kutsituatie
maandag 14 mei 2018 om 19:39
Waar te beginnen...
Gisteren mega ruzie met vriend over iets onbenulligs waarna hij het uitmaakte. Dit zat er al aan te komen, we hadden vaak ruzie, hij kan een schat zijn maar ook een draak en ik speelde de laatste tijd al met het idee om de relatie te verbreken omdat ik niet meer tegen zijn boze en agressieve buien kon. Maar het klassieke verhaal: na een woedeaanval was hij weer een paar weken poeslief waardoor ik het weer vergat. Maar goed, het is nu voorbij.
Maar: ik was dit weekend over tijd en had al besloten deze ochtend een test te doen. Positief... en ja, altijd veilig gedaan, er is iets misgegaan, want ik was echt nog niet klaar om een kind te krijgen van deze man. Maar nu het zo is ga ik het niet laten weghalen. Ik heb hem een foto van de test geappt en gezegd dat ik dit niet gebruik om hem terug te winnen maar omdat ik hem hierover wilde informeren. En dit is ook zo: ik wil niet dat iemand bij me is alleen maar omdat ik zijn kind draag, ik wil iemand die bij me is omdat hij bij me wil zijn.
Zijn eerste reactie was: "ga je echt deze kaart spelen?" Dit maakte me geïrriteerd, en ik gaf weer aan dat het puur ter info was en dat hij ermee mocht doen wat hij wilde. Toen zei hij: "ik wil er niks mee te maken hebben, ik hoef ook geen updates, laat me met rust."
En nu? Nu voel ik me zwaar kut. Ik heb een goed vangnet, ik weet dat ik niet alleen sta, maar ik ben er echt nog niet klaar voor om mensen te vertellen dat ik zwanger ben en dat mijn relatie voorbij is. Daarom deel ik het met jullie, hopend op wat tips en steun voor de komende tijd.
Gisteren mega ruzie met vriend over iets onbenulligs waarna hij het uitmaakte. Dit zat er al aan te komen, we hadden vaak ruzie, hij kan een schat zijn maar ook een draak en ik speelde de laatste tijd al met het idee om de relatie te verbreken omdat ik niet meer tegen zijn boze en agressieve buien kon. Maar het klassieke verhaal: na een woedeaanval was hij weer een paar weken poeslief waardoor ik het weer vergat. Maar goed, het is nu voorbij.
Maar: ik was dit weekend over tijd en had al besloten deze ochtend een test te doen. Positief... en ja, altijd veilig gedaan, er is iets misgegaan, want ik was echt nog niet klaar om een kind te krijgen van deze man. Maar nu het zo is ga ik het niet laten weghalen. Ik heb hem een foto van de test geappt en gezegd dat ik dit niet gebruik om hem terug te winnen maar omdat ik hem hierover wilde informeren. En dit is ook zo: ik wil niet dat iemand bij me is alleen maar omdat ik zijn kind draag, ik wil iemand die bij me is omdat hij bij me wil zijn.
Zijn eerste reactie was: "ga je echt deze kaart spelen?" Dit maakte me geïrriteerd, en ik gaf weer aan dat het puur ter info was en dat hij ermee mocht doen wat hij wilde. Toen zei hij: "ik wil er niks mee te maken hebben, ik hoef ook geen updates, laat me met rust."
En nu? Nu voel ik me zwaar kut. Ik heb een goed vangnet, ik weet dat ik niet alleen sta, maar ik ben er echt nog niet klaar voor om mensen te vertellen dat ik zwanger ben en dat mijn relatie voorbij is. Daarom deel ik het met jullie, hopend op wat tips en steun voor de komende tijd.
maandag 14 mei 2018 om 19:55
30? Je klinkt ontzettend onvolwassen, sorry. Hoe dan ook, ik zou het laten weghalen.bloemetjesenbijtjes schreef: ↑14-05-2018 19:49Ja kan wel denk ik, heb een stabiele baan en eigen appartement. En ik ben 30. Ik neem nog liever niemand in vertrouwen, ik schaam me voor de situatie en wil het inderdaad eerst even laten landen
maandag 14 mei 2018 om 19:55
Je was niet van plan op korte termijn een kind te gaan krijgen, al helemaal niet van hem. Nu is de relatie uit en het wordt ook nooit meer wat.
Deze zwangerschap is nog zó pril, ik zie eigenlijk geen reden waarom je dit zou doorzetten.
Gun het kind dat je ooit gaat krijgen een goede toekomst, met een lieve vader en een warm nest. Die tijd komt echt wel.
Deze zwangerschap is nog zó pril, ik zie eigenlijk geen reden waarom je dit zou doorzetten.
Gun het kind dat je ooit gaat krijgen een goede toekomst, met een lieve vader en een warm nest. Die tijd komt echt wel.
maandag 14 mei 2018 om 19:58
Volgens mij vraagt TO niet of ze abortus moet plegen ja of nee. Ze heeft al besloten dat ze het kindje wil houden.
Heel vervelend dat het op deze manier is gelopen TO. De manier waarop je het hebt verteld is niet oké en daar zou ik nog wel een keer mijn excuses voor aanbieden als ik jou was. Verder is het aan hem wat hij verder wil. Het heeft wel even tijd nodig om het nieuws echt binnen te krijgen.
Voor de rest zou ik zorgen dat je je eigen zaakjes op order hebt, zodat je vanaf jouw kant het kindje alles kan bieden wat het nodig heeft.
Heel vervelend dat het op deze manier is gelopen TO. De manier waarop je het hebt verteld is niet oké en daar zou ik nog wel een keer mijn excuses voor aanbieden als ik jou was. Verder is het aan hem wat hij verder wil. Het heeft wel even tijd nodig om het nieuws echt binnen te krijgen.
Voor de rest zou ik zorgen dat je je eigen zaakjes op order hebt, zodat je vanaf jouw kant het kindje alles kan bieden wat het nodig heeft.
maandag 14 mei 2018 om 20:04
Oke je bent 30, ik snap het wel dat je dan liever de zwangerschap niet afbreekt. Maar...
Ik zou toch echt even je opties onderzoeken hoor nu je nog zo kort zwanger bent.
Hier ook zwanger geweest van een man die gelijk liet weten geen kind met me te willen. Heb wel alle voors en tegens afgewogen en wilde toen toch een abortus. Maar goed de echo stond geplant om eerst maar eens even te kijken hoe of wat. Geen goede zwangerschap dus wacht maar een miskraam af. Dat is beter voor je lijf.
Die zwangerschap bleek rond de 12de week toch goed te zitten en toen kon ik het niet meer over mijn hart verkrijgen. Wel nog bij een abortuscliniek geweest maar die zagen mijn twijfel en gingen er niet meer aan beginnen rond de 14de week.
Ik ben echt heel gelukkig met mijn zoontje. Het is een heerlijk kind. Maar ook een kind vd rekening en wat had ik hem dat graag bespaard. Wat was acheraf mijn besluit egoistisch om het te houden...
Onderzoek de opties en kijk vooral naar de toekomst van je kind. En ja er groeien zat kinderen op zonder vader... mijn ex is niet eens agressief. We hadden nooit ruzie en hij is best lief voor zijn zoontje. Maar ook nog getrouwd (dat wist ik pas aan het eind vd zwangerschap) dat maakt ons zoontje een geheim kind.
Jij hebt al een vreselijk turbulent verleden met deze man. Een met een kort londje. Geen beste eigenschap bij het opvoeden van je kind!
Ik zou toch echt even je opties onderzoeken hoor nu je nog zo kort zwanger bent.
Hier ook zwanger geweest van een man die gelijk liet weten geen kind met me te willen. Heb wel alle voors en tegens afgewogen en wilde toen toch een abortus. Maar goed de echo stond geplant om eerst maar eens even te kijken hoe of wat. Geen goede zwangerschap dus wacht maar een miskraam af. Dat is beter voor je lijf.
Die zwangerschap bleek rond de 12de week toch goed te zitten en toen kon ik het niet meer over mijn hart verkrijgen. Wel nog bij een abortuscliniek geweest maar die zagen mijn twijfel en gingen er niet meer aan beginnen rond de 14de week.
Ik ben echt heel gelukkig met mijn zoontje. Het is een heerlijk kind. Maar ook een kind vd rekening en wat had ik hem dat graag bespaard. Wat was acheraf mijn besluit egoistisch om het te houden...
Onderzoek de opties en kijk vooral naar de toekomst van je kind. En ja er groeien zat kinderen op zonder vader... mijn ex is niet eens agressief. We hadden nooit ruzie en hij is best lief voor zijn zoontje. Maar ook nog getrouwd (dat wist ik pas aan het eind vd zwangerschap) dat maakt ons zoontje een geheim kind.
Jij hebt al een vreselijk turbulent verleden met deze man. Een met een kort londje. Geen beste eigenschap bij het opvoeden van je kind!
trien30 wijzigde dit bericht op 14-05-2018 20:06
3.11% gewijzigd
maandag 14 mei 2018 om 20:05
maandag 14 mei 2018 om 20:08
.bloemetjesenbijtjes schreef: ↑14-05-2018 19:43Ja ik snap het ook wel, maar voor de volledigheid: hij maakte het altijd uit na een ruzie om na 2 dagen weer huilend terug te komen (sukkel)
En jij bent de sukkel die hem weer terugnam he?!?!?
Tis maar hoe je het bekijkt....
.
Hoop dat je nu wel een verstandige beslissing neemt....
anoniem_120625 wijzigde dit bericht op 14-05-2018 20:10
8.53% gewijzigd
maandag 14 mei 2018 om 20:09
Goh als hij geen kind had gewild met haar had hij ook gewoon even extra maatregelen kunnen nemen.ava75 schreef: ↑14-05-2018 20:05TO.ik vind het rot voor je.
Maar ondanks je uitleg snap ik niet waarom het verstandig is om dit kindje op de wereld te zetten.
Het kan ook best zijn dat de vader van je kind zich bedenkt en co-ouderschap wil.
Als hij er echt niets mee te maken wil hebben hoop ik dat je geen alimentatie gaat eisen.
Als de to het kind houdt dan zal de bio vader toch wat moeten bijdragen lijkt me. Tenzij de to dat niet ziet zitten.
Ik mag hopen dat de ex zo sjiek is dit zelf voor te stellen. Mijn ex heeft wel zelf een voorstel gedaan terwijl ik in het begin ook niet zo nodig alimentatie wilde.
maandag 14 mei 2018 om 20:16
maandag 14 mei 2018 om 20:17
Een sugardaddy vinden om voor haar en het kind te zorgen? Dat is je advies? Wauw.
Dus een relatie met iemand nemen, enkel om hem te gebruiken om een vader voor het kind te zijn, en het financieel te onderhouden. Hoe egoïstisch kan een mens zijn, wauw.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
maandag 14 mei 2018 om 20:19
Jij interpreteert de tekst van Doreia wel heel anders dan wat er staat.De_Cynicus schreef: ↑14-05-2018 20:17Een sugardaddy vinden om voor haar en het kind te zorgen? Dat is je advies? Wauw.
Dus een relatie met iemand nemen, enkel om hem te gebruiken om een vader voor het kind te zijn, en het financieel te onderhouden. Hoe egoïstisch kan een mens zijn, wauw.
Komt dat door je cynisme?
maandag 14 mei 2018 om 20:19
Ik lees het als dat TO abortus moet plegen, een goede relatie kan vinden met iemand die ook kinderen wil en daar samen een kindje mee maken.De_Cynicus schreef: ↑14-05-2018 20:17Een sugardaddy vinden om voor haar en het kind te zorgen? Dat is je advies? Wauw.
Maar goed.
TO, blijf dicht bij jezelf. Denk goed na over je keuzes. Heel veel hier zeggen dat je beter abortus kunt plegen, maar daar moet je dan echt zelf achter staan.
maandag 14 mei 2018 om 20:20
Hier ben ik het mee eens. Dit lijkt me echt een kansloze situatie. Je wilde helemaal nog geen kind, al helemaal niet met hem, de relatie is uit, en op momenten dat het aan is, is het een loopgravengevecht van aantrekken en afstoten en knallende ruzies, kinderachtige spelletjes en woedeaanvallen. Hij wil het niet, hij denkt dat het een truc is (wat ik ergens wel weer een tikje suf vind, want dat zou je dan al wéken geleden in gang gezet moeten hebben, ik kan me niet voorstellen dat iemand dat doet puur om "die kaart te trekken" als het over een paar weken uitgaat) en al zou hij zich bedenken, de kans dat hij een leuke, stabiele vader wordt, lijkt me gezien jouw verhaal nihil.00gjes schreef: ↑14-05-2018 19:55Je was niet van plan op korte termijn een kind te gaan krijgen, al helemaal niet van hem. Nu is de relatie uit en het wordt ook nooit meer wat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 14 mei 2018 om 20:20
Begrijpend lezen is duidelijk niet iedereen gegeven.De_Cynicus schreef: ↑14-05-2018 20:17Een sugardaddy vinden om voor haar en het kind te zorgen? Dat is je advies? Wauw.
What have we done....
maandag 14 mei 2018 om 20:22
Het lijkt mij dat ze bedoelt: een leuke man om een relatie mee te beginnen, om dan vervolgens, na een tijd, zwanger van diegene te worden en samen voor dat kind te zorgen. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat je dat zelf niet snapt en dat je serieus dat andere erin leest.De_Cynicus schreef: ↑14-05-2018 20:17Een sugardaddy vinden om voor haar en het kind te zorgen? Dat is je advies? Wauw.
Don't waste your time on jealousy,
De_Cynicus schreef: ↑14-05-2018 20:17Een sugardaddy vinden om voor haar en het kind te zorgen? Dat is je advies? Wauw.
Je begrijpt echt totaaaaal niet wat er staat. Ze doelt op abortus, en dan een vriend vinden waar ze wél samen mee voor een kind kan gaan. Schiet even uit je incelhouding en lees.
OT: wat een waardeloze basis voor een kind.....
maandag 14 mei 2018 om 20:24
Kan het zijn dat hij je niet gelooft en daarom deze dingen zegt? Ik kan me zo voorstellen dat er genoeg vrouwen zijn die uit boosheid een dergelijk bericht sturen na een ruzie, puur om te sarren.
De keus is verder aan jou wat je hiermee doet, maar persoonlijk zou ik niet verdergaan met deze relatie, kans is groot dat hij inderdaad binnen een paar dagen terugkomt maar dit gedrag is ziekelijk. Daarnaast absoluut geen situatie waarin je een kind wil opvoeden. Als je de baby wil houden zorg dan voor stabiliteit, zonder hem in huis, zelfstandig. Je kan, mocht hij willen, later een omgangsregeling afspreken. Ook kan hij co ouderschap eisen, hou daar rekening mee.
De keus is verder aan jou wat je hiermee doet, maar persoonlijk zou ik niet verdergaan met deze relatie, kans is groot dat hij inderdaad binnen een paar dagen terugkomt maar dit gedrag is ziekelijk. Daarnaast absoluut geen situatie waarin je een kind wil opvoeden. Als je de baby wil houden zorg dan voor stabiliteit, zonder hem in huis, zelfstandig. Je kan, mocht hij willen, later een omgangsregeling afspreken. Ook kan hij co ouderschap eisen, hou daar rekening mee.