Ik ben het spuugzat

26-01-2020 05:55 116 berichten
...het gesnurk van mijn man. Weer mijn nachtrust naar de klote, word er gewoon even wanhopig van. Ik ben ook nog zwanger en ik wil gewoon RUST. Waarom dan de relatiepijlert? Omdat man 's nachts vreselijk kwaad wordt als ik vriendelijk vraag of hij even op zijn zij wil gaan liggen. Dat helpt namelijk soms wel. Het antwoord is dan 'maak me niet wakker' en helaas soms ook 'hou je bek'. Hier word ik dus echt pislink van. Hij heeft zelf uiteraard geen last van zijn eigen lawaai dus hij vindt dat ik hém tot last ben.

Ik wil van dat klotegesnurk af en ik wil dat hij normaal reageert. Het is helaas al jarenlang een probleem en de maat is bij mij gewoon vol. Ik ben het echt helemaal zat en als straks de baby er is kan ik dit er echt niet bijhebben.

Qua oplossingen: huis tuin en drogist meuk helpt uiteraard niet. Geen overgewicht. Geen overmatig alcohol gebruik. Helaas geen zolder of extra slaapkamer over. Ooroppen helpen niet, daar komt het geluid gewoon doorheen. Bovendien vind ik die niet handig met baby straks. In zijn familie snurken ze allemaal dus ik vermoed een neusafwijking oid.

Ik wil graag dat hij hiermee naar de huisarts gaat voor een verwijzing naar een kno arts. Dit weigert hij al jaren, soms zegt hij het toe, maar hij doet het nooit. Hij slaapt vaak op de bank. Dat is het offer wat hij brengt, maar ik wil graag een structurele oplossing, zo gek is dat toch niet?
En zo sukkelt het al jaren voort. Hij geeft me het gevoel dat het mijn probleem is en dat ik hem tot last ben hiermee. Ik vind dat wel heel makkelijk en zo niet meelevend. En dat kwetst me.

Hoeveel mag en kan je van je partner verwachten in zo'n situatie?
anoniem_650f5b32baa0a wijzigde dit bericht op 26-01-2020 05:59
4.41% gewijzigd
Wat een hork. Je mag best verwachten dat hij naar de huisarts gaat.
Alle reacties Link kopieren
Je mag verwachten dat hij hier gewoon mee naar de huisarts gaat. Er zijn tegenwoordig echt wel remedies tegen. Een vriend van ons heeft iets wat hij in zijn mond doet en wat goed werkt. Wat een lul is jouw man hoe hij reageert. Ik zou ergens anders in huis een bed neerzetten en apart slapen.
Ik vind hem op dit punt dus ook gewoon een lul. En dat heb ik 'm net gezegd ook. Hij vindt het zelf echt volkomen terecht dat hij zo reageert, want ik maak hem wakker. Hij is boos naar de bank vertrokken. Ik ben dit zo ontzettend beu.
Enige plek in huis waar ik een bed kan neerzetten is in de babykamer, die nog niet af is. Maar een structurele oplossing is dat ook niet, tenzij we baby dan op de ouderslaapkamer laten slapen. Bij snurkende man dus.
Alle reacties Link kopieren
DeKenau schreef:
26-01-2020 06:08
Ik vind hem op dit punt dus ook gewoon een lul. En dat heb ik 'm net gezegd ook. Hij vindt het zelf echt volkomen terecht dat hij zo reageert, want ik maak hem wakker. Hij is boos naar de bank vertrokken. Ik ben dit zo ontzettend beu.
Ja, dat snap ik. Hij kan verder nog zo leuk zijn, dit getuigt er niet van dat hij iets voor jou over heeft.
Jij maakt hem wakker, maar hij houdt jou de hele nacht wakker en dat is niet zijn probleem? Bizar.

Mijn man snurkt wel eens, dan maak ik hem ook wakker. Dan draait hij zich om, kruip ik lekker tegen hem aan en slapen we even later samen verder. Zo kan het dus ook. Al is een structurele oplossing natuurlijk belangrijk als jouw man altijd snurkt.

Voor nu zou ik echt ergens anders in huis slapen. In de logeerkamer als je die hebt en anders leg je gewoon een matras ergens neer. Mijn nachtrust is me te belangrijk om zo door te gaan.
pamelacourson schreef:
26-01-2020 06:13
Ja, dat snap ik. Hij kan verder nog zo leuk zijn, dit getuigt er niet van dat hij iets voor jou over heeft.
Jij maakt hem wakker, maar hij houdt jou de hele nacht wakker en dat is niet zijn probleem? Bizar.

Mijn man snurkt wel eens, dan maak ik hem ook wakker. Dan draait hij zich om, kruip ik lekker tegen hem aan en slapen we even later samen verder. Zo kan het dus ook. Al is een structurele oplossing natuurlijk belangrijk als jouw man altijd snurkt.

Voor nu zou ik echt ergens anders in huis slapen. In de logeerkamer als je die hebt en anders leg je gewoon een matras ergens neer. Mijn nachtrust is me te belangrijk om zo door te gaan.
Hij snurkt 9 van de tien nachten. Af en toe dus niet, maar helaas is dat dus vrij zeldzaam. Hij snurkt niet altijd non stop. Qua matras zijn de opties bij dochter op de kamer of op de babykamer.
Alle reacties Link kopieren
DeKenau schreef:
26-01-2020 06:17
Hij snurkt 9 van de tien nachten. Af en toe dus niet, maar helaas is dat dus vrij zeldzaam. Hij snurkt niet altijd non stop. Qua matras zijn de opties bij dochter op de kamer of op de babykamer.
Vervelend dat je niet nog een extra kamer hebt, maar dan zou ik voor nu toch bij een van de kinderen gaan liggen. En dan op een moment dat hij niet boos is een normaal gesprek aangaan om hem duidelijk te maken dat je er echt doorheen zit omdat je niet slaapt door zijn gesnurk.
Hier ook een keer met man knallende ruzie gehad vanwege zijn gesnurk. Ook ik was zwanger en heb toen zelfs geroepen dat ik wilde scheiden als hij niet naar de dokter ging (beetje hormonaal...)
Maar resultaat was dat man 3 dagen later bij de huisarts zat, tijdje later bij de kno, weer een tijdje bij de neuroloog, toen nog 2 slaaponderzoeken... En sinds een jaar (dochter was al geboren) heeft hij zo'n ademapparaat vanwege slaapapneu. Snurken is nog niet over, maar stukken minder. Hier kan ik mee leven, met dit geluidsniveau
Iemand wakker maken als hij slaapt moet je niet doen. Als je iemand in het midden van een diepe slaap wakker maakt is dat gewoon heel vervelend. Ga dan gewoon zelf op de bank slapen en bespreek het de volgende ochtend. Lijkt mij beter als je een oplossing wil gaan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Vet vervelend!!
Hij moet gewoon even naar de dokter, jij met je zwangere buik op een matras ergens op de grond moet je ook niet doen.
Gaat hij maar lekker standaard op de bank.
Wil ie vanzelf wel naar de h.a.
Hoop ik.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
26-01-2020 06:32
Iemand wakker maken als hij slaapt moet je niet doen. Als je iemand in het midden van een diepe slaap wakker maakt is dat gewoon heel vervelend. Ga dan gewoon zelf op de bank slapen en bespreek het de volgende ochtend. Lijkt mij beter als je een oplossing wil gaan zoeken.
Gezeur. Als hij niet een keer naar de huisarts gaat met dit probleem, zou ik hem ook gewoon steeds wakker maken. Anders kan TO elke nacht op de bank slapen. Dit speelt al jaren he, hij had allang iets kunnen doen.
Ongelooflijk dat hij er jouw probleem van maakt. En boos worden is ook niet ok zeg! Als dit mijn man was had ik gezegd de bank is jouw slaapplek tot dat je naar een dokter bent geweest. Hij kan wel een schop onder zijn kont gebruiken. En dan ben jij ook nog zwanger...

Wat het snurken betreft, mijn man doet het af en toe. Meestal geef ik hem een zetje. Net te weinig om hem wakker te maken maar meestal stopt het dan wel.
Mijn broer, die een veel heftigere snurker was, heeft het op kunnen lossen met heel veel ademoefeningen. Heeft jouw man dat geprobeerd? Het kost wel veel tijd maar je kunt dat doen achter de tv of in de auto.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging altijd het matras bewegen, gooide mn hele lijf erop, hij werd er wakker van en ging vervolgens anders liggen. Mn ex was ook zon asociaal persoon die er kwaad om werd, maar niks wilde doen. Oordoppen hielp wel, misschien investeren in een goede. Als baby er is, babyfoon naast je met geluid aan (na een tijdje) kan ook.
Alle reacties Link kopieren
Momenteel voed ik mijn pasgeboren baby op bed, met een snurkende man naast me. Normaal had ik geen last van het gesnurk, ik sliep er gewoon doorheen. Maar nu baby 's nachts gevoed moet worden, heb ik er veel meer last van. Ik stoot hem gewoon aan waardoor hij gaat verliggen en het snurken (tijdelijk) stopt. Verschil is wel dat man het heel vervelend voor mij vindt dat hij snurkt, dus hij wil ook graag dat ik hem aanstoot zodat het stopt. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat hij er even naar laat kijken als jij er hinder van hebt! Zeker ook icm hormonen en weinig slaap.
pamelacourson schreef:
26-01-2020 06:39
Gezeur. Als hij niet een keer naar de huisarts gaat met dit probleem, zou ik hem ook gewoon steeds wakker maken. Anders kan TO elke nacht op de bank slapen. Dit speelt al jaren he, hij had allang iets kunnen doen.
Iemand die slecht geslapen heeft is nu eenmaal minder tot rede vatbaar.

Het gaat om gelijk krijgen, niet gelijk hebben.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
26-01-2020 07:19
Iemand die slecht geslapen heeft is nu eenmaal minder tot rede vatbaar.

Het gaat om gelijk krijgen, niet gelijk hebben.
Het is al jaren aan de gang. Denk je nou echt dat TO dit nooit pas de volgende dag heeft aangekaart?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je man op de babykamer leggen en jij straks met baby in de ouderslaapkamer. Het duurt eeuwig voor je via de huisarts de oorzaak en een oplossing hebt, àls je die al achterhaalt. Als hij vanaf nu de babykamer neemt is het probleem meteen opgelost. En ja, dat is misschien wat gek, maar er zijn zat stellen die apart slapen. Dat is uiteindelijk beter voor je relatie en je nachtrust dan samen slapen.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
26-01-2020 07:21
Ik zou je man op de babykamer leggen en jij straks met baby in de ouderslaapkamer. Het duurt eeuwig voor je via de huisarts de oorzaak en een oplossing hebt, àls je die al achterhaalt. Als hij vanaf nu de babykamer neemt is het probleem meteen opgelost. En ja, dat is misschien wat gek, maar er zijn zat stellen die apart slapen. Dat is uiteindelijk beter voor je relatie en je nachtrust dan samen slapen.
Dit is wel een goede. En wil hij dat niet, dan zal hij dus iets aan zijn gesnurk moeten doen. Als de relatie verder goed is, hoeft dit helemaal niet slecht te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Alcohol kan snurken wel versterken, ook al drinkt hij weinig.
Heel herkenbaar. Wij slapen apart. Werkt top.
Alle reacties Link kopieren
Ik stem ook voor man op de babykamer en de baby straks bij jou in de ouderslaapkamer.
Mocht er geen snurk oplossing komen dan als de kinderen groter zijn, allebei de kinderen op 1 kamer en jullie apart.
Pandax schreef:
26-01-2020 07:21
Ik zou je man op de babykamer leggen en jij straks met baby in de ouderslaapkamer. Het duurt eeuwig voor je via de huisarts de oorzaak en een oplossing hebt, àls je die al achterhaalt. Als hij vanaf nu de babykamer neemt is het probleem meteen opgelost. En ja, dat is misschien wat gek, maar er zijn zat stellen die apart slapen. Dat is uiteindelijk beter voor je relatie en je nachtrust dan samen slapen.
+1, ik heb vooral op het einde van de zwangerschap van de tweede heel veel apart geslapen, ik werd van alles wakker. (Ook hier een man die soms snurkt maar zich gewoon omdraait als ik hem wakker maak).
Ik hoop van harte dat hij sympathieker gaat reageren als hij er ‘s nachts uit moet voor de baby straks. Hebben jullie het daar al over gehad?
DS1971 schreef:
26-01-2020 07:19
Iemand die slecht geslapen heeft is nu eenmaal minder tot rede vatbaar.

Het gaat om gelijk krijgen, niet gelijk hebben.

Tja, TO slaapt ook slecht, misschien nog wel slechter dan de snurkerT.
Slaapt hij met een pyjama of shirt of zo, of is hij daar toe bereid? Naai een kastanje of een kiezel op de rug van de pyjama. Einde gesnurk.
Alle reacties Link kopieren
Is je man alleen hiermee zo’n zak?
Ik zou denk ik ook m’n poot stijf houden: slaap maar elders. Verder zou ik heel benieuwd zijn naar wat nou maakt dat hij zó star reageert over dit onderwerp. Waar is ie bang voor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven