jezus Gerda doet er es iets aan'
zaterdag 23 mei 2020 om 17:38
Ieder zijn mening.BabyGroot schreef: ↑23-05-2020 17:31Ik vind dit heel zwart-wit. Mijn man en ik zijn beide heel sportief en eten gezond. Deze gedeelde levensstijl vinden we ook aantrekkelijk van elkaar. Als hij opeens 10 kilo zou aankomen (of ik) dan weet ik zeker dat we dat beiden niet aantrekkelijk vinden. Het buikje wat dan ontstaat niet en ook de levensstijl die dan ontstaat.
Dat staat los van een zwangerschap, want ik heb nu een beginnend buikje bij 16 weken en man vindt het prachtig.
Het gaat op de manier waarop het gezegd wordt en net zoals murr als zei, dat wordt niet echt duidelijk.
Mijn type relatie is het niet.
En zo te lezen heeft TO het liefst ook een partner die wat meer heeft met liefde op gehele pakket. Helemaal niets mis mee. En ze hoeft niet te settelen met iemand die daar anders over denkt.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:41
Ik vind je redenering een beetje vreemd. Je schrijft iets als: "Ik reken hem toch ook niet af op zijn erectieproblemen?" Vind je dus dat hij niets over jou mag zeggen omdat hij ook niet perfect is? Maar stoor jij je aan die erectieproblemen, dan zou ik er toch eens over praten. En stoor je je er niet aan, dan is het ook niet fair om daar nu over te beginnen. Dat klinkt namelijk als "ja maar jij...." en daar is nog nooit een conflict mee opgelost.
Ga eerst eens na of je je vriend nog wel zo geweldig vindt. Ben je misschien gefrustreerd over het feit dat kinderen krijgen niet lukt? Voel je je sowieso al weinig gewaardeerd misschien? Praat daarna, als dat nog relevant is, evt. eens open met hem over zijn "kritiek" op jou (waarvan we nog steeds niet weten HOE die geformuleerd werd).
Ga eerst eens na of je je vriend nog wel zo geweldig vindt. Ben je misschien gefrustreerd over het feit dat kinderen krijgen niet lukt? Voel je je sowieso al weinig gewaardeerd misschien? Praat daarna, als dat nog relevant is, evt. eens open met hem over zijn "kritiek" op jou (waarvan we nog steeds niet weten HOE die geformuleerd werd).
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
zaterdag 23 mei 2020 om 17:42
Mijn man heeft mij gelukkig ook altijd aantrekkelijk gevonden, slank en met overgewicht. Hij steunt mij bij het afvallen (maar koopt dan ook chocolade, want dat vind ik toch zo lekker) maar van hem hoeft het niet.
Dat geeft mij een heel prettig gevoel, moet ik zeggen. Hij heeft wel ooit, toen ik 20 kg kwijt was, gezegd dat hij dat mooier vond, maar helaas zaten die kilo's er na een aantal jaren weer bij. Het is en blijft een strijd voor mij en ik moet er niet aan denken dat ik naast die strijd me ook steeds onzeker moet voelen over mijn mans gevoelens voor mij.
Dat geeft mij een heel prettig gevoel, moet ik zeggen. Hij heeft wel ooit, toen ik 20 kg kwijt was, gezegd dat hij dat mooier vond, maar helaas zaten die kilo's er na een aantal jaren weer bij. Het is en blijft een strijd voor mij en ik moet er niet aan denken dat ik naast die strijd me ook steeds onzeker moet voelen over mijn mans gevoelens voor mij.
Later is nu
zaterdag 23 mei 2020 om 17:43
Weet je wat het is, er valt eigenlijk niks zinnigs te zeggen. Als je bmi door het verbreken van je relatie destijds onder de maat was en je nu een gezond gewicht hebt vind ik dat hij geen recht van spreken heeft en maar verder moet zoeken. Echter, als haar bmi destijds al over het randje van gezond zat en nu dus erboven zit zou ik dat ook niet aantrekkelijk vinden en dat ook hardop uitspreken. En dan ben ik persoonlijk meer gebaat bij de harde waarheid dan onderhuidse opmerkingen
zaterdag 23 mei 2020 om 17:44
Dreamer schreef: ↑23-05-2020 17:42
zaterdag 23 mei 2020 om 17:46
zaterdag 23 mei 2020 om 17:46
Misschien vindt hij je wel echt minder aantrekkelijk met die 10 kg extra. De vraag is of hij er mee kan leven als jij toch wat zwaarder blijft, en de vraag is ook of jij er mee kan leven dat hij die extra kilo's wat minder mooi vindt. Als 1 of beide antwoorden nee zijn, dan moeten jullie beide nog maar eens goed over deze relatie nadenken.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:47
Als je je zorgen maakt over mogelijke gezondheidsrisico's ja. Als het alleen maar een dingetje is van 'ik geil niet meer op je met die vetrolletjes' vind ik het nogal respectloos. Ik zou tenminste geen relatie willen met iemand die na zoveel jaar relatie nog steeds niet verder kwam dan het geilheidscriterium.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:49
yep! Ik noem dat altijd de neukbaarheidsfactor en wat mij betreft gaat dat na een tijdje relatie gepaard met liefde en houdt dan niet op.Lady*Voldemort schreef: ↑23-05-2020 17:47Als je je zorgen maakt over mogelijke gezondheidsrisico's ja. Als het alleen maar een dingetje is van 'ik geil niet meer op je met die vetrolletjes' vind ik het nogal respectloos. Ik zou tenminste geen relatie willen met iemand die na zoveel jaar relatie nog steeds niet verder kwam dan het geilheidscriterium.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:50
Als hij een slanke en sportieve vriendin wil, dan had ie daar achteraan moeten gaan.
Ik denk dat dit gewoon zo'n eikel is die zijn erectieproblemen probeert te overschreeuwen door TO te bekritiseren. Als TO het voor elkaar zou krijgen om die 10 kilo af te vallen, verzint hij wel weer wat anders wat niet goed is aan TO.
Ik denk dat dit gewoon zo'n eikel is die zijn erectieproblemen probeert te overschreeuwen door TO te bekritiseren. Als TO het voor elkaar zou krijgen om die 10 kilo af te vallen, verzint hij wel weer wat anders wat niet goed is aan TO.
Creativity is intelligence having fun
zaterdag 23 mei 2020 om 17:50
Precies dat.Kirby schreef: ↑23-05-2020 17:50Als hij een slanke en sportieve vriendin wil, dan had ie daar achteraan moeten gaan.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:52
Ik zou er goed over nadenken voor je een kindje met hem krijgt. Een kind krijgen veranderd sowieso je lijf. En als je al neigt naar overgewicht zou het zomaar kunnen dat je tijdens je zwangerschap echt zwaar wordt en dan gaat de zwaartekracht ook werken. Hoe gaat hij dat vinden dan?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Als de arts vind dat ze een gezond gewicht heeft en TO zelf heeft er geen last van.. waarom zou je?
Ik zou alleen geen baby willen maken met iemand die aantrekkelijkheid hangt aan 10 kilo.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 17:53
10.60% gewijzigd
Ja, daar gok ik ook op.Kirby schreef: ↑23-05-2020 17:50Als hij een slanke en sportieve vriendin wil, dan had ie daar achteraan moeten gaan.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:53
Zou jij ervoor gaan? Zou jij het erop aan laten komen tot het afknagen van de stoelpoten omdat je partner je in bed niets te bieden heeft?
Ik heb er zo eentje gehad en inderdaad, ik raakte zwaar gefrustreerd en daardoor hypernerveus. Nodeloos te stellen dat dat geen stand hield.