Ik ben het spuugzat
zondag 26 januari 2020 om 05:55
...het gesnurk van mijn man. Weer mijn nachtrust naar de klote, word er gewoon even wanhopig van. Ik ben ook nog zwanger en ik wil gewoon RUST. Waarom dan de relatiepijlert? Omdat man 's nachts vreselijk kwaad wordt als ik vriendelijk vraag of hij even op zijn zij wil gaan liggen. Dat helpt namelijk soms wel. Het antwoord is dan 'maak me niet wakker' en helaas soms ook 'hou je bek'. Hier word ik dus echt pislink van. Hij heeft zelf uiteraard geen last van zijn eigen lawaai dus hij vindt dat ik hém tot last ben.
Ik wil van dat klotegesnurk af en ik wil dat hij normaal reageert. Het is helaas al jarenlang een probleem en de maat is bij mij gewoon vol. Ik ben het echt helemaal zat en als straks de baby er is kan ik dit er echt niet bijhebben.
Qua oplossingen: huis tuin en drogist meuk helpt uiteraard niet. Geen overgewicht. Geen overmatig alcohol gebruik. Helaas geen zolder of extra slaapkamer over. Ooroppen helpen niet, daar komt het geluid gewoon doorheen. Bovendien vind ik die niet handig met baby straks. In zijn familie snurken ze allemaal dus ik vermoed een neusafwijking oid.
Ik wil graag dat hij hiermee naar de huisarts gaat voor een verwijzing naar een kno arts. Dit weigert hij al jaren, soms zegt hij het toe, maar hij doet het nooit. Hij slaapt vaak op de bank. Dat is het offer wat hij brengt, maar ik wil graag een structurele oplossing, zo gek is dat toch niet?
En zo sukkelt het al jaren voort. Hij geeft me het gevoel dat het mijn probleem is en dat ik hem tot last ben hiermee. Ik vind dat wel heel makkelijk en zo niet meelevend. En dat kwetst me.
Hoeveel mag en kan je van je partner verwachten in zo'n situatie?
Ik wil van dat klotegesnurk af en ik wil dat hij normaal reageert. Het is helaas al jarenlang een probleem en de maat is bij mij gewoon vol. Ik ben het echt helemaal zat en als straks de baby er is kan ik dit er echt niet bijhebben.
Qua oplossingen: huis tuin en drogist meuk helpt uiteraard niet. Geen overgewicht. Geen overmatig alcohol gebruik. Helaas geen zolder of extra slaapkamer over. Ooroppen helpen niet, daar komt het geluid gewoon doorheen. Bovendien vind ik die niet handig met baby straks. In zijn familie snurken ze allemaal dus ik vermoed een neusafwijking oid.
Ik wil graag dat hij hiermee naar de huisarts gaat voor een verwijzing naar een kno arts. Dit weigert hij al jaren, soms zegt hij het toe, maar hij doet het nooit. Hij slaapt vaak op de bank. Dat is het offer wat hij brengt, maar ik wil graag een structurele oplossing, zo gek is dat toch niet?
En zo sukkelt het al jaren voort. Hij geeft me het gevoel dat het mijn probleem is en dat ik hem tot last ben hiermee. Ik vind dat wel heel makkelijk en zo niet meelevend. En dat kwetst me.
Hoeveel mag en kan je van je partner verwachten in zo'n situatie?
anoniem_650f5b32baa0a wijzigde dit bericht op 26-01-2020 05:59
4.41% gewijzigd
zondag 26 januari 2020 om 18:03
Bedankt voor alle reacties en herkenning. Wat is dit toch een veel voorkomend probleem, zeg.
Allereerst: mijn man reageert 's nachts als een idioot, maar is dit overdag dus niet. Het is geen tierende dominante eikel. Qua emphatie is hij zeker niet de meest invoelende persoon ooit, dus uiteraard speelt dat een rol in het huisartsenverhaal, daar zit ook voornamelijk mijn frustratie. De boze nachtelijke excessen zijn gelukkig niet standaard. Wat Pandax schreef zou goed waar kunnen zijn, hij schrikt sowieso gigantisch als je hem wakker maakt, hoe subtiel ook. Echt met lichamelijk schokken en een brul van schrik. Dus daar komt ook de reactie vandaan, vermoed ik. Hij weet er heel vaak 's ochtends niets meer van.
Hij slaapt iedere week uit zichzelf meerdere nachten op de bank om mij te ontzien, dus tja: waarom twee kinderen met deze man? Omdat aardige, fijne partners nu eenmaal ook vervelende kanten hebben, dat heb ik zelf ook.
Deze ochtend kwam hij dan ook meteen excuses maken en hij heeft beloofd om morgen de huisarts te bellen. Nog geen halleluja, want eerst zien dan geloven
Hij heeft het vaker beloofd. Ik ga er nu zeker achteraan.
Ik vind de tip van man op babykamer en ik straks met baby op de grote slaapkamer een hele goede. Had ik zelf nog niet aan gedacht. Ookal wordt huisarts in gang gezet, dit probleem is voorlopig nog niet opgelost.
Allereerst: mijn man reageert 's nachts als een idioot, maar is dit overdag dus niet. Het is geen tierende dominante eikel. Qua emphatie is hij zeker niet de meest invoelende persoon ooit, dus uiteraard speelt dat een rol in het huisartsenverhaal, daar zit ook voornamelijk mijn frustratie. De boze nachtelijke excessen zijn gelukkig niet standaard. Wat Pandax schreef zou goed waar kunnen zijn, hij schrikt sowieso gigantisch als je hem wakker maakt, hoe subtiel ook. Echt met lichamelijk schokken en een brul van schrik. Dus daar komt ook de reactie vandaan, vermoed ik. Hij weet er heel vaak 's ochtends niets meer van.
Hij slaapt iedere week uit zichzelf meerdere nachten op de bank om mij te ontzien, dus tja: waarom twee kinderen met deze man? Omdat aardige, fijne partners nu eenmaal ook vervelende kanten hebben, dat heb ik zelf ook.
Deze ochtend kwam hij dan ook meteen excuses maken en hij heeft beloofd om morgen de huisarts te bellen. Nog geen halleluja, want eerst zien dan geloven
Ik vind de tip van man op babykamer en ik straks met baby op de grote slaapkamer een hele goede. Had ik zelf nog niet aan gedacht. Ookal wordt huisarts in gang gezet, dit probleem is voorlopig nog niet opgelost.
zondag 26 januari 2020 om 18:09
Ben jij wel helemaal lekker?? Mooi staaltje de boel omdraaien.*2020* schreef: ↑26-01-2020 08:59Sarcastische modus aan;
Natuurlijk ligt het aan je man hoe durft hij te snurken en lekker te slapen wat een lul van een vent zo te lezen aan de opmerkingen hier. Hoe durft hij! Sarcastische modus uit.
Kan het niet zo zijn dat jij heel licht slaapt en snel wakker bent en dan al piekerend over alles niet meer in slaap kan komen en je dan gaat ergeren aan je man want HIJ snurkt en slaapt wel goed en jij niet?
Ik zou niet direct wijzen naar de man dat hij een lul is etc..
En ja ik zou ook pissig worden als ik midden in mijn slaap richting de bank gebonjourd word.
Hij moet nu zo te lezen richting huisarts maar hoe gaat met jou met slapen?
zondag 26 januari 2020 om 18:28
En waarom moet hij niet met een baby op de kamer?DeKenau schreef: ↑26-01-2020 18:03Bedankt voor alle reacties en herkenning. Wat is dit toch een veel voorkomend probleem, zeg.
Deze ochtend kwam hij dan ook meteen excuses maken en hij heeft beloofd om morgen de huisarts te bellen. Nog geen halleluja, want eerst zien dan gelovenHij heeft het vaker beloofd. Ik ga er nu zeker achteraan.
zondag 26 januari 2020 om 18:30
Oh, hij weet dit hoor. Dit heb ik uiteraard wel eens gedaan. Ik denk dat hij het tot op zekere hoogte normaal vindt omdat ze in het gezin waar hij uit komt allemaal zo hard snurken, al spant zijn vader de kroon, die heeft overgewicht en die snurkt het hardst van allemaal. Echt oorverdovend. Ze slapen er allemaal doorheen. Tja, dat lukt bij mij dus niet.Zeepdoos25 schreef: ↑26-01-2020 09:23Ik zou het eens opnemen met je mobiel en eens laten horen, gewoon vragen dat je dit gesnurk dus de hele nacht hoort. Jij wilt ook zo lekker slapen, hoe kunnen we dit samen oplossen zodat we allebei lekker slapen.
Constructief gesprek ipv ruzie.
zondag 26 januari 2020 om 18:32
Het zou zomaar iets te maken kunnen hebben met een baby die heel gefrustreerd raakt als die aan zijn tepel loopt te zuigen.
zondag 26 januari 2020 om 18:34
Tja, ik slaap inderdaad minder diep en kan niet overal doorheen slapen. Maar daar is niets aan te veranderen.
Ik ga altijd al eerder naar bed en soms slaap ik er gedeeltelijk doorheen. Ligt eraan hoe hard het gaat. Maar vaak komt er een punt dat ik er van wakker word.
zondag 26 januari 2020 om 18:36
Dit is wel hoe hij het beleeft inderdaad. Ik heb daar ook wel begrip voor, maar wil graag een oplossing ipv dit geruzie steeds. Maar goed, eerste stap huisarts gaat gezet worden, eens kijken wat dat brengtblijfgewoonbianca schreef: ↑26-01-2020 09:47Of het terecht is of niet ; het voelt heel naar als je de schuld krijgt van het niet kunnen slapen van je partner als je zelf heerlijk slaapt . Zeker als je daar dan nog wakker voor gemaakt wordt ook. Je hebt zelf namelijk niet door dat je snurkt, hoe hard en hoe lang dat je snurkt en hoe irritant dat is. En je kunt er zelf ook nog eens niets aan doen om het te stoppen.
Naar de huisarts is de enige oplossing. Maar dan moet hij daar wel de noodzaak van in zien en nu is hij alleen maar pissig op je. Ik weet van een aantal stellen dat de snurker pas ging toen er geklaagd werd door anderen ( bij weekendjes weg / buren op de camping etc ) of als de partners het heel hard op een janken gezet hebben.
zondag 26 januari 2020 om 18:38
zondag 26 januari 2020 om 18:39
Dit is letterlijk wat ik vannacht deed
Dat is dus ook al heftig.
Volgens hem omdat hij ook gespannen in bed ligt, omdat hij weet dat hij wakker gaat worden.
zondag 26 januari 2020 om 18:42
Oh, geloof me, als die kamer er was had ik dat al lang gedaan. Mijn nachtrust is me heilig. We hopen over een aantal jaar een groter huis te kopen en dit is eis nr 1 waar het huis aan moet voldoenredbulletje schreef: ↑26-01-2020 17:21Richt een tweede slaapkamer in voor jouzelf ipv krampachtig bij elkaar in bed te blijven slapen.
zondag 26 januari 2020 om 18:47
Ik denk dat het een bed in babykamer gaat worden en dat wij daar om en om gaan slapen. Dus niet standaard ik met baby op ouderslaapkamer inderdaad. Dit lijkt me voor nu de beste oplossing, ook om de babytijd door te komen zonder oorlog tussen twee totaal vermoeide mensenWesterpaviljoen schreef: ↑26-01-2020 18:38Ok.
Maar dan nog: dan kan zij dus alle nachten gaan doen en hij kan lekker doorslapen?
Flesvoeding bestaat ook nog he?
zondag 26 januari 2020 om 18:52
Borstvoeding is beter voor de kleine.Westerpaviljoen schreef: ↑26-01-2020 18:38Ok.
Maar dan nog: dan kan zij dus alle nachten gaan doen en hij kan lekker doorslapen?
Flesvoeding bestaat ook nog he?
En ja, dat kan een man nu eenmaal niet, net zo min als dat een man kan bevallen.
Daar mag jij vanalles van vinden, maar het verandert er niet door.
maandag 27 januari 2020 om 16:46
Zelf de huisarts bellen en gewoon meegaan. Het is jullie probleem. Goede oordoppen kopen (op maat laten maken) en incasseren dat als hij in diepe slaap is naar wakker word. Mijn man heeft dit ook wel s. Hij snurkt niet maar bezet het hele bed. Hij weet wel dat soms onredelijk doet. Probeert het niet te doen. Maar hem uit zijn diepe slaap halen is een afschuwelijk gevoel. Ik neem het niet persoonlijk. Scheelt enorm.