Hij vindt me te dik
zaterdag 23 mei 2020 om 16:47
Hoi,
Mijn vriend met wie ik nu 2,5 jaar samen ben. Vind me te stevig geworden en dat vind hij minder aantrekkelijk. Het is echt niet zo dat ik 20kg aan ben gekomen maar het schelen er wel 10. Dit vind ik ook echt niet fijn Maar ik probeer al mijn hele leven lang af te vallen.
Toen ik hem leerde kennen was het net uit met mijn vorige vriend en ik was totaal niet opzoek naar een nieuwe, ik at niet zo goed doe het verdriet en viel 5 kg af. Toen het beter met me ging zaten die er natuurlijk zo weer bij.
Ik vind oprecht dat je dingen tegen elkaar moet uitspreken maar dit is al de 2e keer dat hij door zegt. Toen ben wat afgevallen maar dus ook weer aangekomen.
We zijn al 1,5 jaar bezig voor een kindje maar dat lukt niet. Ik begin nu steeds meer aan onze relatie te twijfelen. Hij heeft me deze maand ten huwelijk gevraagd maar nu weet ik dus niet zo goed of ik het plaatje wil van trouwen en kindjes, of dat ik het ook echt met hem wil.
Ik gok als ik naakt voor hem zou staan dat hij niet opspringt, zoals een man wel hoort te doen. Dat laat mij ook twijfelen.
Hij is heel lief, maar snel geïrriteerd en chagrijnig als hij moe is.
Is dit een dip in de relatie, of zijn we echt bij elkaar omdat we huisje boompje beestje willen en kan dat met elkaar maar houden we eigenlijk niet meer van elkaar.
We staan juist nu voor belangrijke beslissingen, kindje en trouwen.
Ohjaa en ik ben 30 dus toch wel een leeftijd om keuzes te maken.
Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Advies is welkom.
Mijn vriend met wie ik nu 2,5 jaar samen ben. Vind me te stevig geworden en dat vind hij minder aantrekkelijk. Het is echt niet zo dat ik 20kg aan ben gekomen maar het schelen er wel 10. Dit vind ik ook echt niet fijn Maar ik probeer al mijn hele leven lang af te vallen.
Toen ik hem leerde kennen was het net uit met mijn vorige vriend en ik was totaal niet opzoek naar een nieuwe, ik at niet zo goed doe het verdriet en viel 5 kg af. Toen het beter met me ging zaten die er natuurlijk zo weer bij.
Ik vind oprecht dat je dingen tegen elkaar moet uitspreken maar dit is al de 2e keer dat hij door zegt. Toen ben wat afgevallen maar dus ook weer aangekomen.
We zijn al 1,5 jaar bezig voor een kindje maar dat lukt niet. Ik begin nu steeds meer aan onze relatie te twijfelen. Hij heeft me deze maand ten huwelijk gevraagd maar nu weet ik dus niet zo goed of ik het plaatje wil van trouwen en kindjes, of dat ik het ook echt met hem wil.
Ik gok als ik naakt voor hem zou staan dat hij niet opspringt, zoals een man wel hoort te doen. Dat laat mij ook twijfelen.
Hij is heel lief, maar snel geïrriteerd en chagrijnig als hij moe is.
Is dit een dip in de relatie, of zijn we echt bij elkaar omdat we huisje boompje beestje willen en kan dat met elkaar maar houden we eigenlijk niet meer van elkaar.
We staan juist nu voor belangrijke beslissingen, kindje en trouwen.
Ohjaa en ik ben 30 dus toch wel een leeftijd om keuzes te maken.
Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Advies is welkom.
anoniem_398304 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 16:52
Reden: Typfouten
Reden: Typfouten
4.55% gewijzigd
zaterdag 23 mei 2020 om 17:25
Ik weet ook niet hoe je je verder gedraagt? Verzorg je jezelf goed? Sport je? Ben je actief? Eet je gezond?
