Ik haat mannen...

16-09-2018 18:38 336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds mijn kindertijd zijn mannen de bron van mijn problemen geweest. Mijn vader werkte alleen maar en als hij er was had hij een kort lontje. Riemen, pollepels... ik ben met alles wel geslagen. Op de basisschool ging het gewoon door. Hoewel ik altijd wel vrij introvert was, waren het vooral weer de jongens die mij in de pauze moesten hebben. De mannelijke docent zei er niks van.

In mijn puberteit werd ik eindelijk 'knap' en kreeg ik weer ander soort aandacht van mannen. Op mijn 16e ben ik aangetrand en in het holst van de nacht moest ik naar huis lopen van het huis van een 'vriendje' dat ik daarvoor had verteld nog niet klaar te zijn voor seks.

De relaties er op waren in het begin altijd rozegeur en maneschijn, maar eindigten altijd met geweld en vreemdgaan en ander soort misbruik.

Let wel; ik kom uit een milieu waar men dit nooit zou verwachten. Mijn ouders verdienen bovenmodaal en al mijn exen hadden een goede opleiding en baan.

Ik had lang mannelijke vrienden, maar ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om met een man om te gaan buiten het verplichtte contact op mijn werk. Ik merk dat ik ze wantrouw en stiekem eigenlijk gewoon haat. Laatst zat ik weer op Tinder en ik merkte dat er een gevoel van walging bij mij opkwam elke keer dat ik een match had.

Ik weet dat dit ziek is. Ik volg al jaren therapie en als ik single ben gaat het vrij goed met mij. Maar ik hoef maar te daten of het gaat weer mis. Zeker omdat waar ik bang voor ben altijd uitkomt.

Ik zou willen dat ik lesbisch was, maar zie vrouwen alleen als vriendinnen. Moet ik het toch maar proberen? Of gewoon accepteren dat ik alleen blijf?
Soms is het beter om jezelf geen relatie aan te doen en een fijn, leuk, prettig en vooral vredig leven op te bouwen voor jezelf. Met vrienden, familie, huisdieren, leuke activiteiten en hobby’s. Waarom is een relatie zo belangrijk als het je alleen maar nog meer beschadigd ? Op deze manier kun je nooit genezen. Stop met het jezelf aan te doen.
Ik ben nu ook een half jaar single omdat ik gewoon geen vertrouwen en energie meer over heb. Op Tinder wil de helft alleen seks en daar heb ik geen behoefte aan. Ik heb twee serieuze dates gehad waar de mannen niet eens de moeite deden om verzorgd voor de dag te komen dus daar was ik ook snel klaar mee. Ik merk wel dat ik narcistische mannen sneller herken nu. Vaak moet alles op hun manier en moet ik me schikken.
Cheeks schreef:
17-09-2018 11:25
Ik ben nu ook een half jaar single omdat ik gewoon geen vertrouwen en energie meer over heb. Op Tinder wil de helft alleen seks en daar heb ik geen behoefte aan. Ik heb twee serieuze dates gehad waar de mannen niet eens de moeite deden om verzorgd voor de dag te komen dus daar was ik ook snel klaar mee. Ik merk wel dat ik narcistische mannen sneller herken nu. Vaak moet alles op hun manier en moet ik me schikken.

Ik weet ook niet of tinder dan wel een geschikt medium voor je is.
beetjegek schreef:
17-09-2018 07:26
Hier nog een mannenhater. Ik ben getrouwd met een man, maar ik vind het nog steeds varkens. Ik had een agressieve vader, vreemdgaande vriendjes en ga zo maar door. Het zijn gewoon losers gedreven door hun pik.

Dat begrijp ik niet goed. Waarom ben je getrouwd dan?
In mijn omgeving kom ik alleen bezette mannen tegen. Op het werk, sportschool, iedereen heeft een relatie.

Omdat ik niet van uitgaan hou zul je mij ook niet in een club of op een festival vinden. Ik raak daar erg overprikkeld van en ik drink niet vanwege mijn antidepressiva dus ik vind er niks aan. Met vriendinnen doe ik veel leuke dingen maar dat zijn bioscopen pakken of uit eten gaan.

Ik zat ook op andere datingsites maar waar Tinder vol zit met patsers waren het daar vaak onaantrekkelijke types of toeristen.
Als je je zo voelt ruiken mannen dat onbewust. Vooral de foute types duiken daarop. Tinder is sowieso een erg vluchtig medium. Veel mensen hebben contact met veel verschillende vrouwen.
Oja en een tip lees de boeken liefdesbang en verslaafd aan liefde.
naamloosjes schreef:
17-09-2018 12:01
Als je je zo voelt ruiken mannen dat onbewust. Vooral de foute types duiken daarop. Tinder is sowieso een erg vluchtig medium. Veel mensen hebben contact met veel verschillende vrouwen.
Ik heb soms ook net 10 man gesprekken dus dat vind ik niet gek. Zo lang ik de enige ben als het serieus wordt prima.
Hier geen hekel aan mannen echter zie ik ze soms wel als vreemde wezens.

Zelf val ik op echte 'man mannen' en in het begin houd ik van een bepaalde dominantie zonder perse te overdrijven, patsertjes boeien mij niet maar een man die 'typisch' mannelijk is vind ik aantrekkelijk.
Dat kan van beschermend overkomen tot een zware tas overnemen zijn.
Een man die zou gillen om een spin zou een regelrechte afknapper zijn bv :mrgreen:

Later kan zo'n man waar ik normaal gesproken op val toch wel erg ouderwets en/of dominant in een rolverdeling staan waar ik mij dan aan ga ergeren.
Een man mag van mij best minder handig in het huishouden zijn en er niet veel om geven maar zodra hij begint te zeiken dat iets beter kan zonder zelf een vinger uit te steken dan komt mijn diepste heks tevoorschijn vroeg of laat.
Gek en lastig maar toch val ik in eerste instantie dus op een anti theedoek man als ik verliefd ben.

Haat mannen geenszins aldus, misschien wel de soms lastige verstandhouding tussen man en vrouw.
Maar vrouwen vind ik vaak genoeg ook zeikerts en vals dus dat compenseert de boel weer, val ook niet op vrouwen.

Lastig maar misschien moet je het daten even laten voor wat het is.
Doe er niet aan maar zou me kapot ergeren als ik het zo om me heen hoor met dat getwijfel, gedump en/of ander asociaal gedrag.
Donna1971 schreef:
17-09-2018 12:37
Hier geen hekel aan mannen echter zie ik ze soms wel als vreemde wezens.

Zelf val ik op echte 'man mannen' en in het begin houd ik van een bepaalde dominantie zonder perse te overdrijven, patsertjes boeien mij niet maar een man die 'typisch' mannelijk is vind ik aantrekkelijk.
Dat kan van beschermend overkomen tot een zware tas overnemen zijn.
Een man die zou gillen om een spin zou een regelrechte afknapper zijn bv :mrgreen:

Later kan zo'n man waar ik normaal gesproken op val toch wel erg ouderwets en/of dominant in een rolverdeling staan waar ik mij dan aan ga ergeren.
Een man mag van mij best minder handig in het huishouden zijn en er niet veel om geven maar zodra hij begint te zeiken dat iets beter kan zonder zelf een vinger uit te steken dan komt mijn diepste heks tevoorschijn vroeg of laat.
Gek en lastig maar toch val ik in eerste instantie dus op een anti theedoek man als ik verliefd ben.

Haat mannen geenszins aldus, misschien wel de soms lastige verstandhouding tussen man en vrouw.
Maar vrouwen vind ik vaak genoeg ook zeikerts en vals dus dat compenseert de boel weer, val ook niet op vrouwen.

Lastig maar misschien moet je het daten even laten voor wat het is.
Doe er niet aan maar zou me kapot ergeren als ik het zo om me heen hoor met dat getwijfel, gedump en/of ander asociaal gedrag.
Ja, ik val ook altijd op verkapte bad boys, zelfverzekerde mannen met een goede carriere etc. Ik wil geen nerdy introverte man, ben zelf al introvert dus wil iemand die mij daar uit trekt. Maar misschien zijn dat juist de goeden.
Er zit gelukkig nog een heel scala aan mannen tussen nerdy introverte mannen die gillen bij spinnen en bad boys ;)

Maar misschien zijn dat mannen die je in eerste instantie niet interessant vind? Het is lastig om te zeggen, omdat ik er niet bij ben als jij op tinder zit.
Heb je het boek Het Monsterverbond gelezen?

Je zal er veel herkenning in vinden, en:er staat goed in beschreven waar het vandaan komt en hoe je een eventueel volgend monsterverbond kan voorkomen.

http://www.carolienroodvoets.nl/publica ... index.html
Cheeks schreef:
17-09-2018 11:41
In mijn omgeving kom ik alleen bezette mannen tegen. Op het werk, sportschool, iedereen heeft een relatie.

Omdat ik niet van uitgaan hou zul je mij ook niet in een club of op een festival vinden. Ik raak daar erg overprikkeld van en ik drink niet vanwege mijn antidepressiva dus ik vind er niks aan. Met vriendinnen doe ik veel leuke dingen maar dat zijn bioscopen pakken of uit eten gaan.

Ik zat ook op andere datingsites maar waar Tinder vol zit met patsers waren het daar vaak onaantrekkelijke types of toeristen.
Toch denk ik dat je veel beter in je eigen kring kunt zoeken. Niet iederéén is bezet - er zijn altijd bekenden van vrienden, familie, oud-klasgenoten, oud-studiegenoten enzovoort die geen relatie hebben, toch? Daar zou ik me veiligheidshalve op richten. Ik haat mannen helemaal niet, integendeel, maar ik ken dan ook voornamelijk aardige mannen. Toch zou ook ik zou me nooit buiten mijn eigen kring wagen als ik een nieuwe man wilde ontmoeten.

De vrouwen die ik ken, en die wat later een relatie kregen, zijn namelijk onder te verdelen in twee groepen. De eerste groep zocht binnen 'onze cirkel', de tweede groep duikelde ergens een volslagen onbekende op. Misschien is het toeval, maar in de tweede groep liep het vrijwel altijd op krankzinnige wijze mis: die mannen bleken pathologische leugenaars, bigamisten, agressievelingen, onbetrouwbare idioten. Hoe kan dat? Ik denk dat hun 'onbekendheid' de valkuil was. Want in onze eigen cirkel, die echt heel groot is, kun je altijd navragen wie iemand precies is. Er hebben altijd mensen met hem op school gezeten, gestudeerd, gesport, in zijn buurt gewoond, met hem samengewerkt, verhalen over hem gehoord, of desnoods in de klas gezeten met zijn zusje. Een pathologische leugenaar valt dan al in de voorrondes door de mand. Omdat vrienden je erop attenderen: "Die is niet te vertrouwen", of: "Er gaan slechte verhalen over hem rond", of: "O ja, die is al twee keer gescheiden en zit nu in zijn derde vechtscheiding." Zo werkt het gewoon. In een hechte groep kom je er als rotte peer gewoon niet mee weg. Dat lijkt me dan sowieso een belangrijk argument: heeft die nieuwe man een hechte groep vrienden om zich heen? Zo nee, dan zou ik al op mijn hoede zijn, want dat wijst vaak op een brokkelig verleden.

Dus: zoeken in je eigen (breed uitwaaierende) kring. Tinder links laten liggen. Of eigenlijk: elke man die niet te herleiden is tot mensen die je kent, links laten liggen. In mijn omgeving is het altijd zo gegaan, en ik zie vrijwel alleen maar leuke relaties, aardige mannen, nou ja: een solide systeem dat werkt.
samarinde schreef:
17-09-2018 14:16
Toch denk ik dat je veel beter in je eigen kring kunt zoeken. Niet iederéén is bezet - er zijn altijd bekenden van vrienden, familie, oud-klasgenoten, oud-studiegenoten enzovoort die geen relatie hebben, toch? Daar zou ik me veiligheidshalve op richten. Ik haat mannen helemaal niet, integendeel, maar ik ken dan ook voornamelijk aardige mannen. Toch zou ook ik zou me nooit buiten mijn eigen kring wagen als ik een nieuwe man wilde ontmoeten.

De vrouwen die ik ken, en die wat later een relatie kregen, zijn namelijk onder te verdelen in twee groepen. De eerste groep zocht binnen 'onze cirkel', de tweede groep duikelde ergens een volslagen onbekende op. Misschien is het toeval, maar in de tweede groep liep het vrijwel altijd op krankzinnige wijze mis: die mannen bleken pathologische leugenaars, bigamisten, agressievelingen, onbetrouwbare idioten. Hoe kan dat? Ik denk dat hun 'onbekendheid' de valkuil was. Want in onze eigen cirkel, die echt heel groot is, kun je altijd navragen wie iemand precies is. Er hebben altijd mensen met hem op school gezeten, gestudeerd, gesport, in zijn buurt gewoond, met hem samengewerkt, verhalen over hem gehoord, of desnoods in de klas gezeten met zijn zusje. Een pathologische leugenaar valt dan al in de voorrondes door de mand. Omdat vrienden je erop attenderen: "Die is niet te vertrouwen", of: "Er gaan slechte verhalen over hem rond", of: "O ja, die is al twee keer gescheiden en zit nu in zijn derde vechtscheiding." Zo werkt het gewoon. In een hechte groep kom je er als rotte peer gewoon niet mee weg. Dat lijkt me dan sowieso een belangrijk argument: heeft die nieuwe man een hechte groep vrienden om zich heen? Zo nee, dan zou ik al op mijn hoede zijn, want dat wijst vaak op een brokkelig verleden.

Dus: zoeken in je eigen (breed uitwaaierende) kring. Tinder links laten liggen. Of eigenlijk: elke man die niet te herleiden is tot mensen die je kent, links laten liggen. In mijn omgeving is het altijd zo gegaan, en ik zie vrijwel alleen maar leuke relaties, aardige mannen, nou ja: een solide systeem dat werkt.

Hier sluit ik me bij aan. Wat relaties betreft kom ik ook altijd via via iemand tegen en dat is veel betrouwbaarder dan een onbekende gast uit de kroeg of via tinder.
Vixxen schreef:
17-09-2018 14:20
Hier sluit ik me bij aan. Wat relaties betreft kom ik ook altijd via via iemand tegen en dat is veel betrouwbaarder dan een onbekende gast uit de kroeg of via tinder.
Oh haha ik las via Viva :-D
Vixxen schreef:
17-09-2018 14:20
Zeker! Ik heb lange tijd niet eens geweten hoeveel mafkezen en onbetrouwbare types er op deze wereld rondlopen, omdat ik me vooral concentreerde op mijn eigen groep. Maar daarbuiten was het schering en inslag. Van die nieuwkomers die opeens uit het niets je leven binnenstappen... ik heb er voornamelijk rare ervaringen mee. Waar komt iemand vandaan? Wie is hij? Hoe ziet zijn achtergrond eruit? Met wie gaat hij om, en hoe leidt hij zijn leven?

Dat zijn behoorlijk cruciale vragen. Als je dáár het antwoord niet op weet: niet doen. Misschien gaat deze regel niet altijd op, maar bij zoiets belangrijks als een relatie zou ik geen risico's nemen. Ik ben er namelijk ook van overtuigd dat oudere mannen (en vrouwen) vaak met een hele goede reden geen relatie hebben. Niet altijd. Maar wel vaak. En dus kun je beter even wat vooronderzoek doen.

Is iemand vaker dan eens gescheiden?
Heeft iemand kinderen die hij/zij niet meer ziet?
Is iemand heel vaak verhuisd of van werk gewisseld?
Heeft iemand een vage/onduidelijke achtergrond?
Heeft iemand weinig vrienden en familie om zich heen?

Wegwezen!

Nogmaals, het hóeft geen slecht nieuws te zijn, maar waarom zou je risico's nemen? Zeker als je al zoveel slechte ervaring hebt, zou ik lekker op safe spelen en alles tot op de bodem uitzoeken.
Vixxen schreef:
17-09-2018 11:34
Dat begrijp ik niet goed. Waarom ben je getrouwd dan?
Omdat mijn man niet zo is. Maar ik zie ze nog steeds om me heen.
Julia10 schreef:
17-09-2018 14:31
Oh haha ik las via Viva :-D
:biggrin: Ik kom hier maar weinig mannen tegen...
Cheeks schreef:
17-09-2018 06:38
Ik had goede vrienden tot ik er vaak van henzelf achterkwam dat ze iemand hadden bedrogen of er seksistische gedachten op na hielden. Ik spreek ze nog steeds wel maar zit er dubbel mee. Mij hebben ze niks misdaan maar een ander wel. En ja, ook vrouwen bedriegen en als ik dat weet is de vriendschap ook over.
dat doen vrouwen niet minder, maar je haat vrouwen niet???
Cheeks schreef:
16-09-2018 21:31
Ik weet niet of ik wel een kind wil eigenlijk. Ben daar te instabiel voor. Denk niet dat ik mijn zoon zou haten, die zou ik opvoeden tot een goed mens.
zoals er dus veel vrouwen hun zoon tot een goed mens hebben opgevoed
Alleen jij moet leren de goeie er uit te pikken.
beetjegek schreef:
17-09-2018 14:36
Omdat mijn man niet zo is. Maar ik zie ze nog steeds om me heen.

O oké. Door je berichtje kreeg ik het idee dat je je eigen man ook een varken vond vandaar mijn vraag :)
Cheeks, ik denk dat wij dezelfde persoon zijn. Ik kan me vinden in alles dat je schrijft. :hug:
samarinde schreef:
17-09-2018 14:33
Zeker! Ik heb lange tijd niet eens geweten hoeveel mafkezen en onbetrouwbare types er op deze wereld rondlopen, omdat ik me vooral concentreerde op mijn eigen groep. Maar daarbuiten was het schering en inslag. Van die nieuwkomers die opeens uit het niets je leven binnenstappen... ik heb er voornamelijk rare ervaringen mee. Waar komt iemand vandaan? Wie is hij? Hoe ziet zijn achtergrond eruit? Met wie gaat hij om, en hoe leidt hij zijn leven?

Ik heb een tijdje via internet gedate (voordat tinder bestond lieve kinderen) en dat waren echt stuk voor stuk alleen maar mafklappers :O Toen was ik er ook helemaal klaar mee.
Ik zal de boeken eens opzoeken als ik tijd heb! Nu retedruk met werk.

Via via wel geprobeerd maar zonder resultaat. De meesten zijn bezet, niet mijn type of ik heb er lang geleden al wat mee gehad. Dat zijn de kennisen. Ik heb niet dat vriendinnen mij koppelen aan collega's... volgens mij is dat ook vrij raar. In films zie je altijd dat de bff van de hoofdpersoon opeens een steenrijke topmodel neef heeft. Bij mij zijn het vaak alleen onaantrekkelijke mannen, of ze hebben al een gezin. Laatst nog wilde een vriendin mij koppelen aan een kennis maar ik vond hem echt lelijk... type Frans Bauer. Ik val daar echt niet op. Ik ken veel mensen in mijn stad, maar de knappe mannen zijn al bezet of er is geen klik.
anoniem_376172 wijzigde dit bericht op 17-09-2018 14:58
18.54% gewijzigd
AngelEyes0192 schreef:
17-09-2018 14:39
Cheeks, ik denk dat wij dezelfde persoon zijn. Ik kan me vinden in alles dat je schrijft. :hug:
Wat rot eigenlijk, dat jij dat ook moest meemaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven