Ik ben het spuugzat

26-01-2020 05:55 116 berichten
...het gesnurk van mijn man. Weer mijn nachtrust naar de klote, word er gewoon even wanhopig van. Ik ben ook nog zwanger en ik wil gewoon RUST. Waarom dan de relatiepijlert? Omdat man 's nachts vreselijk kwaad wordt als ik vriendelijk vraag of hij even op zijn zij wil gaan liggen. Dat helpt namelijk soms wel. Het antwoord is dan 'maak me niet wakker' en helaas soms ook 'hou je bek'. Hier word ik dus echt pislink van. Hij heeft zelf uiteraard geen last van zijn eigen lawaai dus hij vindt dat ik hém tot last ben.

Ik wil van dat klotegesnurk af en ik wil dat hij normaal reageert. Het is helaas al jarenlang een probleem en de maat is bij mij gewoon vol. Ik ben het echt helemaal zat en als straks de baby er is kan ik dit er echt niet bijhebben.

Qua oplossingen: huis tuin en drogist meuk helpt uiteraard niet. Geen overgewicht. Geen overmatig alcohol gebruik. Helaas geen zolder of extra slaapkamer over. Ooroppen helpen niet, daar komt het geluid gewoon doorheen. Bovendien vind ik die niet handig met baby straks. In zijn familie snurken ze allemaal dus ik vermoed een neusafwijking oid.

Ik wil graag dat hij hiermee naar de huisarts gaat voor een verwijzing naar een kno arts. Dit weigert hij al jaren, soms zegt hij het toe, maar hij doet het nooit. Hij slaapt vaak op de bank. Dat is het offer wat hij brengt, maar ik wil graag een structurele oplossing, zo gek is dat toch niet?
En zo sukkelt het al jaren voort. Hij geeft me het gevoel dat het mijn probleem is en dat ik hem tot last ben hiermee. Ik vind dat wel heel makkelijk en zo niet meelevend. En dat kwetst me.

Hoeveel mag en kan je van je partner verwachten in zo'n situatie?
anoniem_650f5b32baa0a wijzigde dit bericht op 26-01-2020 05:59
4.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat bij ons helpt:

Omdraaien en dan bedoel ik niet op andere zij: je hoofdkussen op je voeteneind gooien en daar gaan liggen met je hoofd.

Ziet er idioot uit, maar dan heb ik of man genoeg afstand om niet meer wakker te liggen van het gesnurk.
Man snurkt af en toe heel hard, maar ik zaag ook soms complete Noorse bossen om.
Ene keer lig ik met hoofd aan voeteneind, andere keer man.

Was gebruik van man, altijd als hij zelf slecht sliep om wat voor reden dan ook, draaide hij om. Ik ben het ook gaan proberen en ik slaap meestal meteen weer in en slaap ook beter. Net of je in een nieuw bed ligt.
Nope
To waarom een baby van deze man?
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
26-01-2020 13:43
Wat bij ons helpt:

Omdraaien en dan bedoel ik niet op andere zij: je hoofdkussen op je voeteneind gooien en daar gaan liggen met je hoofd.

Ziet er idioot uit, maar dan heb ik of man genoeg afstand om niet meer wakker te liggen van het gesnurk.
Man snurkt af en toe heel hard, maar ik zaag ook soms complete Noorse bossen om.
Ene keer lig ik met hoofd aan voeteneind, andere keer man.

Was gebruik van man, altijd als hij zelf slecht sliep om wat voor reden dan ook, draaide hij om. Ik ben het ook gaan proberen en ik slaap meestal meteen weer in en slaap ook beter. Net of je in een nieuw bed ligt.

Gebruikt hij jouw grote teen als speen?
Heel herkenbaar! Mijn ex werd ook altijd heel boos als ik ‘s nachts wilde dat hij zich omdraaide ivm het snurken. Bij ons hielp het ook (zoals iemand anders ook al opperde) dat ik eerder naar bed ging en al in slaap was als hij in bed kroop. Wat ook vaak hielp was dat ik zachtjes aan zijn kussen trok, waardoor zijn hoofd in een andere stand kwam te liggen. Meestal werd hij daar dan niet wakker van, maar het snurken hield (voor even) op. De ellende van een snurkende bedpartner was, voor mij in ieder geval, dat je er zelf op gaat letten; ik werd kriegel van ieder zuchtje dat ik van hem hoorde, waardoor ik dan ook weer niet in slaap kon komen. Overigens scheen ik zelf ook te snurken.... maakte hij mij ook wel eens wakker voor, daar werd ik dan ook niet echt vrolijk van. Uiteindelijk zijn wij apart gaan slapen.
Santaaa schreef:
26-01-2020 13:46
To waarom een baby van deze man?
omdat er niks mis is met zijn zaad?
Waarom ben je dan in godsnaam zwanger geworden als je er al jaren last van hebt en hij er niks aan wil doen? Dat hij heel erg boos wordt als je hem uit zijn remslaap haalt dan snap ik dat wel, dan reageert hij meer vanuit zijn onderbewuste.
De enige oplossing zou zijn dat jij eerder gaat slapen dan hij en je dus het gesnurk niet meer hoort. Maar nu komt er dus een baby en kan dat ook niet meer.
Dus zijn er 2 oplossingen of apart slapen of uit elkaar. Je kan iemand niet dwingen om naar de huisarts te gaan, ik snurk ook af en toe maar mijn vriend gaat gewoon gelijk slapen als we op bed liggen en ik speel nog wat met mijn telefoon of kijk tv in bed. En dan als ik weet dat hij diep slaapt ga ik zelf slapen. Dan hoort hij het niet meer.
Dan vertrekt hij maar lekker naar de bank. Het is goed met hem.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
winkelfanaat schreef:
26-01-2020 13:55
Gebruikt hij jouw grote teen als speen?
Nee, mijn man is al jaren geleden over zuigend gedrag heengegroeid.
Nope
S-Meds schreef:
26-01-2020 10:38
De meeste snurkers kunnen niet geholpen worden
O, jawel hoor. Misschien dat al die snurkkussens etc niet helpen , maar er is zat aan te doen ( speciale beugel, zo’n apparaat, operatie aan je huig, etc ) . Maar dan zul je wel langs een arts moeten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
https://snurkensnurken.nl/anti-snurk-spray/

Misschien helpt dit zodat je in elk geval in slaap kunt vallen ?
Gezellige man om een gezin mee te hebben. “Hou je bek” echt? Dat is gewoon niet ok.
https://somnishop.nl/operatie-tegen-snu ... koperatie/

Maar het lijkt me stug dat er mensen zijn bij wie niets helpt.
Zodeknetter, wat een reactie van jouw man.. Mijn partner snurkt ook extreem, in het begin heb ik het echt geprobeerd maar het was gewoon niet te doen, in elke houding ging hij vrolijk verder met snurken. Als hij ook maar 1 keer gereageerd had met "hou je bek" of iets dan had hij een poot in zijn rug gehad en met een luide plof de vloer kunnen kussen. Echt!

Mijn partner wil ook geen hulp, wij slapen dus apart en dat gaat prima. Beide een fijne nachtrust.

Wellicht verhuizen naar een woning met een extra slaapkamer voor dit doel?
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
26-01-2020 15:25
Nee, mijn man is al jaren geleden over zuigend gedrag heengegroeid.
:applause:
S-Meds schreef:
26-01-2020 14:36
omdat er niks mis is met zijn zaad?
Nou als ik de berichten zo lees dat man snel boos word en mevrouw uitscheld, dan moet zijn zaad wel extreem goed zijn..
Ik gebruik van die wax oordopjes... daar hoor ik zelfs geen gepraat meer doorheen. Maar idd miss niet de beste optie met een baby
Dat uitschelden vind ik ook niet normaal. Heb je zijn gesnurk wel eens opgenomen en het hem laten luisteren? Misschien dat hij dan wat meer begrip toont.

Mijn man snurkt ook wel eens hard. Wat ik doe is een ruk(je) aan zijn kussen geven, zodat zijn hoofd een schuivertje maakt. Ik doe dat verder heel rustig en hij heeft bij wijze van spreken niet eens in de gaten dat ik hem wakker maak.
Ik ga overigens ook wel eens andersom slapen, d.w.z. met mijn hoofd aan het voeteneind. Het geluid is dan toch iets verder weg en ik heb dan weer even een wat koelere plek. Vaak helpt dat mij wel om in slaap te vallen.
Ik snap niet dat hij zo reageert

Ik snap niet dat jij er nu PAS een punt van maakt
Heel herkenbaar, helaas.
Vriend snurkt en ik word er denk steeds gevoeliger voor. We slapen vaak apart maar met komst van kind (ook zwanger) kan dat nu niet meer wegens ruimte gebrek. Vriend chago omdat hij niet op bank wil, ik kapot van slaapgebrek.
Als ik hem een zetje geef of vraag om te draaien helpt dat even, maar hij slaap veel sneller in dan ik.

Ik heb oordoppen op maat, maar kan bijna tegen geen een geluid meer. Het ligt dus ondertussen ook aan mij.
Ik krijg al stress als ik weer aan een nacht wakker liggen denk waardoor ik enorm gespannen ben.

Ik heb nu soort van eis gesteld dat ie maar op de bank gaat liggen tot mn verlof begint. Dan kan ik overdag bijslapen. Ik kan het er niet meer bij hebben. Hoop dat ie nu eens naar de huisarts gaat...
Hier een ervaringsdeskundige die beide kanten snapt! Ik snurk(te) behoorlijk, en het is super irritant om wakker gemaakt te worden omdat je snurkt. Want in feite schiet je er meestal weinig mee op: eenmaal weer in slaap ga ik weer snurken...Dus ik raak ook gefrustreerd en geirriteerd als ik steeds wakker word gemaakt. Anderzijds is het ook vet irritant om last te hebben van iemands gesnurk...en oordoppen werken dan echt niet altijd!

Ik ga er voor nu even vanuit dat je man slaapdronken en geirriteerd was, maar overdag meestal leuk is :-)

Er zijn m.i. de volgende opties:
1. Man gaat naar de huisarts
2. Man slaapt op de bank of in babykamer en de baby slaapt bij jou

Ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan en bij mij is slaapapneu geconstateerd. Heb nu zo'n apparaat en maak hierdoor veel minder vaak herrie. Daarnaast is t ook voor mij gezonder want heb geen ademstops meer.

Mocht jouw man geen medisch traject willen...Slaap gewoon lekker (vaker) apart! Ik vind samen slapen echt geen must...eerst samen in bed lekker knuffelen/praten en vervolgens lekker apart gaan tukken!
Richt een tweede slaapkamer in voor jouzelf ipv krampachtig bij elkaar in bed te blijven slapen.
Wat is dat toch met al die mannen naar de bank sturen? Dat zou je dus echt niet bij mij moeten voorstellen.

En voordat het weer gedraaid wordt naar dat ik wel zal snurken: het is juist andersom. Mijn vriendin snurkt en daar lig ik soms wakker van. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om haar dan naar de bank te sturen. Als ik het echt niet trek ga ik zelf dan wel naar de bank (overigens een fantastische bank om op te slapen).

Een normale volwassen manier als je niet meer samen wil slapen is om dat te overleggen, inclusief wie waar slaapt.

Mij dunkt dat een normaal persoon zijn zwangere vrouw dan laat slapen waar ze wil, maar dat hoort op een normale manier besproken te worden en niet met commanderen. Als je een commandant wil, dan ga je wel het leger in lijkt mij.
Apart gaan slapen. Voor veel mensen werkt dit beter. Maar goed, dan hebben we het alleen over het snurk- en slaapprobleem en niet over het eigenlijke en veel grotere probleem dat hij een onsympathieke eikel is die zich niet kan inleven in anderen die wakker liggen van zijn gesnurk. Waarom maak je me wakker? Omdat je mij wakker houdt!
Mijn ex snurkte gigantisch. Zijn vrienden wilden bijvoorbeeld ook nooit met hem op de kamer als ze een weekend weg gingen en op de camping kreeg hij commentaar van buren. We woonden ook nog eens in een studio dus de enige plak waar het stiller was, maar ik hem zeker ook nog hoorde snurken, was de badkamer. Ik heb daar een paar keer woedend mijn matras naartoe gesleept want: ook hij deed er niks aan. Ik kan me je wanhoop voorstellen want het is letterlijk gekmakend. Soms dacht ik echt: als ik nu een mes pak, dan is het in ieder geval stil en dan zie inkorten wel hoe ik het met de politie regel 🙈. Ik sliep ook altijd met oordoppen, maar dat maakte nauwelijks verschil. Ik heb het weleens opgenomen voor hem, toen dacht hij dat ik expres het geluid hard had gezet. Lang verhaal kort; mede door de wijze waarop hij hiermee om ging, zijn we niet meer bij elkaar.
Dobbelst1 schreef:
26-01-2020 17:20
Hier een ervaringsdeskundige die beide kanten snapt! Ik snurk(te) behoorlijk, en het is super irritant om wakker gemaakt te worden omdat je snurkt. Want in feite schiet je er meestal weinig mee op: eenmaal weer in slaap ga ik weer snurken...Dus ik raak ook gefrustreerd en geirriteerd als ik steeds wakker word gemaakt. Anderzijds is het ook vet irritant om last te hebben van iemands gesnurk...en oordoppen werken dan echt niet altijd!

Ik ga er voor nu even vanuit dat je man slaapdronken en geirriteerd was, maar overdag meestal leuk is :-)

Er zijn m.i. de volgende opties:
1. Man gaat naar de huisarts
2. Man slaapt op de bank of in babykamer en de baby slaapt bij jou

Ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan en bij mij is slaapapneu geconstateerd. Heb nu zo'n apparaat en maak hierdoor veel minder vaak herrie. Daarnaast is t ook voor mij gezonder want heb geen ademstops meer.

Mocht jouw man geen medisch traject willen...Slaap gewoon lekker (vaker) apart! Ik vind samen slapen echt geen must...eerst samen in bed lekker knuffelen/praten en vervolgens lekker apart gaan tukken!
Optie 3 de baby slaapt ook bij hem. Want anders moet zij er alleen voor op draaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven