Hoe vriend scheten laten afleren?

29-10-2017 22:11 153 berichten
Een windje op zijn tijd is menselijk en normaal, daar stoor ik mij helemaal niet aan. Mijn vriend echter lijkt continu aan het ontluchten te zijn. Ik vind dat vies. Met name tijdens het eten. Ik eet gewoon niet zo lekker met een verrotte poeplucht in mijn neus. Hij stinkt namelijk ook.

Wanneer we visite hebben gaat ook te pas en te onpas zijn ene bil omhoog. Echt, plaatsvervangende schaamte van mijn kant. Ik vind dat zo vreselijk onopgevoed.

Uiteraard heb ik hier meerdere gesprekken met hem over gevoerd, op allerlei tonen, van vriendelijk tot boos. Hij zegt telkens "ja, sorry, ik zal het niet meer doen" maar gaat vrolijk verder. Zelf staat hij er volgens mij niet eens bij stil.

Wat kan ik nog doen? Met name tijdens het eten vind ik het ranzig, het beneemt me de eetlust.
_Amand schreef:
29-10-2017 22:44
Wat is precies de reden dat je dit niet tussen je vriend en jou houdt, TO? Zoek je munitie omdat je je vriend niet kunt dwingen zich te gedragen zoals jij wilt?

Misschien zou je iets meer moeite in je relatie kunnen steken. Zelf. Jij. Niet wij. Zomaar een suggestie, hoor.
Hij hoeft zich helemaal niet te gedragen zoals ik dat wil, ik ben echt een heel gemakkelijk persoon en laat doorgaans iedereen in zijn of haar waarde. Ik kan heel erg veel van hem hebben en andere puntjes waar ik me aan stoorde heb ik al lang geleden geaccepteerd. Maar ik vind eten met andermans darmgas in mijn neus gewoon niet smakelijk, ik word daar misselijk van en verlies mijn eetlust. Daarnaast vind ik dit ook te maken hebben met respect, ik ga ook geen snottebel uit mijn neus trekken en uitgebreid bestuderen terwijl hij tegenover me zit te eten. Hij kan er niet tegen dat ik soms slurp als ik thee drink, hou ik ook rekening mee.

Ik zoek hier geen munitie, ik vraag enkel wat ik nog zou kunnen doen om hem in te laten zien dat dit echt een ding is. Zelf heb ik namelijk alles geprobeerd, zonder resultaat.

Hoe meer energie steken in de relatie zou kunnen helpen is voor mij een vraagteken, het feit dat ik zoek naar een oplossing lijkt me ervan getuigen dat ik er energie in steek toch? Maar voel je vrij om deze opmerking te specificeren.
Alle reacties Link kopieren
Alixane schreef:
29-10-2017 22:47
Elke keer als hij een scheet laat zo'n giga toeter af laten gaan. De visite gaat dan waarschijnlijk met gierende hartkleppen naar huis, maar misschien houdt ie er dan mee op.
:rofl:
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Afbeelding
Ik zou sowieso op deze manier geen visite meer willen, het klinkt echt als een enorm ongemakkelijke vertoning. Dus ik zou met mijn eigen vriendinnen/familie/collega's ergens anders afspreken en weggaan als hij vrienden/familie/collega's over de vloer krijgt. En hem ook haarfijn uitleggen waarom dat is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
GinnyJones schreef:
29-10-2017 22:53
Hij hoeft zich helemaal niet te gedragen zoals ik dat wil, ik ben echt een heel gemakkelijk persoon en laat doorgaans iedereen in zijn of haar waarde. Ik kan heel erg veel van hem hebben en andere puntjes waar ik me aan stoorde heb ik al lang geleden geaccepteerd. Maar ik vind eten met andermans darmgas in mijn neus gewoon niet smakelijk, ik word daar misselijk van en verlies mijn eetlust. Daarnaast vind ik dit ook te maken hebben met respect, ik ga ook geen snottebel uit mijn neus trekken en uitgebreid bestuderen terwijl hij tegenover me zit te eten. Hij kan er niet tegen dat ik soms slurp als ik thee drink, hou ik ook rekening mee.

Ik zoek hier geen munitie, ik vraag enkel wat ik nog zou kunnen doen om hem in te laten zien dat dit echt een ding is. Zelf heb ik namelijk alles geprobeerd, zonder resultaat.

Hoe meer energie steken in de relatie zou kunnen helpen is voor mij een vraagteken, het feit dat ik zoek naar een oplossing lijkt me ervan getuigen dat ik er energie in steek toch? Maar voel je vrij om deze opmerking te specificeren.
Nou, het is nogal een verandering in jullie relatie, dat hij na zoveel jaren samen opeens zoveel decorum laat vallen.

Het enig acceptabele antwoord op de vraag ‘wat zou ik nog kunnen doen’ vind je bij je vriend en niet hier op het forum. En dat weet je zelf ook, ergens.
GinnyJones schreef:
29-10-2017 22:46
...zeker omdat ik wel altijd iets zeg in de trant van "kun je je misschien even gedragen joh?" of soms zelfs "kappen nou vieze ransbak", ...
Kun jij wel grenzen aangeven? Je moet niet 20 of 30 keer vragen of iemand rekening met je houdt. Hooguit 3 keer, en daarna stap je over op andere maatregelen.
vinsent schreef:
29-10-2017 22:59
Kun jij wel grenzen aangeven? Je moet niet 20 of 30 keer vragen of iemand rekening met je houdt. Hooguit 3 keer, en daarna stap je over op andere maatregelen.
Grenzen aangeven is niet mijn sterkste punt nee. Ik ben goed in het vocale gedeelte maar andere maatregelen komen er vaak niet, juist omdat ik weet dat dat vaak ruzie tot gevolg heeft. Niet enkel in dit specifieke geval, maar in het algemeen.
Ik zou ergens anders gaan eten, om te beginnen.
Onkruit schreef:
29-10-2017 23:03
Dat ook, ja. Geen visite meer dus, en zodra hij een scheet laat zou ik mijn bord pakken en zonder iets te zeggen ergens anders gaan zitten.
Alles bij elkaar zou het niet heel gezellig worden, maar ja, dat is het nu eigenlijk ook niet, want je ergert je kapot, en terecht.
Heb je hem nooit gevraagd waar om hij dit tien jaar lang niet deed dan?

Ik stond laatst in de supermarkt en een vent liet echt een kei harde scheet ongegeneerd, misschien was het wel jouw man ;-)
Oeps, ik vind scheetjes laten vies :hihi:
Onkruit schreef:
29-10-2017 23:03
Dit ja. Hij denkt aan zichzelf en wil geen rekening houden met jou, dus dan moet jij het maar extra veel voor jezelf doen. Ik zou apart gaan eten.
Zet tijdens het eten in ieder geval een kaars op tafel, dan wordt de luft verbrand eer het je bereikt.
Ik zou hem ook alleen aan tafel laten zitten en vertrekken, dat wil zeggen, als ik al niet helemaal ben afgeknapt en z'n koffers bij de deur had gezet. Liefde kan dan wel blind zijn, maar ik heb nog meer zintuigen en die zijn een stuk kritischer.
Saoghail schreef:
29-10-2017 22:13
Met de plantenspuit nat spuiten elke keer als hij ruft
Hahahahahaha
Nog los van dat hij geen enkele moeite doet om zich in te houden waar je bij bent, lijkt het me wel dat er iets niet helemaal goed zit in zijn darmen als hij zoveel scheten laat die ook nog allemaal stinken. Dus een bezoekje aan de huisarts zou geen overbodige luxe zijn.
Inderdaad, bord oppakken en boven gaan verder eten. Als er visite is en hij laat een ruft de kamer uitgaan. Hem alleen achterlaten met de visite. Zelfde in een winkel. Gewoon weggaan en naar huis.
Zo vaak "ontluchten" is niet normaal. Wat geef jij hem te eten? Zou het menu eens aanpassen. What goes in must come out. Minder koolhydraten, minder suiker meer verse groentes en fruit.
Alleen OP gelezen.

Hier zou ik me ook aan irriteren.
Vooral tijdens het eten!

Ik ken ook iemand die dit doet en stoor me er ontzettend aan.
Ik zeg er ook altijd wat van, maar diegene zegt alleen maar : ow ja, dat zat dwars en verder vind hij het grappig :wtf:

Geen idee wat je eraan kan doen.
Ja blijven zeggen dat het asociaal is als er visite is en ontzettend smerig als je zit te eten.En goed boos worden :whip:
Hij kan zich best aanpassen.

Edit/ ow lees dat jullie al lang samen zijn , dacht dat het om een nieuwe relatie ging..
Raar dat hij dit ineens doet.
Zou hem er wel op blijven aanspreken.
anoniem_357433 wijzigde dit bericht op 29-10-2017 23:45
14.93% gewijzigd
nina1966 schreef:
29-10-2017 23:35
Zo vaak "ontluchten" is niet normaal. Wat geef jij hem te eten? Zou het menu eens aanpassen. What goes in must come out. Minder koolhydraten, minder suiker meer verse groentes en fruit.
Want de vrouw kookt?

To: ik zou inderdaad tijdens het eten mijn bord oppakken en ergens anders zitten. In bed idem, weg van de lucht en van hem. Misschien dat het dan doordringt bij hem?
Ik eet koolhydraatarm en ben gestopt met aardappelen, pasta en rijst, maar als ik eens aardappelen eet, al is het maar een beetje, dan word ik ook winderig, dus misschien dat je zijn dieet eens moet veranderen. En inderdaad suikers, die zorgen er ook voor dat het in de darmen gaat gisten.
nina1966 schreef:
29-10-2017 23:35
Het is geen hond hoor.
SallySpectra schreef:
29-10-2017 23:41
Het is geen hond hoor.
Zo gedraagt hij zich anders wel.
Ditto schreef:
29-10-2017 22:37
Oordopjes in je neus?
Nee, in de oren natuurlijk. Pffft...Oeps Liet even een snoeiharde. Lucht wel op.
Niet zo zuuur!!!
GinnyJones schreef:
29-10-2017 23:02
Grenzen aangeven is niet mijn sterkste punt nee. Ik ben goed in het vocale gedeelte maar andere maatregelen komen er vaak niet, juist omdat ik weet dat dat vaak ruzie tot gevolg heeft. Niet enkel in dit specifieke geval, maar in het algemeen.

Maar dan heeft Amand toch gewoon een punt? Er zit m.i. toch echt iets niet goed in je relatie als er ruzie van komt en jij dat ook nog eens uit de weg gaat.
yajes schreef:
29-10-2017 23:39
Want de vrouw kookt?

To: ik zou inderdaad tijdens het eten mijn bord oppakken en ergens anders zitten. In bed idem, weg van de lucht en van hem. Misschien dat het dan doordringt bij hem?
Ja meestal wel ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven