Ik ben het spuugzat
zondag 26 januari 2020 om 05:55
...het gesnurk van mijn man. Weer mijn nachtrust naar de klote, word er gewoon even wanhopig van. Ik ben ook nog zwanger en ik wil gewoon RUST. Waarom dan de relatiepijlert? Omdat man 's nachts vreselijk kwaad wordt als ik vriendelijk vraag of hij even op zijn zij wil gaan liggen. Dat helpt namelijk soms wel. Het antwoord is dan 'maak me niet wakker' en helaas soms ook 'hou je bek'. Hier word ik dus echt pislink van. Hij heeft zelf uiteraard geen last van zijn eigen lawaai dus hij vindt dat ik hém tot last ben.
Ik wil van dat klotegesnurk af en ik wil dat hij normaal reageert. Het is helaas al jarenlang een probleem en de maat is bij mij gewoon vol. Ik ben het echt helemaal zat en als straks de baby er is kan ik dit er echt niet bijhebben.
Qua oplossingen: huis tuin en drogist meuk helpt uiteraard niet. Geen overgewicht. Geen overmatig alcohol gebruik. Helaas geen zolder of extra slaapkamer over. Ooroppen helpen niet, daar komt het geluid gewoon doorheen. Bovendien vind ik die niet handig met baby straks. In zijn familie snurken ze allemaal dus ik vermoed een neusafwijking oid.
Ik wil graag dat hij hiermee naar de huisarts gaat voor een verwijzing naar een kno arts. Dit weigert hij al jaren, soms zegt hij het toe, maar hij doet het nooit. Hij slaapt vaak op de bank. Dat is het offer wat hij brengt, maar ik wil graag een structurele oplossing, zo gek is dat toch niet?
En zo sukkelt het al jaren voort. Hij geeft me het gevoel dat het mijn probleem is en dat ik hem tot last ben hiermee. Ik vind dat wel heel makkelijk en zo niet meelevend. En dat kwetst me.
Hoeveel mag en kan je van je partner verwachten in zo'n situatie?
Ik wil van dat klotegesnurk af en ik wil dat hij normaal reageert. Het is helaas al jarenlang een probleem en de maat is bij mij gewoon vol. Ik ben het echt helemaal zat en als straks de baby er is kan ik dit er echt niet bijhebben.
Qua oplossingen: huis tuin en drogist meuk helpt uiteraard niet. Geen overgewicht. Geen overmatig alcohol gebruik. Helaas geen zolder of extra slaapkamer over. Ooroppen helpen niet, daar komt het geluid gewoon doorheen. Bovendien vind ik die niet handig met baby straks. In zijn familie snurken ze allemaal dus ik vermoed een neusafwijking oid.
Ik wil graag dat hij hiermee naar de huisarts gaat voor een verwijzing naar een kno arts. Dit weigert hij al jaren, soms zegt hij het toe, maar hij doet het nooit. Hij slaapt vaak op de bank. Dat is het offer wat hij brengt, maar ik wil graag een structurele oplossing, zo gek is dat toch niet?
En zo sukkelt het al jaren voort. Hij geeft me het gevoel dat het mijn probleem is en dat ik hem tot last ben hiermee. Ik vind dat wel heel makkelijk en zo niet meelevend. En dat kwetst me.
Hoeveel mag en kan je van je partner verwachten in zo'n situatie?
anoniem_650f5b32baa0a wijzigde dit bericht op 26-01-2020 05:59
4.41% gewijzigd
zondag 26 januari 2020 om 09:37
Eens. Ik heb een longaandoening en allergieën en dat zorgt soms ook voor allerlei geluiden. Man snurkt soms .DS1971 schreef: ↑26-01-2020 06:32Iemand wakker maken als hij slaapt moet je niet doen. Als je iemand in het midden van een diepe slaap wakker maakt is dat gewoon heel vervelend. Ga dan gewoon zelf op de bank slapen en bespreek het de volgende ochtend. Lijkt mij beter als je een oplossing wil gaan zoeken.
Tip:
Wij gaan apart van elkaar naar bed.
Ik slaap diep, dus eenmaal in slaap hoor ik niks.
Volgens de kinderen maakt man heel veel lawaai soms, maar dat hoor ik niet omdat ik dan al slaap.
man heeft zich eroverheen gezet toen ik iets te enthousiast reageerde over een kamertje inrichten waar ik dan af en toe kan piepen en reutelen.
Hij wil graag samen slapen en ik schijn pas na een bepaald tijdstip goed op gang te komen.
Truc is om daarvoor al in slaap te zijn.
Ik ga vaak bij normale avonden rond 22.30 slapen en hij een uurtje later en dat gaat goed.
Maar ik heb 's nachts weleens de slappe lach gehad als ik onverwacht wakker wordt, wat een lawaai
(toen werd ik wakker van mezelf, het was echt belachelijk wat een gesnurk en gereutel en ik lag ook nog eens met mijn mond open met mijn stem een heel achterlijk geluid te maken, zo erg. En man naast me te snurken als een idioot)
Toen de babies er waren heb ik toen ze nog om de 3 uur moesten drinken op de bank beneden geslapen trouwens met de baby dichtbij.
We hadden het verdeeld, ik kan altijd slapen dus ik sliep als het kon van 19 u tot 01 u, dan ging mijn wekker.
Die voeding rond 22 u deed hij.
Dan ik weer om 04.00 uur.
Dan nam ik kind en mezelf mee en doken we nog even in bed.
07 uur deed hij dan als het kon met werk en dan kon ik normaal wakker worden en douchen enzo.
zondag 26 januari 2020 om 09:43
Mijn zwager snurkt ook zo erg en mijn schoonzus had ook zo'n slechte nachtrust. Hij vond dat echt vervelend en heeft zich zelfs laten opereren. Jammer genoeg heeft het niet echt geholpen. Het is wel iets minder geworden maar hij snurkt nog steeds hard. Toen zijn ze maar apart gaan slapen maar ik lees dat dat bij jou niet kan jammer genoeg.
zondag 26 januari 2020 om 09:47
Of het terecht is of niet ; het voelt heel naar als je de schuld krijgt van het niet kunnen slapen van je partner als je zelf heerlijk slaapt . Zeker als je daar dan nog wakker voor gemaakt wordt ook. Je hebt zelf namelijk niet door dat je snurkt, hoe hard en hoe lang dat je snurkt en hoe irritant dat is. En je kunt er zelf ook nog eens niets aan doen om het te stoppen.
Naar de huisarts is de enige oplossing. Maar dan moet hij daar wel de noodzaak van in zien en nu is hij alleen maar pissig op je. Ik weet van een aantal stellen dat de snurker pas ging toen er geklaagd werd door anderen ( bij weekendjes weg / buren op de camping etc ) of als de partners het heel hard op een janken gezet hebben.
Naar de huisarts is de enige oplossing. Maar dan moet hij daar wel de noodzaak van in zien en nu is hij alleen maar pissig op je. Ik weet van een aantal stellen dat de snurker pas ging toen er geklaagd werd door anderen ( bij weekendjes weg / buren op de camping etc ) of als de partners het heel hard op een janken gezet hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 26 januari 2020 om 10:02
Ik ben er niet bij, dus TO zou dat kunnen aangeven, niet ik.pamelacourson schreef: ↑26-01-2020 07:21Het is al jaren aan de gang. Denk je nou echt dat TO dit nooit pas de volgende dag heeft aangekaart?
zondag 26 januari 2020 om 10:05
TO heb je hem al eens opgenomen om het aan hem terug te laten horen? De mijne snurkt soms ook en dan duw ik tegen zijn arm en gaat hij verliggen waardoor het stopt. Ik kan ook enorm kribbig reageren wanneer ik ineens uit een diepe slaap gehaald word, dat gedeelte begrijp ik wel van je man. Ondanks dat houd je bek echt niet ok is. Maar overdag er niet over willen praten en er niks aan willen doen?!
zondag 26 januari 2020 om 10:11
pamelacourson schreef: ↑26-01-2020 06:01Je mag verwachten dat hij hier gewoon mee naar de huisarts gaat. Er zijn tegenwoordig echt wel remedies tegen. Een vriend van ons heeft iets wat hij in zijn mond doet en wat goed werkt. Wat een lul is jouw man hoe hij reageert. Ik zou ergens anders in huis een bed neerzetten en apart slapen.
Dit! Kun je geen slaapbank o.i.d. regelen? Lekker egoïstisch van je man.
zondag 26 januari 2020 om 10:19
Inderdaad.Letsgetlosttonight schreef: ↑26-01-2020 08:461 van de 2 ergens anders slapen. Maar het is toch logisch dat iemand boos wordt als je hem wakker maakt?
zondag 26 januari 2020 om 10:35
Je hoeft hem toch niet wakker te maken om hem te laten draaien? Wij snurken allebei, en als de een last heeft van de ander volstaat het om te fluisteren 'draai je even om'. Word je als snurker niet wakker van, maar je doet het wel. Wij wel in ieder geval.
Als hij echt heel erg snurkt is een gang naar de huisarts wel aan te raden. Het kan een verkoudheid (maar dan is het tijdelijk) of een allergie zijn, of een scheef neustussenschot, of slaapapneu of misschien is er nog een andere oorzaak.
Als hij echt heel erg snurkt is een gang naar de huisarts wel aan te raden. Het kan een verkoudheid (maar dan is het tijdelijk) of een allergie zijn, of een scheef neustussenschot, of slaapapneu of misschien is er nog een andere oorzaak.
zondag 26 januari 2020 om 10:38
De meeste snurkers kunnen niet geholpen wordenblijfgewoonbianca schreef: ↑26-01-2020 09:47Of het terecht is of niet ; het voelt heel naar als je de schuld krijgt van het niet kunnen slapen van je partner als je zelf heerlijk slaapt . Zeker als je daar dan nog wakker voor gemaakt wordt ook. Je hebt zelf namelijk niet door dat je snurkt, hoe hard en hoe lang dat je snurkt en hoe irritant dat is. En je kunt er zelf ook nog eens niets aan doen om het te stoppen.
zondag 26 januari 2020 om 10:42
Dat kan wel toch? Er is een babykamer en nog geen baby. En als baby er is kun je daar ook samen gaan slapen. Doe ff praktisch ipv je zo op te winden. Snurken is heel ergerlijk, maar er is helaas meestal maar weinig aan te doen.vrijenblij20220 schreef: ↑26-01-2020 09:43Mijn zwager snurkt ook zo erg en mijn schoonzus had ook zo'n slechte nachtrust. Hij vond dat echt vervelend en heeft zich zelfs laten opereren. Jammer genoeg heeft het niet echt geholpen. Het is wel iets minder geworden maar hij snurkt nog steeds hard. Toen zijn ze maar apart gaan slapen maar ik lees dat dat bij jou niet kan jammer genoeg.
De enige die de overlast kan verminderen ben jij zelf, door ergens anders te gaan slapen.
.
zondag 26 januari 2020 om 10:50
Zowel exman als huidige partner extreme snurkers. Exman is naar de huisarts geweest, slaaponderzoek gehad (helaas, u snurkt inderdaad erg hard, maar we kunnen niks voor u betekenen).
Wij hebben toen een stretcher in de woonkamer gezet, makkelijk op te bergen en allebei weer een goede nachtrust.
Huidige partner heeft ook allerlei middeltjes geprobeerd, wij sliepen om en om op de bank.
Heel veel gebroken nachten verder (wat niet bevorderlijk was voor onze relatie en eigen welzijn) hebben wij besloten te gaan latten.
Doordeweeks heerlijk rustig slapen en in de weekenden samen, maar dan kan ik uitslapen. In de toekomst gaan we zoeken naar een huis met extra slaapkamer
Een snurker wordt ook niet uitgerust wakker als deze om het half uur wakker wordt gemaakt.
Wij hebben toen een stretcher in de woonkamer gezet, makkelijk op te bergen en allebei weer een goede nachtrust.
Huidige partner heeft ook allerlei middeltjes geprobeerd, wij sliepen om en om op de bank.
Heel veel gebroken nachten verder (wat niet bevorderlijk was voor onze relatie en eigen welzijn) hebben wij besloten te gaan latten.
Doordeweeks heerlijk rustig slapen en in de weekenden samen, maar dan kan ik uitslapen. In de toekomst gaan we zoeken naar een huis met extra slaapkamer
Een snurker wordt ook niet uitgerust wakker als deze om het half uur wakker wordt gemaakt.