Als je inactief bent, ongezond eet en er bij loopt als een slons, zou dat bij mij bijvoorbeeld veel irritatie oproepen. Ik plak daar eigenschappen als laks en lui op bijvoorbeeld. Die 10 kilo zou me dan ook irriteren terwijl dat niet zo zou zijn als je gewoon fit en energiek leeft. Kan zoiets bij je vriend ook spelen? Is zijn levensstijl heel anders dan die van jou?
Ik zeg niet dat hij je als botte hork moet wijzen op je gewichtstoename maar wellicht dat er meer achter zit. Praat met elkaar. Waarom zegt hij zoiets? Zeker nu je voor keuzes als kids en trouwen staat.
Als je inactief bent, ongezond eet en er bij loopt als een slons, zou dat bij mij bijvoorbeeld veel irritatie oproepen. Ik plak daar eigenschappen als laks en lui op bijvoorbeeld. Die 10 kilo zou me dan ook irriteren terwijl dat niet zo zou zijn als je gewoon fit en energiek leeft. Kan zoiets bij je vriend ook spelen? Is zijn levensstijl heel anders dan die van jou?
Ik zeg niet dat hij je als botte hork moet wijzen op je gewichtstoename maar wellicht dat er meer achter zit. Praat met elkaar. Waarom zegt hij zoiets? Zeker nu je voor keuzes als kids en trouwen staat.
Ja inderdaad. Heerlijk weer om te lezen dat iedereen hem meteen een lul vindt omdat hij eerlijk is.
En blijkbaar is het gewoon terecht, anders was TO er niet zo onzeker over.
Ik lees ook nog steeds nergens met welke woorden hij het precies heeft gezegd.
Nee, ik ben het met je eens. Als mijn partner tien kilo aan zou komen, zou ik daar ook niet blij van worden. Ik zou er ook iets van zeggen en ervoor zorgen dat we samen meer gaan sporten en gezonder eten. Je bent nou eenmaal voor elkaar gevallen zoals je er in het begin van de relatie uitzag. Als mn partner toen als mollig was geweest, dan was het sowieso niks geworden. Het klinkt heel oppervlakkig, maar ik vind het gewoon niet aantrekkelijk als iemand dikker is. Net zoals sommige mensen niet van magere types houden.ZonnedauwRegenboog schreef: ↑23-05-2020 17:05Ben ik de enige die vindt dat je partner je mag aanspreken op 10 kg aangekomen gewicht? Hij heeft toch niet gezegd dat ie niet meer van haar houdt of iets dergelijks? Ik zou mijn vriend er ook zeker op aanspreken en aandringen anders te gaan eten/ sporten. Je wilt toch het beste voor elkaar? Andersom vind ik dat mannen dit ook bij hun vriendin mogen doen. 10 kg is best wat om binnen een paar jaar aan te komen en een mooi op tijd stadium om gezonde gewoontes te ontwikkelen om dit niet uit de hand te laten lopen.
Nu kan je wel zeggen 'ja maar straks ben allebei oud en verlept'. Dat klopt, maar denk dat het verschil hem zit of je er iets aan kan doen of niet. En dan nog is 'iemand aantrekkelijk vinden' niet echt een keuze. Misschien dat het niet zozeer het dik zijn is wat hij minder aantrekkelijk vind, maar het feit dat je misschien net iets minder goed voor jezelf zorgt. Zou jij het leuk vinden om je vriend aan te zien komen, terwijl je weet dat hij wel een lager gewicht zou kunnen behouden?
Nee dat ben je niet, heb je wel gelezen? Het gaat om de manier waarop.
Ja precies, dankjewel. Ik vind het goed om alles te bespreken maar wel met respect voor elkaar. Zeggen dat ik te dik ben een me daarmee ook meteen onaantrekkelijk noemen is in mijn ogen niet respectvol. Terwijl ik hem wel neem met al zn minpunten. Iedereen heeft plus en minpunten. Maar ik accepteer hem wel zoals hij is. En hij mij niet heb ik het gevoel.
Ja precies, dankjewel. Ik vind het goed om alles te bespreken maar wel met respect voor elkaar. Zeggen dat ik te dik ben een me daarmee ook meteen onaantrekkelijk noemen is in mijn ogen niet respectvol. Terwijl ik hem wel neem met al zn minpunten. Iedereen heeft plus en minpunten. Maar ik accepteer hem wel zoals hij is. En hij mij niet heb ik het gevoel.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:26
het ligt echt aan de manier waarop en met welke intentiepurake schreef: ↑23-05-2020 17:20Ik vind iedereen wel weer lekker heftig reageren, met dat het een slapjanus is en dat je hier echt geen kinderen mee moet maken.
Moet hij TO dan maar 30 kg laten aankomen en dan pas zeggen dat hij haar te dik vindt? 10 kg is nog prima te overzien hoor, zouden jullie niet eerlijk zijn tegen jullie man dan?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 23 mei 2020 om 17:27
Eens.anjer84 schreef: ↑23-05-2020 17:25Ik weet ook niet hoe je je verder gedraagt? Verzorg je jezelf goed? Sport je? Ben je actief? Eet je gezond?
purake schreef: ↑23-05-2020 17:20Ik vind iedereen wel weer lekker heftig reageren, met dat het een slapjanus is en dat je hier echt geen kinderen mee moet maken.
Moet hij TO dan maar 30 kg laten aankomen en dan pas zeggen dat hij haar te dik vindt? 10 kg is nog prima te overzien hoor, zouden jullie niet eerlijk zijn tegen jullie man dan?
Mij boeit 10 kilo niet. Ik vind mijn man voornamelijk aantrekkelijk om hem als geheel persoon. Zijn lach en grapjes en karakter vooral.
En andersom ook, als mijn man tegen mij gaat zeggen dat hij me niet meer aantrekkelijk vind als ik 10 kilo zou aankomen.. dan zat de liefde niet zo diep.
En wat als er een zwangerschap komt, hoe geil word hij dan van die uitrekbuik en die kilo's en alle andere lichamelijke veranderingen van TO?
En dus zou ik zo'n mededeling wel erg vinden en een eind breien aan de relatie.
Zo'n soort relatie hoef ik niet, dan past hij niet bij mij. Heel eerlijk. ;-)n
En als je TO's reacties leest is er nog wel meer aan de hand.
Waarom je daar zin in hebt en baby's mee wil nu snap ik niet nee.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 17:28
2.63% gewijzigd
ZonnedauwRegenboog schreef: ↑23-05-2020 17:05Ben ik de enige die vindt dat je partner je mag aanspreken op 10 kg aangekomen gewicht?
Nope. Maar dit is Vivaforum dus ik houd wijselijk m'n mond. Nou ja, bijna dan.
Nou? Je kent het lichaam van je partner toch? Kan me niet voorstellen dat je 5 of zelfs 10 kilo extra niet ziet..Wissewis schreef: ↑23-05-2020 17:22Bij 10 kilo zou het mij toch écht geen bal kunnen schelen.
Tenzij eventueel misschien als hij vantevoren morbide obees was.
Bij 50 kilo zal ik een keer alarm slaan.
Ik zou die 5 à 10 kilo bovendien waarschijnlijk niet eens zien.
En we staan ook niet naast elkaar als 1 van ons 2 op de weegschaal staat, dus nope ... we kennen elkaars gewicht niet.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:28
redbulletje schreef: ↑23-05-2020 17:03Zou maar zeker niet zwanger worden als hij je nu al te dik vindt. Als hij zo op de uiterlijkheden is dan vind hij vast ook iets van een buik vol striae.
Zoiets wilde ik ook zeggen
Aankomen tijdens zwangerschap en meer moeite hebben met het er weer af krijgen van de kilo's is iets wat bij heel veel vrouwen gebeurt. En dat maakt dat jij straks met kind moe bent, mogelijk nog wat dikker en daarbij rete onzeker. En dan zit je nog maar in je kraamtijd. Het is wel fijn dan een man te hebben, die jou onvoorwaardelijk aantrekkelijk vindt. Maakt het leven makkelijker, denk ik.
Sowieso is het, hoe ouder je wordt, lastiger om dat perfecte lichaam te behouden, dat je vriend kennelijk heel belangrijk vindt.
Later is nu
zaterdag 23 mei 2020 om 17:28
Nope ik deel je mening.ZonnedauwRegenboog schreef: ↑23-05-2020 17:05Ben ik de enige die vindt dat je partner je mag aanspreken op 10 kg aangekomen gewicht? Hij heeft toch niet gezegd dat ie niet meer van haar houdt of iets dergelijks? Ik zou mijn vriend er ook zeker op aanspreken en aandringen anders te gaan eten/ sporten. Je wilt toch het beste voor elkaar? Andersom vind ik dat mannen dit ook bij hun vriendin mogen doen. 10 kg is best wat om binnen een paar jaar aan te komen en een mooi op tijd stadium om gezonde gewoontes te ontwikkelen om dit niet uit de hand te laten lopen.
Ik val op sportieve types, niet alleen hoe het lijf eruit ziet maar ook het mentale plaatje van mentaliteit en doorzettingsvermogen. Dus als mijn vriend 10kg aankomt dan gaat er mentaal ook wat mis. Dat wil niet zeggen dat ik dan minder van hem hou, dat zegt dat er dingen zijn die we moeten bespreken.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:29
10 kilo op zich misschien niet, maar wat hiervoor ook al is gezegd, als ze inderdaad ongezond eet en inactief is, dan snap ik dat vriend zich daaraan gaat ergeren. En nergens staat dat zijn liefde niet diep zit, want hij heeft haar deze maand nog ten huwelijk gevraagd.Luci_Morgenster schreef: ↑23-05-2020 17:27Mij boeit 10 kilo niet. Ik vind mijn man voornamelijk aantrekkelijk om hem als geheel persoon. Zijn lach en grapjes en karakter vooral.
En andersom ook, als mijn man tegen mij gaat zeggen dat hij me niet meer aantrekkelijk vind als ik 10 kilo zou aankomen.. dan zat de liefde niet zo diep.
En wat als er een zwangerschap komt, hoe geil word hij dan van die uitrekbuik en die kilo's en alle andere lichamelijke veranderingen van TO?
zaterdag 23 mei 2020 om 17:31
Ja iedereen doet wel heel stoer alsof dat een of andere edgy mening is waarmee je een dappere uitzondering bent (net als ZonnedauwRegenboog 'Ben ik de enige?'), maar volgens mij is niemand erop tegen om dat op een respectvolle manier bespreekbaar te maken.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:31
Ik vind dit heel zwart-wit. Mijn man en ik zijn beide heel sportief en eten gezond. Deze gedeelde levensstijl vinden we ook aantrekkelijk van elkaar. Als hij opeens 10 kilo zou aankomen (of ik) dan weet ik zeker dat we dat beiden niet aantrekkelijk vinden. Het buikje wat dan ontstaat niet en ook de levensstijl die dan ontstaat.Luci_Morgenster schreef: ↑23-05-2020 17:27Mij boeit 10 kilo niet. Ik vind mijn man voornamelijk aantrekkelijk om hem als geheel persoon.
En andersom ook, als mijn man tegen mij gaat zeggen dat hij me niet meer aantrekkelijk vind als ik 10 kilo zou aankomen.. dan zat de liefde niet zo diep. En wat als er een zwangerschap komt, hoe geil word hij dan van die uitrekbuik en die kilo's en alle andere lichamelijke veranderingen...
Dat staat los van een zwangerschap, want ik heb nu een beginnend buikje bij 16 weken en man vindt het prachtig.
Het gaat op de manier waarop het gezegd wordt en net zoals murr als zei, dat wordt niet echt duidelijk.
zaterdag 23 mei 2020 om 17:32
ZonnedauwRegenboog schreef: ↑23-05-2020 17:05Ben ik de enige die vindt dat je partner je mag aanspreken op 10 kg aangekomen gewicht? Hij heeft toch niet gezegd dat ie niet meer van haar houdt of iets dergelijks? Ik zou mijn vriend er ook zeker op aanspreken en aandringen anders te gaan eten/ sporten. Je wilt toch het beste voor elkaar? Andersom vind ik dat mannen dit ook bij hun vriendin mogen doen. 10 kg is best wat om binnen een paar jaar aan te komen en een mooi op tijd stadium om gezonde gewoontes te ontwikkelen om dit niet uit de hand te laten lopen.
Nee, dat ben je waarschijnlijk niet. Ik ben heel blij dat mijn man niet zo is, daar niet van.
Maar TO had al moeite met haar gewicht toen hij haar leerde kennen. Als hij daar zo'n probleem mee heeft, had hij toen nooit wat met haar moeten beginnen, lijkt mij. Leuk hoor 'iemand aanspreken op', maar TO heeft er al moeite mee en aanspreken maakt niet dat afvallen ineens wél lukt. In tegendeel lijkt me juist
Later is nu
maar ook dat weten we niet, dus je vult maar vast in dat TO een luie vreetzak is, want ja, dat zijn alle dikkies toch?purake schreef: ↑23-05-2020 17:2910 kilo op zich misschien niet, maar wat hiervoor ook al is gezegd, als ze inderdaad ongezond eet en inactief is, dan snap ik dat vriend zich daaraan gaat ergeren. En nergens staat dat zijn liefde niet diep zit, want hij heeft haar deze maand nog ten huwelijk gevraagd.
rosanna08 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 17:32
4.31% gewijzigd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik worstel ook altijd met mijn gewicht. Heb ook pco’s en schildklier problemen. Ik had het goed onder controle maar nu na zwangerschap nummer 2 ( 16 weken geleden bevallen) ben ik wel echt fors te zwaar. Het stomme is dat ik niet anders eet dan anders. Erg frustrerend en afvallen gaat zeer moeizaam.
Mijn partner zegt er nooit iets over. Ik heb nog nooit negatieve opmerkingen van hem gehad over mijn lijf ook niet toen ik na zwangerschap 1 behoorlijk aangekomen was. Ik merk het ook niet aan zijn lust. Hij is altijd gek op mij en mijn lijf.
Dat gun ik jou ook to. Zo wordt je toch onzeker en als jullie relatie helemaal goed zat was je niet in dit stadium ( bezig met kind) aan het twijfelen
Mijn partner zegt er nooit iets over. Ik heb nog nooit negatieve opmerkingen van hem gehad over mijn lijf ook niet toen ik na zwangerschap 1 behoorlijk aangekomen was. Ik merk het ook niet aan zijn lust. Hij is altijd gek op mij en mijn lijf.
Dat gun ik jou ook to. Zo wordt je toch onzeker en als jullie relatie helemaal goed zat was je niet in dit stadium ( bezig met kind) aan het twijfelen
where ever you go, go with your heart
Niet iedereen past bij elkaar. Soms kom je daar wat later achter.stellar schreef: ↑23-05-2020 17:28Nope ik deel je mening.
Ik val op sportieve types, niet alleen hoe het lijf eruit ziet maar ook het mentale plaatje van mentaliteit en doorzettingsvermogen. Dus als mijn vriend 10kg aankomt dan gaat er mentaal ook wat mis. Dat wil niet zeggen dat ik dan minder van hem hou, dat zegt dat er dingen zijn die we moeten bespreken.