huisvesting van partner
woensdag 9 december 2020 om 11:25
Hallo,
Ik heb een hele tijd geleden besloten dat ik niet meer wil samenwonen. Enkel nog met mijn kinderen.
Mij partner weet dit al een hele tijd. Volgende maand is mijn verhuis gepland maar hij gaat niet op zoek naar een woning. De woning waar we nu wonen, is verkocht en hier kan hij dus niet blijven. Als ik vraag wat zijn plan is, kan hij hierop niet antwoorden. De laatste keer dat ik het vroeg, zei hij dat hij in zijn auto ging wonen.
Ik heb een beetje het gevoel dat ik gemanipuleerd wordt om dan maar uit medelijden te zeggen dat hij toch bij ons kan komen wonen maar dat wil ik dus echt niet. Hoe zien jullie dit?
Ik heb een hele tijd geleden besloten dat ik niet meer wil samenwonen. Enkel nog met mijn kinderen.
Mij partner weet dit al een hele tijd. Volgende maand is mijn verhuis gepland maar hij gaat niet op zoek naar een woning. De woning waar we nu wonen, is verkocht en hier kan hij dus niet blijven. Als ik vraag wat zijn plan is, kan hij hierop niet antwoorden. De laatste keer dat ik het vroeg, zei hij dat hij in zijn auto ging wonen.
Ik heb een beetje het gevoel dat ik gemanipuleerd wordt om dan maar uit medelijden te zeggen dat hij toch bij ons kan komen wonen maar dat wil ik dus echt niet. Hoe zien jullie dit?
woensdag 9 december 2020 om 11:46
Ja, wiens schuld is dat precies? En ze kunnen hun vader wel zien hoor. Maar niet in zijn auto. En dus ook niet blijven slapen. Allemaal zijn probleem en inderdaad toch niet aan de orde.
woensdag 9 december 2020 om 11:47
Wat zijn je plannen met hem? Gaan jullie latten of ga je de relatie verbreken?
Is het huidige huis van jullie samen of van jou alleen? Staan er veel spullen van hem in je huis?
Ik hoop dat het jouw huis is en je zijn spullen op straat kunt zetten of in zijn auto kunt gooien. En hem vervolgens geen sleutel van je nieuwe woning geven.
Is het huidige huis van jullie samen of van jou alleen? Staan er veel spullen van hem in je huis?
Ik hoop dat het jouw huis is en je zijn spullen op straat kunt zetten of in zijn auto kunt gooien. En hem vervolgens geen sleutel van je nieuwe woning geven.
woensdag 9 december 2020 om 11:48
Ja dat ben ik in theorie helemaal met je eens.
In de praktijk zou ik het echter moeilijk vinden om voor mijn kinderen de situatie te laten onstaan (door de vader, laat dat duidelijk zijn) dat hun vader dakloos is. Dat is niet moeders schuld, maar het is wel mede haar probleem. Want als je kinderen in een rottige situatie zitten, heb je als moeder een probleem. Ook al is het jouw schuld niet dat die is ontstaan.
Maar nogmaals: dit is helemaal niet aan de orde gelukkig.
woensdag 9 december 2020 om 11:50
Dat is nog een betere optie, inderdaad. Kunnen die hem achter zijn broek aanzitten om het spul weer te komen ophalen.Luci_Mster2 schreef: ↑09-12-2020 11:45Ik zou ook geen opslag huren maar busje naar zijn ouders rijden ofzo.
woensdag 9 december 2020 om 11:51
Nee, het is NIET haar probleem. Nooit. Iemand die het erop aan laat komen om zichzelf dakloos te maken, heeft dat helemaal aan zichzelf te danken.ldp schreef: ↑09-12-2020 11:48Ja dat ben ik in theorie helemaal met je eens.
In de praktijk zou ik het echter moeilijk vinden om voor mijn kinderen de situatie te laten onstaan (door de vader, laat dat duidelijk zijn) dat hun vader dakloos is. Dat is niet moeders schuld, maar het is wel mede haar probleem. Want als je kinderen in een rottige situatie zitten, heb je als moeder een probleem. Ook al is het jouw schuld niet dat die is ontstaan.
Maar nogmaals: dit is helemaal niet aan de orde gelukkig.
Deze man verwacht een persoon zoals jij te treffen, die hem bij het handje neemt en hem helpt en zijn probleem het tot jouwe maakt. Zodat hij niets hoeft te doen. Maar zó werkt het gewoon niet.
Ik zou me ook niet laten manipuleren, je hebt niet voor niks een ander huis gezocht. Als het een optie was dat hij bij jullie in komt wonen, hadden jullie net zo goed in dit huis kunnen blijven.
Eerlijk gezegd zou ik er wel rekening mee houden dat het het einde van de relatie betekent.
Eerlijk gezegd zou ik er wel rekening mee houden dat het het einde van de relatie betekent.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
hem officieel waarschuwen wanneer het huis leeg moet zijn (aangetekende brief desnoods (bizar: op je eigen adres laten komen dus)forumfossiel schreef: ↑09-12-2020 11:41Het is verkocht.
Maar als op de dag van sleuteloverdracht het huis niet leeg opgeleverd kan worden, dan heeft TO wel degelijk ook een probleem, tenzij het alleen zijn huis was, maar dan hoefde het niet verkocht te worden.
Niet perse een reden om manipulerende weigeraar dan alsnog in huis te nemen, maar misschien wel om alvast juridisch advies in te winnen of te bespreken met je notaris als je verwacht dat hij echt weigert te vertrekken.
En welke stappen je na die datum neemt.
Dat zijn spullen op 31 december in de container gaan oid
woensdag 9 december 2020 om 11:56
Dit dus. Niet een opslag gaan huren voor zijn spullen zoals iemand eerder noemde. Dan zit je zelf weer met extra kosten en gedoe. Spullen moeten weg zijn voor datum x, daarna gaan ze in de container. Waarschijnlijk heeft hij tijd genoeg gehad om dingen te regelen.
woensdag 9 december 2020 om 11:58
woensdag 9 december 2020 om 11:59
woensdag 9 december 2020 om 12:02
Eens. Heb je dit al zo duidelijk uitgesproken TO?Cateautje schreef: ↑09-12-2020 11:59Zeg hem duidelijk dat je GEEN medelijden met hem krijgt en hem dan toch maar in huis haalt, mocht hij daar stilletjes op rekenen.
Jij kan zijn manipulatie misschien heel goed ruiken, maar hij kan dus niet ruiken dat jij daar niet intrapt, dus maak dat klaar als een klontje.