Ik haat mannen...

16-09-2018 18:38 336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds mijn kindertijd zijn mannen de bron van mijn problemen geweest. Mijn vader werkte alleen maar en als hij er was had hij een kort lontje. Riemen, pollepels... ik ben met alles wel geslagen. Op de basisschool ging het gewoon door. Hoewel ik altijd wel vrij introvert was, waren het vooral weer de jongens die mij in de pauze moesten hebben. De mannelijke docent zei er niks van.

In mijn puberteit werd ik eindelijk 'knap' en kreeg ik weer ander soort aandacht van mannen. Op mijn 16e ben ik aangetrand en in het holst van de nacht moest ik naar huis lopen van het huis van een 'vriendje' dat ik daarvoor had verteld nog niet klaar te zijn voor seks.

De relaties er op waren in het begin altijd rozegeur en maneschijn, maar eindigten altijd met geweld en vreemdgaan en ander soort misbruik.

Let wel; ik kom uit een milieu waar men dit nooit zou verwachten. Mijn ouders verdienen bovenmodaal en al mijn exen hadden een goede opleiding en baan.

Ik had lang mannelijke vrienden, maar ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om met een man om te gaan buiten het verplichtte contact op mijn werk. Ik merk dat ik ze wantrouw en stiekem eigenlijk gewoon haat. Laatst zat ik weer op Tinder en ik merkte dat er een gevoel van walging bij mij opkwam elke keer dat ik een match had.

Ik weet dat dit ziek is. Ik volg al jaren therapie en als ik single ben gaat het vrij goed met mij. Maar ik hoef maar te daten of het gaat weer mis. Zeker omdat waar ik bang voor ben altijd uitkomt.

Ik zou willen dat ik lesbisch was, maar zie vrouwen alleen als vriendinnen. Moet ik het toch maar proberen? Of gewoon accepteren dat ik alleen blijf?
Wat heb jij een man eigenlijk te bieden behalve je kieskeurigheid, je luiheid, je issues met depressiviteit, je haatgevoelens, omschrijving die je later weer "afzwakt" naar kwaad en wantrouwend, je noemt jezelf instabiel, bent naief omdat je merkt dat mannen opo Tinder op,sex uit zijn terwijl jij blijkbaar een duurzame relatie zoekt, scheert alle mannen over een kam, hemelt je milieu op, hebt een lange geschiedenis met therapie, en noemt mannen de bron van je problemen. Een hoop issues.

Nou, als man zou ik dan ook mijn bedenkingen hebben bij jou.
Ik,denk dat jij onbewust iets uitstraalt van: niet in de buurt komen.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
ava75 schreef:
17-09-2018 16:50
Gezien je mankeuze is dat eigenlijk helemaal niet gek.

Wat ging er mis met de paar mannen die geen klootzakken bleken te zijn?
We waren te jong of groeiden uit elkaar. Ik vind een 7 echt wel knap hoor. Frans vind ik een 4.
SweetFirefly schreef:
17-09-2018 17:10
Wat heb jij een man eigenlijk te bieden behalve je kieskeurigheid, je luiheid, je issues met depressiviteit, je haatgevoelens, omschrijving die je later weer "afzwakt" naar kwaad en wantrouwend, je noemt jezelf instabiel, bent naief omdat je merkt dat mannen opo Tinder op,sex uit zijn terwijl jij blijkbaar een duurzame relatie zoekt, scheert alle mannen over een kam, hemelt je milieu op, hebt een lange geschiedenis met therapie, en noemt mannen de bron van je problemen. Een hoop issues.

Nou, als man zou ik dan ook mijn bedenkingen hebben bij jou.
Ik,denk dat jij onbewust iets uitstraalt van: niet in de buurt komen.
Haha zo lui ben ik niet, maar wel.in de ogen van een sportschoolman die uren per dag sport. Ik sport wel maar als het uitkomt. En kan uren lopen niksen soms.

Maar ik heb nu even weinig te bieden. Dat weet ik ook wel.

Ik vind mezelf niet extreem kieskeurig. Ik date echt geen bekende Nederlanders met een topmodellen uiterlijk en bakken met geld. Ook hemel ik mijn milieu niet op. Mijn exen varieren van een PHD tot een meubelmaker. Wat ze gemeen hebben is hun hufterigheid.

Ik vind dat je al mijn woorden enorm uit hun verband trekt. Kijk om je heen, je zult zien dat vrouwen mannen zoeken in hetzelfde straatje als zijzelf. Dus overeenstemmend met uiterlijk en ambitie.
YagaBaba schreef:
17-09-2018 16:50
Hij heeft anders wel een punt vind ik. Heb je er ook een inhoudelijke reactie op?
Ik vind zijn reactie zo kinderachtig dat ik daar niet meer op in ga.
Lavendel2 schreef:
17-09-2018 16:51
To ik heb ook 1000 redenen om ze te haten toch doe ik het niet. Door sommige types uit mijn cultuur heb ik c c ptss ontwikkeld ik vind donkere bruine ogen nog steeds creepy. Maar toch sta ik open voor een eerlijke kans naar ze ik heb daardoor toch aardigere mannen die wel normaal kunnen doen aangetrokken en geloof me ik heb met allerlei geweld te maken gehad. Doe vooral wat prettig voelt voor jou.
Dan ben je verder dan ik al. Mag je trots op zijn!

Sterkte iig.
kantlijn schreef:
17-09-2018 16:51
Jij bent een insing: involuntary single. De vrouwelijke tegenhanger van de incel.
Maar ik ben juist bewust single omdat al mijn relaties een drama waren.
Cheeks schreef:
17-09-2018 17:35
Maar ik ben juist bewust single omdat al mijn relaties een drama waren.
Als je bewust single bent dan heb je toch al geaccepteerd dat je alleen blijft?
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
SweetFirefly schreef:
17-09-2018 17:40
Als je bewust single bent dan heb je toch al geaccepteerd dat je alleen blijft?
Voor nu wel. Maar ook ik hoop op liefde diep van binnen. Het is de natuur he. Het liefst kom ik morgen een man tegen die bewijst dat dit hele topic onzin is.

Maar ja, mijn vader spreek ik ook nog af en toe uit noodzaak, want ik hou erg veel van mijn moeder en zij is nog met hem getrouwd. Als ze waren gescheiden had ik het contact verbroken. En dus opent het steeds oud zeer. Of wanneer mijn exen gaan trouwen, dat maakt het ook moeilijk. Zouden ze haar ook slaan? Of lag het aan mij?
Cheeks schreef:
17-09-2018 16:32
Doe ik al. Ik val niet op sportschoolmannen. Zij ook niet op mij denk ik, ik ben veel te lui. Mijn exen waren allemaal ongeveer zevens.
Volgens eigen zeggen ben je lui, heb je de nodige problemen met de wereld om je heen waar je aan moet werken, toch 20 exen gehad waarvan er 1 of 2 wél leuk waren.
Waarom gingen de 2 leuke bij je weg of jij bij hen?

Als mensen elkaar cijfers gaan geven, mannen of vrouwen... blegh.
Hoe zou jij het vinden als je exen je allemaal een 3 hebben gegeven? Ook die 2 die JIJ wel leuk noemt? Of zelfs een 0, gewoon: dat is echt 3x niks, een mannenhaatster. Ook je eigen woorden hé?

Het valt me gewoon op dat je cijfers uitdeelt en hoe... alsof het projectjes van je waren. Waarom krijgen die 2 'leuke' geen hoger cijfer?
Dat zegt mij al genoeg: je generaliseert er lustig op los, je wil ook hier gewoon gelijk hebben en luistert totaal niet naar wat n.b. vrouwen je aanraden.
Je komt gewoon niet als een leuke vrouw over. Ook ik dacht aan de incel-topics van de laatste tijd.
Die hebben ook geen reële kijk op vrouwen of eigenlijk alle mensen, dat heb jij toch echt met ze gemeen.

Maar je mag natuurlijk gerust een potje klagen na 20 mislukte relaties waarvan 10% wel leuk was maar toch: een zeventje en jij verdient beter.
Duidelijk. Nog één vraag: welk cijfer zou je jezelf geven? Hoger dan een zeven neem ik aan toch vraag ik het even.
En waarom ben jij dan een 8, 9 of zelfs een perfecte 10?

Ik ken zat vrouwen die een hele nare jeugd hebben gehad, vol misbruik en andere ellende, de helft van de tijd in tehuizen of pleeggezinnen hebben gezeten en toch een stuk positiever naar de mensen om zich heen kijken.

Ook positiever naar zichzelf, ze zijn zich bewust van het feit dat ze sterke vrouwen zijn met een sterke wil iets van hun leven te maken.
Vastbesloten 'zich niet te laten beuken' zoals een van mijn pleegzusjes het uitdrukte want dan hebben die hufters haar alsnog kapot gekregen..
Als laatste hebben ze gevoel voor humor, niets zo aantrekkelijk als vrouwen met gevoel voor humor.

En of ze nou voetballen, biljarten of op de sportschool rondhangen of helemaal niet aan sport doen maakt mij niet uit: als ik maar niet mee hoef want ik ga liever in mijn eentje, nou ja met mijn hond samen 10km of meer hardlopen om mijn hoofd leeg te maken :)
Ik heb geen 20 relaties gehad. Ik heb er 5 gehad, de rest waren losse contacten. Een 7 qua uiterlijk is wat anders dan het totaalplaatje. Ik vind de meeste 9ens extreem ijdel juist.

Maar ik zie al wie dit gepost heeft dus nvm.
Cheeks schreef:
17-09-2018 17:32
Ik vind zijn reactie zo kinderachtig dat ik daar niet meer op in ga.
Dat vind ik dan weer bijzonder kinderachtig :D
Maar bevestigd wel wat ik al dacht. Je komt ontzettend oppervlakkig over en een onderbouwd antwoord: daar begin je niet aan..
Dan moet je toch echt jezelf onder de loep nemen en nadenken over wat er mis is in je leven.
Niet leuk; wel leerzaam.

Ik wens je veel succes met de rest van je leven, de kans dat het ooit echt leuk gaat worden schat ik helaas niet zo hoog in.
En dat is oprecht triest, ik gun iedereen een prettig leven zeker als je al zo'n moeilijke start hebt gehad.
Cheeks schreef:
17-09-2018 16:44
Gek wel, dat ik alles geef in relaties en dan nog niet word gewaardeerd. Ik ben ook niet meteen als 'mannenhaatster' gaan daten. Maar de pakweg 20 man die ik in mijn bed heb gehad waren op 1 of 2 na gewoon klootzakken achteraf..
Pakweg 20 man. Waarvan er 1 a 2... lamaar :byee:

En ja, héél gek snap er ook niks van :-?
Lenn12345 schreef:
17-09-2018 18:01
Pakweg 20 man. Waarvan er 1 a 2... lamaar :byee:

En ja, héél gek snap er ook niks van :-?
Wat wil je nou bereiken met dit berichtje? Hou het constructief alsjeblieft. Dit aanvallende werkt averechts. Je inbreng kan juist zo waardevol zijn, alleen niet op deze manier.
Cheeks schreef:
17-09-2018 17:44
Voor nu wel. Maar ook ik hoop op liefde diep van binnen. Het is de natuur he. Het liefst kom ik morgen een man tegen die bewijst dat dit hele topic onzin is.

Maar ja, mijn vader spreek ik ook nog af en toe uit noodzaak, want ik hou erg veel van mijn moeder en zij is nog met hem getrouwd. Als ze waren gescheiden had ik het contact verbroken. En dus opent het steeds oud zeer. Of wanneer mijn exen gaan trouwen, dat maakt het ook moeilijk. Zouden ze haar ook slaan? Of lag het aan mij?
Weet je moeder hoe naar je vader tegen jou is geweest?
SweetFirefly schreef:
17-09-2018 18:17
Weet je moeder hoe naar je vader tegen jou is geweest?
Mijn.moeder heeft hetzelfde karakter. Ze liet het gebeuren. Ze is buitenlandse en was jarenlang afhankelijk van hem op financieel gebied, ze verdiende maar de helft. Ik denk dat het voor haar belangrijker was dat onze studie betaald werd. Hij was er immers toch bijna nooit.
Lotus90 schreef:
17-09-2018 18:12
Wat wil je nou bereiken met dit berichtje? Hou het constructief alsjeblieft. Dit aanvallende werkt averechts. Je inbreng kan juist zo waardevol zijn, alleen niet op deze manier.
Lenn is gewoon precies het type man dat ik al zo vaak ben tegen gekomen. Zodra ze het oneens zijn meteen beledigen en vernederen. Vind het smerig.

Dat ik 20 man in mijn bed heb gehad betekent niet dat ik er een relatie mee wilde.
Cheeks schreef:
17-09-2018 18:24
Lenn is gewoon precies het type man dat ik al zo vaak ben tegen gekomen. Zodra ze het oneens zijn meteen beledigen en vernederen. Vind het smerig.
Dan denk ik dat je hem niet goed leest.
Als al jouw relaties 'een drama' waren dan zijn er 3 mogelijkheden.

1. Alle mannen zijn hufters.
2. Jij bent een ongelofelijke pechvogel omdat jij alleen hufters tegenkomt.
3. Er is iets mis met jouw 'relatiecapabiliteit' waardoor je hufters aantrekt.
4. Er is iets mis met jouw 'relaticapabiliteit' waardoor je iedereen voor hufter aanziet.

1. Ontken ik stellig want ik ben inmiddels 23 jaar getrouwd met de liefste man van de wereld (90% van de tijd en de 10% hoort er gewoon bij).
2. Zou jij nu de enige zijn die zo een pech heeft in de wereld?
3. Houding?
4. Tja...
Non so perché gli altri si aspettano qualcosa da me.
Donna1971 schreef:
17-09-2018 12:37
Hier geen hekel aan mannen echter zie ik ze soms wel als vreemde wezens.

Zelf val ik op echte 'man mannen' en in het begin houd ik van een bepaalde dominantie zonder perse te overdrijven, patsertjes boeien mij niet maar een man die 'typisch' mannelijk is vind ik aantrekkelijk.
Dat kan van beschermend overkomen tot een zware tas overnemen zijn.
Een man die zou gillen om een spin zou een regelrechte afknapper zijn bv :mrgreen:

Later kan zo'n man waar ik normaal gesproken op val toch wel erg ouderwets en/of dominant in een rolverdeling staan waar ik mij dan aan ga ergeren.
Een man mag van mij best minder handig in het huishouden zijn en er niet veel om geven maar zodra hij begint te zeiken dat iets beter kan zonder zelf een vinger uit te steken dan komt mijn diepste heks tevoorschijn vroeg of laat.
Gek en lastig maar toch val ik in eerste instantie dus op een anti theedoek man als ik verliefd ben.

Haat mannen geenszins aldus, misschien wel de soms lastige verstandhouding tussen man en vrouw.
Maar vrouwen vind ik vaak genoeg ook zeikerts en vals dus dat compenseert de boel weer, val ook niet op vrouwen.

Lastig maar misschien moet je het daten even laten voor wat het is.
Doe er niet aan maar zou me kapot ergeren als ik het zo om me heen hoor met dat getwijfel, gedump en/of ander asociaal gedrag.
Ik denk dat je dominant, mannelijk en domineren door elkaar haalt. Dominant zijn, is je grenzen bewaken en voor je eigenbelang opkomen. Mannelijk gedrag is dat beschermende, meer het fysieke (en nog een scala aan andere dingetjes) en domineren en is gewoon een ander dwingen te doen wat jij wilt.

Laat veel mensen die het eerste niet hebben ook het laatste aantrekken.

Ik ken dat soort types als TO wel. Idealistisch en vaak ook een wereldverbeteraar. Ze zien mannen die zo dominerend zijn als gebroken en zielig en die moeten geholpen worden, ten koste van alles.

Sterker nog als ik uitgevogeld heb wat voor een persoonlijksheidtype iemand heeft en dat is bovenstaande en ze heeft ook een relatie dan is het heel vaak met dat soort type man. Ik voorspel dan al dat het met een pak slaag gaat eindigen en mensen staan er dan versteld van dat dat na verloop van tijd ook is.

Probleem is dat dit type vrouw naar dat soort mannen gezogen wordt (en omgekeerd) en het is moeilijk te veranderen als je zo in elkaar zit.
ava75 schreef:
17-09-2018 18:32
Dan denk ik dat je hem niet goed leest.
Ik heb geen vriendinnen en hij insinueert dat ik een slet ben.🤔
Als jouw exen zevens waren en daar werd je niet gelukkig mee, dan eens een zes proberen
Of... Een vijf op een andere manier bekijken
spell68 schreef:
17-09-2018 18:38
Ik denk dat je dominant, mannelijk en domineren door elkaar haalt. Dominant zijn, is je grenzen bewaken en voor je eigenbelang opkomen. Mannelijk gedrag is dat beschermende, meer het fysieke (en nog een scala aan andere dingetjes) en domineren en is gewoon een ander dwingen te doen wat jij wilt.

Laat veel mensen die het eerste niet hebben ook het laatste aantrekken.

Ik ken dat soort types als TO wel. Idealistisch en vaak ook een wereldverbeteraar. Ze zien mannen die zo dominerend zijn als gebroken en zielig en die moeten geholpen worden, ten koste van alles.

Sterker nog als ik uitgevogeld heb wat voor een persoonlijksheidtype iemand heeft en dat is bovenstaande en ze heeft ook een relatie dan is het heel vaak met dat soort type man. Ik voorspel dan al dat het met een pak slaag gaat eindigen en mensen staan er dan versteld van dat dat na verloop van tijd ook is.

Probleem is dat dit type vrouw naar dat soort mannen gezogen wordt (en omgekeerd) en het is moeilijk te veranderen als je zo in elkaar zit.
Klopt wel, ik zorg heel veel en wil altijd helpen.
lilalinda schreef:
17-09-2018 18:43
Als jouw exen zevens waren en daar werd je niet gelukkig mee, dan eens een zes proberen
Of... Een vijf op een andere manier bekijken
Denk niet dat uiterlijk nou de factor was hoor. Ik hoor ook nare dingen over lelijke mannen. Zie Harvey Weinstein of Woody Allen.
CatherineTheGreat schreef:
17-09-2018 18:38
Als al jouw relaties 'een drama' waren dan zijn er 3 mogelijkheden.

1. Alle mannen zijn hufters.
2. Jij bent een ongelofelijke pechvogel omdat jij alleen hufters tegenkomt.
3. Er is iets mis met jouw 'relatiecapabiliteit' waardoor je hufters aantrekt.
4. Er is iets mis met jouw 'relaticapabiliteit' waardoor je iedereen voor hufter aanziet.

1. Ontken ik stellig want ik ben inmiddels 23 jaar getrouwd met de liefste man van de wereld (90% van de tijd en de 10% hoort er gewoon bij).
2. Zou jij nu de enige zijn die zo een pech heeft in de wereld?
3. Houding?
4. Tja...
Iedereen die zijn/haar partner slaat is gewoon een hufter.
@Cheeks: heb je dan echt helemaal geen goede mannen in je omgeving? Dat kan ik me zo slecht voorstellen. Ik heb jammer genoeg ook zeer negatieve ervaringen gehad met mannen. Als kind helaas. Mijn moeder kiest namelijk foute mannen uit.

Maar ik heb een super lieve opa (moeders kant). Hij en mijn oma zijn al ruim 50 jaar getrouwd en echt een goed en mooi voorbeeld van een liefdevol huwelijk. En ik heb de allerbeste en liefste oom van de wereld (ook van mijn moeders kant). Hij is de belangrijkste man in mijn leven. Van mijn vaders kant heb ik trouwens ook super lieve ooms, maar ik zie ze maar een paar keer per jaar dus die band is totaal anders.

Ik ben altijd op zoek geweest naar een man met de karaktereigenschappen van mijn oom. :heart: Hij is letterlijk ALTIJD liefdevol naar mij en mijn zusjes toe. Wel gewoon eerlijk hoor, maar opbouwend. En lief. En extreem vrijgevig. En zorgzaam. En behulpzaam. En gastvrij. En intelligent. En stabiel. En sterk. En hardwerkend. Hij staat 24/7 voor ons klaar. In noodgevallen bel ik altijd mijn oom. Omdat hij ten alle tijden rustig en evenwichtig blijft, meteen komt en helpt met het oplossen van het probleem of mij in ieder geval kalmeert. Hij beschermt ons als dat nodig is. En hij is super betrouwbaar en consistent. Dus tja, mijn eisen zijn misschien hoog maar voor minder zou ik nooit settelen.

Natuurlijk is mijn oom niet voor iedereen zo perfect als voor mij en mijn zusjes. Hij heeft ook zijn minder goede kanten. Niemand is perfect. Maar er bestaan toch echt hele goede geweldige lieve mannen. Je moet gewoon het geluk hebben om zo iemand tegen het lijf te lopen. Je herkent een goede man eigenlijk meteen. Dat zie je vaak al aan iemands uitstraling, dat voel je, je merkt het vooral aan iemands houding en gedrag. En een goede man hoeft écht geen dikke, verlegen of nerd-achtige man te zijn hoor. Maar natuurlijk zal hij wel altijd ook minder goede kanten hebben, net zoals jij dat ook hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven