Kerst ellende

23-12-2020 14:29 216 berichten
Mijn vriend heeft besloten dat hij tweede kerstdag met zijn zoon liever bij zijn moeder eet dan bij mij en mijn kinderen. Ik en mijn kinderen zijn niet uitgenodigd bij schoonmoeder. Zijn moeder gooit het op corona maar je mag gewoon twee volwassenen uitnodigen plus kinderen. Dus dat zou neerkomen op 2 volwassenen en 4 kinderen.
1e kerstdag heeft hij zijn kind niet en ik mijn kinderen ook niet en zijn mijn vriend en ik uitgenodigd bij mijn broer.
Ik vind het echt heel raar dat mijn vriend mij en mijn kinderen alleen laat zitten 2e kerstdag met het diner.
Ik heb voorgesteld dat het misschien een idee is als hij bij zijn moeder gaat lunchen en daarna naar ons komt. Dit ziet hij niet zitten en houd vast aan zijn plan.
Alle reacties Link kopieren
de regel is max 3 mensen, niet max 2 volwassenen en onbeperkt kinderen..... dus met schoonma heeft met de coronaregels wel gelijk. Hij laat je niet zitten, maar hij maakt een andere keuze. namelijk om met zijn kind bij zijn moeder te gaan dineren. Prima toch. Tenzij jullie samenwonen, dan vind ik het een ander verhaal. In dat geval zou ik schoonma 2e kerstdag uitnodigen bij jullie
Someonenew schreef:
23-12-2020 15:12
Wat geeft hij voor reden dan dat je nu niet uitgenodigd bent? Of misschien beter gezegd de reden van schoonmoeder, corona zou ik begrijpen maar dat is het niet volgens jou.. Wat dan wel? En ik zou dan wel zo zijn van graag of niet.
Zo denk ik ook hoor maar dan ben ik nog wel teleurgesteld over hoe het is gelopen in de communicatie.
Ik vind dat hij met mij had moeten overleggen en niet de afwachtende houding tot dat zijn moeder met haar planning komt.
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 15:13
Ik snap dat maar het is ook pijnlijk want mijn kinderen zijn mijn alles.
Wat een dramatisch gedoe dit.. je snapt niet dat een ander, die niets met jouw kinderen heeft, iets minder uitkijkt naar een lange kerstdag met drie extra kinderen?
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 15:10
Dit! En ik hoef heus niet belangrijk gevonden te worden maar ook mijn kinderen keken er naar uit om met elkaar te zijn en te eten.
Want ook al wonen we niet samen ik zie ons wel als een gezin.
Maar eerste kerstdag zijn jullie toch ook samen? En tweede kerstdag brunchen ook toch evengoed nog?

Gebrek aan overleg is ruk.. niet weer uitgaan van.. dan krijg je dus dit.
Nou ja.. dat dus..
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 15:17
Zo denk ik ook hoor maar dan ben ik nog wel teleurgesteld over hoe het is gelopen in de communicatie.
Ik vind dat hij met mij had moeten overleggen en niet de afwachtende houding tot dat zijn moeder met haar planning komt.
En dat eg je dan niet tegen hem en laat je het weken(?) wel zo om dan nu te gaan zeuren.
Ano-niem2020 schreef:

Stel je toch niet zo aan joh!
Ano-niem2020 schreef:
En voor hun eigen grootouders vast ook. Maar , hoe graag jij ook een gezin wil zijn, stiefouders, laat staan stiefgrootouders hebben toch vaak een ander gevoel bij “ eigen “ .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vittello69 schreef:
23-12-2020 15:16
de regel is max 3 mensen, niet max 2 volwassenen en onbeperkt kinderen..... dus met schoonma heeft met de coronaregels wel gelijk. Hij laat je niet zitten, maar hij maakt een andere keuze. namelijk om met zijn kind bij zijn moeder te gaan dineren. Prima toch. Tenzij jullie samenwonen, dan vind ik het een ander verhaal. In dat geval zou ik schoonma 2e kerstdag uitnodigen bij jullie
Dit klopt niet. Er mogen max 3 personen van buiten je eigen huishouden komen en kinderen tm 12 jaar niet meegerekend.
eva-luna schreef:
Wat een dramatisch gedoe dit.. je snapt niet dat een ander, die niets met jouw kinderen heeft, iets minder uitkijkt naar een lange kerstdag met drie extra kinderen?
Precies.

En dat bij keuzes maken mbt meer of minder risico dit jaar ze even kiest voor minder risico. Ja dat is even hard, maar jullie zijn maar 3 jaar samen en jij en jouw kinderen zijn helaas niet gelijk qua gevoel met haar kleinzoon en kind.

Snapt dat dat misschien wel steekt hoor.
Ano-niem2020 schreef:
23-12-2020 15:19
Dit klopt niet. Er mogen max 3 personen van buiten je eigen huishouden komen en kinderen tm 12 jaar niet meegerekend.
En als jullie allemaal komen is de 1,5 meter ook nog mogelijk?
Ano-niem2020 schreef:
Wat had JIJ anders kunnen doen? Jij gaat namelijk uit van een onuitgesproken afspraak, ontstaan uit gewoonte.
Hoe oud is zijn moeder ?
En die woont samen/ is getrouwd ?
Ano-niem2020 schreef:
Jij maakt jullie samengesteld ‘gezin’ heel groot.. en dat mag.. maar ik heb het eerder al geschreven; uit ervaring, niet iedereen ziet dat zo. En dat mág hè?
Nou ja.. dat dus..
En zelfs dan mag iemand gewoon het risico niet willen of willen beperken.
Ik snap het gemiep niet, het is nu eenmaal een naar jaar en iedereen moet vooral binnen de regels doen wat hen goed lijkt.

Dat kan je kinderen best wel uitleggen zo. Als je dat ook echt wil.
Ano-niem2020 schreef:
Nou wees blij dat je kerst met je kinderen kan vieren.
Ano-niem2020 schreef:
Waarom heb jij, of je vriend, haar niet uitgenodigd als jij al 3 jaar daar zit met al je kinders ? Ze wordt er ook niet jonger op.
Jij bent met je kinderen een onnodig risico voor zijn moeder, dus groot gelijk dat hij het wél klein houdt.
Ano-niem2020 schreef:
Ga je met deze gegevens nu je schoonmoeder confronteren ofzo? Corona is een synoniem voor je krijgt geen uitnodiging. Van haar niet, van je vriend niet.

Daar moet je het over hebben. Niet de regels, maar de beweegredenen van je vriend.
Jouw kinderen vieren dus eerste kerstdag al met hun vader. En misschien andere familie. Je stiefkind bij zijn moeder met misschien nog andere familie.

Misschien vindt (stief)oma dan dat het aantal contacten wel erg veel zijn.
Doreia* schreef:
23-12-2020 15:26
Ga je met deze gegevens nu je schoonmoeder confronteren ofzo? Corona is een synoniem voor je krijgt geen uitnodiging. Van haar niet, van je vriend niet.

Daar moet je het over hebben. Niet de regels, maar de beweegredenen van je vriend.
Vriend kan niet bepalen wat zijn moeder wel of niet qua risico wil lopen. En dus uitnodigd.

Of gaat het om dat hij het niet eerder heeft aangeven?
blijfgewoonbianca schreef:
23-12-2020 15:27
Jouw kinderen vieren dus eerste kerstdag al met hun vader. En misschien andere familie. Je stiefkind bij zijn moeder met misschien nog andere familie.

Misschien vindt (stief)oma dan dat het aantal contacten wel erg veel zijn.
Precies.
Ano-niem2020 schreef:
En je eigen afwachtende houding dan?
Ano-niem2020 schreef:
Maar niet iedereen zit te wachten op 'n huis vol kinderen van 'n ander. Bijna niemand laat z'n kinderen onder de 12 testen, dus ik geloof het allemaal niet zo dat die niet besmettelijk kunnen zijn. Te vaak al gehoord dat een opa/oma wél door een 12-minner besmet is geraakt inmiddels.

Bovendien kun je in een gemiddeld huis geen 1,5 meter afstand houden van elkaar aan de eettafel als er ook nog 3 kinderen een plek nodig hebben.
Luci_Mster2 schreef:
23-12-2020 15:28
Vriend kan niet bepalen wat zijn moeder wel of niet qua risico wil lopen. En dus uitnodigd.

Of gaat het om dat hij het niet eerder heeft aangeven?
Dat laatste. Vriend had moeten communiceren over zijn plannen.

En to had moeten informeren naar de plannen, al was het maar om de planning zoals vorig jaar te bevestigen.
anoniem_6855df74c5ca1 wijzigde dit bericht op 23-12-2020 15:35
15.87% gewijzigd
Melofkim schreef:
23-12-2020 15:14
Ik zie het probleem niet. Vier jij toch lekker kerst met je kinderen? Die zijn vast blij ook een keer kerst met hun eigen familie te kunnen vieren.

Precies. Hoewel ik prima met mijn stiefouder overweg kan vond ik het altijd heel fijn om iets 1 op 1 met mijn biologische ouder te doen. Dat heeft geduurd tot ik in de 40 was zelfs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven