Ik ben het spuugzat

26-01-2020 05:55 116 berichten
...het gesnurk van mijn man. Weer mijn nachtrust naar de klote, word er gewoon even wanhopig van. Ik ben ook nog zwanger en ik wil gewoon RUST. Waarom dan de relatiepijlert? Omdat man 's nachts vreselijk kwaad wordt als ik vriendelijk vraag of hij even op zijn zij wil gaan liggen. Dat helpt namelijk soms wel. Het antwoord is dan 'maak me niet wakker' en helaas soms ook 'hou je bek'. Hier word ik dus echt pislink van. Hij heeft zelf uiteraard geen last van zijn eigen lawaai dus hij vindt dat ik hém tot last ben.

Ik wil van dat klotegesnurk af en ik wil dat hij normaal reageert. Het is helaas al jarenlang een probleem en de maat is bij mij gewoon vol. Ik ben het echt helemaal zat en als straks de baby er is kan ik dit er echt niet bijhebben.

Qua oplossingen: huis tuin en drogist meuk helpt uiteraard niet. Geen overgewicht. Geen overmatig alcohol gebruik. Helaas geen zolder of extra slaapkamer over. Ooroppen helpen niet, daar komt het geluid gewoon doorheen. Bovendien vind ik die niet handig met baby straks. In zijn familie snurken ze allemaal dus ik vermoed een neusafwijking oid.

Ik wil graag dat hij hiermee naar de huisarts gaat voor een verwijzing naar een kno arts. Dit weigert hij al jaren, soms zegt hij het toe, maar hij doet het nooit. Hij slaapt vaak op de bank. Dat is het offer wat hij brengt, maar ik wil graag een structurele oplossing, zo gek is dat toch niet?
En zo sukkelt het al jaren voort. Hij geeft me het gevoel dat het mijn probleem is en dat ik hem tot last ben hiermee. Ik vind dat wel heel makkelijk en zo niet meelevend. En dat kwetst me.

Hoeveel mag en kan je van je partner verwachten in zo'n situatie?
anoniem_650f5b32baa0a wijzigde dit bericht op 26-01-2020 05:59
4.41% gewijzigd
Leuke man -not.
Enige wat helpt is apart slapen, heb er ervaring mee helaas.
Alle reacties Link kopieren
Om knettergek van te worden is het.
Mijn vriend zegt dan wel maak me maar wakker, tik me aan dan draai ik om, maar dat heeft geen nut. Hij snurkt altijd in welke houding dan ook. En niet gewoon monotoon snurken, nee, met van die rare uithalen, zuchten, gepiep als hij verkouden is etc. Ik slaap standaard met oordoppen in zodat ik kan inslapen, maar word ik ‘s nachts wakker kan ik het wel vergeten nog verder te kunnen slapen.
We zitten hier nu ook op het punt huisarts. Apart slapen kan nu niet vanwege de ruimte maar willen we liever ook niet. Tijdens zwangerschap en met een verse baby zou ik dat wel doen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Jij hoeft niet te verkassen, dat doet hij maar als hij geen hulp zoekt. Je bent notabene zwanger en hebt je nachtrust nodig.

Kan je trouwens niet gewoon de baby straks bij jou in de kamer doen en je man op matras in de babykamer als het zo door blijft gaan. Ik ken iemand die dat ook heeft gedaan en het werkte prima.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen worden wat agressief van melatonine. Als ze gewoon slapen merk je er niets van, alleen als je ze wakker maakt reageren ze heftiger dan ze overdag zouden doen. Misschien dat de partner van TO daar last van heeft. Dan kan hij overdag nog steeds een redelijke en gezellige man zijn :)
Alle reacties Link kopieren
Wauw.. een uitspraak als 'hou je bek' vind ik wel heftig, dat klinkt echt heel onaardig. Is dat alleen 's nachts of bijt hij je vaker zoiets toe? Verder belachelijk dat hij z'n verantwoordelijkheid hier niet in neemt en doet alsof het jouw probleem is.
Wat al eerder gezegd is: wellicht goede optie om hem op de babykamer te laten slapen, en jij en de baby op de ouderslaapkamer. Hoop dat jullie eruit komen samen!
You're cute when you care ~ Bo Peep
Alle reacties Link kopieren
Absoluut man naar de babykamer en naar de huisarts.
Ik snap je helemaal, dat snurken kan echt oorverdovend zijn!
Die van mij snurkt soms ook en dan geef ik hem een zetje en dan is het eigenlijk wel over, maar ik zou anders ook man naar de huisarts sommeren (en hopen dat hij dan ook gaat).
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een man die heel heel veel heeft gesnurkt. Verschrikkelijk!!! Werd er helemaal gek van. Ook hier was dat snachts bonje. Dat ene tikje, duwtje op met mijn koude voeten tegen zijn been... woest werd hij.

Op een nacht hoorde ik hem stoppen met ademen dus toen heel heel goed wakker gemaakt en dit heeft de hele gang naar ha gemaakt.
Hij bleek slaap apnue te hebben en nu met slaap beugel slaapt iedereen weer heerlijk!!
Ik zou zijn agressieve reactie nog erger vinden dan het gesnurk. Praat erover. En als hij niet voor reden vatbaar blijft, praat er dan nogmaals over met een bemiddelaar erbij. Hopelijk kan een buitenstaander hem wel aan zijn verstand peuteren dat hij jouw nachtrust verstoort en dat hij op zoek moet naar een oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Fruity-Pebbles schreef:
26-01-2020 06:22
Hier ook een keer met man knallende ruzie gehad vanwege zijn gesnurk. Ook ik was zwanger en heb toen zelfs geroepen dat ik wilde scheiden als hij niet naar de dokter ging (beetje hormonaal...)
Maar resultaat was dat man 3 dagen later bij de huisarts zat, tijdje later bij de kno, weer een tijdje bij de neuroloog, toen nog 2 slaaponderzoeken... En sinds een jaar (dochter was al geboren) heeft hij zo'n ademapparaat vanwege slaapapneu. Snurken is nog niet over, maar stukken minder. Hier kan ik mee leven, met dit geluidsniveau

Kun je wel slapen van het apparaat?
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat een....!
Dus het is prima als jij wakker ligt, maar als jij hem wakker maakt word hij boos? Sorry maar dan ben je echt een eikel.

Mijn vriend snurkt ook, maar als ik hem dan een zetje geef draait hij gelijk op zijn zij want dan weet hij dat ik er last van heb. En dan is het gesnurk ook gelijk over.

Nu je zwanger bent mag hij best even wat extra voor je zorgen, sowieso dat je een goede nachtrust hebt! Ik zou echt tegen hem zeggen: óf naar de kno arts, óf je mag iedere nacht op de bank liggen.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
26-01-2020 08:38
Ik zou zijn agressieve reactie nog erger vinden dan het gesnurk. Praat erover. En als hij niet voor reden vatbaar blijft, praat er dan nogmaals over met een bemiddelaar erbij. Hopelijk kan een buitenstaander hem wel aan zijn verstand peuteren dat hij jouw nachtrust verstoort en dat hij op zoek moet naar een oplossing.

Ik ook, wat een zak.
1 van de 2 ergens anders slapen. Maar het is toch logisch dat iemand boos wordt als je hem wakker maakt? Helpt het niet als je tegen hem aan duwt? Dat hij dan stopt met snurken?
Alle reacties Link kopieren
DeKenau schreef:
26-01-2020 06:08
Ik vind hem op dit punt dus ook gewoon een lul. En dat heb ik 'm net gezegd ook. Hij vindt het zelf echt volkomen terecht dat hij zo reageert, want ik maak hem wakker. Hij is boos naar de bank vertrokken. Ik ben dit zo ontzettend beu.
Enige plek in huis waar ik een bed kan neerzetten is in de babykamer, die nog niet af is. Maar een structurele oplossing is dat ook niet, tenzij we baby dan op de ouderslaapkamer laten slapen. Bij snurkende man dus.
En wat zegt hij als je de bal weer terugkaatst? Nee, nu draai je het om, jij maakt mij wakker.
Alle reacties Link kopieren
Ja zo werkt het niet he. Boos worden als jij hem wakker maakt omdat jij niet kunt slapen door hem, maar al jaren niet naar de huisarts willen voor een oplossing. Jij hebt je slaap ook hard nodig nu, dat zou hij moeten steunen waar mogelijk. En hou je bek vind ik persoonlijk echt totaal onacceptabel.

Ik herken het probleem wel. Hier ook zwanger en een snurkende man waar ik wakker van word of lig. Ik stoot m aan en zeg draaien, meestal lukt dat en helpt het (tijdelijk of langer). Soms verkas ik naar de bank, heel soms hij. Maar hij vindt het, helemaal nu, heel vervelend dat ik last van hem heb en wil juist dat ik ook kan slapen, dus vindt het logisch als als ik hem duw als hij snurkt.

Ik slaap nu ook veel lichter dan voorheen dus het probleem is ook wel erger, dat is jammer. maar ik hoop dat dat weer beter wordt over een tijdje. Succes ermee
anoniem_393584 wijzigde dit bericht op 26-01-2020 08:57
10.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
26-01-2020 08:08
Sommige mensen worden wat agressief van melatonine. Als ze gewoon slapen merk je er niets van, alleen als je ze wakker maakt reageren ze heftiger dan ze overdag zouden doen. Misschien dat de partner van TO daar last van heeft. Dan kan hij overdag nog steeds een redelijke en gezellige man zijn :)
Natuurlijk. Maar waarom kan hij dan overdag geen verantwoordelijkheid nemen hiervoor, en er dus normaal over praten en een oplossing zoeken?
Sarcastische modus aan;
Natuurlijk ligt het aan je man hoe durft hij te snurken en lekker te slapen wat een lul van een vent zo te lezen aan de opmerkingen hier. Hoe durft hij! Sarcastische modus uit.
Kan het niet zo zijn dat jij heel licht slaapt en snel wakker bent en dan al piekerend over alles niet meer in slaap kan komen en je dan gaat ergeren aan je man want HIJ snurkt en slaapt wel goed en jij niet?
Ik zou niet direct wijzen naar de man dat hij een lul is etc..
En ja ik zou ook pissig worden als ik midden in mijn slaap richting de bank gebonjourd word.
Hij moet nu zo te lezen richting huisarts maar hoe gaat met jou met slapen?
Ik heb er ervaring mee. Niet dat man dan een lul wordt, maar dat gesnurk. Man is verhuisd naar de babykamer en baby en ik sliepen in het grote bed. Mooie oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een goed bed midden in de huiskamer zetten zodat iedereen kan zien dat jij daar moet slapen, kan hij mooi uitleggen waarom zijn zwangere liefje daar ligt. Ik denk dat ie snel bij de huisarts staat.
MissMaran schreef:
26-01-2020 09:03
Ik zou een goed bed midden in de huiskamer zetten zodat iedereen kan zien dat jij daar moet slapen, kan hij mooi uitleggen waarom zijn zwangere liefje daar ligt. Ik denk dat ie snel bij de huisarts staat.
Prima plan dat bed in de kamer en vraag ook meteen de echtscheidingspapieren aan als het echt is om je vent voor schut te zetten voor de familie.
Prima plan.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
26-01-2020 08:56
Natuurlijk. Maar waarom kan hij dan overdag geen verantwoordelijkheid nemen hiervoor, en er dus normaal over praten en een oplossing zoeken?
Eens. Partner en ik reageren beiden soms onvriendelijk als we op het verkeerde moment worden wakker gemaakt (meestal door onze zoon), ik weet van mezelf dat ik me dan inderdaad echt afschuwelijk voel en niets anders kan denken dan rot op en laat me alsjeblieft slapen. Dus ik heb begrip voor onaardige reacties midden in de nacht. Maar ik snap niet dat je man niet overdag zijn verantwoordelijkheid neemt en actie onderneemt. Dus een afspraak maakt of naar een andere oplossing zoekt dmv een extra slaapplek creëeren.
TO kan ook een lichte slaper zijn en overal van wakker worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral benieuwd zijn hoe hij denkt te gaan reageren wanneer hij er straks 's nachts uit moet om voor de baby te zorgen. Of hoe hij denkt te gaan reageren wanneer jij hem daarvoor wakker maakt wanneer hij misschien de baby in eerste instantie niet hoort.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
26-01-2020 09:07
TO kan ook een lichte slaper zijn en overal van wakker worden.
Ja kan. Maar wat dan nog? Je houdt toch rekening met elkaar?!
Alle reacties Link kopieren
https://www.ditzo.nl/blog/slaapapps


Heeft hij zelf enig idee hoe hard / lang hij snurkt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het eens opnemen met je mobiel en eens laten horen, gewoon vragen dat je dit gesnurk dus de hele nacht hoort. Jij wilt ook zo lekker slapen, hoe kunnen we dit samen oplossen zodat we allebei lekker slapen.

Constructief gesprek ipv ruzie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven