Kerst ellende

23-12-2020 14:29 216 berichten
Mijn vriend heeft besloten dat hij tweede kerstdag met zijn zoon liever bij zijn moeder eet dan bij mij en mijn kinderen. Ik en mijn kinderen zijn niet uitgenodigd bij schoonmoeder. Zijn moeder gooit het op corona maar je mag gewoon twee volwassenen uitnodigen plus kinderen. Dus dat zou neerkomen op 2 volwassenen en 4 kinderen.
1e kerstdag heeft hij zijn kind niet en ik mijn kinderen ook niet en zijn mijn vriend en ik uitgenodigd bij mijn broer.
Ik vind het echt heel raar dat mijn vriend mij en mijn kinderen alleen laat zitten 2e kerstdag met het diner.
Ik heb voorgesteld dat het misschien een idee is als hij bij zijn moeder gaat lunchen en daarna naar ons komt. Dit ziet hij niet zitten en houd vast aan zijn plan.
Alle reacties Link kopieren
Bijna net zo bizar als jullie vorige ruzie
*Pauze* schreef:
23-12-2020 14:45
Maar je hebt ook nog kerstavond en ook nog de zondag na kerst.
Waarom maak je ene kerstdag dan zo belangrijk?
Het zal TO misschien niet eens gaan om die ene kerstdag.

Ik snap wel dat het pijnlijk is wanneer je schoonmoeder je niet aan het kerstdiner wilt hebben, want daar komt het op neer.
Daarnaast vindt schoonmoeder het heel normaal om tijdens kerst haar zoon bij zijn gezin weg te houden.
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 14:59
Nee niet vooraf besproken, door beide niet.
Alle jaren voorheen zijn we als gezin wel samen geweest op de dag dat we beide de kinderen hadden met kerst. Dus ging ik er vanuit dat dit dit jaar ook zo zou zijn.
Misschien is het in het vervolg handiger om het niet zo te plannen dat jullie beiden de kinderen wel of niet hebben.
Hoe lullig ook : 3 kinderen die niet “ eigen “ voelen is misschien ook best een beetje veel....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
Misschien heeft ze niet zo veel met haar drie stiefkleinkinderen.
Dit. Is ook niet per se raar toch? Voor haar zal het relaxter en rustiger zijn met alleen zoon en eigen kleinkind. Is toch anders dan andermans kinderen, zeker drie stuks.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 23-12-2020 15:05
1.91% gewijzigd
belgali schreef:
23-12-2020 14:50
Dat je het al kerstellende noemt zeg ... doe maar eens iets minder dramatisch. Er zijn zat mensen die een ellendigere kerst tegemoet gaan: alleenstaand en in quarantaine, vrachtwagenchauffers alleen in de wagen bij de grens geblokkeerd, families die een ernstig ziek iemand hebben, etc ...
En hoe erg is het om met je eigen kinderen kerst te kunnen vieren dan ?
Dit! 1e kerstdag zijn jullie ook samen.
lilalinda schreef:
23-12-2020 15:04
Ah die. Koekoek dat ze nog bij hem is.
Misschien heeft ze niet zo veel met haar drie stiefkleinkinderen.
Kan, hoeft niet.
Het is wel een hele andere dynamiek, eten met je zoon en kleinkind of een diner met ook nog de vriendin van je zoon en haar kinderen erbij.
Ze hoeft daar geen zin in te hebben.
Merel7 schreef:
23-12-2020 15:05

Ik snap wel dat het pijnlijk is wanneer je schoonmoeder je niet aan het kerstdiner wilt hebben, want daar komt het op neer.
Daarnaast vindt schoonmoeder het heel normaal om tijdens kerst haar zoon bij zijn gezin weg te houden.
Ze wonen niet samen; “ gezin “ is een beetje voorbarig.
nessemeisje schreef:
23-12-2020 15:01
Je wil helemaal niet perse naar schoonmoeder, je wilt gewoon je vriend claimen. Dit is gewoon een wedstrijdje. Doe eens gek en maak het gewoon gezellig met je kinderen.
Wat een onzin. Normaal gaan we elk jaar met kerst naar mijn schoonmoeder. Hij mag gaan en staan waar hij wil. Ik geef alleen aan dat ik de communicatie mis (wel geprobeerd) en dat hij zijn eigen plan maakt. Hij laat het afhangen van zijn moeder tm gister.
En no worries, ik ga het echt wel gezellig maken met mijn kinderen maar ik baal dan wel dat hij er niet is. Lijkt me niet zo raar.
eva-luna schreef:
Dit. Is ook niet per se raar toch? Voor haar zal het relaxter en rustiger zijn met alleen zoon en eigen kleinkind. Is toch anders dan andermans kinderen, zeker drie stuks.
Ik vind dat ook niet per se raar. Zeker als ze eigen grootouders hebben, niet in 1 huis wonen, ze al wat ouder zijn als je ze leert kennen...
Merel7 schreef:

Dit! En ik hoef heus niet belangrijk gevonden te worden maar ook mijn kinderen keken er naar uit om met elkaar te zijn en te eten.
Want ook al wonen we niet samen ik zie ons wel als een gezin.
23-12-2020 15:07
Ze wonen niet samen; “ gezin “ is een beetje voorbarig.

En misschien wordt dat nu wel duidelijk als hij alleen met zijn kind naar zijn moeder gaat.
TO had dat graag anders gezien.
Ano-niem2020 schreef:
Wat een onzin. Normaal gaan we elk jaar met kerst naar mijn schoonmoeder.
Met alle kinderen ?
Misschien wordt de drukte haar te veel. Nodig jij haar toch uit ?
lilalinda schreef:
23-12-2020 15:04
Dit is geen ruzie hoor, ik probeer hier alleen even te ventileren en mijn teleurstelling te uiten.
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 15:10

Zo zien anderen jullie dus duidelijk niet. Zelfs je vriend ziet het niet zo.
Ano-niem2020 schreef:
Dit! En ik hoef heus niet belangrijk gevonden te worden maar ook mijn kinderen keken er naar uit om met elkaar te zijn en te eten.
Hij ook?
Ano-niem2020 schreef:
Wat een onzin. Normaal gaan we elk jaar met kerst naar mijn schoonmoeder. Hij mag gaan en staan waar hij wil. Ik geef alleen aan dat ik de communicatie mis (wel geprobeerd) en dat hij zijn eigen plan maakt. Hij laat het afhangen van zijn moeder tm gister.
En no worries, ik ga het echt wel gezellig maken met mijn kinderen maar ik baal dan wel dat hij er niet is. Lijkt me niet zo raar.
Wat geeft hij voor reden dan dat je nu niet uitgenodigd bent? Of misschien beter gezegd de reden van schoonmoeder, corona zou ik begrijpen maar dat is het niet volgens jou.. Wat dan wel? En ik zou dan wel zo zijn van graag of niet.
Misschien is het in het vervolg handiger om het niet zo te plannen dat jullie beiden de kinderen wel of niet hebben.
Hoe lullig ook : 3 kinderen die niet “ eigen “ voelen is misschien ook best een beetje veel....
Ik snap dat maar het is ook pijnlijk want mijn kinderen zijn mijn alles.
Ano-niem2020 schreef:

Ach ja, jij wel.
Hij niet of minder.
En hoe oud zijn je kinderen TO? Allemaal onder de 13?

En ik snap wel dat sommige ouder mensen misschien niet de maximale aantal mensen met nog extra kinderen over de vloer willen nu.
En ja dat kan echt door angst ( en terecht) voor corona zijn.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 23-12-2020 15:15
78.42% gewijzigd
Je bent serieus? Ik neem aan dat je snapt dat hij zijn moeder graag ziet met kerst en hij heeft het niet voor het zeggen dat zij jou niet uit wil nodigen.

Zo is het nu eenmaal, gun hem gewoon kerst met z'n moeder.
Ik zie het probleem niet. Vier jij toch lekker kerst met je kinderen? Die zijn vast blij ook een keer kerst met hun eigen familie te kunnen vieren.
Ano-niem2020 schreef:
En dan is het TOCH handig om voor die tijd uit te spreken en te bespreken wat ieders plannen zijn. Dus ook jouw communicatie schiet tekort.
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 15:13
Ik snap dat maar het is ook pijnlijk want mijn kinderen zijn mijn alles.
Maar je bent zelf redenen aan het verzinnen, dus deze zin slaat ook nergens op.
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 15:11
Dit is geen ruzie hoor, ik probeer hier alleen even te ventileren en mijn teleurstelling te uiten.
Dan doe je zondag weer huisje boompje beestje met het hele gezin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven