Ik haat mannen...
zondag 16 september 2018 om 18:38
Al sinds mijn kindertijd zijn mannen de bron van mijn problemen geweest. Mijn vader werkte alleen maar en als hij er was had hij een kort lontje. Riemen, pollepels... ik ben met alles wel geslagen. Op de basisschool ging het gewoon door. Hoewel ik altijd wel vrij introvert was, waren het vooral weer de jongens die mij in de pauze moesten hebben. De mannelijke docent zei er niks van.
In mijn puberteit werd ik eindelijk 'knap' en kreeg ik weer ander soort aandacht van mannen. Op mijn 16e ben ik aangetrand en in het holst van de nacht moest ik naar huis lopen van het huis van een 'vriendje' dat ik daarvoor had verteld nog niet klaar te zijn voor seks.
De relaties er op waren in het begin altijd rozegeur en maneschijn, maar eindigten altijd met geweld en vreemdgaan en ander soort misbruik.
Let wel; ik kom uit een milieu waar men dit nooit zou verwachten. Mijn ouders verdienen bovenmodaal en al mijn exen hadden een goede opleiding en baan.
Ik had lang mannelijke vrienden, maar ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om met een man om te gaan buiten het verplichtte contact op mijn werk. Ik merk dat ik ze wantrouw en stiekem eigenlijk gewoon haat. Laatst zat ik weer op Tinder en ik merkte dat er een gevoel van walging bij mij opkwam elke keer dat ik een match had.
Ik weet dat dit ziek is. Ik volg al jaren therapie en als ik single ben gaat het vrij goed met mij. Maar ik hoef maar te daten of het gaat weer mis. Zeker omdat waar ik bang voor ben altijd uitkomt.
Ik zou willen dat ik lesbisch was, maar zie vrouwen alleen als vriendinnen. Moet ik het toch maar proberen? Of gewoon accepteren dat ik alleen blijf?
In mijn puberteit werd ik eindelijk 'knap' en kreeg ik weer ander soort aandacht van mannen. Op mijn 16e ben ik aangetrand en in het holst van de nacht moest ik naar huis lopen van het huis van een 'vriendje' dat ik daarvoor had verteld nog niet klaar te zijn voor seks.
De relaties er op waren in het begin altijd rozegeur en maneschijn, maar eindigten altijd met geweld en vreemdgaan en ander soort misbruik.
Let wel; ik kom uit een milieu waar men dit nooit zou verwachten. Mijn ouders verdienen bovenmodaal en al mijn exen hadden een goede opleiding en baan.
Ik had lang mannelijke vrienden, maar ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om met een man om te gaan buiten het verplichtte contact op mijn werk. Ik merk dat ik ze wantrouw en stiekem eigenlijk gewoon haat. Laatst zat ik weer op Tinder en ik merkte dat er een gevoel van walging bij mij opkwam elke keer dat ik een match had.
Ik weet dat dit ziek is. Ik volg al jaren therapie en als ik single ben gaat het vrij goed met mij. Maar ik hoef maar te daten of het gaat weer mis. Zeker omdat waar ik bang voor ben altijd uitkomt.
Ik zou willen dat ik lesbisch was, maar zie vrouwen alleen als vriendinnen. Moet ik het toch maar proberen? Of gewoon accepteren dat ik alleen blijf?
maandag 17 september 2018 om 19:09
Nee, niet in die mate. Maar hij klinkt als een fijne uitzondering. Ik heb wel vrouwen die zo zijn gelukkig.Lotus90 schreef: ↑17-09-2018 18:52@Cheeks: heb je dan echt helemaal geen goede mannen in je omgeving? Dat kan ik me zo slecht voorstellen. Ik heb jammer genoeg ook zeer negatieve ervaringen gehad met mannen. Als kind helaas. Mijn moeder kiest namelijk foute mannen uit.
Maar ik heb een super lieve opa (moeders kant). Hij en mijn oma zijn al ruim 50 jaar getrouwd en echt een goed en mooi voorbeeld van een liefdevol huwelijk. En ik heb de allerbeste en liefste oom van de wereld (ook van mijn moeders kant). Hij is de belangrijkste man in mijn leven. Van mijn vaders kant heb ik trouwens ook super lieve ooms, maar ik zie ze maar een paar keer per jaar dus die band is totaal anders.
Ik ben altijd op zoek geweest naar een man met de karaktereigenschappen van mijn oom.Hij is letterlijk ALTIJD liefdevol naar mij en mijn zusjes toe. Wel gewoon eerlijk hoor, maar opbouwend. En lief. En extreem vrijgevig. En zorgzaam. En behulpzaam. En gastvrij. En intelligent. En stabiel. En sterk. En hardwerkend. Hij staat 24/7 voor ons klaar. In noodgevallen bel ik altijd mijn oom. Omdat hij ten alle tijden rustig en evenwichtig blijft, meteen komt en helpt met het oplossen van het probleem of mij in ieder geval kalmeert. Hij beschermt ons als dat nodig is. En hij is super betrouwbaar en consistent. Dus tja, mijn eisen zijn misschien hoog maar voor minder zou ik nooit settelen.
Natuurlijk is mijn oom niet voor iedereen zo perfect als voor mij en mijn zusjes. Hij heeft ook zijn minder goede kanten. Niemand is perfect. Maar er bestaan toch echt hele goede geweldige lieve mannen. Je moet gewoon het geluk hebben om zo iemand tegen het lijf te lopen. Je herkent een goede man eigenlijk meteen. Dat zie je vaak al aan iemands uitstraling, dat voel je, je merkt het vooral aan iemands houding en gedrag. En een goede man hoeft écht geen dikke, verlegen of nerd-achtige man te zijn hoor. Maar natuurlijk zal hij wel altijd ook minder goede kanten hebben, net zoals jij dat ook hebt.
maandag 17 september 2018 om 19:21
Nou ja, hij is geen uitzondering, maar ik ben het er wel mee eens dat er weinig mensen (mannen én vrouwen) bestaan die zo geweldig zijn als hij.
Dus ik vind wel dat je heel veel geluk hebt als je iemand ontmoet met een goed hart, een sterk, stabiel en betrouwbaar karakter, loyaal, steunend, liefdevol, intelligent, beschermend, fatsoen, waarden en normen, etc. Die ook nog eens bij jou past. En dat er wederzijdse gevoelens zijn.
Het beste wat je kan doen is zorgen dat je zelf een goed persoon bent, gelukkig en tevreden zijn met jezelf en je leven, lief zijn voor jezelf en anderen, gezonde keuzes maken, leuke dingen doen en hopen dat er spontaan een goede man op je pad komt.
maandag 17 september 2018 om 19:39
Daar heb je gelijk in, ik merk dat ik me enorm erger aan het weigeren relevante vragen te beantwoorden.
Of meteen te roepen: dat is een man, daar kan nooit een fatsoenlijk woord uitkomen want: allemaal hufters.
Na alles wat hier geschreven is -zelfs dat ze wel mannen ontmoet die single zijn maar 'daar is altijd wat mee'.
Is dat iets wat mannen maar hebben te accepteren van vrouwen, dat er 'altijd wel iets mee is'?
Natuurlijk hou je rekening met nare ervaringen maar als ik hier zou schrijven dat ik geen relatie zou beginnen met een vrouw die een nare jeugd heeft gehad of ook wel: 'waar iets mee is' zou ik -terecht- vermorzeld worden.
Wat ik ermee bereiken wilde.. tsja, dat ze mss even kalmeert en niet in oorlogshouding alles afschiet wat er gezegd wordt maar alles leest, erover nadenkt en dan antwoordt.
Ze zit nu in een loopgraaf te schieten op alles wat beweegt, wat héb je daaraan?
Ik snap dat niet, ze wil alleen bijval en zelfs vrouwen die vertellen wel een lieve man te hebben krijgen de volle laag.. daar kan ik niks mee, raak geïrriteerd door de toch wel arrogante reacties van TO en pats, daar staat een reactie van me waar ik ook niet trots op ben eigenlijk.
Dankjewel voor jouw reactie, die heeft me wel degelijk aan het denken gezet
maandag 17 september 2018 om 19:46
Dat insinueert hij niet. Hij heeft, net als jij, niet goed gelezen of niet goed geïnterpreteerd.
Hij denkt dat jij in die post zegt dat je 20 relaties hebt gehad. En niet vijf zoals je vlak daarboven zegt.
Maar dat zeg jij niet, net zoals hij niet zegt dat jij een slet bent.
maandag 17 september 2018 om 20:48
Mijn werkster is ook zo'n type. Gevolg is dat iedereen over haar heenloopt, haar als deurmat gebruikt en ze totaal geen waardering krijgt. En ze heeft ook een kerel die alleen zuipt, die haar emotioneel misbruikt, manipuleert en allerlei tantrums gooit als ie zijn zin niet krijgt en toch gaat ze ermee door. En dat terwijl ze heel sterk en onafhankelijk overkomt.
Ik begrijp dat niet, maar goed ik ben veel te rationeel om dat te kunnen.
Maar ik kan er bij jou geen vinger achter krijgen. Je lijkt heel goed te weten waar het schort. Jouw relaties lijken me gedreven door sterke emoties ipv een stabiel patroon en als die sterke emoties er niet zijn dan is het al snel saai en is er geen aantrekkingskracht meer en de enige die die aantrekkingskracht veroorzaken zijn van die PUA types. Lastig lastig.
maandag 17 september 2018 om 21:25
Volledig mee eens.
Niet iedereen slaat echter zijn / haar partner.
Maar als iemand jou wel slaat (als ik het goed begrijp) hoe kun je die mensen dan in vredesnaam een 7 geven??????????
Dat is een nul en nee, dat is geen hogere wiskunde!
Non so perché gli altri si aspettano qualcosa da me.
maandag 17 september 2018 om 22:58
Ja precies, kijk naar karakter. Niet alleen naar looks. Iemand die je slaat of gemeen doet is geen 7. Zo iemand meteen afkappen. Slaan is vaak niet t eerste wat iemand doet. Waarschijnlijk is hij al eerder grenzen over gegaan. Begint met een rot opmerking misschien.CatherineTheGreat schreef: ↑17-09-2018 21:25Volledig mee eens.
Niet iedereen slaat echter zijn / haar partner.
Maar als iemand jou wel slaat (als ik het goed begrijp) hoe kun je die mensen dan in vredesnaam een 7 geven??????????
Dat is een nul en nee, dat is geen hogere wiskunde!
dinsdag 18 september 2018 om 05:14
Ik denk dat het het beste is om er niet te veel over na te denken. Je gaf zelf al aan dat je rustiger bent wanneer je single bent. Heerlijk toch? Zorg dat je het leuk en gezellig hebt met jezelf en laat alleen iemand in jouw leven als diegene ook echt een aanvulling is en niet een opvulling. Het leven draait niet alleen om het hebben van een relatie. Verder al die kerels links laten liggen en niet nadenken over ‘waarom’.
dinsdag 18 september 2018 om 15:16
Ik snap dat het je irriteert, ik zou het ook niet leuk vinden om een topic te lezen met de titel “ik haat vrouwen”. Het is niet eerlijk om alle vrouwen de schuld te geven van de nare dingen die een man heeft ervaren met de vrouwen in zijn omgeving. Andersom is het net zo fout.Lenn12345 schreef: ↑17-09-2018 19:39Daar heb je gelijk in, ik merk dat ik me enorm erger aan het weigeren relevante vragen te beantwoorden.
Of meteen te roepen: dat is een man, daar kan nooit een fatsoenlijk woord uitkomen want: allemaal hufters.
Na alles wat hier geschreven is -zelfs dat ze wel mannen ontmoet die single zijn maar 'daar is altijd wat mee'.
Is dat iets wat mannen maar hebben te accepteren van vrouwen, dat er 'altijd wel iets mee is'?
Natuurlijk hou je rekening met nare ervaringen maar als ik hier zou schrijven dat ik geen relatie zou beginnen met een vrouw die een nare jeugd heeft gehad of ook wel: 'waar iets mee is' zou ik -terecht- vermorzeld worden.
Wat ik ermee bereiken wilde.. tsja, dat ze mss even kalmeert en niet in oorlogshouding alles afschiet wat er gezegd wordt maar alles leest, erover nadenkt en dan antwoordt.
Ze zit nu in een loopgraaf te schieten op alles wat beweegt, wat héb je daaraan?
Ik snap dat niet, ze wil alleen bijval en zelfs vrouwen die vertellen wel een lieve man te hebben krijgen de volle laag.. daar kan ik niks mee, raak geïrriteerd door de toch wel arrogante reacties van TO en pats, daar staat een reactie van me waar ik ook niet trots op ben eigenlijk.
Dankjewel voor jouw reactie, die heeft me wel degelijk aan het denken gezet![]()
Maar als iemand zulke dingen zegt en ook echt gelooft, gaat het (even) niet zo goed met diegene. Dan is het beter om op een rustige manier je standpunten over te brengen. De kans dat iemand er naar luistert en iets mee doet is dan ook veel groter. En dat gun ik TO echt.
Wanneer je -van kleins af aan!- negatieve ervaringen gehad hebt met bijvoorbeeld mannen, kan je (onbewust) gaan generaliseren. Het lijkt me belangrijk om daarvoor in therapie te gaan. En dat doet TO gelukkig al. Het is lastig om patronen te doorbreken, dat lukt niet van de één op de andere dag.
Ik hoop dat TO haar patronen gaat leren doorzien en doorbreken, zich bewust wordt van haar waarde, haar intuïtie gaat ontwikkelen en daarnaar gaat luisteren (herkennen wanneer iemand het goed/slecht met je voor heeft, rode vlaggen herkennen, etc). En inzicht gaat krijgen in haar eigen aandeel en in de interactie met haar omgeving. Dan verandert ze misschien wel van gedachten.
dinsdag 18 september 2018 om 15:42
ik quote hem hier maar even omdat ik vind dat er wel erg over cijfers word gekletst maar dit is gewoon wat je zelf aangaf, je wil vooral 'aantrekkelijke en zelfverzekerde mannen' en hebt van jezelf een ongezonde verhouding tot mannen door je verleden.... dan is het natuurlijk wel een beetje erg onhandig om de focus te leggen op 2 dingen die werkelijk niets te maken hebben met 'lief of voorzichtig of respectvol' etc. Dus echt, fuck die cijfers. Je zoekt gewoon verkeerd want je kijkt niet naar de juiste dingen. De vraag is bij mij inmiddels ook of jij wel te bieden hebt wat een fatsoenlijke man kan gebruiken...Cheeks schreef: ↑17-09-2018 14:52Bij mij zijn het vaak alleen onaantrekkelijke mannen, of ze hebben al een gezin. Laatst nog wilde een vriendin mij koppelen aan een kennis maar ik vond hem echt lelijk... type Frans Bauer. Ik val daar echt niet op. Ik ken veel mensen in mijn stad, maar de knappe mannen zijn al bezet of er is geen klik.
Lorem Ipsum
dinsdag 18 september 2018 om 15:48
Ik ben eerlijk, zorgzaam, humoristisch, intelligent, naar wat ik heb horen zeggen knap, goede gesprekspartner. En natuurlijk ben ik wel sneller angstig over bepaalde dingen, maar ik ben geen dramaqueen. Dus ik zie niet in waarom ik iets in die mannen zou moeten triggeren. Op het werk neem ik altijd het voortouw dus ben geen onzeker type, jaloers ook niet tenzij ik daar echt een reden voor heb.turquasi schreef: ↑18-09-2018 15:42ik quote hem hier maar even omdat ik vind dat er wel erg over cijfers word gekletst maar dit is gewoon wat je zelf aangaf, je wil vooral 'aantrekkelijke en zelfverzekerde mannen' en hebt van jezelf een ongezonde verhouding tot mannen door je verleden.... dan is het natuurlijk wel een beetje erg onhandig om de focus te leggen op 2 dingen die werkelijk niets te maken hebben met 'lief of voorzichtig of respectvol' etc. Dus echt, fuck die cijfers. Je zoekt gewoon verkeerd want je kijkt niet naar de juiste dingen. De vraag is bij mij inmiddels ook of jij wel te bieden hebt wat een fatsoenlijke man kan gebruiken...